Japonija priversta keisti savo strategiją: ignoruos Kinijos daromus pažeidimus ()
Savo oro erdvę ginančios šalys artėjančius neatpažintus lėktuvus įprastai pasitinka pakeldamos savus naikintuvus. Taip elgėsi ir japonai. Vien per 2016 metais buvo išprašyti net 851 Kinijos orlaiviai, tačiau po šio perėmimų piko įvyko kai kas netikėto, kasmet fiksuojamų pažeidimų rodikliai krito drastiškai. Per praėjusius metus oro pajėgos reagavo vos 331 kartą. Kas nutiko?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinija ir Japonija nėra viena kitai draugiškos šalys. Jos rimtos konkurentės regione ne tik dėl ekonominės ar politinės įtakos. Daugiausiai oro erdvės pažeidimų įvyksta vienoje atokioje vietoje Rytų Kinijos jūroje, ties Senkaku arba kitaip Diaoju salų.
Kinija pretenzijas į salas reiškia, nes jie jas atrado dar 14 amžiuje. Taivanas jų nori, nes jos visai šalia. Šiaip jau abi konkuruojančios šalys sutaria tik dėl vieno, kad tai Kiniškos teritorijos. Tuo tarpu Japonija salas užvaldė 1885 metais. Kontrolę prarado tik pralaimėdama II pasaulinį karą. Nuo tada salas administravo amerikiečiai palaipsniui grąžindami valdymo teises japonams.
Galiausiai 2012 metais Japonija salas pradėjo administruoti savarankiškai. Salos negyvenamos, tačiau manoma, kad netoli jų esančiuose vandenyse yra naftos telkinių. Todėl dėl jų kontrolės nuolat žaidžiamas katės ir pelės žaidimas, konkuruojančios šalys nuolat tikrina viena kitos budrumą.
Japonijos oro pajėgos priešo atrėmimui turi iki 200 vnt.. „Mitsubishi F-15J“ naikintuvų, tai pagal licenciją amerikietiškų „F-15“. Atrodytų tokio skaičiaus turėtų daugiau negu pakakti, tačiau dauguma naikintuvų jau skaičiuoja ketvirtą tarnybos dešimtmetį. Į greito reagavimo reikalaujančius įvykius kyla ne po vieną naikintuvą. Galiausiai Japonija turi didelę oro erdvę besidriekiančią per gausybę salų, tenka reaguoti ir į kitų kaimynų skrydžius.
Viso to pasekmė – bemaž 100 naikintuvų nuolat remontuojami. Prireikus jie negalėtų pakilti. Japonijoje net gi manoma, kad nuolatiniai oro erdvės pažeidimai yra Kinijos strategija. Galimai siekiama japonus tuščiai naudoti turimų lėktuvų skrydžio valandas.
Apie pokyčius susimąstyti privertė artėjantys pokyčiai. Jau greit dalis seniausiu „F-15J“ bus parduoti, o juos pakeis vos 157 vnt. „F-35“. Naujieji lėktuvai neabejotinai pažangesni, bet kaip kiekvienas turi ir savų minusų. Skrydžiai penktos kartos orlaiviais brangesni, priežiūra sudėtingesnė. Oro pajėgos net gi išreiškė susirūpinimą ar įmanoma „F-35“ pakelti į orą taip pat greitai kaip senuosius lėktuvus.
Iškilusią problemą nutarta išspręsti savaip. Japonai nustojo reaguoti į dalį Kinijos daromų provokacijų. Naikintuvai kyla rečiau, bet ji nepaliekama likimo valiai. Oro erdvę nuolat stebi radarai. Šalis turi net 21 specialiai paruoštus „Boeing E-767“ ir E-2 Hawkeye“ lėktuvus su įrengtais stebėjimo bei išankstinio perspėjimo radarais. Galimus pažeidėjus nuolat seka ir priešlėktuvinės sistemos.
Sumažintas ilgų skrydžių kiekis iki Senkaku salų ne tik taupo pinigus. Dabar karo pilotai gali susitelkti į aukštesnio lygio treniruotes, o ne tiesiog nuobodžiai skristi iki atokaus negyvenamo kampelio rutininiam veiksmui atlikti.