Ukraina ruošiasi gaminti Suomijos monstrą „Patria AMV“. Kas nutiko su BTR-4 ()
„Patria AMV“ - tai universali suomiška šarvuota karinė mašina su 8x8 važiuokle, galinti tarnauti kaip savaeigė platforma įvairiai ginkluotei. AMV pasižymi moduline architektūra, kuri leidžia gaminti įvairias šios mašinos versijas, įskaitant pėstininkų transporterius, savaeigius minosvaidžius ir t. t. Ukraina perka nemažai „Patria“ transporterių ir galbūt juos net gamins. O kaip BTR-4?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2023 m. balandžio 1 d. buvo pranešta, kad Ukraina užsakė 100 „Patria AMV“ iš Lenkijos gamybos linijų ir už šias mašinas sumokės JAV ir ES paramos lėšomis. Prezidentas Volodymyras Zelenskis vėliau patikslino, kad Ukraina pirks 200 „Patria AMV“. Dabar pranešama, kad Suomija svarsto galimybę šarvuotus transporterius „Patria“ gaminti Ukrainoje. O kodėl ne? Ukraina yra pramoninė šalis ir jai reikia ginklų. Bet, kaip primena „Defense Express“, Ukraina turi ir panašią savo mašiną BTR-4.
„Patria AMV XP“, labiausiai dominanti Ukrainą, sveria iki 32 tonų. Tai - universali savaeigė šarvuota mašina, puikiai apsaugota nuo prieštankinių minų. „Patria AMV XP“ įprastai ginkluota 14,5 mm kulkosvaidžiu arba 30 mm automatinis pabūklu. Šalia dažnai yra ir prieštankinių raketų. Suomija taip pat turi ir 120 mm minosvaidį ant „Patria AMV“ platformos - ji yra tokia universalo.
„Patria AMV“ viduje tarnauja iki 3 žmonių įgula, už jų telpa dar 8-12 keleivių. AMV turi labai stiprią nepriklausomą hidropneumatinę v8x8 važiuoklę, galingą variklį. „Patria AMV“ ant kelio pasiekia iki 100 km/val. greitį, o vandenyje išvysto apie 10 km/val. Ukrainai labai reikia tokių ginklų. Bet kaip ukrainietiškas BTR-4?
BTR-4 - tai Charkive sukurtas pėstininkų transporteris. Irgi 8x8, irgi aštuonių vietų keleivių skyrius, irgi 3 žmonių įgula. Net ir 30 mm automatinis pabūklas panašus. Tiesa, šiuo metu nėra informacijos apie BTR-4 gamybą - gali būti, kad ji yra sustojusi. Tai net nėra taip svarbu - jei Ukraina tik galės pakeisti BTR-4 suomiškais „Patria AMV“, tai tikriausiai ir padarys
BTR-4 tarnauja tik nuo 2014 metų, bet šios mašinos pakaba buvo sukurta sovietiniais laikais. BTR-4 nėra toks stiprus ir pravažus. Be to, pakaba neatlaikys daug didesnio svorio, todėl BTR-4 vystymas į kitas sistemas yra sudėtingas. BTR-4 taip pat pasižymi prastesniais šarvais.
Aišku, BTR-4 turi ir pranašumų. Pavyzdžiui, ukrainietiška mašina yra pigesnė. Bet taip yra tik dėl to, kad jos technologijos atsilieka. Taigi, jei Ukraina galės imtis „Patria AMV“ gamybos, tai bus protingas sprendimas. Na, o BTR-4 dėl to tikrai neliūdės - šios mašinos atliko savo darbą, net jei BTR-4 vystymo perspektyvos yra miglotos.