Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
SG 2009-10-25 19:34
Geras straipsnis. Būtų neblogai, kad Venesuela pasigamintų. Būtų daug ramiau dėl galimos JAV agresijos.
sz520qm 2009-10-25 19:39
Nesupranti, ką šneki...
SG 2009-10-25 19:47
Tai tu nesupranti. Matyt nežinai paskutinių Chavezo veiksmų Venesueloj.
Arns 2009-10-25 19:54
Na Chavezas daugiau populistas nei socialistas, ir jo veiksmai nevisados tokie logiški. Susėstu kada jis su mokslininkais ir pasiklaustu ką jie sako, greit Venesuela taptu P.Amerikos vien alabiausiai išsivysčiusių valstybių. Dabar vietoje pažangos, tik skylių kaišymas.
lightfire 2009-10-25 19:56
ar taip tau dėdė Čavezas sakė?Neišvengiama JAV agresija?Todėl greičiau reikia nušluoti Kolumbiją nuo žemės paviršiaus, tiesa, komuniste?
SG 2009-10-25 19:58
Arns, paskutiniu metu Chavezo politika labai smarkiai pasikeitė. Venesueloj prasidėjo kone permanentinė revoliucija, apie kurią kalbėjo dar pats Trockis. O jei konkrečiau, tai Venesueloj kone prasidėjo tikra proletarinė revoliucija. Chavezas dar paspartino nacionalizaciją, negana to, paskelbė, kad bus pradėtos kurti komunos. Galėčiau beveik drąsiai teigt, kad Venesuela pajudėjo link tikrosios socialistinės valstybės modelio. Ne socialdemokratinės, kaip Skandinavijos šalys, ir ne valinės, kokia buvo TSRS. Tik dar manau reiktų reformų dėl religijos Venesueloj. Kuo toliau, tuo Venesuela tampa vis didesniu galvos skausmu JAV.
lightfire, visiems seniai žinoma, kad Uribe tikras dviveidis išgama.
Arns 2009-10-25 20:05
Kalbos kalbomis, bet užuot bukai nacionalizavus ir padalinus vargšams, gali ir valstybė kiek daugiau pinigų įdėti ir įeiti į rinką. Dabar gavosi taip, vietoje pelno valstybei, jai tik daugiau nuostolio. Žmonėms gerai, juk gauna tuos davinius tai dykai.
Komuna komuna(beje, man su hipiais tai acosijuojasi), bet kai net vandens trūksta, sprendimas skaičiuoti laiką po dušu(na ir žinoma draudimas dainuoti) yra kvaila, geriau pasirūpinti jog būtų vandens. Investuoti į vamzdynus, nes jei net kokioj Ispanijos iki 20% vandens dėl vamzynų senumo "išgaruoja", tai ten gal vos ne pusė nepasiekia kam jis skirtas.
Analog 2009-10-25 20:06
Taigi del to dviveidzio ( ) reikia nusluoti puse Kolumbijos zmoniu...
SG 2009-10-25 20:10
Sutinku, kad draudimas dėl dainavimo tikrai buvo juokingas, bet jis iš esmės visai logiškas. Naujų vamzdynų nepastatysi nei per dieną, nei per savaitę, o kaip laikinai, tai sakyčiau visai nebloga priemonė. Venesueloj nevyksta tokia nacionalizacija, kokia buvo TSRS. Ji daug lėtesnė. Ir tikrai nesutiksiu, kad Venesueloj stagnacija. Venesuela tikrai juda į priekį. Ir nuoširdžiai tikiu, kad Chevezo sprendimai prives tik prie gero.
P.S. Tikiuosi supratai, kad turėjau galvoj ne hipių komunas, o komunų valdymo formą proletariato diktatūroj (tą, apie kurią kalbėjo Marksas).
Jokios valstybės (gal nebent išskyrus JAV) žmonės nekalti dėl savo vadovų kvailysčių. Kažkaip prieš kurį laiką kalbėjau su vienu pažįstamu apie tai, ar įmanoma JAV revoliucija. Tačiau priėjom tokios išvados, kad JAV yra išskirtinis, ypatingas atvejis, kurį vargu, kad galėjo numatyt koks nors socializmo ar kapitalizmo teoretikas. Ten visuomenė ant tiek supuvusi, pasiektas toks sugedimo lygis, kad greičiausiai juos visus vergais paverstų, o jie vis tiek rinktų tik respublikonus arba demokratus. Čia šiaip šioks toks nukrypimas.
immortallt 2009-10-25 20:33
zmogus yra perdaug savanaudis, kad jam tik tikrasis socializmas. Jei tik gales - jis tinginiaus. Ir is vis, socializmas grynasis, kaip TSRS ar dbr Venecueloj pradedamas vykdyti, tik suvartoja pacia ekonomika ir sukaupta kapitala.
Freeman 2009-10-25 21:12
oho....tu turbut an tiek sveikas, turi kompetencijos aiskint kas sugedes kas ne ir pasiekes toki super duper isminties lygi kad net ir vergas budamas rinkumei tik VIENA VIENITELE partija kuri suvienis visus proletarus...kazkada
GyckaZ 2009-10-25 21:14
Na situacija yra tokia kokia yra, galimybė, jog gali būti panaudotas branduolinis ginklas, kai tikrai nemažas klubas turi tiek galvučių yra tikimybė nemaža Bet logiškai mastant... Kodėl dar niekas nepanaudojo branduolinio ginklo? Ar tik nebijo galimų pasėkmių? Žinot, kad kai amerikiečiai pirmą kartą panaudoju branduolinį ginklą tada jie pasigailėjo, kad jį panaudojo, nes VISIŠKAI nesitikėjo tokių didelių pasėkmių, o kur dabar daug galingesni ginklai? Visi žemės branduoliniai žaisliukai galėtų žemę susprogdinti ne vieną kart...
SG 2009-10-25 21:25
freeman, vos sekantis sakinys paaiškina logiką. Vis geriau, negu kad išvis užsuktų vandenį (kaip tokiu atveju be abejonės padarytų pas mus )
Taip, nafta sudaro didžiąją eksporto dalį, tačiau yra mažinama priklausomybė nuo naftos. Na jau nors neskiesk, kad biurokratinis aparatas nesusilpnėjo. O krizė kirto visoms pasaulio valstybėms, galbūt išskyrus KLDR ir Antarktidai. Tai nėra ko stebėtis, kad valiuta nuvertėja. Tačiau Chavezo bendradarbiavimas su Kuba buvo labai naudingas. Už naftą gavo daktarų, mokslininkų, inžinierių ir t.t.
Tas_pac 2009-10-25 21:29
Kodėl tokios atsilikusios valstybės turi iš ko statytis atomines elektrines, o Lietuva ne?
Kolumbija su niekuo nekariaus, nes ten viską valdo narkomafija, o karas narkomafijai tikrai nenaudingas, tai kai situacija taps tikrai rimta narkomafija arba susitars su Uribe arba Uribe paliks savo postą kojomis į priekį.
Freeman 2009-10-25 21:55
va tau ir socializmas ir vel prie ko prieveda...vandens truksta. ne velnio nemazinama priklausomybe "Chavez' dictatorial tendencies and anti-business rhetoric are likely to frighten away those who are most economically productive, gradually leading the economy to become increasingly dependent upon government, and the government increasingly dependent on oil revenues." biurokratijos islaidos tik dideja "Given oil's volatility, an expected medium-term downturn in the price of oil could leave Venezuela with an expensive bureaucracy, an absence of productive entrepreneurs, an unproductive economy, and a scarcity of revenues. That's a recipe for collapse - someday." nesakau kad cia simta procentine prognoze.....bet tikrai realesne ir logiskesne nei tavo optimistiniai socializmo rojaus paskojimai.
Azaruto 2009-10-25 23:18
"Apie siekius vystyti branduolinę energetiką jau prabilo Saudo Arabija, Bahreinas, Kuveitas, Omanas, Kataras, Egiptas ir net Jemenas"
Jemenui reiketu su vandeniu susitvarkyti o ne atomines bombas gaminti
lightfire 2009-10-25 23:30
komunistų nepagydysi - įsikala į galvas bankrutavusias idėjas ir raudonom vėliavom bei žvaigždėm šlovina nevykėlius generoliukus, atėjusius į valdžią po ta pačia vėliava. Kaip ir nacistų - tas pats velnias, tik kita spalva.
Nestabilūs rėžimai kaip Venesuela ir net ta pati Kolumbija neturėtų turėti bombos - nes tuomet jie bus pavojingi savo kaimynams, sau patiems bei stabilimui didesniame regione.
SG 2009-10-26 00:17
lightfire iš dalies netgi tu teisus. IŠ DALIES. Priklausomai nuo to, iš kurios pusės pažiūrėsi. Mes galim socializmą vadint nenusisekusia ideologija. Tarybų Sąjunga žlugo, Kinija "pasigardino" kapitalizmo "prieskoniais", iš Vietnamo socializmo taip pat kiek žinau teliko šnipštas, KLDR buvo priversta užsidaryt, kad išlaikytų kažkokį socializmą, na Kuboj kiek geriau, bet ir ten toli gražu neidealu. Bet kur nusisekęs kapitalizmas Afrikoje? Kur nusisekęs kapitalizmas Lotynų Amerikoje? Kur nusisekęs kapitalizmas Azijoje? Ar iš to savaime neišplaukia mintis, kad vis "didžios" kapitalistinės valstybės, kaip JAV ar D. Britanija yra tokios "kapitalistiškos" dėl savo imperialistinės politikos? Tegul ir pakeitusios formą. Tegul ir ne tokios, kaip XIX–XX a., bet vis dėlto imperialistinės. Galim kalbėt, kad komunizmas yra utopija, bet ir vėl dėl to galima ginčytis iki begalybės. Kai kam atrodo, kad pinigų išnykimas toks jau stebuklingas dalykas, bet pats pagalvok, daikto pagaminimo išlaidas sumažinus iki minimumo (tarkim marškinius ten kažkoks pvz. nanorobotas pagamina per 1 s. iš aplinkoje esančių medžiagų, tarkim paprasčiausios žolės ar šiukšlių), tai ar tokių marškinių kaina netaptų tiesiog juokinga, ypač kai tas nanorobotas priklausytų valstybei? Ar tu pvz. moki už orą? Nemoki, kadangi oro yra pilna ir jo materialinė bazė nesibiagianti. Čia tas pats. Išvysčius technologijos tiek, kad daiktus bus labai paprasta pagamint, jų materialinė bazė taip pat taps begalinė ir kaina tiesiog išnyks, nes nebebus už ką mokėt. Štai tai ir komunizmas. Nejau rimtai tai atrodo taip stebuklinga? Komunizmas reiškia labai didelį technologinį išsivystymą, todėl jam reikia daugybės metų. Jau atskiras klausimas, ar žmonės yra tiek intelektualiai išsivystę, kad tiek metų kentėtų... Bet dabar tai nesvarbu. Galima aiškint, kad komunizmas krovina ideologija, pražudžiusi 50 mln. ar nors ir 100 mln., tačiau kiek milijonų pražudė kapitalizmas? Pirmas pasaulinis karas kilo ne dėl imperialistinių (kitaip kapitalistinių valstybių)? Antro pasaulinio karo sukėlėja nacių Vokietija nekapitalistinė buvo? O kur dar daugybė karinių konfliktų, kuriuose dalyvavo arba kuriuos sukėlė JAV? Kur milijonai mirę nuo bado? Tai čia susidarys ne 50 mln. ir ne 100 mln., bet greičiau 500 mln. ar daugiau. Beje, dabar D. Britanija ir Prancūzija labai slepia ir gėdijasi to, tačiau tiesa ta, kad prieš karą tiek D. Britanijoj, tiek Prancūzijoj Hitleris buvo vertintas nepaprastai palankiai ir buvo galvojama, kad nacių Vokietija bus vienas pagrindinių ramsčių kovoj prieš TSRS. Vatikanas taip pat labai slepia, kad rėmė nacius.
Todėl mano nuomone toks vertinimas pagal praeitį ir kaip ideologija pasisekė vienur ar kitur, yra neteisingas. Socializmą kūrė tik labai mažai valstybių, kapitalizmą nepalyginamai daugiau. Tačiau kapitalizmo nuopelnas nebent tas, kad 90% pasaulio badauja, kai tuo tarpu likę 10% apsiriję, todėl aš ir vertinu palankiau socializmą. NES NĖRA DAUGIAU IŠ KO RINKTIS.
techvyt 2009-10-26 01:39
D.Britanijoje ir Prancuzijoje hitleris nebuvo vertinamas palankiai. kad ji galejo lengvai sunaikinti sios valstybes, tai tiesa. bet negalima pamirsti, kad zmones perdaug buvo issekes po karu, ir baime pradet nauja, neatnestu nieko naujo, tad laukimas ir beliko, beto is dalies vos nepavyko iskarto visa tai.
Tai nebuvo taip blogai kaip hitlerio iskilimas!
O Rusija nereme tometu iskilusio hitlerio? aisku su slaptais ketinimais..
Tu visiskai teisus kad "ideali" valstybe-zeme tures is komunizmo daleliu, bet tai taip toli..
kas apie branduolines lenktynes, tai kuo daugiau to negeriau. antraip visi tures, tada tai automatiskai turetu nukristi is standartinio pasikelimo modelio. nors sunku cia ir pasakyti, kokia politika vystis turincios valstybes. bet esme panasi, geriausia kad nebutu isvis ginklu galinciu taip pakenkti zemei, bei noro..
as nesuprantu kaip galima taip kategoriskai eiti uz kuria nors idealogija. siais laikais visos jos persipynusios, ir neivienos tvarkingos. kiekvienoje rasi tiek gero tiek blogo. bet iki siol dar nematem geros komunistines valstybes, o blogio pasauliui komunistai pridare daugiau, nors ir kazkas ten bande skaicioti komentarose..
sio metu svarbiausia zmogiska vertybe valstybeje yra stabilumas vystantis.
bet visa tai yra taip sudetinga..
Plikas 2009-10-26 01:51
SG, tik nereikia sekti pasakų:
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kas artimiausiu metu įsijungs į branduolines lenktynes?