„Jiems jau 70 metų...“ Kodėl JAV negamina naujų bombonešių B-52?  ()

Tolimesnei legendinio bombonešio gamybai būtina atkurti įmones, kurios turėjo visas tinkamas priemones ir technologijas. Bet tai užtruktų daug metų.


B-52H Stratofortress
B-52H Stratofortress
© US Air Force | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:B-52_Stratofortress_assigned_to_the_307th_Bomb_Wing_(cropped).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Boeing B-52 Stratofortress“ JAV oro pajėgose tarnauja nuo 1955 m. ir gali tarnauti bent iki 2050-ųjų. Nors karts nuo karto kyla klausimas dėl naujų B-52 statymo, atsakymas slypi logistikoje ir praktiškume.

Kitaip nei Rusija, atnaujinusi bombonešių Tu-95 ir Tu-160 gamybą, JAV prieš dešimtmečius išmontavo savo B-52 gamybos linijas.

Pateikiame amerikiečių žurnalisto Peterio Suciu straipsnį apie bombonešių B-52 „Stratofortress“ gamybą.

Šioms linijoms atkurti reikia nemažų išteklių, o orlaiviui jau 70 metų.

Tobulėjant bombonešių technologijoms, pavyzdžiui, būsimas B-21 „Raider“, ir tobulėjant nepilotuojamoms sistemoms, nėra jokios priežasties kurti naujus B-52.

[Pasaulinė premjera] EU+Kuponas. Nuostabios kainos el. paspirtukas: 500W, iki 80 km, NFC ir kt. (Video, „Ausom GX1“)
7465 4

Pasaulinė premjera

Specialus kuponas

Galioja iki 2024-10-10

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

1 metų garantija

Puikių savybių modelis

Išsamiau

JAV oro pajėgos „Boeing B-52 Stratofortress“ naudoja jau septynis dešimtmečius ir gali praeiti šimtmetis iki galutinio jų „išėjimo į pensiją“, o tai reiškia, kad paskutiniai įgulos nariai gali būti proanūkiai tų, kurie pirmą kartą skrido tolimojo nuotolio bombonešiu.

Originalus B-52A pirmąjį skrydį atliko 1954 m., o B-52B oficialiai pradėjo tarnybą po metų. Paskutinis B-52H buvo pristatytas 1962 m. spalį, tai yra prieš 62 metus. Iš viso buvo pagaminti 744 bombonešiai, iš kurių 76 vis dar tarnauja oro pajėgose.

Kad senstantys bombonešiai skraidytų, Pentagonas investavo milijardus dolerių, o B-52 buvo gerokai patobulinti.

Pastaruoju metu aviacijos forumuose kyla klausimas, kodėl JAV negamina naujų B-52, jei šis lėktuvas toks geras. Trumpas, bet mandagus atsakymas į šį klausimą: „Kodėl turėtų?“.

 

Rusiškas Tu-95 buvo sukurtas maždaug tuo pačiu metu kaip ir B-52 ir vis dar eksploatuojamas, tačiau turi vieną pastebimą skirtumą. Pirmą kartą gamyba buvo pradėta šeštajame dešimtmetyje, tačiau septintajame dešimtmetyje buvo nutraukta, tada atnaujinta 1981 m. ir tęsėsi iki 1993 m. Beveik visi šiandien naudojami maždaug 55 Tu-95 buvo pagaminti atnaujinus gamybą.

Negana to, Tu-160 „Baltoji gulbė“ gaminamas nuo 1984 metų, o rugpjūtį Kremlius paskelbė apie paskutinės šių strateginių bombonešių partijos pristatymą.

Faktas, kad Rusija sugebėjo atnaujinti Tu-95 gamybą ir toliau gamina Tu-160, gali paskantinti JAV imtis naujų B-52 gamaybos.

Tačiau iš tikrųjų taip nėra. JAV – ne Rusija, kuri saugojo visus įmanomus sovietmečio resursus.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(9)
(1)
(8)

Komentarai ()

Susijusios žymos: