Kaip greitai paruošiami makaronai tapo kulinarijos revoliucija (5)
Kai kurie šio produkto nelaiko tikru maistu, dar kiti juos valgo tik tada, kai keliauja ir neturi galimybės nieko pasigaminti. Kol vieni greitai paruošiamus makaronus giria, o kiti – peikia, pasaulis tiesiog kraustosi dėl jų iš proto, o japonai net laiko pagrindiniu savo XX a. išradimu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Greitai paruošiamus makaronus 1958 m. išrado taivaniečių-japonų verslininkas Momofuku Ando, kuris buvo Japonijos maisto bendrovės „Nissin Foods“ įkūrėjas. Jo išradimas tapo revoliucija kulinarijos pasaulyje ir tais pačiais metais pakrikštytas „Chicken Ramen“ vardu pradėtas pardavinėti. Pirmieji greitai paruošiami makaronai buvo sausi, supakuoti į plastikinius puodelius.
Greitai paruošiamų makaronų atsiradimo istorija
Momofuku Ando pasėjo pasaulyje greitai paruošiamų makaronų sėklą, kuri subujojo į pasaulinę industriją, pagaminančią daugiau nei 100 milijardų porcijų per metus. 2007 m. sausio 9 d. „New York Times“ redakcija savo vedamajame straipsnyje pavadino Momofuku Ando „Ponu makaronu“ ir teigė, jog jis sukurdamas greitai paruošiamus makaronus nusipelnė atsidurti žmonijos pasiekimų panteone.
Savo biografijoje Momofuku Ando paminėjo, jog sukurti tokį produktą jį įkvėpė kraupus vaizdas, kai jis pamatė ilgą eilutę žmonių karo nuniokotoje Osakoje laukiančių, kada iš juodosios rinkos galės nusipirkti garuose išvirtų makaronų.
Savo pirmuosius greitai paruošiamus makaronus „Chicken Ramen“ Momofuku Ando sukūrė kuklioje pašiūrėje prie savo namų. Jis išrado greitą makaronų džiovinimo technologiją, kai jie žaibiškai apkepami aliejuje - šis metodas buvo pripažintas greitai paruošiamų makaronų gamybos pagrindu. Momofuku Ando sukūrė ir revoliucija tapusių makaronų plastikiniuose puodeliuose koncepciją, kai plastikinis puodelis tarnauja ir kaip pakuotė, ir kaip patiekalo paruošimo indas, ir kaip dubenėlis, iš kurio galima valgyti. Šie du išradimai sukėlė kulinarijos revoliuciją pasauliniu mastu.
1964 m. Momofuku Ando įsteigė Japonijos greito maisto pramonės asociaciją ir taip prisidėjo prie greitai paruošiamų makaronų pramonės augimo skatinimo, sąžiningos konkurencijos ir produkto kokybės gairių bei sertifikavimo standartų sukūrimo.
Kosminiai makaronai
Prieš mirtį greitai paruošiamų makaronų išradėjas daugiausiai laiko skyrė kosminių makaronų sukūrimui, kurie turėjo būti naudojami skrydžių į kosmosą metu. Po griežtų NASA kokybės ir įrangos saugos patikrinimų kosminius greitai paruošiamus makaronus 2005 m. skrisdamas erdvėlaiviu „Space Shuttle Discovery“ pirmasis išbandė japonų astronautas Soichi Noguchi.
Kosminiai greitai paruošiami makaronai buvo sukurti remiantis per daugelį metų išplėtota technologija, kada taikomos specialios sistemos, neleidžiančios makaronams ar sriubai išsilakstyti esant nulinei gravitacijai.
Greitai paruošiami makaronai pasaulyje
Momofuku Ando sukurti greitai paruošiami makaronai užkariavo pasaulį ir tapo populiariu valgiu tiek rytų, tiek vakarų kultūrose. Remiantis Pasaulinės greitai paruošiamų makaronų asociacijos duomenimis, šiuo metu daugiausiai jų suvartoja Azijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Indijoje gyvenantys žmonės.
Lyginant 2013 m. su 2012 m. greitai paruošiamų makaronų suvartojimas pasaulyje išaugo 4 proc. ir dabar siekia apie 106 milijardus vienetų per metus. Populiariausi skoniai, kurie yra labiausiai paplitę pasaulyje gana aštrūs, vyrauja azijietiški jautienos, vištienos, kario, jūros gėrybių, kiaulienos, daržovių, grybų bei krevečių sultinių skoniai.
Lietuviški greitai paruošiamų makaronų vartojimo ypatumai
Apie lietuvių greitai paruošiamų makaronų vartojimo įpročius sutiko papasakoti vienintelės Lietuvoje greitai paruošiamus makaronus gaminančios kompanijos AB „Kauno Grūdai“ Marketingo direktorius Artūras Skairys.
„2010 m. pradėjome gaminti greitai paruošiamus makaronus, o 2011 m. atidarėme gamyklą Kėdainiuose, kuri yra vienintelė gaminanti tokį produktą Baltijos šalių regione. Šiuo metu gaminame net 12 skirtingų rūšių makaronus ir 71 skirtingo skonio sultinių receptūras. Tikrai ne visus pagamintus makaronus parduodame Lietuvoje, 95 proc. produkcijos eksportuojame.
Vertinant lietuvių vartojimo įpročius, akivaizdu, kad mūsų tautiečiai mėgsta lietuviškus skonius. Nuo tradicinės vištienos, jautienos ar grybų skonio toli nepabėgsi. Ypač aštrūs azijietiški skoniai, kurie labai populiarūs pasaulyje, mūsiškiams kartais sukelia gaisrą burnoje“, - sakė Artūras Skairys.