Žlugo Su-57. „Radarai jį pastebėjo. Paleido raketas“ (Foto, Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

cave_dweller 2024-10-23 09:15
Bent kiek suprantančiam aviacijos pagrindus, šio rusų stebuklo priskyrimas 5 kartai kėlė lengvą šypseną. Nei išorės dizainas, nei varikliai, o ypač avionika ir integravimas į bendrą tinklą niekaip netempia iki 5 kartos. Tas kibiras ir be raketų ant pilonų, dėl keistų fiuzeliažo dizaino sprendimų nesiderinančių su stealth filosofija turėtų neblogai šviestis radaruose. Praktiškai tas pats ir su kinų Chengdu J-20. Ir rusai, ir kinai turi problemų su gebėjimu kurti modernius variklius, avioniką, elektronines sistemas ir radarus. Paprastai sakant, metų metus bandydavo kopijuoti vakarietišką dizainą ir technologijas ar atskiras jų dalis, dažniausiai net iki galo nesuvokdami kaip jų visuma turi veikti.
Gastonio 2024-10-23 09:28
Kaip pagrindus suprantančiam - daug teksto, bet nieko konkretaus. Fiuzeliažo dizainas?
cave_dweller 2024-10-23 11:36
Pažiūrėk į orlaivio formas, ypač į variklių gondolas, o tada pažiūrėk į F22 ar F35 ar juos kopijuojančių turkų ar pietų korėjiečių kūrinius ir surask skirtumų. Toks dizainas ne šiaip sau, orlaivis daromas su kuo mažiau plokštumų, kurios išdėstomos tam tikrais kampais, padengiamas radaro bangas prastai atspindinčia medžiaga ir t.t. Ir tik nepasakok, kad rusai turi didesnius protinius resursus ar gali skirti didesnes lėšas tyrimams ir sukūrė geresnį kibirą, nei sugeba sukurti tikrosios aviacinių inovacijų šalys. O šiaip gera ta "Suškė", kaip skraidantis taikinys, o dar geresnė kaip priemonė melžti pinigus iš bukų kacapų...
HardAxe 2024-10-23 11:41
su57 nematomas, matomos buvo tik raketos. Kodėl jie taip jį panaudojo? praktika pilotui skraidyti su nauja technika; naikintuvo radarų ir kitų technologijų išbandymas realiomis kovinėmis sąlygomis; paleides raketas jis tampa nematomas ir gali saugiai grįžti į bazę - jeigu bus pakelti f16 - negalės jo persekioti. visksa gražu ir logiška, bet kai reikia pritempti prie "rusai-durni", tai rašom bet ką.
kestutisz 2024-10-23 12:04
Nu nu, dar papsakokit per kur jis ten "stealth". Kad bandė atspėt kas bus naujos kartos naikintuvas ir civilizuotam pasaulyje ir pavogė ne tuos brėžinius - dar nereiškia jog gavosi realizuot. Jis vis dar berods neturi variklio! Todėl net nepradėjo galvot kaip paslėpt nozzlus nes nežino ką pavyks pagaminti - greičiausiai ir nepavyks, tad variklis kaip visada bus pats didžiausias pasaulyje ir toliau kyšos iš vogto "stealth" korpuso.
Gastonio 2024-10-23 12:24
Neužbėk už akių ir nespeliok, kas ką turėtų sakyti. Tas pats F-22 ne iš visų pusių yra tiek pat "nematomas". Taip, geriau, kad tūtos būtų ploksčios ar bent jau panašios į F-35, bet jos nėra viskas, ypač iš priekinės projekcijos. Ir fiuzeliažo konstrukcija nėra viskas - svarbu kokios medžiagos naudojamos paviršiui. O ką jie turi ir ko neturi - nespeliosiu. Faktas, kad nėra tiek pažangūs kiek JAV toje srityje. Bet jiems bet kuriuo atveju tai yra upgrade lyginant su Su-27 šeimos naikintuvais, aišku, jei jie būtų masiniai. O dėl motogondolų - nežinau kodėl toks pasirinkimas, ko gero noras padaryti integrinę schemą, kaip pas Su-27, kur ir pats fiuzeliažas sukuria nemažą dalį keliamosios jėgos ir prisideda prie lėktuvo manevrinių charakteristikų. Jei jiems manevirinės charakteristikos atrodė reikalingas dalykas, kažką turi paaukoti. Visur yra kompromiosai. S-37 fiuzeliaže varikliai buvo vienas prie kito su S formos oro įėjimu, bet Su-57 fiuzeliažoi koncepcija labiau pagrįsta Su-27. O kodėl taip - galima tik spėliot.
Gastonio 2024-10-23 12:37
Nemanau, kad kažkas kažką pasakos. Siūlau visiems drauge pamazgas papilt - turėtų būti įdomi diskusija.
cave_dweller 2024-10-23 15:23
4 kartos orlaiviai pasižymi ypač geru manevringumu ir keliamąja naudingojo krovinio galia (tiesa nevisi, Suškės, Migai ir pagal juos gaminti kiniški klonai atsilieka nuo vakarietiškų savo klasės konkurentų keliamąją galia. Pagrinde dėl išsunkintų jų pačių konstrukcijų, o vakarietiški maksimaliai išlengvinti). 5-tąjai kartai keliami visai kiti reikalavimai. Prioritetas mažesnis radaro bangų atspindėjimas, elektroninėm karybos sistemom, kruiziniam viršgarsiniam greičiui nenaudojant "forsažo" kamerų, integravimui į bendrą sistemą ir t.t. Tam aukojamas manevringumas ir keliamoji galia. Manau kad Su-57 kūrėjams 5 kartos savybės pasirodė neįkandamos technologiškai, todėl pasirinko išlaikyti 4 kartos savybes.
Gastonio 2024-10-23 16:22
F-15 gali gabenti daugiau ginkluotės, Su-27 daugiau kuro vidiniuose bakuose - vėl gi, komprimisas, pritaiko sąvybes pagal tai, ko jiems patiems reikia labiau. Kas dėl elektronikos - sovietai ir po to rusai visados tik iš paskos sekė. F-22 neatrodo nemanevringas, bet ne esmė. Aš taip pat manau, jog Su-57 projektas yra tiesiog sunkiai įkandamas tiek technologiškai, tiek finansiškai ir jei tai nebūtų Rusija su savo gerai žinoma korupcija, ko gero būtų paprasčiau daryt bent jau prielaidas kažkokias. Ko gero dėl to pati fiuzeliažo koncepcija ir yra grindžiama jau metų metus patikrintais sprendimais, esančiais Su-27 ir kažkiek remiantis F-23 koncepcija (Su-57 vis tik labiau primena F-23 negu F-22), kitu atveju jų būtų dar mažiau negu dabar.
bahuriux 2024-10-23 22:03
Pažiūrėkit kaip sekasi simuliacijoj 4 kartos f-16 vs su-57. Ir visai kitoks rezultatas prieš f-22 https://www.youtube.com/watch?v=VuuikwET_us
immortallt 2024-10-24 07:37
Simuliacijoje yra, koks turėtų būt, o ne koks gaunasi maskoliams. Menkas skirtumas, besivelkantis nuo neatmenamų laikų.
kestutisz 2024-10-24 15:15
randomu paklikinus visiškai neaiškus progresas, mol SU laimėjo? T.y. tiksliau Potiomkin-57 su lempiniais parametrais nugali pensininką ir dar ala dogfight'e kuris realiai kaip reiškinys mirė maždaug Vietmano karo metu (kai amerikiečiai iš pradžių perdaug pasitikėjo naujai pristatytomis raketomis dėl ko teko kai kur gauti į skudurus net nuo senesnių, bet ginkluotų dar ir patrankomis, bet kai kalidas ištaisė - dogfaitui vietos nebeliko)?
cave_dweller 2024-10-25 08:49
+ kaip ir "immortallt" minėjo, simuliacija yra simuliacija ir šiuo atveju negali būti tiksli. Jei F16 galimybės puikiai žinomos, tai rusų tik numanomos. Simuliuojama pagal žinomus/numanomus parametrus, su didele paklaida. Rusiškos technikos parametrus galima tik interpretuoti pagal jų teiginių ir viešai prieinamų šaltinių informacijos mixą. Ką rusai deklaruoja ir kaip išties yra stipriai prasilenkia į blogąją pusę, ypač tai išryškėjo karo Ukrainoje metų. Neabejoju, kad Su-57, turi pranašumą prieš senesnius Su-27 ir jo modifikacijas vien dėl vakarietiška elektronika paremtos avionikos, radaro ir jam kurtų naujos kartos raketų, bet čia jo pranašumai ir baigiasi. Manevringumas prastesnis, stealth galimybės LABAI abejotinos, varikliai tokie patys (naujo kūrimas stipriai buksuoja (tame, kaip ir elektronikoje rusai niekad nebuvo stiprūs). Prieš F16 pranašumas nebent tik radare kuris paremtas vakarietiškomis technologijomis. Išėmus visas technologijas kurios vogtos, pirktos ar kitais būdais gautos iš "vakarų" (ypač prancūzų), lieka tik karkasas, nes net kompozitinių medžiagų patys nepajėgūs pasigaminti.
Gastonio 2024-10-25 10:32
Daug pilstymo ir nieko konkretaus. Nors radare ir naudojami vakarietiški komponentai (galbūt net ir didesnė dalis), ko gero supranti, kad signalų apdorojimo programinė įranga yra ko gero dar svarbesnė dalis ir jos taip paprastai nenusipirksi. Ir, manau, be savo pačių DSP procesorių irgi neapsiteitų. Čia ko gero ir yra priežastis, kodėl rusai taip vargsta su kompaktiškais AESA radarais ir iki šiol nėra jų masinės gamybos, joks eksportui skirtas naikintuvas jų neturi. Kas dėl variklių, kuo blogi AL-31 šaimos varikliai ir jų naujesnės modifikacijos? Ar NK-25/32? Kiek šalių iš viso gali sukurti reaktyvinį variklį? Kinai iki šiol vargsta, reverse engineering nevisada tokiais atvejais padeda, reikia turėti mokslinę bazę norint sukurti ir tam skirtas medžiagas. Visiškai naujo variklio kūrimas buksuoja, nes jau nebegalima remtis anksčiau sukurtais sprendimais, tam, kad variklis būtų efektyvesnis, reikia kelti temperatūra degimo kameroje, o tam reikia dar naujesnių medžiagų. O čia jau ko gero tiesiogiai susiję su problemom šalyje tiek mokslo, tiek ekonomikos srityse.
kestutisz 2024-10-25 10:58
Tai rusai ir nekuria variklio, jie kuria schemas kaip gauti juos iš prancūzų, ir tas viskas puikiai veikė kol nesusipjovė su civilizuotu pasauliu. Visa ta "Saturn" variklių/Superjet kūrimo afera ir buvo sukurta tam jį kažkaip gaut/parduot liliputinui. Saturn net nelabai slėpėsi - turėjo ofisą šalia Snecma/Safran, bet jau taip sako visokie ruskyne turbūt irgi vadinami plokščiažemiais :)
Gastonio 2024-10-25 11:29
Kad kolaboracija su Snecma buvo - žinoma ir taip. Bet iš kur info, kad visa AL-31 šeima yra pagrįsta prancūziškom technologijom?
cave_dweller 2024-10-25 12:04
Pilstymo netrūksta ir tavo tekstuose. Pagrindiniai rusiškų variklių trūkumai, didelis svoris ir matmenys lyginant su panašių parametrų amerikietiškais ar europietiškais. Neekonomiški (pridėk dar sunkesnę planerio konstrukciją) gausi mažesnį nuskrendamą atstumą ir gabenamos amunicijos kiekį. Dėl negebėjimo tiksliai apdirbti detales, sukurti tinkamus lydinius ir surinkimo kokybės variklių resursas kelis kartus mažesnis nei gigantų GE, P&W, RR, SAE (Snecma). Visiškai teisingai, gerus Jet variklius kuria saujelė šalių (tarp jų ir Ukraina). Rusija turėjo visas galimybes būti viena iš jų, bet dėl protų nutekėjimo, darbo kultūros, korupcinių schemų ir t.t. sunku, kad dar kažkas turi iliuzijų, kad ji sugeba pasigaminti aukšto tikslumo ir nepriekaištingos darbo kokybės reikalaujančius komponentus. Ruskeliai save pozicionuoja kaip vieną iš pasaulio galybių, bet suknistų apkrovas atlaikančių guolių nesugeba pasigaminti
Gastonio 2024-10-25 14:46
Daug pilstymo sakai? Aš neįlįsiu į tai, ką jie daro, tad kažką dar konkrečiau pasakyti yra sunku, tik pasamprotauti iš inžinerinės pusės ir remiantis jau žinomais dalykais. Bet apibendinus tavuosius praeitus pasisakymus: blogi, nes rusiški, o jei ne rusiški - pavogti. Arba: rusiški varikliai sunkesnis, daugiau kuro naudoja. Kurie? Visi? Palygink F-15 ir Su-27 variklių charakteristikas, to pačio senesnio AL-31. Kuris jų sunkesnis? Tai vienas iš nedaugelio iš tiesų gerų rusiškų variklių. Jei apie civilinės aviacijos reaktyvinius variklius - žinoma, nėra nei vieno rusiško konkurencingo variklio, netgi PS-90 ar PD-14. Ar lyginant turboveleninius variklius VK-2500 ir GE T700. Ar labai skiriasi rusiško variklio nenaudai? Resursas amerikietiško variklio yra galbūt kažkiek didesnis. Čia iš esmės niekam nereikalingi dalykai, bet pati esmė - bent jau nemeluoti sau. Reputacija jų, žinoma, nėra pati geriausia, nes nuolat perspaudžia charakteristikas. Ką sakai paskutinėje pastraipoje - visiškai sutinku, ko gero tai ir yra pagrindinės priežastys, kodėl nepaisant visų galimybių, kurias rusai turi ar bent jau turėjo, jie nesugeba būti konkurencingi, juos nuolat persekioja kažkoks debilumas. Atrodo, jog niekad dalykų iki galo nepadaro: "bus gerai taip, po to žiūrėsim". Jei viso šito, apie ką kalbam kontekstas būtų kitoks negu yra dabar, galima būtų tiesiog pasakyti: "nesigirk nebūtais, nepatikrintais dalykais ir galbūt niekas nesijuoks." Bet netgi ir tai turbūt su tikslu vietinei audotorijai durnint daroma.
kestutisz 2024-10-25 14:56
Ne visa šeima, ten gi ji nuo 90tųjų, kai vogdavo ne taip akivaizdžiai :) ČIa buvo kažkokios istorijos su AL-31F3* ir pan kur jau naujų laikų developmentas kur suprato jog gali tiesiog nusipirkt analogavnet'ą, ten kur iš nieko išlindo jau "Saturn" ir iš karto pradėjo gaminti aviacinus variklius, čia gi kaip bulkutes kept, nieko sudėtingo. Reiks paieškot.