Nyderlandų inžinerinis stebuklas – Veluwemeero akvedukas: unikalus vandens tiltas nepalieka abejingų (Video) ()
Nyderlanduose yra vienas unikaliausių akvedukų pasaulyje – vandens tiltas virš greitkelio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atidarytas 2002 m. Veluwemeero akvedukas yra nuostabus architektūros ir inžinerijos kūrinys. Skirtingai nuo kitų sprendimų, leidžiančių transporto priemonėms pervažiuoti virš vandens eismo, inžinieriai nusprendė kitokį požiūrį: vandens tiltą.
Virš N302 kelio esantis akvedukas yra to paties pavadinimo ežero dalis. Pats kelias taip pat yra įdomus, kuris jungia žemyninę Nyderlandų dalį su Flevolandu – didžiausia dirbtine sala pasaulyje.
Flevolandas buvo suformuotas iš regeneruotos žemės regione ir yra apsuptas trijų žmogaus sukurtų ežerų. Šią salą iš tikrųjų sudaro dvi sausinamos sekcijos – „Flevopolder“ ir „Noordoostpolder“, kurios katu sudaro 970 kvadratinių kilometrų Flevolando provinciją.
Projektuodami unikalią tilto konstrukciją inžinieriai nusprendė nutiesti vandens kelią per kelią N302, kur kiekvieną dieną pravažiuoja apie 28 000 transporto priemonių.
Veluwemeero akvedukas yra negilus 3 m giluminio vandens tiltas, leidžiantis mažoms valtims ir kitoms negilios grimzlės vandens transporto priemonėms saugiai ir lengvai kirsti kelią. Abiejų pusių yra įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai.
Skirtingai nuo pakeliamų tiltų ar kitų kelio konstrukcijų, vandens tilto konstrukcija leidžia pastoviai judėti keliu ir virš akveduko.
Įdomu tai, kad už 400 m nuo akveduko, N302 kelias vėl kerta ežerą tradiciškesne tilto konstrukcija.
Veluwemeer ežeras yra vienas iš keturiolikos „besiribojančių ežerų“ šioje srityje, kurie visi yra tik labai ilgas ištisinis vandens telkinys, kuris buvo sukurtas nepilnai sujungus Flevolandą su Šiaurės rytų polderiu žemyninėje Nyderlandų dalyje.
Iš pradžių ežerų sistema buvo sukurta padėti reguliuoti vandens lygį ir požeminio vandens lygį aplinkinėse teritorijose. Dabar ežerai yra svarbūs gamtos rezervatai (ypač vandens paukščiams) ir poilsio zonos vietos gyventojams.
Akvedukas buvo pavadintas jo aptarnaujamo ežero vardu, o ežeras buvo pavadintas Gelderlando Veluwe regiono, esančio į pietus nuo ežero, vardu.
Veluwemeero akvedukas pastatyti buvo sunaudota 22 000 kubinių metrų betono ir sukalti plieno lakštų poliai, siekiant išlaikyti vandens svorį virš važiuojamosios kelio dalies ir užkirsti kelią nuosėdų patekimui ant kelio.
Projekto planavimo etape nuspręsta ir buvo pasirinktas naujas būdas pastatyti trumpą akveduką virš kelio.
Kadangi N302 yra pagrindinė magistralė, buvo nerealu ir neefektyvu sustabdyti eismo srautą naudojant pakeliamąjį tiltą ar keltą. Tunelis būtų pareikalavęs per daug laiko ir išlaidų, palyginti su akveduko sprendimu.
Nors tiltas buvo tipiškesnis problemos sprendimas, jis buvo laikomas pernelyg brangiu, palyginti su protingesnėmis akveduko sprendimo sąnaudomis – maždaug 61 mln. USD. Atsižvelgiant į tai, kad vietoje, kurioje jis turėjo būti pastatytas, nereikėjo plataus vandens eismo, siauras akveduko projektas taip pat buvo laikomas išmintingu pasirinkimu.
Ši struktūra yra vienas iš trumpiausių akvedukų pasaulyje. Be to, vienas įdomiausių pasaulyje.