JAV už 3,8 mlrd. dolerių užsakė pamainą legendiniams U-2 lėktuvams (28)
Ilgametis JAV Gynybos ministerijos partneris koncernas Lockheed Martin ėmėsi planų kurti naują legendinio žvalgybinio lėktuvo U-2 versiją, kuri bus vadinama TR-X.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujojo lėktuvo konstrukcijoje bus naudojama daug ankstesnių lėktuvų modelių detalių – taip pat ir legendinio U-2 bei naujesnės karto bepiločio Global Hawk.
Nepilotuojamą žvalgybinį lėktuvą TR-X Lockheed Martin padalinys Skunk Works kurs apie 10 metų. Koncerno atstovai praneša, kad lėktuvo dizainas jau sukurtas, tačiau saugumo sumetimais dar laikomas paslaptyje. Titulinėje iliustracijoje matote anksčiau paviešintą dailininko koncepciją.
Naujojo lėktuvo dizainas apjungs U-2S Dragon Lady ir RQ-4 Global Hawk lėktuvų kėbulo linijas. Kaip rašo Flightglobal, iki 80 proc. kompiuterinių sistemų ir iki 90 proc. jutiklių, avionikos bei kitų vidinių sistemų bus iš jau sukurtų lėktuvų. TR-X perims ir U-2S variklius, kurie, savo ruožtu, yra nematomų bombonešių B-2 paveldas. (Beje, prieš kelias savaites rašėme ir apie planus kurti naujos kartos bombonešius B-21).
Nors bus naudojama daug jau sukurtų detalių ir sistemų, vis dėlto projektui TR-X reikės ir daug laiko, ir daug lėšų. Lockheed Martin vertinimu, projektas atsieis apie 3,8 mlrd. dolerių. Iš viso planuojama pagaminti 30 naujos kartos žvalgybinių bepiločių lėktuvų. Vadinasi, vienas egzempliorius kainuos apie 126 mln. dolerių. Maždaug tiek kainuoja ir skandalingieji 5-os kartos naikintuvai F-35.
Ką už 126 mln. dolerių gaus Karinės oro pajėgos? Nepilotuojamą lėktuvą, kuris skraidys 21 km aukštyje ir skenuos aplinką radaru Raytheon ASARS-2B bei multispektriniu sensoriumi MS-177. Tokie sensoriai regi kiaurai debesis, jiems netrukdo ir kiti meteorologiniai reiškiniai. Taigi, TR-X galės darbuotis bet kokiu oru.
Pirmą kartą į orą legendinis U-2 pakilo dar tolimų 1955-ųjų rugpjūtį.