„Tikriausiai gyvena paskutiniuosius metus“ - kuo ypatingas ir kuo Ukrainoje pasižymėjo „MiG-29“?  ()

„MiG-29“ Ukrainos oro pajėgose tikriausiai tarnauja paskutinius savo metus. Tačiau kol Vakarai Ukrainai nesiūlo modernesnių orlaivių, sovietinis naikintuvas išlieka vienu pagrindinių naikintuvų Ukrainoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar prieš užpuolant Rusijai, Ukrainos oro pajėgos planavo pereiti prie modernesnių orlaivių, tokių kaip F-16. Dabar modernių naikintuvų reikia dar labiau, bet Vakarai jų net nebežada. Taigi, „MiG-29“ išlieka vienu pagrindinių Ukrainos ginklų ginantis nuo rusų užpuolikų.

„MiG-29“ pradėtas vystyti dar septintajame dešimtmetyje, pirmam skrydžiui pakilo 1977 metų spalio 6 dieną.

Sprendimas sukurti naują naikintuvą buvo priimtas atsižvelgiant į informaciją apie F-15 „Eagle“ kūrimą JAV. Buvo sukurti du naikintuvai - sunkus „Su-27“ ir lengvas „MiG-29“. Pastarasis lėktuvas buvo sukurtas naudojant „MiG-23“ ir „MiG-25“ konstrukcijos sprendimus. „MiG-23“ naujam naikintuvui suteikė ugnies valdymo sistemą ir raketas, „MiG-25“ - aerodinaminę sistemą.

 

Pažymėtina, kad amerikietiškas F-16 taip pat buvo sukurtas aštuntajame dešimtmetyje. Tačiau, skirtingai nei „MiG-29“, F-16 yra nuolat atnaujinamas. Nors „MiG-29“ ir F-16 abu yra ketvirtos kartos naikintuvai, F-16 yra gerokai modernesnis, nes nuolat keitėsi.

Serijinė „MiG-29“ gamyba prasidėjo 1982 m. ir tęsiasi iki šiol. Jau pagaminta daugiau nei 1600 šio tipo lėktuvų. Iki nepriklausomybės atkūrimo Ukraina gavo apie 240 „MiG-29“ naikintuvus. Su laiku daug jų buvo nurašyta ir parduota. 2019 metais Ukraina turėjo mažiau nei 70 veikiančių „MiG-29“.

 

Pagrindinė „MiG-29“ ginkluotė yra oras-oras raketos: trumpo nuotolio R-60 bei R-73 ir vidutinio nuotolio R-27. JAV perdavė Ukrainai priešradarines raketas AGM-88 HARM, kurias Ukraina išmoko naudoti su „MiG-29“.

Pagrindinės „MiG-29“ techninės charakteristikos:

  • Įgula – 1 pilotas (2 mokomojoje versijoje);
  • Maksimalus greitis – 2450 km/val.;
  • Maksimalus skrydžio nuotolis - 1430 km;
  • Maksimalus skrydžio aukštis - 18 km;
  • Maksimalus krovinio (ginkluotės) svoris - 2180 kg.

Ukrainos „MiG-29“ pilotai kovojo nuo pirmųjų karo dienų ir neleido rusams įgyti pranašumo ore. Pilotai iš senų lėktuvų išspaudė viską, ką galėjo.

 

Pilotas Vadimas Vorošilovas, žinomas kaip KARAYA, teigia, kad „MiG-29“ turi trūkumų. Pavyzdžiui, šio naikintuvo ginkluotė ir radarai veikia daug trumpesniu atstumu nei rusų naikintuvų. Kitaip tariant, rusų naikintuvai gali pasiekti ukrainiečių „MiG-29“ ten, kur jis negali pasiekti jų.

Kiek laiko „MiG-29“ dar tarnaus Ukrainoje? Trumpai. Greičiausiai vos pasibaigus karui Ukraina atsinaujins F-16 naikintuvais. JAV nebereikės baimintis dėl tokių ginklų tiekimo Ukrainai, nes Ukraina nebebus kariaujanti šalis ir Rusija nebeturės jokių argumentų prieš tai. Taigi, „MiG-29“ greičiausiai jau po kelių metų Ukrainoje bus randami tik muziejuose.

(21)
(1)
(20)

Komentarai ()