5 kartos Rusijos naikintuvas Su-57 turėtų konkuruoti su F-22: bet kodėl jo nematome oro mūšiuose? Kaip atrodo šis orlaivis (Foto, Video) (6)
Net ir po 20 metų kūrimo, Rusijos naikintuvas Su-57 greitai neskraidys dideliais kiekiais.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas iš naujų Rusijos „stebuklingų ginklų“ yra naikintuvas „Sukhoi Su-57“.
2010 m. pristatytas Su-57 iš pradžių turėjo būti pirmasis Rusijos penktosios kartos naikintuvas – orlaivis, galintis atlikti tiek „oras-oras“, tiek „oras-žemė“ misijas, tačiau nepastebimas priešo oro gynybai.
Po užsitęsusio tobulinimo dėl įvairių problemų, iškilusių per bandymus, įskaitant pirmojo serijinio orlaivio sunaikinimą įvykus avarijai prieš jo pristatymą, pirmasis orlaivis Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgose pradėjo tarnybą 2020 m. gruodžio mėn.
Rusijos invazija į Ukrainą, pradėta 2022 metų vasario pabaigoje, buvo lydima didelio Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų (RuAF) orlaivių pagausėjimo. Rusijos naikintuvai Su-30SM ir Su-35, smogiamieji lėktuvai Su-34 ir artimosios oro paramos reaktyviniai lėktuvai Su-25 susibūrė Baltarusijos ir Vakarų Rusijos aerodromuose ir pradėjo vykdyti misijas Ukrainos padangėje.
Vos per dvi trumpas savaites RuAF patyrė didelių nuostolių, įskaitant 12 naikintuvų ir atakos lėktuvų.
Oro mūšiuose trūko vieno lėktuvo: naikintuvo Su-57. NATO žinomas kaip „Felon“, Su-57 turėjo būti pirmasis iš naujos kartos Rusijos naikintuvų, visiškai naujas nuo atnaujintų Šaltojo karo projektų, užpildžiusių RuAF gretas.
Pirmasis Rusijos naikintuvas, nuo pat pradžių kurtas kaip stealth technologijos orlaivis, Su-57 turėjo būti vadinamasis penktosios kartos naikintuvas, priklausantis tai pačiai technologinei kategorijai, kaip ir amerikiečių naikintuvai F-22 ir F-35 ir Kinijos J-20.
Šaltojo karo pabaigoje Rusijos ekonomika žlugo, nes šalis patyrė šoką, kai iš biurokratinės, planinės, komunistinės ekonomikos perėjo į laisvosios rinkos ekonomiką. Dešimtajame dešimtmetyje Rusijos gynybos biudžetas iš esmės buvo skirtas gyvybei palaikyti, o šalis negalėjo sau leisti įsigyti naujos įrangos ir buvo apkrauta daugybe buvusių sovietinių laivų, lėktuvų ir šarvuočių, kurių ji negalėjo sau leisti eksploatuoti. Be to, dėl oro priešininko nebuvimo naujieji naikintuvai tapo žemu naujosios Rusijos valstybės prioritetu.
Visa tai pradėjo keistis 1998 m., kai Rusija pradėjo kurti orlaivį su rusiškais inicialais PAK-FA arba angliškai „Future Air System of Tactical Aviation“. Rusijos „Sukhoi“ projektavimo biuras ir jo naikintuvo T-50 konstrukcija pranoko konkuruojančią legendinio Mikojano-Gurevičiaus (MiG) projektavimo biuro dizainą, o pirmasis orlaivis buvo pradėtas kurti 2004 m. Pirmą kartą orlaivis pakilo 2010 m.
Naikintuvas T-50 buvo didžiulė staigmena Vakarams, kurie buvo pripratę prie nuolatinio Šaltojo karo lėktuvų atnaujinimų srauto. Pavyzdžiui, Sovietų Sąjungos naikintuvas Su-27 buvo palaipsniui išplėstas į daugiafunkcinius naikintuvus Su-30SM ir Su-35 bei į dvivietį naikintuvą Su-34, o originalūs Su-27 buvo atnaujinti.
Problema buvo ta, kad Su-27 serijos reaktyviniai lėktuvai neturėjo stealth technologijos tuo metu, kai slaptumas tapo vis svarbesnis. Taigi, „Sukhoi“ nusprendė sukurti „švaraus lapo“ dizainą, kuriame nuo pat pradžių buvo atsižvelgta į slaptumą.
Tęsinys kitame puslapyje: