Rusija kuria penktosios kartos hipergarsinį naikintuvą: iš pirmųjų detalių aiškėja ką gi jis sugebės (Video)  (10)

Pranešama, kad garsus Rusijos „Sukhoi“ biuras kuria visiškai naują penktosios kartos naikintuvą: lengvą naikintuvą, galintį skristi dvigubai greičiau nei garso greitis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bevardis naikintuvas greičiausiai papildytų didesnį, sunkesnį naikintuvą „Su-57“ (pavaizduotas viršuje) ir naudotų bent keletą tų pačių komponentų.

Pasak šaltinio, kalbėjusio su Rusijos valstybinės žiniasklaidos portalu „RIA Novosti“, penktosios kartos naikintuvas turės vieną variklį, sumažintą radarą, „super manevringumą“ ir traukos vektoriaus valdymo galimybes. Šaltinis taip pat teigė, kad lėktuvą galima pasiūlyti pilotuojamomis ir nepilotuojamomis versijomis.

Traukos vektoriaus valdymas apima besisukančių išmetimo vamzdžių antgalių naudojimą. Dauguma naikintuvų gali sukelti trauką tik ta kryptimi, kuria nukreipti šie išmetimo vamzdžiai (toje pačioje plokštumoje kaip ir lėktuvo nosis). Tačiau „Sukhoi“ išmetimo vamzdis, turintis traukos vektoriaus valdymo antgalius, gali sukelti trauką įvairiomis kryptimis. Tai leidžia atlikti neįtikėtiną manevrą, kaip, pavyzdžiui, „Sukhoi Su-35“ padarė 2013 m. Paryžiaus oro parodoje:

 

Šis įgūdis yra labai naudingas kovojant oro mūšyje, nes pilotai gali tuo pasinaudoti, kad įgytų pozicinį pranašumą. Traukos vektoriaus valdymo galimybės taip pat gali sutrumpinti naikintuvo kilimo nuotolį, nes tai leistų lėktuvui nukreipti išmetimo vamzdžių antgalius žemyn.

„RIA Novosti“ tvirtina, kad naujasis naikintuvas bus hipergarsinis, tačiau taip pat sako, kad naikintuvas pasieks maksimalų greitį, kuris nėra didesnis nei 2 Machų greitis. Rusijos analitikas Robas Lee teigia, kad 18 tonų sveriantis naikintuvas naudos tuos pačius „Izdeliye 30“ variklius, kaip „Su-57“.

BMPD išanalizavo neseniai padarytą nuotrauką, kurioje matyti naujo naikintuvo dizaino nosis ant Rusijos ministro pirmininko pavaduotojo Jurijaus Borisovo stalo. Nosis panaši į „Su-57“, bet su „F-16“ bruožu – ant smakro tvirtinama oro įsiurbimo anga.

 

Tai rodo, kad paslaptingasis lėktuvas naudoja vieną variklį. Ar tai gali būti naujojo „Sukhoi“ naikintuvo modelis? Tik Borisovas žino.

„Sukhoi“, datuojama 1939 m., yra viena seniausių aviacijos kompanijų pasaulyje. Šaltojo karo metu gamintojas Sovietų Sąjungai gamino naikintuvus ir atakos lėktuvus, įskaitant naikintuvą „Su-27“ (Flanker) 1977 m., sovietų atsaką į „F-15“ (Eagle). Kaip ir „Eagle“, Rusija per kelis dešimtmečius stabiliai atnaujino „Flanker“ ir pagamino įvairius jo variantus, įskaitant „Su-33“ atakos lėktuvą, bombonešį „Su-34“ ir naujausią „Su-35“ (Flanker-E).

 

Naujasis naikintuvas užpildys svarbią nišą Rusijos naikintuvų bazėje. Du Rusijos naikintuvų biurai - „Sukhoi“ ir „Mikoyan-Gurevich“ (MiG) sutelkė savo ribotus resursus po Šaltojo karo dviejų variklių naikintuvų kūrimui. Tai naudinga Rusijai, tačiau vieno variklio naikintuvai taip pat yra naudingi ir gali būti gerai parduodami užsienyje. Rusiška „F-35“ versija gali pasirodyti populiari, jei tik bus nebrangi.

Naujasis „Sukhoi“ naikintuvas turėtų debiutuoti 2030-aisiais.

Tuo tarpu JAV planuoja išleisti oro pajėgų „Next Generation Air Dominance“ (NGAD) naikintuvą, „Navy's NGAD“ ir naują daugiafunkcinį naikintuvą (MR-X).

Prancūzija ir Vokietija kartu ruošia FCAS naikintuvą, Didžioji Britanija kuria „Tempest“ naikintuvą. Japonija, pasitelkdama „Lockheed Martin“ taip pat kuria naują naikintuvą, o Pietų Korėja ir Indonezija kartu kuria naikintuvą „Boramae“ („Falcon“).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(34)
(11)
(23)

Komentarai (10)