Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arthuras 2014-05-03 21:37
http://en.ria.ru/business/20131202/1852 ... 14-16.html
Hmz 2014-05-03 21:54
Tai va ir skaitom straipsnį, kurį pats duodi:
"Biudžeto pajamos per šį laikotarpį sudarė 8300,5 milijardo rublių"
Jei tikėsime SEB valiutų skaičiuoklė, 8300 milijardo rublių yra 234 mlrd. dolerių.
O jei netyčia painioji valiutas arba biudžetą su BVP, tai čia niekas nekaltas.
Kirtiklis 2014-05-03 22:09
Iš va čia ir gimsta sąpalionės apie RU galybę ir kaip jei nepakenks ar tai kad mažai eksportas sudaro. Nepasiskaito iki galo, nekonvertuoja valiutų ir gaunasi kad RU 1000 mlrd dolciu...
007 2014-05-03 22:13
Na, pesimizmas dėl Putino veiksmų suprantamas. Bet bent jau kol kas Lietuva saugi, Nato Lietuvai yra ne pažadų krūva, o saugumo garantas. Net nereikia lyginti Ukrainos su Lietuva. Na, bet jeigu, Ukraina vis dėlto atiteks Rusijai. Abejoju dėl aneksijos, bet bent jau, kad bus ant pavadėlio, o tada tas pats atsitiks su Moldova, Azerbaidžianu ir Gruzija, tada Ateis Lietuvos eilė. Reikės tik preteksto. Bet iki to ne vieni metai. Taigi, Lietuvai lieka tik stebėti situaciją, o NATO vartytis. O tokiems kaip tamsta, daugiau realistiškumo žvelgiant į įvykius. Nei optimistiškumas nei pesimistiškumas čia nepadeda. Bet dėl kiekvieno konflikto pradėti karą būtų pražūtinga. Čia paskutinis šiaudas, kurio reikėtų griebtis. Nors, sutikčiau, kad šiek tiek šūksnių ir agresijos NATO bent jau dėl įvaizdžio tikrai nepamaišytų.
immortallt 2014-05-03 22:14
1) Jei JAV pavaro dujų į Europą, tai ne tik perspjauna Rusiją, bet ir sumažina kainą Europoje. Nauda tiek JAV, tiek Europai.
2) Tik kelios atominės Vokietijoje nedirba, kitos atominės pačios planuoja nutraukti darbą, nes ilgu laikotarpiu neatsiperka. O Vokietija nedaug nukentėtų, nes turi kitų alternatyvų.
3) Taip, 20% primečiau iš akies, bet tai ne esmė, kur 20-40% brangstanti energetika, kuri sudaro tik palyginus mažą, nors ir kertinę dalį, o kur 60% biudžeto. Taip, Rusijos eksportas žaliavų nėra tik į Europą, bet didžioji dalis dujų eksportuojamų ne į Baltarusiją ir kitas panašias šalis, kur gauna kapeikas, yra tik Europa. Kiniją pamirškit, ten mizerni kiekiai gali pratekėti, dujotiekio išlaikymas labai brangus ir rusams ilgalaikės naudos nėra, nes pelnas mažas.
4) Dujų pardavimas pats pelningiausias lyginant su kitom žaliavom ir daugiausia eina į biudžetą. Lietuva eksportuoja irgi daug naftos produktų, bet didelė jų vertės dalis yra importuota žaliava. Taigi ar supranti ką lygini? Kalba apie apie biudžeto struktūrą ir net Rusija pripažįsta pati, kad ties 95-100USD per barelį kainą, biudžetas tampa, švelniai tariant, probleminis. Buvo atliktos ir analizės, gali pasieiškoti, rasi, kiek kas surenka į biudžetą pajamų.
Visas Rusijos eksportas tai žaliavos ir trąšos, daugiau nieko padoraus nesugeba pagaminti. Daugumos resursų eksportą gali perorientuoti, bet sėkmės perkeliant dujotiekius ar naftotiekius. Tai trunka minimum 5 metus, labai skubant ir investuojant milžiniškus pinigus. Kadangi Rusija skubėtų, tai kiti partneriai išsiderėtų mažesnes kainas ir Rusija iš to neuždirbtų, išlaidas vis tiek reiktų stipriai karpyti, o ką jau kalbėti apie tą laikotarpį, kai reikia kišti investicijas, o Rusijai niekas iš užsienio neskolins be mažiau nei 15-20% palūkanų DOLERIAIS ar EURAIS, kai reikės didelių sumų, nes visai nesenai pasiskolio rubliais iš vietinių šaltinių už berods 12-15%.
immortallt 2014-05-03 22:21
Jooo... Rusijos biudžetas 2 trilijonai, kai BVP vos daugiau trilijono eurų:D Svajok. 200mlrd geriausiu atveju.
BVP skaičiuojant, tai reikia prisiminti, kad su žaliavų pramone susiję didžiuliai pinigai. Negana to, pajamas gauna iš žaliavų ir išleidžia daug ant paslaugų, kas yra vidinis vartojimas. Didelė dalis nueina ir karo pramonei, kas vėlgi, nekuria ekonomikos, nes karinės technikos niekas pirkt nenori, nebent nemokios trečiosios šalys mizernais kiekiais.
Rukis 2014-05-03 22:40
Neteisus. Čia gal tokia anomalija, bet Rusija karo pramonės pagalba turbūt net uždirba. Dideliais kiekiais pigų š pardavinėja visokiems Iranams, Venezueloms, Kuboms, Indijai, arba parduoda modernius naikintuvus ir lavus Kinijai. Su detalėmis nesu susipažinęs, bet kaip žinia kalašams paklausa yra ir tose vietose, kur nėra ko atsigert (Somalis). Taigi...
immortallt 2014-05-03 22:58
Taip, bet tokios technikos kaina ir apyvarta juokinga, palyginus su JAV parduodamais kiekiais. Tad vėlgi, tai nėra ekonomikos variklis.
Modernius lėktuvus Jei nuo šaltojo karo užsilikusius omeny turi, tai taip. O šiaip Kinija juos nusiperka ir panašu pasivagia jiem įdomias technologijas ir dalis, ko galbūt kol kas patys nesugeba pasigaminti. Anyway, tai ne 5 kartos naikintuvai ar dronai. Ir vėlgi, sumos ne tos, kad pakeistų Rusijos pajamas už žaliavas.
Simplicity 2014-05-03 23:57
Rusiškų AK niekas neperka, nes juos „kepa“ visi kas netingi, todėl pilna pigesnių analogų
Tačiau nelabai turtingos šalys iš rusų perka tankus, lengvąją šarvuotąją techniką ir orlaivius. Bėda tik ta, kad rusai nesugeba pakankamai pagamint Jei tikėt skaičiais iš interneto, tai 2011 metais rusai ginkluotės pardavė tik už 157 milijonus dolerių... Jei tikėti internetu, tai naftos ir jos produktų, gamtinių dujų eksportas sudarė 2/3 viso Rusijos eksporto.
Na, o jei žiūrėti į lentelę ir tikėti, kad ten surašyta visa teisybė, tai Rusija tik iš iškasenų ir tegyvena. (Kalbu apie šią lentelę http://atlas.media.mit.edu/explore/tree ... show/2011/)
Na, o čia kelios įdomesnės lentelės:
Products that Russia imports from Lithuania (2011) — http://atlas.media.mit.edu/explore/tree ... show/2011/
Products that Russia exports to Lithuania (2011) — http://atlas.media.mit.edu/explore/tree ... show/2011/
Jei ne rusiški naftos produktai, tai prekybos balansas su Rusija būtų teigiamas.
Shioks 2014-05-04 00:03
Exports $542.5 billion
Imports $358.1 billion
Nejaugi sunku pries komentuojant per google ar kita paieska susirasti Rusijos bvp ir poto rasyt ne nesamones?
Creatium 2014-05-04 00:34
Ar čia jūs trolinat ar ką? BVP - bendrasis vidaus produktas, tai nėra biudžetas. Biudžetas yra 10 kartų mažesnis už BVP Rusijoje. Palyginimui Lietuvos biudžetas yra ~25 mlrd. Lt, tuo tarpu BVP ~120 mlrd. Lt.
Nesvarbu, jog Rusijos BVP sumažėtų 2% - tai menkavertis skaičius. Svarbu tai, jog ji netektų bent 20% savo biudžeto pajamų, o tai kirstų per jų galimybes taip smarkiai, kad sunkiai sugebėtų atsikelt. Pamenat, kai 2009-2010 metais krito Lietuvos biudžeto pajamos ir atsivėrė 15-20% skylė? Kai visi verkė apie staiga padidėjusius mokesčius, sumažintas pensijas, staigiai sumenkusias gyventojų pajamas ir t.t. Tai laimė, kad pas mus jau po metų dviejų situacija pradėjo gerėti. Rusijoje gi to nebus net po 4-5 metų.
Nepamirškim, kad Rusija ne tik eksportuoja dujas, jas ir išgauna. O tai yra didžiuliai kiekiai darbų žmonėms. Nustojus dujas eksportuoti, gavyba bus palaikoma dar kažkurį laiką, tiesiog pildant šalies saugyklas. O kas bus, kai saugyklos bus pilnos? Teks stabdyti dujų išgavimą, o tada krūvos žmonių praras darbą.
Taigi, aš iš esmės pritariu idėjai, jog visas šis reikalas su Ukraina yra dėl skalūnų dujų. Ukrainos matuojami skalūnų ištekliai yra vieni didžiausių pasaulyje. Rusijai tai būtų tiesiog per didelis smūgis, ypač, kai nebūtų ką kaltinti. Dabar bent jau galės apkaltinti vakarus, kad šie Rusiją izoliavo ir dėl to jos vargšės ekonomika smuko.
P.S. Jau šiemet vargiai žadamas ekonomikos augimas Rusijoje. Jeigu sankcijos pereis į tiesiogines ekonomines sankcijas, tai kitais metais Rusijos ekonomika patirs nuosmukį. Tad šioje vietoje ko gero reikia džiaugtis buvusiais pieno produktų draudimais. Jeigu mūsų gamintojai sugebėjo persiorientuoti tam laikui, tai reiškia, kad mes nebūsim tiek priklausomi nuo Rusijos, kai jos ekonomika patirs recesiją.
immortallt 2014-05-04 00:48
Nu hebra duodat... Bandot diskutuoti apie biudžetą ir BVP, bet net neskiria biudžeto nuo BVP... BVP - tai visa šalyje pagaminta produkcija. Biudžetas - tai, ką valstybės vyriausybė, Rusijoje atitikmuo berods Dūma vadinasi, surenka per metus laiko. Jau berods pernai deficitas biudžeto buvo 4%, tai reiškia, kad tiek reikia skolintis. O pernai buvo ekonomikos augimas. Šįmet ekonomika stringa ir taip, tai biudžeto surinkimas ir taip mažėja. Pradėtas konfliktas su Ukraina ne tik padidino išlaidas, įsipareigojo skirti daug pinigų užimtoms teritorijoms, bet ir sulauks besitęsiančių krūvos sankcijų, kas ilgu laikotarpiu kirs per biudžetą, užsienio investicijas, brangs skolinimasis bei bėgs net rusiškas kapitalas iš Rusijos.
Jei sunku suprasti, kad visa tai lems ne tik žaliavų eksporto pajamų kritimą, bet darbo vietų kiekį, atitinkamai ir mokesčių surinkimą ne iš žaliavų eksporto, tai man tikrai Jūsų gaila ir klausimas, kur link veda ateitis.
Shinigami 2014-05-04 08:18
Putinas jaučia artėjanti galą.
Putinas įsivaizduoja esas faraonas. O faraonas į sarkofaga gulasi tik visu pirma paguldęs į savo kapą visus savo vergus (piliečius).
O greičiausias būdas tai padaryti, sukelti karą.
Anonymous 2014-05-04 08:57
Alkanas tankistas dar baisesnis už sotų ir aptingusį
Skaičiukais ieškot saugumo jausmo? Tai ir prieš Krymą būtute įrodę, kad neapsimoka ir Krymas saugus.
Putinas irgi supranta, kad laiko turi nedaug. Štai kas baisu.
Creatium 2014-05-04 09:55
Ne vien vakarai žadėjo vientisumą. Tą pačią sutartį yra pasirašiusi ir Rusija, lygiai tokiomis pačiomis sąlygomis.
Putinas ir Hitleris yra panašūs tik idėjine prasme. Veiksmų galimybėmis jie skiriasi. Putinas turi ribą, kurią peržengus karas yra nebeišvengiamas - tai NATO siena, Hitleris jos neturėjo (na, ji buvo tik teorine prasme žmonių galvose). Visos vakarų šalys kuo toliau tuo labiau supranta, jog Putiną reikia stabdyti. Skiriasi tik mūsų ir jų požiūris į stabdymo metodus. Jeigu mes jau būtume išprovokavę karą stabdydami Putiną, tai vakarai bando karo išvengti, bet vistiek sustabdyti Putiną. Ir toks veikimas yra labai geras. Gal jis nėra greitos reakcijos (ypač pradžioje), tačiau jo poveikis akivaizdus.
Anonymous 2014-05-04 10:34
Vakarai vengdami karo parduos Lietuvą. Nes Putinas imsis drastiškų veiksmų ir ES neturės ką atsakyti. Putinas jau pademonstravo veiksmus, į kuriuos pasaulis nesugebėjo atsakyti adekvačiai.
O tie argumentai su skaičiukais primena multiką grybų karą, kai vienas priešą žadėjo nupirkti, kitas intelektu nugalėti.
Putinas praloš, tik bijau, kad mums jau bus pavėluota paguoda.
sloggi 2014-05-04 10:55
Pardave viena parduos ir kita... Tai kam tada tas nato? Davai tada visi pas rusus ir darom vakarus per sikna uz tai tada. Butu daug norinciu manau.
Arns 2014-05-04 11:05
Creatium, klysti. Hitleris turėjo ribą, ja buvo Lenkija. "Lenkijos projektas" po I-ojo pasaulinio karo, turėjo tapti maždaug Prancūzijos atitikmeniu regione, taip D. Britanija, Prancūzija ir Lenkija būtu izoliavusi Vokietiją bei turėjusi tokią pačią ribą su Tarybų Rusija. Būtent todėl lenkai ir liko nenubausti už kaimyninių valstybių atimtas teritorijas, neretai būnant agresore.
Būtent po lenkų užpuolimo, paskelbtas karas su Vokietija (dar vadinamas "Keistuoju karu" ).
Skaičiuojantys ekonomiškai, pamirštat pasaulinį kontekstą. Patys pagalvokit, kaip kelių bankų ir kelių milijonų įsiskolinusių amerikiečių bėdos, galėjo sukelti pasaulinę krizę? Bet sukėlė. Tad nematyti kokia rusų įtaka Europos versle, kad į Rusijos rinką daug kas veža savo prekes, kad pačios rinkos nepatikimai pradės žiūrėti į šalia Rusijos įsikūrusias teritorijas (bent pirmus kelis metus), ir tai atsilieps tik Rusijai... JAV tikimybė pas save sukelti krizę gana menka, o Europa supranta, kad ji pati sau pagaliu per kojas duotu, ir reali tikimybė jog pietinės ES valstybės lėks į krizę, daugiau nei reali. Tad ir girdime apie atskirų žmonių galimą baudimą (bet ar kas paskelbė, kiek gi pinigų ar akcijų buvo įšaldyta? )
Creatium 2014-05-04 12:06
Ką aš ir turėjau omenyje. Faktinės ribos, kuri būtų skyrusi Hitlerį nuo didžiausio karinio vieneto pasaulyje - nebuvo. Buvo tik moralinės ribos. Dabar Putiną nuo tolimesnio okupavimo ir visiško Sovietų sąjungos atkūrimo atgraso NATO siena. Jos peržengimas neabejotinai reikštų karą tarp NATO ir Rusijos. Kitas variantas, kurį minėjo TasKitas, yra mažų mažiausiai neįmanomas, nes tai reikštų Vakarų pralaimėjimą (jeigu jie atsisako rytinių Europos teritorijų - Baltijos šalių, galbūt Lenkijos - tai reikštų Putino veiksmų palaiminimą).
Tam, kad Vakarai tikrai parduotų mus Putinui sakyčiau reikėtų vieno stipraus faktoriaus - tai ultra-nacionalistinių jėgų iškilimą visuose Vakaruose. Tokiu atveju galimai būtų sužlugdytas ES veiksnumas ir NATO organizacija, iš esmės sugriautas Europos vientisumas. Bet tai vėl gi yra mažai tikėtina, net turint omenyje, kad tokios partijos ir truputį populiarėja (tačiau vos ekonomika pradės labiau atsigaut, jos visos bus pamirštos).
lucy 2014-05-04 12:12
JAV išdavė Rusiją ir sulaužė sutartį su savo NATO plėtimu, Rusija nebegali toleruoti dar vienos NATO valstybės arčiau Maskvos ir štai kas vyksta šiandien.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
NATO prabilo viešai: Rusija išdavė partnerystę ir virto priešu