Didžiausias greito maisto tinklas pasaulyje. Lenkia net „McDonald's“. Vakaruose beveik nežinomas  ()

Dešimtajame dešimtmetyje neturtingo ūkininko sūnus pradėjo pardavinėti pigius ledus. Šiandien jo įmonė turi daugiau parduotuvių nei „McDonald's“ ar „Starbucks“.


Mixue
Mixue
© Windmemories, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:20211229_Mixue_Ice_Cream_%26_Tea_in_Suixian.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinų ūkininko sūnus Zhang Hongchao persikėlė į miestą studijuoti ir atidarė nedidelį kioskelį, kuriame pardavinėjo japoniškus saldumynus, tačiau tai ilgai neišsilaikė. Keletą metų jis bandė įvairius verslus, bet niekas nepasiteisino – kol vieną dieną Zhang nusprendė netoli savo mokyklos pardavinėti pigius ledus.

Šiandien jo „Mixue“ tinklas yra viena įtakingiausių 2025 m. įmonių, o verslininko asmeninis kapitalas viršija daugelio naftos magnatų turtą.

„Mixue“ – maža kavos parduotuvėlė, prekiaujanti gaivinančiais gėrimais ir desertais. Meniu yra pieno kokteiliai, glotnučiai, burbulinė arbata ir „Oreo“ ledai. Tinklas turi savo logotipą – besišypsantį sniego senį su karūna, laikantį vaflinio ragelio formos skeptrą su ledais.

Pasaulyje yra daugiau nei 45 000 „Mixue“ įstaigų – daugiau nei „McDonald's“ ar „Starbucks“. Tačiau šis tinklas Vakarų vartotojams mažai žinomas, nes jis daugiausia atstovaujamas Azijos šalyse: Kinijoje, Tailande, Kambodžoje, Singapūre, Vietname, Japonijoje ir Pietų Korėjoje. Europoje „Mixue“ kavinė yra tik Prancūzijoje.

„Mixue“ kavinėse kainos žemos: gėrimai kainuoja 6 juanius – mažiau nei dolerį. Kinijoje maždaug tiek pat kainuoja skardinė „Coca-Cola“. Palyginimui: kitas Kinijos prekės ženklas „Nayuki“ panašius gėrimus parduoda vidutiniškai už 3,80 USD.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Lietuvos apžvalgininkas: „Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams“ (Video, „VEVOR MIG-200/250“)
4315 5

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

„Tegul žmonės visame pasaulyje gali skaniai pavalgyti ir atsigerti – vos už 2 dolerius“, – sako „Mixue“ įkūrėjas Zhang Hongchao.

„Mixue“ kavinės pavertė Zhangą milijardieriumi: jo turtas viršijo 10 milijardų dolerių – 3 kartus daugiau nei buvusio „Starbucks“ generalinio direktoriaus Howardo Schultzo.

Zhang Hongchao užaugo neturtingoje šeimoje Henano provincijoje. Jo tėvai buvo ūkininkai ir svajojo apie išsilavinimą savo trims sūnums, todėl išsiuntė juos į miestą. Zhang įstojo į Henano ekonomikos ir teisės universitetą Džengdžou. Studijų metais jis augino putpeles ir triušius, dirbo ne visą darbo dieną padavėju. Tačiau vieną dieną jį įkvėpė Og Manding knyga „Didžiausias prekeivis pasaulyje“ – apie vyrą, kuris savo kelionę pradėjo kaip kupranugarių varovas ir sukūrė savo verslą.

1997 m., būdamas 21 metų, Zhangas pasiskolino iš močiutės 360 dolerių ir atidarė nedidelį prekystalį Džengdžou, kuriame pardavinėjo gaiviuosius gėrimus ir kakigaori – japonišką desertą, pagamintą iš ledo su saldžiu sirupu. Zhangas pats pagamino kakigaori-ki – specialų aparatą, kuris pjausto ledą desertui.

 

Iš pradžių verslas sekėsi gerai. Zhang Hongchao pardavinėjo gėrimus, kainuojančius 1,5 juanio (apie 21 centą), už 100 juanių (apie 14 JAV dolerių) – tai buvo beveik 6 600 % antkainis. Tačiau netrukus iškilo problemų. Žmonės kakigaori pirko tik vasarą, o žiemą desertų ir gaiviųjų gėrimų paklausa smarkiai sumažėjo. Be to, verslo plėtrą stabdė vietos valdžia, kuri kelis kartus nugriovė prekystalį dėl Džengdžou urbanizacijos. Zhang bent penkis kartus atstatė prekybos vietą, bet galiausiai vis tiek buvo priverstas ją uždaryti.

Vėliau, pasiekęs sėkmės, Zhangas prisipažino, kad tuo metu svarstė apie savižudybę. Jį išgelbėjo mintis apie artimuosius: jis norėjo grąžinti pasiskolintus pinigus.

Zhang Hongchao kelis kartus bandė atidaryti prekystalius, kartais su saldžiais gėrimais, kartais su ledais. Tačiau niekas nepadėjo iki 2003 m., kai jis atidarė ledų parduotuvę netoli mokyklos. Pagrindiniai jo klientai buvo vaikai ir paaugliai.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(2)
(0)
(2)

Komentarai ()