„Atsikrato visko, kas rusiška.“ Galingas mažos šalies žingsnis  ()

Vietoj senos technikos šalis pasirinko du koncerno „Leonardo“ modelius.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Galingas mažos šalies žingsnis. NATO narė Šiaurės Makedonija atsikrato visko, kas rusiška. Sovietinė ir rusiška ginkluotė bus perduota Ukrainai, o vietoj jos Šiaurės Makedonijai bus pristatyta Vakarų gamybos technika.

Šiaurės Makedonija paskelbė apie aštuonių daugiafunkcių sraigtasparnių įsigijimą iš Italijos bendrovės „Leonardo“. Nors šis skaičius gali atrodyti nedidelis, tai bus didžiausias ginklų pirkimas šalyje nuo 1991 metų.

Šiaurės Makedonija daugiausia turi atakos sraigtasparnių Mi-24W ir transportinių sraigtasparnių Mi-8. Dėl nuolatinio biudžeto suvaržymo nebuvo pinigų, kad visas šių sraigtasparnių parkas veiktų. Remiantis naujausia turima informacija, buvo naudojami šeši kiekvieno tipo sraigtasparniai. Po Rusijos invazijos į Ukrainą tapo aišku, kad net ir skyrus atitinkamus finansinius išteklius, šių sraigtasparnių renovacija būtų neįmanoma.

Todėl Šiaurės Makedonijos valdžia nusprendė, kad tai būtų gera proga atsinaujinti sraigtasparnių parką. 2023 metų kovą šalies gynybos ministerija sutiko perduoti Ukrainai 12 vnt. Mi-24W. Kaip minėta, šeši iš jų buvo tinkami skraidyti, o likę buvo taip susidėvėję, kad buvo tinkami tik atsarginėms dalims. Tačiau šeši veikiantys sraigtasparniai yra ypatinga dovana ukrainiečiams, nes anksčiau juos modernizavo „Elbit Systems“, aprūpindama HUD ekranu, naktinio matymo taikikliais ir kita įranga, leidžiančia atlikti užduotis naktį.

Detalės neatskleidžiamos, tačiau galima tikėtis, kad, kaip ir kitos šalys, aprūpinusios Ukrainą ginklais, Šiaurės Makedonija už šiuos sraigtasparnius taip pat gavo tam tikrą finansinę kompensaciją iš Europos Sąjungos ar JAV.

Tai ypač aktualu, nes, be Mi-24W, ši šalis taip pat perdavė keturis atakos lėktuvus Su-25. Kol kas pranešimuose minimi tik Su-25 ir Mi-24W, tačiau naujų sraigtasparnių pirkimas leis atsisakyti ir transportinių sraigtasparnių Mi-8. Galima tikėtis, kad jie taip pat pasieks Ukrainą. Dar įdomiau tai, kad Makedonija visus šiuos sraigtasparnius ir lėktuvus įsigijo iš Ukrainos 1990-aisiais.

 

 

Vietoj senos technikos Šiaurės Makedonija pasirinko du koncerno „Leonardo“ modelius. Į užsakymą bus įtraukti keturi AW149 ir ​​keturi AW169. Bendra sandorio vertė sieks apie 330 mln. eurų. Pirkimas bus vykdomas sudarant tarpvyriausybinį susitarimą su Italijos vyriausybe. Užsakytų sraigtasparnių pristatymas užtruks 2-3 metus nuo sutarties pasirašymo, o tai turėtų įvykti artimiausiais mėnesiais, baigus derybas su „Leonardo“.

Italų sraigtasparniai turėjo didelę konkurenciją. „Airbus“ H145M ir H225M, „Bell“ 412M ir „Lockheed Martin“ S-70 „Black Hawk“ taip pat varžėsi dėl sutarties su Šiaurės Makedonija. Gynybos ministrė Slavjanka Petrovska teigė, kad Italijos pasiūlymas yra geriausias kompleksiškumo, kainos, logistikos ir sraigtasparnių aptarnavimo požiūriu. Įsigijus abiejų tipų sraigtasparnius iš vieno gamintojo, galima derėtis dėl geresnės kainos, o dėl abiejų konstrukcijų panašumo jų eksploatacija bus pigesnė, kaip ir pilotų mokymai.

AW149M ir AW169M

 

 

AW149M yra vidutinio dydžio daugiafunkcis sraigtasparnis, priklausomai nuo konfigūracijos, skirtas kariams ir kroviniams gabenti, paieškos ir gelbėjimo misijoms, ugnies palaikymui, vadovavimui ir žvalgybai. Didžiausias sraigtasparnio greitis – 313 km/h. Maksimalus nuotolis – 958 km, skrydžio trukmė – beveik 5 valandos.

Sraigtasparnio kabinos languose gali būti sumontuoti kulkosvaidžiai, skirti palaikyti desanto pajėgas. Be to, sraigtasparnis gali būti aprūpintas nevaldomais ir valdomais ginklų priedais, kaip yra Lenkijos užsakytame AW149, kuris, be kita ko, bus ginkluotas „Hellfire“. Šiuo metu nežinoma, kokia bus galutinė AW149 konfigūracija, kurią gaus Šiaurės Makedonija.

 

 

AW169M yra šiek tiek mažesnis. Jame gali tilpti daugiausia 10 žmonių. Kaip ir didesnis jo pusbrolis, jis gali būti naudojamas žmonėms ir kroviniams gabenti, žvalgybai, ugnies paramai, svarbių žmonių pergabenimui ar jūrų zonų stebėjimui.

Skrenda 261 km/h greičiu, įveikia 700 km, skrydžio trukmė 3 val. ir 46 minutės.

Sraigtasparnis varomas dviem „Pratt & Whitney Canada PW210A1“ varikliais. AW169M yra versija su ištraukiama ratine važiuokle arba slidėmis.

Kovinėje konfigūracijoje sraigtasparnis gali būti apginkluotas valdomomis ir nevaldomomis raketomis bei kulkosvaidžiais.

Be kita ko, AW169M užsakė ir Italijos bei Austrijos ginkluotosios pajėgos. Be to, tokio tipo sraigtasparnius dažnai naudoja gelbėjimo ar civilinės saugos pajėgos, pvz., Italijos karabinieriai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(104)
(6)
(98)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()