Pažangiausias pasaulyje naikintuvas pademonstravo savo galią (Video) (8)
Pažangiausi pasaulyje dėl „stealth“ technologijos sunkiai pastebimi naikintuvai „F-22 Raptor“ rugsėjo 23 d. pirmą kartą panaudoti koviniams veiksmams atlikti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„F-22 Raptor“ greitis dvigubai didesnis nei garso, jis gali įveikti 3200 kilometrų ir paleisti itin taiklias raketas. Didžiausią įspūdį daro tai, kad šis viršgarsinis naikintuvas skrenda nenaudodamas daug degalų suryjančių forsavimo kamerų.
Nors „F-22 Raptor“ naikintuvai sukurti oro erdvės kontroliavimui, jie taip pat gali būti naudojami ir antžeminių taikinių sunaikinimui. Taip pat šie naikintuvai gali gabenti dvi GBU-32 bombas arba aštuonis mažesnius ginklus.
Dėl greičio, daviklių ir susidūrimo išvengimo sistemų, šis naikintuvas gali numesti valdomas bombas į 25 kilometrų atstumu nutolusį taikinį.
Šis karo lėktuvas taip pat gali būti naudojamas taikinio nustatymui prieš raketų paleidimą. Tikėtina, kad šiuo tikslu „F-22 Raptor“ ir buvo panaudoti Sirijoje.
Rugsėjo 23 d. ataka iš oro įvykdyta trimis etapais. Pirmoji ataka prasidėjo 3.30 val. nakties Sirijos laiku.
Labiausiai tikėtina, kad per šią ataką naikintuvai „F-22 Raptor“ buvo panaudoti kaip Viduržemio jūroje esančių JAV karinių antvandeninių ir povandeninių laivų „akys“.
Vėliau šie laivai paleido raketas, nutaikytas į dykumoje esančią islamistų grupuotę „Khorasan“, grasinusią užpulti Vakarų keleivinį lėktuvą.
Po 30 minučių prasidėjo antrasis pagrindinis atakos etapas: naikintuvai numetė bombas ir paleido raketas į pagrindinę šiaurinėje Sirijos dalyje esančią teroristinės grupuotės „Islamo valstybė“ būstinę, apmokymo stovyklas ir ginklų saugyklas. Trečiasis atakos etapas buvo skirtas panašiems taikiniams rytinėje Sirijos dalyje sunaikinti.
Įmonės „Lockheed Martin“ sukurtų F-22 naikintuvų, skirtų dominavimo oro erdvėje artimiausius 40 metų užtikrinimui, gamyba po ilgai trukusio ir daug kainavusio gamybinio proceso, kuris buvo vykdomas JAV Džordžijos valstijoje, buvo sustabdyta 2011 m.
1988 m. pradėtas 195 F-22 naikintuvų gamybos projektas kainavo 70 mlrd. JAV dolerių (188 mlrd. litų), o jo įgyvendinime dalyvavo „Boeing“, variklių gamintoja „Pratt & Whitney“ bei pati „Lockheed Martin“.
Išaugus šių karo lėktuvų pagaminimo kainai ir kylant su F-22 gamybos procesu susijusioms problemoms, buvo nuspręsta stabdyti šį projektą ir persiorientuoti į F-35 naikintuvų gamybą.
Tačiau dėl prognozes viršijusių išlaidų, atidėliojimų ir mechaninių problemų šių naikintuvų gamyba taip pat buvo sustabdyta.