Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
mindaugas.vaitiekūnas 2024-09-03 20:48
Automobilių savininkai patirtų daug mažiau nuostolių jeigu gatvės būtų lygios, o ne niekinius odometro parodymus vertinant
immortallt 2024-09-04 07:06
Panaikiname 80% asfalto, ir pinigus skiriame likusioms gatvėms - pagerės.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-09-04 08:49
Kaunas, važiuojant nuo HES į Vaišvydavą yra duobė, ant kurios vis pastato ženklą. Ne kasdien važinėju, bet kiek jau suskaičiavau, tai 3 kartus ženkals buvo ištaškytas, o į jo vietą vis pastatomas naujas. Norint apvažiuoti ženklą reikia išvažiuoti prieš eismą. Kai ženklo nėra, duobę galima "apžergti". Ištaškisu ženklą duobėje lieka ženklo stovas, kuris puikiai uždengia tą duobę.
Tai va taip vykdoma kelių priežiūra: užuot "užlopius" duobę, keitaliojami ženklai
Tai čia tik 1 pavyzdys kokia absurdiška sistema.
Tų pinigų būtų daugiau (tiksliau jų liktų) jeigu keliai būtų įrengiami laikantis taisyklių, o ne "ant pridavimo ribos". Kalbu apie skaldos/asfalto sluoksnių storius. Kadangi pilamas minimumas, o ne reikalavimo vidurkis, tai dėl to taip formuojasi provėžos, duobės ir t.t... Galiausiai tokios gatvės nė metų neištarnauja - vėl reikia remontuoti.
Pramonės pr. prie Maximos (Kaunas) nu va ką tik sankryžą "sutvarkė" su nauju asfaltu. Jau artėjant prie šviesoforo auto dreba, nes susiformavo "kalniukai".
lizunas 2024-09-05 00:33
Vilnius Ukmergė, tai Maišiagala pora km perklojo autostradą vienoj pusėj. Darbus vykdė žiemos metu, prieš pridavimą 20cm ledo tirpdė ugnimi. Dabar jau pradėjo dangą klijuoti bitumu… nesupratu, šiais laikais nėra mašinos, kuri galėtų dvi juostas iškart išlieti? Arba kažką geriau sugalvoti su dviejų juostų išpylimu/suliejimu?
kestutisz 2024-09-05 09:44
Galiu praktiškai kirsti, kad nepagerėtų, tiesiog daugiau sugalvotų (ir blogiausia realizuotų) visokių dehumanizacijų, salelių, susiaurinimų, žiedukų, dvirtakių (už "keliams" skirtas babkes) ir pan briedų. Normaliam asfaltui (ir normaliam jo klojimui) vistiek "neliktų".
donatasv 2024-09-05 12:39
Pagal tave tai aplamai visus į Vilnių sukišam ir visi gyvensim geriau...
immortallt 2024-09-05 15:59
Užsakant kelių tiesimą, vyksta mažiausios kainos konkursą, kur nurodyti sluoksniai su leidžiamomis paklaidomis. Kai laimi mažiausia kaina, laimi tas rangovas, kuris sugeba mažiausią leistiną sluoksnį patiesti. Jei pakeistų taisykles ne X +-3cm, bet ne mažiau nei X cm, tai ir turėsi X cm, o ne X - 2,5cm. Bet politikai to nedaro. Kodėl? Nes tada galėsi 20-30% mažiau kelių suremontuoti/patiesti.
Ir taip, tai kažkiek sumažintų išlaidas keliams, bet efektą, kad keliai gerėja, GALBŪT pajaustum tik po kokių 10-15 metų.
Salelės, susiaurinimai, žiedai, kelių siaurinimas yra skirti lėtinti eismą ir didinti saugumą. Kai kam svarbiau žmonių gyvybės, kitiems svarbiau galėti paspausti 120 ten kur leistina 40 ir važinėja vaikai dviračiais.
Tikrai yra. Nežinau ar Lietuvoje turi (autostradoje berods vientisa danga, neatkreipiau dėmesio), bet Lietuvoje dažnai asfaltuojama po vieną juostą, nes kita leidžiamas eismas.
bahuriux 2024-09-05 20:02
Efektas būtu po 10-15 metų teigiamas, o dabar 10 metų tik blogyn.
Nežinau ar pastebėjai, bet visur kur įrengia greičio ribojimus ir visokius kalnelius, be išimties tos kelių atkarpos dėvisi 5-10 kartų greičiau. Klaipėdoj P.Komunos gatvėj užteko sudėti lalnelius ir 40 ir viskas kelio nebeliko tiesiogine prasme vietoj kelio liko duobės per kelis metus. Suprantama ten dvi mokyklos ir daug mokinių tai reikėjo, bet yra krūvos ribojimų ne vietoj.
Absoliutas 2024-09-06 08:09
Kaip meistriškai nukreipė tema nuo straipsnio :) būna tokiu gudručiu kurie bando mus įtikinti, kad rida nesvarbu, bet tada grįžtam prie klausimo, tai jeigu rida “nesvarbu” tai kodel pirikūpai ja sukinėja? :D
immortallt 2024-09-06 10:02
Kuris politikas gali sau leisti tokią prabangą priimti nepopuliarų sprendimą ir nuspręsti mažiau gatvių asfaltuoti tam, kad po mažiausiai 2-3 kadencijų tų kelių, kurie buvo asfaltuoti per tą laiką, būklė pagerėtų, bet likusių suprastėtų iki vos pravažiuojamų? Net jei pastebės ir įvertins kaip bendrą gerėjimą, nuopelnus gaus tie politikai, kurie nieko nedarė.
Aš nekalbu apie tai, ar gera dabartinė situacija, ar bloga. Aš kalbu apie tai, kodėl reikiami sprendimai nepriimami, ir kad reikiamų sprendimų visuomenė nepalaikys, kaip pavyzdys ir gatvių siaurinimas. Net žmonos nepavyksta įtikinti, kad mūsų gatvelėje, kur leistinas greitis 40, o dalis pralekia ir 140, gatvės susiaurinimas yra vienintelė reali išeitis. Dar gal padėtų vidutinio greičio matuoklis, bet kas tokį montuos gyvenvietėje. Bet faktas lieka faktu, tiesus platus kelias = lakstymas. Siauresnis ir dar vingiuotas - lakstančių nelieka. Lakstytojai pamiršta, kad kelias yra skirtas saugiam judėjimui, ne lakstymui. Pas mus iš viso gyvenimas sudėtas ir sukasi apie automobilį ir greitį, ne saugią kelionę. Jei žmonės būtų pagarbesni kitų gyvybei ir sveikatai, patys turėtų smegenų makaulėje, tai galėtų nebūti nė vieno kalnelio, nė vieno greičio matuoklio, bet taip neišeina. Mūsų gyvenvietėje per du metus, kur leistinas greitis 40 - du lavonai. Neblogai? Laukiame kito lavono. Jei taip mano šeimos narį užmuštų einantį pėsčiomis, lavonas būtų dar antras.
O grįžtant prie temos - apie realiai nubaustus klastotojus negirdėjau. O sugaudyti būtų visai nesunku. Paskambinėji vis keliems servisams ir paprašai atsukti ridą, atvažiuoji, atsuka - už klastojimą visa medžiaga surinka, perduodi prokurorui, iškelia baudžiaką. Keletą pasodins, daugiau niekas Lietuvoje nebenorės klastoti. Tada belieka tik techninėje apžiūroje, kai nesikeičia savininkai, arba registruojamas naujas įsigijimo sandoris sutikrinti prieš ir po ar nesikeičia. Jei keičiasi, pardavėjui baudžiakas. Už klastojimą Lietuvoje tik baudžiakas galimas. 16-18 metų bachūrėliams Klaipėdoje prisimenu buvo baudžiakas už autobuso bilietėlio klastojimą. Gavo tik piniginę baudą aišku, bet klastojimas baudžiamas santykinai griežtai.
donatasv 2024-09-06 11:21
Koks bendras gerėjimas? Jei tu važiuoji tais keliais tau tau gerėja, o visiem kitiem blogėja? Tavo požiūris sukišti visą Lietuvą į vieną daugiabutį keistas...
immortallt 2024-09-06 11:56
Skaityti mokinkis ir baik gyventi iliuzijų pasaulyje. Ištekliai yra riboti, ir elkis atitinkamai.
Žmonės gyventi gali kur nori, bet valstybė net neturėtų sudaryti iliuzijos, kad kokią infrastruktūrą turi pagrindiniuose miestuose, neturi net teisės norėti turėti į kiekvieną kaimą ar dar geriau, vienkiemį.
Kodėl vienkiemyje gyvenantis, kad ir smulkus ūkininkas, turi gauti valstybės investiciją milijonais, kad iki jo namų (nu gerai, ne vieno bet 50 smulkių ūkininkų) būtų nutiestas kelias ir komunikacijos? Komunikacijos šiuo atveju ne iš valstybės, o elektros vartotojų. Dar būtų galima ir vandentiekį į kiekvieną vienkiemį nutiesti, už vandenį mokėtume po 50-100€ už kubą, net ir butuose. Būtų smagu ir gerovė būtų pasiekta pagal Donatą.
Supaprastintas pavyzdys, susirinko 10 žmonių, kurie turi laisvę pasirinkti kur gyventi. 9 apsigyveno šalia, vienas pelkės gilumoje už 1 km. Nutaria visi, kad reikia vandens gręžinį pasidaryti. Gręžinys kainuoja 5000€, ir pajungimas 9 namams po 1.000€, o dešimtajam 20.000 eurų. Pagal tave sąžininga yra visiems 10 namų mestis po 3.400 Eur. Aš sakau 9 metasi po 1.556 Eurus, o 10-asis tegul daro ką nori, jo reikalas. Bet problema yra ta, kad tu turbūt ir esi tas 10-asis, kuris nenori pats savo gręžinio darytis už 6.000 Eur nenori, nes pigiau vamzdis, jei kiti už jį susimeta irgi.
Gyvenime komplikuočiau tik tuo, kad nuliukų daugiau prisirašo, sugalvoja koks populistas "elektra į kiekvienus namus" ar pan., ir staiga turi ne 20k Eur, o 2 mln. Eur kišti į kieno nors elektros linija, kurios investicijų net per 1000 metų neatpirks ir pigiau būtų dyzelinį generatorių pastatyti.
Ir taip, Lietuvoje pusę rajoninių kelių, kurie dar buvo žvyrkeliai šio amžiaus pradžioje, tokie ir turėjo likti (realiai dar daugiau). Ir jei įsivaizduoji, kad yra priešingai, tai absoliučiai nebendrauji su logika. Nes jei turi 100€ kišenėje, bet labai nori gero automobilio, tai nusipirksi vos judantį kledarą, į kurio remontą vis kiši pinigų, bet taip normaliai niekada ir neveiks, nes pinigų neturi pakankamai. O jei nenori grįžti į realybę ir susimažinti kelių kiekio, tada reikia įsileisti į Lietuvą kokius 6-9 milijonus imigrantų. Na kad būtų mokesčių mokėtojų, kad užtektų tiems keliams pinigų. Dar alternatyva uždarome mokyklas, policija, gaisrines, sveikatos apsaugą, atsisakome kariuomenės, pensijų ir t.t., o atlikusius pinigus skiriame keliams. Tada galėsime esamus asfaltuotus kelius palaikyti geros būklės, kaip kad vakaruose, net ir toje pačioje Lenkijoje. Bet kažkodėl nė vienas iš šitų variantų netinka, ir tada aš jau "visus sukiščiau į vieną daugiabutį", nes matai, priešpastačiau prieš realybę, kad 100€ neužtenka naujam automobiliui (normaliai važiuojančiam irgi), bet nesupranti, kad "pats gyveni" ne pagal galimybes, ir nori gyventi dar labiau ne pagal galimybes, ir neva nesupranti kodėl.
donatasv 2024-09-06 12:50
Aš skaityt nemoku? Ar tu kliedi nesąmones? Būtent tą ir reiškia tavo mintis sukišti visus į vieną daugiabutį nes taip pigiau valstybei. Kaimas mokesčių nemoka, kaimuose žmonės merdi ir t.t. tu pirma ištrauk galvą iš kiaušinio lukšto ir pažiūrėk kas tuose kaimuose darosi. Išradinėti dviratį, kad kiekvieną šunkelį asfaltuoja? Į vienkiemį vandenį veda? Elektrą? Čia ką rūkai? Pastato skaitliukus ir skaičiuoja transporto srautą pagal kurį sprendžia ką tvarkyti ar asfaltuoti. Nori elektros 50% kainos tavo bet elektrai galioja kiti reikalai. Vandentiekį net negirdėjau, kad vestų į vienkiemį. Pasidaro gręžinį ir traidenį. Nes kai pateikia sąmatą praeina noras. Atsipeikėk ūkininkai ir žmonės kaimuose dirbančių žmonių atlygis gal mažesnis bet pats sėdi ryji kiaulę kuri buvo užauginta kaime tik dėl to, kad valstybė vystė viską visiems, o ne vieną baraką visiems Vilniui. Išnaikinam kaimus ir sėdim patenkinti pirkdam bulves iš runkelių Baltarusijoje... čia tavo kliedesių mintis?
immortallt 2024-09-06 13:28
Taip, nemoki skaityti. Kurioje vietoje aš parašiau, kad bendrai VISI keliai pagerėtų? Tik tvarkomų kelių būklė. Netvarkomų - katastrofa.
Lietuvoje asfaltuotų kelių per gyventoją turime 6x daugiau nei lenkai, 8x daugiau nei vokiečiai. Taip, Lietuvoje asfaltuojamas kiekvienas šunkelis, net tų pačių šunkelių per daug.
Visokių kaimų yra, dalis merdi, dalis numirė, bet trinkelės suklotos ir bendruomenės pastatas gražus, dalis gyvos. Sakiau nereikia kaimų subsidijuoti, o ne griauti juos. Jei patys pinigus susirenka - valio, tegul nors ir marmuro šaligatvius klojasi ir dantų šepetuku plauna juos kiekvieną rytą pasamdę šveicarus (nu kad brangiau būtų), bet ne subsidijuojame iš miestų dvigubai (procentą mažesnį didiesiems miestams taikome, ir dar nesutvarkome, kad gyvenantis ir dirbantis mieste, ten ir GPM'ą savo neštų, o ne pas tėvus registruotas ir plaukia į ten, kur būna max 2 dienas per mėnesį, o gal ir per metus tiek).
Jei vienkiemis jau yra ir elektrą turi, elektros tiekimą privaloma užtikrinti. Tad jei linija visai nebelaiko, tenka remontuoti.
Naujiems objektams, ačiū sveikam protui, sutvarkėme gudriau, išduodant statybos leidimą įsipareigoji pats nusitiesti.
Vandentiekis yra pavyzdys šitos situacijos su keliais. Bet panašu net nesistengi pritakyti pavyzdžio ir permąstyti, ką tai reiškia keliams.
Taip, žvyrkelių asfaltavimui skiria pinigus pagal srautus (na nebent tai Skverneliui keliukas). Bet pats verki, kad keliai blogi ir reikia keliams daugiau pinigų. Tai gal išvis visą biudžetą skirkime išimtinai žvyrkelių finansavimui, tai kelių būklė pagerės ir turbūt atsiras dar daugiau pinigų biudžete, nei kad išleidi.
Kaimas su 10 namų kiaulių pardavimui neaugina. Geriausiu atveju baidarės kokios ar "pirtis".
Kaip gali nedašusti jei turi kelių tarkime 60k km, jiems per metus prižiūrėti, kad būtų geros būklės visada, reikia 6 mlrd., bet turi tik 1 mlrd., tai skirti kad ir 0,05 mlrd. asfaltuoti žvyrkelius yra ne problemos sprendimas, o jos didinimas. Ir kur geriau išleisti 0,05 mlrd. investuojant į magistralinius kelius, kur per valandą pravažiuoja 8000 mašinų, ar žvyrkelį, kur per valandą pravažiuoja 10 mašinų? Tau jie lygūs, ir problemos nematai, kad reikia 6 mlrd., o turi tik 1 mlrd.
Ir kodėl kaimo mokyklų mokiniams išleidžiama ir 4x daugiau per mokinį? Miesto mokiniai prastesni? Suprantu skirtumą dėl transportavimo, bet jungtinės klasės 1-4 klasių, didžiuliai pastatai, dar ir renovuoti būna - lėšų švaistymas. O tada aiškina, kaip miestų savivaldybės nemoka tvarkytis. Na taip, Vilnius 50% surenkamo GPM teoriškai gauna, o kaimai 150% surenkamo GPM, praktiškai yra arčiau 40% ir 200% dėl registracijos neatitinkančios gyvenimo realybės, bet taip, kaimai (tie nykstantys ar jau net realiai išnykę) patys save išsilaiko
HardAxe 2024-09-06 15:03
bauda turi būt adekvati, pvz 20% automobilio vertės.
Tada registruojant automobilį, tarpininko atvežtą, reikia ir tarpininką į kontraktą įtraukti.
Po kelių metų atsiras pakankamai duomenų baudžiamajam persekiojimui... Atidarysi policijos skyrelį, kuris turės per savaitę 4 nubaust ir problemos dings. Kaip ir su nemokamu (neapmokėtu) parkingu vilniaus centre.
immortallt 2024-09-06 15:09
20% automobilio vertės nėra adekvati bausmė. Jei auto su 200k km rida vidutinė kaina bus 12k Eur, o su 500k km vidutinė kaina bus 8k Eur, jei bus 50% tikimybė, kad pagaus, tai 2k€ ekstra pelnas, ar 1/2 tikimybė, kad pelno nebus? Ir 50% tikimybė yra aukšta. Čia nužudymo bylą išsiaiškins, tokia tikimybė turbūt. Reali turbūt geriausiu atveju 10%, jei nebūsi visai durnas ir atsuksi ten, kur nėra duomenis Lietuvai neteikia.
donatasv 2024-09-06 15:24
Tai kaimai ir pradeda užsidirbt spėk dėl ko? Dėl to, kad valstybė nesukišo visko į Vilnių ir pradėjo regionų politiką. Tai nėra dviejų kadencijų projektas t.y. dešimtmečių projektas kuris kuria Lietuvą, o toki bepročiai kaip tu net nesuvokia to. Jei neįdės valstybė tai niekas kitas to nepadarys, o valstybiniu mastu t.y. būtina grąžina žmones į Lietuvą, į regionus, kad pradėtų kurt kažką visur. Jei laikysis tavo politikos liks tik vienas Vilnius, o kaip gerai bus kurs aukštos pridėtinės vertės produktą bet bus priklausomas nuo bet kokio pirstelėjimo...
immortallt 2024-09-06 15:33
Pala pala, dar tik ką sakei, kad patys išsilaiko. Tai jau pripažįsti, kad neišsilaiko.
Antra, pinigų sukišimas į trinkeles, asfaltą ir gražius pastatus jokios ilgalaikės pridėtinės vertės nekuria, bet pinigus išleisti reikia. Sukūrimas traukos objektų, ar tai kultūros, turizmo, gamybos, paslaugų - kuria.
Trečia, nu ir iš ko dauguma kaimų pradeda uždirbti? Iš to, kad vilniečiai susipirko antrus namus ir ten deklaravo savo gyvenamąją vietą?
Priklausomi nuo bet kokio pirstelėjimo, čia kokio?
Tik vienas Vilnius neliks. Visi miesteliai liktų ir net bažnytkaimių dauguma. Daugelio vienkiemių ilgainiui neliktų. Nesukištume į viaduką 20 mln. eurų dėl 200 žmonių, kai pigiau ir efektyviau būtų tiesiog pora katerių nupirkti.
P.S. tai dabar sukišus į kaimus krūvą pinigų, priasfaltavus tūkstančius kilometrų asfalto, tai dabar jau atsirado pinigų visiems keliams gerą būklę palaikyti?
kestutisz 2024-09-06 15:41
Nu čia dar papildoma idėja sutaupyt/uždirbt - o kam mum visos teritorijos tarp didžiųjų miestų beigi autostrados tarp jų? Galima gal atiduot kam nors ar išnuomot 99 metams -gi jei ten toks vienas nuostolis :)
donatasv 2024-09-06 15:44
Nebesvaik. Visokių kaimų yra visokių reik ir kiekvienas kuria savo. Nieks kelio iki vienkiemių neasfaltuoja ir nepradėk pritempinėti. Mažiau vogti tam savo Vilniui reik ir kišt šimtus milijonų į balą tai užteks ir dar liks...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Latvija eina iš proto. „Gana. Darykim kaip Lietuva“