„Jie turi išardyti savo pačių techniką.“ Sraigtasparnių kanibalizacija Rusijoje (Foto) ()
Maskva turėjo kreiptis pagalbos į Egiptą, Pakistaną ir Braziliją, kad atpirktų šioms šalims anksčiau parduotus sraigtasparnių variklius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Internete paskelbtos nuotraukos, darytos po Ukrainos atakos Rusijos okupuotame Berdiansko oro uoste. Nuotraukose matyti apgadintas sraigtasparnis Ka-52 „Alligator“, kuris, kaip rašo soc. tinklo „X“ vartotojas @OSINTI1, buvo apleistas po kanibalizacijos.
Tai įrodymas, kad Rusija turi problemų dėl savo technikos dalių.
Prisiminkime, kad ukrainiečiai prieš kelis mėnesius užpuolė Rusijos okupuotą Berdiansko oro uostą. Dėl ATACMS raketų ugnies gynėjams pavyko sunaikinti arba sugadinti 21 sraigtasparnį. Tai buvo Ka-52, Mi-8, Mi-24 ir Mi-28 sraigtasparniai.
Berdianske paliktas Ka-52, matomas neseniai paskelbtose nuotraukose (darytose po spalio mėnesio atakos), buvo „paliktas po kanibalizacijos, siekiant gauti atsarginių dalių“ kitiems sraigtasparniams.
„Jie turi išardyti savo pačių techniką“, – rašo @OSINTI1.
Verta paminėti ir tai, kad apie Rusijos armijos problemas atsarginių dalių trūkumo ir vykstančių remontų kontekste pranešta šių metų lapkritį. „Wall Street Journal“ rašė, kad Maskva turėjo kreiptis pagalbos į Egiptą, Pakistaną ir Braziliją, kad atpirktų šioms šalims anksčiau parduotus sraigtasparnių variklius. Tarp trūkstamų dalių buvo ir Ka-52 varikliai.
Uno dei Ka-52 🇷🇺 danneggiati durante l'attacco 🇺🇦 con ATACMS agli aeroporti di Berdyansk/Luhansk abbandonato a sé stesso dopo essere stato cannibalizzato per pezzi di ricambio. pic.twitter.com/jvzyiL9JzW
— OSINT-I (@OSINTI1) December 20, 2023
Apie Ka-52
Ka-52 yra vienas pagrindinių šiandien Rusijos naudojamų sraigtasparnių. Jo serijinė gamyba prasidėjo 2008 m. (nors projektas buvo sukurtas 1987 m.) ir nuo to laiko buvo modernizuotas, įskaitant: buvo nuspręsta įrengti dvivietę kabiną su pilotų sėdynėmis, išdėstytomis viena šalia kitos.
Ka-52 pasižymi dideliu manevringumu, todėl labai praverčia fronte, nes pataikyti į skrendantį sraigtasparnį reikia nemažo tikslumo. Ka-52 turi du Klimov VK-2500 variklius, kurių kiekvieno galia viršija 2400 AG. Jų dėka sraigtasparnis, sveriantis 7,7 tonos, gali pasiekti maksimalų maždaug 300 km/h greitį.
Būdingas Ka-52 bruožas yra dviejų priešingai besisukančių rotorių, kurių kiekvieno skersmuo yra 14 m, išdėstymas. Jame sumontuota lazeriu valdoma raketa AT-12 su taikymo sistema I-251W ir 30 mm „Shipunov 2A42“ automatinė patranka. Taip pat iš sraigtasparnio gali būti paleidžiamos valdomos raketos.