JAV prikelia jūrų pabaisą. Legendinis monstras grįžta (Foto)  ()

Jungtinių Valstijų kariuomenė netrukus bus praturtinta nepaprastomis mašinomis, kurios pagerins karinės įrangos transportavimą.


Sovietinis Lun klasės ekranoplanas, sukurtas 1987 m. Nepainioti su Kapsijos monstru, kuris sukurtas 1966 m. ir sudužo 1980 m.
Sovietinis Lun klasės ekranoplanas, sukurtas 1987 m. Nepainioti su Kapsijos monstru, kuris sukurtas 1966 m. ir sudužo 1980 m.
© Ekrano kopija | https://x.com/rocketengine/status/1748910488854122946/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šių mašinų negalima vadinti lėktuvais, taip pat negalima jų vadinti laivais, nes jos yra kažkas tarp jų. Pasaulyje yra nedaug ekranoplanų, o rusai specializuojasi jų konstrukcijoje. Dabar amerikiečiai turės naujos kartos ekranoplaną.

Ekranoplanas – orlaivis, kuris sklendžia naudodamasis ekrano efektu (ground-effect) skristi žemai virš vandens. Dabar po dešimtmečių užmaršties vėl jie sulaukia populiarumo kaip novatoriškas sprendimas sunkiems kroviniams gabenti.

Pagal JAV Gynybos departamento Pažangiųjų tyrimų projektų agentūros (DARPA, Defense Advanced Research Projects Agency) finansuojamą „Liberty Lifter“ programą, „Boeing“ bendrovei „Aurora Flight Sciences“ buvo pavesta suprojektuoti ir pastatyti demonstracinį ekranoplano modelį.

[Vokietija] Net 22 vnt. ir fantastiškos kainos turistiniai virtuvės reikmenys - ribotas kiekis („TOMSHOO“)
2014 1

Nuostabiai gera kaina

Iš Vokietijos, greitas ir saugus pristatymas

Labai gausus rinkinys, puiki kokybė

Išsamiau

Projekto tikslas – sukurti mašiną, kuri sujungtų lėktuvo greitį su laivo keliamąja galia, o tai galėtų pakeisti karinę logistiką. „Liberty Lifter“ programa apima krovininės mašinos, galinčiso gabenti sunkius krovinius dideliais atstumais net ir sudėtingomis jūros sąlygomis, kūrimą.

Remiantis atskleista informacija, prototipo keliamoji galia bus maždaug 25 tonos, todėl jį galima palyginti su krovininiu lėktuvu C-130 „Hercules“. Įdomu tai, kad galutinė mašina turi galėti gabenti iki 80 tonų krovinį, o tai prilygsta C-17 „Globemaster III“ pajėgumams.

Pagrindiniai reikalavimai apima galimybę pakilti ir nusileisti esant 4 jūros būsenai* (bangos iki 2,5 m), skristi esant 5 jūros būsenai (2,5-4 m bangos) ir iki 12 000 kilometrų nuotoliu.

* Okeanografijoje jūros būsena yra bendra atviro paviršiaus būklė dideliame vandens telkinyje – atsižvelgiant į vėją ir bangas – tam tikroje vietoje ir tam tikru momentu.

 

Tai neįtikėtinai ambicingi planai, tačiau DARPA inžinieriai užtikrina, kad tai visiškai įmanoma pasiekti naudojant šiandienos technologijų lygį. Svarbu tai, kad gamybos kaina neviršys 340 mln. JAV dolerių, todėl projektas yra ekonomiška alternatyva tradiciniams transporto orlaiviams.

 

DARPA pasirinkta „Aurora Flight Sciences“ yra bendrovė, turinti didelę patirtį kuriant pažangias aviacijos ir kosmoso technologijas, ypač bepiločius orlaivius ir eksperimentinius orlaivius. 2024 m. gegužę „Aurora“ laimėjo 8,3 mln. dolerių vertės sutartį, įveikusi „General Atomics“ pasiūlymą.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(4)
(0)
(4)

Komentarai ()