Sėkmingai išbandyta eksperimentinio JAV naikintuvo sustabdymo ore sistema (Video) (25)
Bendrovė „Lockheed Martin“ pranešė apie sėkmingus JAV eksperimentinio naikintuvo F-35B „Lightning II“ vertikalaus nusileidimo sistemos bandymus skrydžio metu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vertikalaus nusileidimo sistemą STOVL (Short Take Off and Vertical Landing) kuriama ir bandoma jau senai, o visi antžeminiai bandymai kol kas yra sėkmingi. Todėl bendrovė perėjo į naują bandymų etapą - realiose skrydžio sąlygose. Tiesa, kol kas įspūdingų rezultatų dar nėra - visi bandymai suplanuoti pažingsniui - nuo sistemos įjungimo skrydžio metu ir jos parametrų fiksavimo, iki galutinio finišo - vertikalaus nusileidimo.
Bendrovės pranešime sakoma, kad pirmojo bandymo metu F-35B „Lightning II“, pasiekęs 460 km/h greitį, sėkmingai įjungė sutrumpinto pakilimo ir vertikalaus nusileidimo sistemą STOVL. Bandymo metu pilotas sumažino naikintuvo greitį iki 330 km/h, o po to vėl įsibėgėjo iki 460 kilometrų per valandą. Po to, praėjus 14 minučių, STOVL sistema vėl buvo išjungta. Ateityje numatoma dar daug panašių naujos sistemos bandymų.
F-35B „Lightning II“ laikomas penktosios kartos naikintuvo alternatyva kur kas brangesniam „F-22 Raptor“. F-35B „Lightning II“ kuria „Lockheed Martin“ vadovaujamas konsorciumas. Manoma, kad serijinė F-35B gamyba prasidės po 2016 metų, o šio tipo lėktuvų kūrimo finansavimas ir pagamintų naikintuvų įsigijimas JAV iždui atsieis daugiau nei 300 mlrd. dolerių.
„Lockheed Martin“ gamins tris šio naikintuvo modifikacijas - F-35A, F-35C ir F-35B. Pirmoji bus skirta sausumos aerodromams, antroji – laivyno aviacijai, o trečioji turės sutrumpinto pakilimo ir vertikalaus nusileidimo sistemą.
Serijinis F-35B „Lightning II“ galės pasiekti iki 2100 km/h greitį, maksimalus jo skrydžio nuotolis – apie 2200 kilometrų. Naikintuvas bus apginkluotas 25 mm aviaciniu pabūklu, „oras – oras“ ir „oras – žemė“ klasės raketomis bei aviacinėmis bombomis.
Jame bus naudojami bendrovės „Pratt&Whitney“ varikliai F135 (jis laikomas galingiausiu kada nors naikintuvuose patalpintu varikliu) ir „Rolls - Royce“ gamybos „LiftFan“ sistemos, atsakingos už vertikalų nusileidimą. Bendra naikintuvo variklio ir „LiftFan“ turbinos trauka STOVL sistemos veikimo metu sieks 19 tonų.
Šiame vaizdo siužete demonstruojamas pirmasis F-35B „Lightning II“ STOVL sistemos bandymas skrydžio metu.