Admirolo Kuznecovo keliai driekiasi link metalo laužo supirktuvės? Panašu, kad būtent toks gali būti šio lėktuvnešio likimas ()
„Admiral Kuznecov“, vienintelis Rusijos lėktuvnešis, gali būti nurašytas. Vietoje to, kad suremontuotas tarnautų dar 25 metus, lėktuvnešis gali keliauti į metalo laužą. Ir dėl to mažai kas nustebtų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Admiral Kuznecov“ statybos prasidėjo dar 1981. Laivas buvo užbaigtas 1990-aisiais, bet iki 2015 metų įvykdė tik 6 patruliavimo misijas. Laivas nuolat gedo ir buvo dažnai tempiamas, stebint pašaipioms pasaulio akims. Kai veikė gerai, apsipylęs dūmais „Admiral Kuznecov“ buvo naudingas Rusijos pajėgoms. Pavyzdžiui, 2016 metais rėmė kampaniją Sirijoje. Visi suvokia, kad šis lėktuvnešis yra tikra griuvena, nors ir nėra toks jau senas - tokio amžiaus laivai dar gali plaukioti. Todėl buvo numatytas didelio masto remontas.
Remontas prasidėjo 2017 metais. Buvo ketinama atnaujinti boilerių sistemą, patobulinti skrydžių denį ir lėktuvų angarą, įdiegti modernias navigacijos, elektroninės karybos ir misijų valdymo sistemas. Iš karto buvo pašalinti sraigtai, kai kurie kiti komponentai. O tada 2018 metų spalį plūduriuojantis sausasis dokas PD-50 nuskendo, su savimi vos nenusinešdamas ir Admirolo Kuznecovo.
Beje, tuo metu ant laivo nukrito ir didelis kranas, palikęs 5 metrų plyšį. Taigi, laivas buvo dar labiau apgadintas, o svajonės užbaigti remontą iki 2021-ųjų subliuško. Niekas iš esmės nevyksta nuo to laiko, o dabar kalbama, kad „Admiral Kuznecov“ gali būti nurašytas.
Tiesa, pirmiausia reikia pasakyti, kad tai - neoficialūs pasvarstymai. Štai Rusijos Federacijos Gynybos ministras Sergejus Šoigu teigia, kad 25 % darbų buvo baigti ir laivas grįš į tarnybą jau 2020-aisiais. Kitaip tariant, dar anksčiau nei buvo planuota prieš tai. Tačiau labiau tikėtina, kad jis nebesugrįš apskritai.
Reikalas tame, kad Rusija dabar turi tik vieną tokio dydžio plūduriuojantį sausąjį doką, bet jis yra tolimuosiuose Rusijos rytuose. Admirolas Kuznecovas nebeturi sraigtų ir yra gerokai išardytas, todėl į tokią ilgą kelionę jį reikėtų tempti. Tai būtų gėdinga ir nelabai praktiška, nes dabar lėktuvnešis ilsisi Kolos įlankoje. Tokia ilga didžiulio laivo kelionė taptų pajuokų objektu ir, galimai, nebūtų visiškai saugi. Tai negi Šoigu nežino ką kalba?
Lėktuvnešis yra šalies karinių pajėgumų simbolis. Tai yra ir ypatingai efektyvus ginklas - kokią kitą karinę bazę galima taip greitai ir efektyviai perkelti iš vienos vietos į kitą? Todėl Rusija gali norėti pasilaikyti nepatikimą „Admiral Kuznecov“ kiek įmanoma ilgiau. Tačiau jei laivas ir bus remontuojamas, atnaujinimo mastai greičiausiai bus mažesni nei buvo planuota - gali būti, kad tai ir atsispindi Šoigu paminėtuose 25 %.
Rusija turi ir naujo lėktuvnešio dizainą, tačiau kažin, ar jam turi pinigų. Dabar investicijos krypsta link povandeninių laivų, naujų raketų ir torpedų. Lėktuvnešis yra didelė jėga, bet kartu ir didelės išlaidos. Todėl dabar reikės spręsti, ar „Admiral Kuznecov“ pasiekė savo biudžeto limitą ar visgi bus remontuojamas vėl.