Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
gytis13 2024-02-18 22:40
Na gerai, ledynai tirpsta, sustos vandenynų srovės ir klimatas atšals. O kas toliau, atšalus klimatui vėl ims didėti ledynai ?
technologas 2024-02-19 06:30
AMOC nėra Golfo srovė, nepainiokite. Golfo srovė žlugti nežada, galima miegoti ramiau.
immortallt 2024-02-19 09:39
Atšalus klimatui pasaulyje, ar nedideliame pasauliniu mastu regione?
Nepamiršti ekosistemų žlugimo ir su tuo susijusiu pvz. mažesne CO2 absorbcija?
HardAxe 2024-02-19 10:39
atšalus europai padidėtų sniego kepurės, saulės atspindėjimas, sumažėtų bendra temperatūra, teisingai?
Tik tokie siūbavimai mum nepatiktų, įtariu...
immortallt 2024-02-19 11:18
Dar klausimas ar to užtektų kompensuoti, kad P. Ašigalyje liktų tik sezoninis ledas.
kestutisz 2024-02-19 12:13
Žodžiu, iš straipsnio sprendžiant gamta susireguliuos :) Ir be jokių mega projektų kaip skydų kosTmose nuo Saulės.
immortallt 2024-02-19 12:38
Tai kad gamta susireguliuos, visada visiems bent kiek protaujantiems buvo aišku. Tik problema, kad tas susireguliavimas labai nepatiks mums. Pvz. 80% išvystytos infrastruktūros atsidurs arba po vandeniu, arba po šimtų metrų ar kilometrų storio ledu. Žemė ūkio produkcijos kiekiai įprastai laukuose dirbant kris kartais. Ten kur įprastai buvo pakankamai ar daug gėlo vandens, gali tapti dykumos.
kestutisz 2024-02-19 12:58
Tai taip, visos žlugusios civilzacijos apie kurias dabar kuriamo dokumentikos tuom ir įdomios - jos žlugo, ir dauguma dėl gamtos triukų :)
Būtų papildomai mokėję mokesčius už CO2 - būtų išgyvenę :))
Magnus 2024-02-19 13:58
Europoje yra apie 250milijonų automobilių, taigi per metus CO2 bus išmesta vos ne 15kartų daugiau nei vienas ugnikalnis išmeta per kelias dienas, ir tokie išsiveržimai vyksta ganėtinai retai.
Tačiau kita vertus niekas nešneka jog 55 suaugę medžiai suvartots 1,2 milijono m tonų per metus. Kas reikštų jog padengti visus 250 milijonų automobilių išmetamo CO2 per metus užtektų turėti 0.14 km2 dydžio mišką su 13750 medžiais. Beje pasaulis šiuo metu yra žalesnis nei kada nors iki šiol per registruotą istoriją..
HardAxe 2024-02-19 14:05
tai š ašigalyje ir šiaip šiaurinėj daly padidėtų ledo/sniego, mūsų vasara ateitų vėliau/truktų trumpiau, per tą laiką kažkiek įsisiūbuos ir p ašigalio ledynai.
Gali išdegti atogražų regionas neturėdamas kur šilumos dėti, būtų ekologinė katastrofa, bet klimato požiūriu tai nėra kažkas nepataisomo.
Dėl susireguliavimo, gali ir nesusireguliuoti.(čia nesusiję su golfo srovėm). Šylantis klimatas - daugiau vandens garų telpa į atmosferą - daugiau vandens garų - geresnis šiltnamio efektas. Galima įsisukti į spiralę.
immortallt 2024-02-19 14:32
kestutiz, tu tiek durnas ar naivus, kad kiti tiek durni, kad ant tavo teiginio "mokestis išspręstis". Mokestis ne taršą padarys nežalingą, o paskatins sprendimus, kuriems reikia investicijų, kad tos taršos nebūtų ir mokesčio nereikėtų sumokėti.
Čia tas pats kaip aiškintum, kad baudos už greičio viršijimą, nepanaikina greičio viršijimo. Ne, nepanaikina, bet lakstančių sumažina stipriai, lyginant su tuo, jei baudų nebūtų. Kaip ir automobilių priparkuotų centre stipriai sumažina parkavimo mokestis. Kaip ir akcizai kurui nulėmė, kad Europoje automobiliai mažesni, o kuro sąnaudos tam pačiam atstumui 30-50% mažesnės nei JAV.
Ir CO2 apmokestinimas pramonėje labai gerai veikia. Taršai intensyviose industrijose per toną produkcijos CO2 emisijos mažėjo 20-40% per EU ETS taikymą. Įmonės dėliojasi toliau planus kaip dar mažinti emisijas. Dalį investicijų įgyvendina iš parduotų taršos leidimų.
Magnus, tavo skaičiai tiek per šoną eina, kad tragedija. Turėtų per metus išsiveržti net 17 didelių ugnikalnių. Taip pat ugnikalnis išsiveržimo metu išmeta pluoštą ir kitų dujų bei pelenų aukštai į atmosferos sluoksnius, kurie klimatą vėsina. Ir ne ES automobilių skaičių turi imti, nes ES ugnikalniai labai retai išsiveržia, o pasaulio. Pasaulyje automobilių yra ~1,5 milijardo, taigi turėtų išsiveržti po 2 ugnikalnius per dieną. Ir čia tik automobilių taršai. Ir čia su prielaida, kad nuvažiuoja 10k km per metus, kai realiai vidurkis bus arčiau 14-15k km, kas jau reikš po 3 ugnikalnius per dieną. Ir čia be pačių automobilių gamybos metu sukuriamų emisijų, ar naftos gavybos ir perdirbimo metu sukuriamų emisijų.
Toliau, miškų sugeriamas CO2 yra kažkur 15t/metus/hektarą. Jei miškas niekada nebekertamas, nevykdomi jokie valymai ir t.t. Tai kai turi 2,7 mlrd. t CO2 viso pasaulio automobilių transporto emisijas, tau reikia 180 mln. hektarų NAUJO miško, kas yra 1,8 mln. kv. km. Viso Europos žemyno plotas yra 10 mln. km. km. Tai kur čia matai vietos sukurti 2 mln. kv. km. miškų ploto, kur dabar yra ūkiniams tikslams naudojama žemė ar niekas kitas neauga? Saharos dykumoje būtų galima bandyti užsodinti medžių ir taip stabdyti dykumėjimą, bet brangu. Ir čia miškas, kurio niekada negalėtum kirsti, nebent kirstum tam, kad medieną užrakinti su visam. Jei kalba eitų apie ūkinius miškus, skaičių daugink iš 3-5, kad tas CO2 liktų visada užrakintas. Ir čia tik apie automobilių transportą, kuris sudaro ~12% pasaulio CO2 emisijų. Visą CO2 kompensuoti tada reikia NAUJŲ miškų rezervatų, kurie siektų per 20 mln. kv. km. Europos žemynas + JAV. Tik problema, kad miškų jau daug kur yra. Kur nėra, ten arba natūralios pievos ir miškai neaugs, arba žemė naudojama daugiausia žemės ūkiui.
Ne, pasaulis nėra žalesnis nei per registruotą istoriją. Nebent nori pasakyti, kad prieš 300 metų, kai populiacija buvo beveik 5 kartus mažesnė, sugebėdavome išgauti daugiau iškastinio kuro, nei dabar. Čia jau nekalbant apie kitus išteklius.
O šiaip kiek tu nesugebi mąstyti iliustruoja tavo nesusimąstymas teigiant:
"55 suaugę medžiai suvartotas 1,2 milijono m tonų per metus". Tarkime medžiai kaupia gryną anglį, tai vienas medis per metus turėtų priauginti 22000 tonų masės. Kadangi medis plūdrus, tai daugiau nei 22 000 kubinių metrų medienos. Kai mediena eina po 200 eurų per kubą mažiausiai, tai gaunasi iš vieno medžio turėtum uždirbti 4,4 MILIJONO eurų. Na čia nepaisant to, kad anglis medienos sudaro iki ~50% svorio, tai realiai apie 9 milijonus eurų vertos medienos per metus vienas medis anot tavęs priaugina. Lietuviai būtų labai labai turtingi, galėtų arabai mokintis prabangos iš mūsų. Nupjauni vieną medį paaugintą 100-metį ir iš karto nukrenta kokie 30 milijonų eurų. Prie kiekvieno medžio pastatytum po prižiūrėtoją, kuris piktžoles rankomis rautų, kenkėjus rankomis nurinktų, kiekvieną lapą nužiūrėtų. Bet ne, tau skaičiai nieko nesako, užtat tokias nesąmones ir leidi sau rašyti.
Magnus 2024-02-19 14:57
EDIT: supratau, kur susipainiojai. O susipainiojai, nes save laikai protingu, o kitus super kvailais.
"55 suaugę medžiai suvartotas 1,2 milijono m tonų per metus" - 1,2 milijono METRINIŲ tonų, kas kalbant apie CO2 verčiant į kilogramus būtų lygu 1,200 kilogramų CO2. -> 22kg vienam ,medžiui per metus. Bet tas CO2 nėra konvertuojamas į gryną medžio priaugtą masę per metus. Gal į kokius 3kg jei tiek.
immortallt 2024-02-19 15:53
Tavo teiginys "1,2 milijonai metrinių tonu sunaudos 55 suaugę medžiai, kas yra per medį 21800 metrinių tonų."
Dabar papasakok man, kur medis užrakina CO2. Alternatyvioje visatoje ar medienoje? Ne, tikrai ne lapuose, nes absoliuti didžioji dalis lapų supūva ir išmeta CO2 į aplinką. Tas net matoma CO2 atmosferoje koncentracijoje.
1,2 milijonai metrinių tonų nėra 1200 kilogramų. 1,2 milijonai metrinių tonų yra 1200000000 kilogramų (metrinių). Taigi, vienas šimtametis medis duos uždirbti 30 milijonų eurų pagal tave, tik dar pats nesupranti, kur grybą pjauni.
Dar iš kito kampo pagalvok, nafta, yra koncentruota biologinė masė. Per metus 250 milijonų automobilių transporte sudegina 263 milijonus tonų išgrynintų detalų. Tai dabar tu sakai, kad 55 medžiai sukaups savyje tiek biomasės, kad per ilgą laiką virstų tokiu kiekiu naftos?
Žmogau, pradėk galvoti. Jei 55 medžiai tiek CO2 sugertų, nebūtų jokio CO2 didėjimo. Tiesą pasakius patys miškai nyktų, nes atmosferoje CO2 koncentracija būtų vos aukščiau nulio. Išgyventų tik tie augalai, kurie prisitrauktų ar "pasigautų" kokį gyvūną, kad jo CO2 išnaudoti. Po galais, medžiai patys išmoktų iškasti naftą ir ją degintų, kitaip išnyktų.
Šiaip sausoje medienoje anglies svoris sudaro iki pusės, nežiūrint egzotikos. Anglies. Taip, CO2 masėje anglies masė yra mažesnė nei viso CO2, kažkas ~3,67 karto. Šitą jau praleidau, nes betingėjau perskaičiuoti, bet tavo klaida milijonų kartų eilės, tai gal 3,67 karto kaip nors sueis.
Magnus 2024-02-19 16:33
Na taip, susimaišiau ir paėmiau tik vieno automobilio išskiriamą 1,2 metrinių tonų CO2. Kas yra lygu 55medžiams. O ne milijono automobilių -> 1,2 milijono metrinių tonų.
bmk1245 2024-02-19 16:43
Jei gerai pamenu, jau prieš kelis metus visiems turėjo būt 'kaput'... Alas...
mindaugas.vaitiekūnas 2024-02-19 17:24
Ikėjoj (IKEA)
Jei rimtai, įdomu kiek debesys įtakoja šiltnamio efektą. Na taip, jie sulaiko šilumą, bet tuo pačiu nepraleidžia į Žemę Saulės spindulių.
CO2 koncentraciją ore matuojame kur? Ten, kur kvėpuojame.
CO2 dujos "ima" energiją iš IR spindulių.
Tai va ir susimąsčiau ar CO2 koncentracija +/- tolygiai pasiskirsčiusi, ar ten kur debesys (virš debesų), CO2 koncentracija gali būti gerokai mažesnė.
Dar klausimas kaip IR spinduliai skverbiasi per debesis? Gal debesys visai jų neatsppindi ir jie eina kiaurai?
Iš principo koks debesų poveikis planetai dienos metu ir koks nakties metu? O gal šilumos sulaikymas nakties metu iš vis taptų niekinis, nes dienos metu per debesis tiesiog nebūtų įsisavinama tiek daug energijos?
mindaugas.vaitiekūnas 2024-02-19 17:30
Ir dar apie 1 variantą pagalvojau:
Ar šylantys vandenynai negali sukurti tokių palankų sąlygų dumbliams, kad šių prisiveistų tiek daug, kad galiausiai turėtume staigų CO2 kritimą?
kestutisz 2024-02-19 23:22
Galėčiau to paties paklaust. Net visi pavyzdžiai realiai praktiškai išvirkšti.
Pramonė išsikėlė į trečias šalis ir prikūrė dar daugiau problemų; apie prekybą kvotomis išvis gal geriau patylėt, turbūt kiečiausia scam schema ever;
baudos greičio viršijimą gerina tik periferinį regėjimą ir atitraukia dėmesį nuo paties kelio, nes labiau svarbu pamatyt pasislėpusį mentą ar išskaičiuot kiek čia realiai viršijama kokioj vidutinio lėčio zonoje;
parkingo apmokestinimas taip pat nieko neduoda, tik miestą verčia gyventojų (tikrų ir virtualių) stovėjimo aikštelėmis, žodžiu kaimietizacija su nepraeinamasi kiemais miesto centre.
immortallt 2024-02-20 08:31
Tai va, vienas automobilis - 55 medžiai. Biški skirtumas, negu sakyti 55 medžiai 250 milijonų automobilių, ane? Tai gal visgi nėra tokie durni, kurie apie klimato kaitą kalbą ir kad transporto taršą mažinti reikia?
mindaugas.vaitiekūnas, taip, Ikea balduose CO2 irgi užsirakina, jei tie baldai po kelių metų neatsiduria sąvartyne ar atliekų deginimo įmonėje.
Debesys, dar priklausomai nuo to kokiame aukštyje, kokio tankio ir pan., iš esmės šilumos daugiau sulaiko, nei atspindi. Aviacijos poveikis klimatui, šiaip vertinama, kad didesnis dėl liekančių pėdsakų. Buvo Europinė konferencija net Vilniuje apie aviacijos poveikį klimatui. Ir daugiau nei pusė laiko skirta būtent paliekamiems pėdsakamas. Pasirodo viskas mokslas iš to jau padarytas, yra algoritmai bandantys nuspėti, kur susidarys ilgalaikiai pėdsakai, kurie paskatins debesų formavimąsi, o kur tik trumpalaikiai, atitinkamai, eksperimentuojama su maršrutų keitimu, nes ateityje matyt bus apmokestintas ir toks poveikis, kad rinktumeisi maršrutą, kuris galbūt sunaudos šiek tiek daugiau kuro, bet turės ženkliai mažesnį poveikį klimatui.
Dumblių dauginimuisi ne šilumos trūksta, o maistinių medžiagų. Bet kai dumblių prisiveisia per daug, jie numirę ir grimzdami nužudo visą kitą gyvybę, nes sunaudoja visą deguonį. Apie Š. ašigalį todėl ir susirenka tiek vandens gyvybės. Baltijos jūroje irgi panašiai, maistinių medžiagų tai yra net per daug (pagrinde dėl žemės ūkio neteisingos tręšimo praktikos, tręšiant ir per daug, ir taip, kad trąšų reikšminga dalis nuteka į gruntinius vandenis), tai dumbliai beaugdami puvimo cikle sukuria mirties zonas, kur deguonies praktiškai nėra.
Kestutiz, taip taip, baudos už greičio viršijimą tirkai nesumažina lakstančių ant 200, kur leidžiama 50 ar 110. Visi lekia ir toliau 200 ir dairosi ar "mento nėra už krūmo". Ir taip, tikrai visi parkuojasi kaip parkavosi, parkavimo mokestis visiškai neturi įtakos sprendimui turėti automobilį, kur su juo keliauti ir kur jį palikti. Tikrai pasižiūrėjęs, kad vakarui parkingas kainuos 15 Eur, o taksas pirmyn-atgal 10 Eur ir galėsi išgerti ar nereikės 10 minučių ieškoti kur pasiparkuoti nepakeitė niekieno sprendimo. Ir taip, parkingo apmokestinimas patį miestą verčia parkavimo aikštele nepraeinančia, nes tiesiog griauna pastatus, kad parkavimo aikštelių kuo daugiau įrengti Kiek tau? Pagal emocinę brandą kokie 10-12 metų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Gresia pasaulinė katastrofa. „Konvejeris“, tiekiantis šilumą visame pasaulyje, netrukus žlugs (Video)