Nufilmavo kaip 100 tūkst. tonų lėktuvnešis daro posūkį su „užtrauktu rankiniu stabdžiu“: įspūdingas vaizdas, bet tai kainuoja daugybę darbo valandų (Video) ()
Į didžiuosius laivus žvelgiame su dideliu susižavėjimu, juk jie tokie dideli, galingi bei išskirtiniai. Daugelis norėtų atsidurti ant tokio laivo kapitono tiltelio. Nuotykis. Nors kapitono darbas tokio dydžio technikoje kiek įmanoma sumažinti galinčią kilti grėsmę milijardinei sumai įvertintai mašinai. Bet ir jie kartais savo dienas praskaidrina „užtrauktu rankiniu stabdžiu“. Pasigrožėkime naujausio JAV lėktuvnešio manevru.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tiesų laivai neturi tokio dalyko kaip „rankinis stabdis“, tiks įrenginys vandenyje nereikalingas. Tačiau kuo didesnis objektas jame, tuo akivaizdžiau matomas dreifavimo efektas atliekant posūkį. Pastarasis manevras daromas vairu, tačiau jei į pagalbą dar yra pasitelkiami skirtingais greičiais dirbantys sraigtai, atliekamas greitasis posūkis.
Vandenyje tai tikrai ne pats greičiausias laiko prasme veiksmas, tačiau kai tą daro 100 tūkst. tonų lėktuvnešis, kurio ilgis 337 metrai vaizdai verti dėmesio. Vaizdo įraše matome kaip šį manevrą atlieka naujausias JAV lėktuvnešis „USS General R. Ford“. Spalio 25 – 30 dienomis Atlanto vandenyne dalyvavo jūriniuose bandymuose, o grįžtant į savo dislokavimo basę Norfolko mieste turėjo progą atlikti šį įstabų posūkį.
Manevras atliekamas ne taip ir dažnai. Matome, kad jo metu lėktuvnešis stipriai pakrypsta. Atsiminkime, kad tokiame laive būna dislokuoti milijardų verti lėktuvai. „USS General R. Ford“ pasiruošęs gabenti net 75 lėktuvus, kurių kol kas nebuvo, nes vis dar susiduriame su problemomis. Jame ką tik baigta net 15 mėnesių užtrukusi remonto procedūra. Be to dar galybė itin sprogios amunicijos 13 milijardų dolerių (11,7 mlrd. Eurų) vertame laive. Visa tai turi būti dar kruopščiau nei visada pritvirtinta. O tai pareikalauja daug jėgų ir laiko. Juk nuslydusi technika gali sudušti ar net visai dingti vandenyno bangose.
Gali kilti natūralus klausimas, kodėl staigus posūkis atliekamas, jei pasiruošimas jam užtrunka ne vieną valandą? Jūra nėra rami lyg ežeras, o ir tokio dydžio laivai uosto akvatorijose stumdomi vilkikų pagalba, sustoti ir suktis vietoje sudėtinga.
Atlikti ilgą posūkį koreguojant plaukimo kryptį taip pat nėra greitas veiksmas. Laivo ilgis daugiau nei 300 metrų ir jo svoris yra šimtas tūkstančių tonų. Dailus posūkis be žymaus pokrypio pareikalaus nuplaukti daugybę jūrmylių įveikiant pusapskritimį po kurio laivo nosis atsigręš į reikiamą pusę.
Nežinia kada prireiks kuo greičiau apsigręžti ir skubėti į skubią misiją. Tokiu atveju kiekviena sutaupyta darbo valanda virs vėlavimo valandomis. Tad toks manevras reikalingas ir jį reikia sugebėti atlikti tinkamai. Tiek kapitonui tiek kiekvienam jūreiviui esančiam laive.