Emocijų rinkodara: kaip kurti prekių ženklus, kurie prisiliečia prie širdies?  ()

Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame vartotojai nuolat susiduria su šimtais reklaminių žinučių, emocijų rinkodara tampa viena veiksmingiausių strategijų. Tai būdas ne tik atkreipti dėmesį, bet ir sukurti ilgalaikį ryšį su auditorija.



© Lukas (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/paper-beside-macbook-669623/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Emocijos padeda prekių ženklui įsitvirtinti ne tik vartotojo mintyse, bet ir jo širdyje, todėl prekės ženklas tampa daugiau nei produktu – jis tampa vertybe.

Kodėl emocijos tokios svarbios rinkodaroje?

Žmogaus sprendimus dažnai lemia emocijos, o ne racionalūs argumentai. Tyrimai rodo, kad daugiau nei 90 % pirkimo sprendimų grindžiami emocijomis. Net ir tuomet, kai vartotojai įvardija loginius motyvus, emocijos dažnai yra tas pirmasis impulsas, kuris paskatino pasirinkimą. Pavyzdžiui, saugumo, prestižo ar priklausymo bendruomenei jausmas – gali lemti net techninių produktų įsigijimą.

Emocijos taip pat lemia, kaip vartotojai prisimena prekių ženklą. Reklamos, kurios sukelia džiaugsmą, liūdesį ar įkvėpimą – ne tik įsimena geriau, bet ir sukuria ilgalaikį ryšį. Jautrios istorijos ar juokingos situacijos daro reklamą išskirtine, o su prekių ženklu susijusi patirtis tampa nepamirštama, tad reklamos agentūra dažniausiai skatina akcentuoti įvairias, bet kokias emocijas.

Kaip sukurti prekių ženklą, kuris prisiliečia prie širdies?

[EU+Kuponai] Tik nuo 93,99€! Juos perka milijonai. Pasaulinio lyderio elektroniniai stalai ir dyzeliniai oro šildytuvai. Paskutiniai vienetai!
5672

Žemiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Auditorijos įvertinimas, suvokimas yra pirmasis žingsnis kuriant emocijų rinkodarą. Pažinkite savo klientus – jų poreikius, vertybes, svajones. Tik aiškiai supratę kas jiems svarbu – galėsite kurti turinį, kuris rezonuoja su jų gyvenimu. Pavyzdžiui, jaunos šeimos siekia saugumo ir jaukumo, o karjeros siekiantys profesionalai – įkvėpimo ir prestižo.

Emocijų pasirinkimas turi būti suderintas su prekių ženklo tapatybe. Pavyzdžiui, prabangių laikrodžių prekės ženklas dažniausiai akcentuos pasitikėjimą, išskirtinumą ir sėkmę, o vaikiškų žaislų gamintojas – džiaugsmą, kūrybiškumą ir šeimos ryšį. Tinkamai parinktos emocijos padeda formuoti nuoseklų įvaizdį. „Apple“ yra puikus pavyzdys, kaip parduoti ne produktus, o idėjas. Jų reklamos perteikia kūrybiškumą, saviraiškos laisvę ir inovatyvumą, o tai įkvepia vartotojus tapti prekių ženklo dalimi. Kiekviena reklama nėra tik pranešimas apie naują įrenginį – tai kvietimas būti kūrybingų ir drąsių žmonių bendruomenės dalimi.

Emocijų tipai ir jų vaidmuo

 

Įkvėpimas yra viena iš populiariausių emocijų rinkodaroje. Prekių ženklai, tokie kaip „Nike“, motyvuoja auditoriją pasiekti daugiau, o jų šūkis „Just Do It“ tampa ne tik reklama, bet ir gyvenimo filosofija. Įkvėpimas sukuria teigiamas asociacijas ir skatina lojalumą.

Arba humoras padeda išsiskirti perpildytoje rinkoje. Juokingos reklamos lengvai įsimenamos ir sukelia teigiamas emocijas, tačiau svarbu užtikrinti, kad humoras būtų tinkamas jūsų auditorijai. Nepaisant lengvabūdiškumo – tokios reklamos turi būti subtilios ir nežeidžiančios.

Štai nostalgija dažnai naudojama norint priminti gerus praeities laikus. Ši emocija sukuria jaukumą ir šilumą, o prekės ženklas tampa susijęs su teigiamais prisiminimais. Pavyzdžiui, prekės ženklai, kurie „grąžina“ senus produktus ar remiasi praeities dizainu – dažnai sukelia malonias asociacijas.

Vizualiniai ir garsiniai sprendimai emocijų rinkodaroje

 

Vaizdai ir garsai yra itin galingi įrankiai emocijų rinkodaroje. Spalvos, muzika ir net vizualinis prekių ženklo pateikimas gali perduoti emocijas per akimirką. Štai kodėl tokie prekių ženklai kaip „Coca-Cola“ savo Kalėdų reklamos kampanijose naudoja šiltas spalvas, jaukią muziką ir laimės tematiką, kuri tampa jų įvaizdžio dalimi. „John Lewis“ Kalėdų reklamos Didžiojoje Britanijoje taip pat kasmet laukia milijonai žmonių. Šios reklamos pasakoja jautrias istorijas apie meilę, šeimą ir gerumą, kurios ne tik kelia ašaras, bet ir skatina vartotojus pirkti iš šio mažmeninės prekybos tinklo.

Be to, vartotojai ypač reaguoja į žmogaus veido išraiškas. Reklamose, kuriose vaizduojamos džiaugsmo, liūdesio ar įkvėpimo emocijos – stipriai įtraukia auditoriją, nes žmonės natūraliai empatiškai reaguoja į kitų emocijas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai ()

Susijusios žymos: