JAV prikelia jūrų pabaisą. Legendinis monstras grįžta (Foto) ()
Jungtinių Valstijų kariuomenė netrukus bus praturtinta nepaprastomis mašinomis, kurios pagerins karinės įrangos transportavimą.

© Ekrano kopija | https://x.com/rocketengine/status/1748910488854122946/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šių mašinų negalima vadinti lėktuvais, taip pat negalima jų vadinti laivais, nes jos yra kažkas tarp jų. Pasaulyje yra nedaug ekranoplanų, o rusai specializuojasi jų konstrukcijoje. Dabar amerikiečiai turės naujos kartos ekranoplaną.
Ekranoplanas – orlaivis, kuris sklendžia naudodamasis ekrano efektu (ground-effect) skristi žemai virš vandens. Dabar po dešimtmečių užmaršties vėl jie sulaukia populiarumo kaip novatoriškas sprendimas sunkiems kroviniams gabenti.
Pagal JAV Gynybos departamento Pažangiųjų tyrimų projektų agentūros (DARPA, Defense Advanced Research Projects Agency) finansuojamą „Liberty Lifter“ programą, „Boeing“ bendrovei „Aurora Flight Sciences“ buvo pavesta suprojektuoti ir pastatyti demonstracinį ekranoplano modelį.
Pentagon Builds New "Liberty Liberty" Fuel-Efficient Sea Plane - The Pentagon is advancing with the design of the "Liberty Lifter," a new, fuel-efficient cargo plane aimed at enhancing U.S. airlift capabilities.
— Last24Report (@Last24Report) March 9, 2024
· The "Liberty Lifter" project is led by DARPA to create a… pic.twitter.com/o1eCszbdt6
|
Projekto tikslas – sukurti mašiną, kuri sujungtų lėktuvo greitį su laivo keliamąja galia, o tai galėtų pakeisti karinę logistiką. „Liberty Lifter“ programa apima krovininės mašinos, galinčiso gabenti sunkius krovinius dideliais atstumais net ir sudėtingomis jūros sąlygomis, kūrimą.
Remiantis atskleista informacija, prototipo keliamoji galia bus maždaug 25 tonos, todėl jį galima palyginti su krovininiu lėktuvu C-130 „Hercules“. Įdomu tai, kad galutinė mašina turi galėti gabenti iki 80 tonų krovinį, o tai prilygsta C-17 „Globemaster III“ pajėgumams.
Pagrindiniai reikalavimai apima galimybę pakilti ir nusileisti esant 4 jūros būsenai* (bangos iki 2,5 m), skristi esant 5 jūros būsenai (2,5-4 m bangos) ir iki 12 000 kilometrų nuotoliu.
為了應付共產支那威脅,美國的國防先進研究計畫局決定研發可以隨意在海上起降的重型運輸機,以後就不用那麼仰賴機場。可有效應付共產支那威脅開戰即攻擊並癱瘓琉球與關島的美軍基地。
— 紅蛙研究所 II (@Mise_ad2301) May 15, 2024
計畫名稱為:自由起降翼地效應水上飛機
Liberty Lifter Seaplane Wing-in-Ground Effect… pic.twitter.com/iKiUQCVS9E
Tai neįtikėtinai ambicingi planai, tačiau DARPA inžinieriai užtikrina, kad tai visiškai įmanoma pasiekti naudojant šiandienos technologijų lygį. Svarbu tai, kad gamybos kaina neviršys 340 mln. JAV dolerių, todėl projektas yra ekonomiška alternatyva tradiciniams transporto orlaiviams.
DARPA pasirinkta „Aurora Flight Sciences“ yra bendrovė, turinti didelę patirtį kuriant pažangias aviacijos ir kosmoso technologijas, ypač bepiločius orlaivius ir eksperimentinius orlaivius. 2024 m. gegužę „Aurora“ laimėjo 8,3 mln. dolerių vertės sutartį, įveikusi „General Atomics“ pasiūlymą.
Tęsinys kitame puslapyje: