Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
ISG 2015-04-18 19:37
Na as geriu, nes man skanu. Bet 100 buteliu degtines per metus KIEKVIENAM - nesamone, kaip cia apskaiciavo? Nebent pridejo ir alko eksporto pardvimus prie vietinio, ir apskritai pridejo visus produktus kuriuose yra bent kazkiek alkoholio, pvz saldainius... 100 buteliu - nesamone... greiciau 100 alaus buteliu per metus KIEKVIENAM (vaikai ir tt)....
sangvinic 2015-04-18 21:52
Dabar "patriotai" ims svaisčioti, kad dėl visko kalti rusai, išmokino gert ir pan.
immortallt 2015-04-18 22:05
sangvinic, šiaip didelės problemos alkoholio nebuvo iki rusų.
100 butelių degtinės, tai tik ekvivalentas 15 litrų gryno alkoholio. 2,5 litro alaus - 0,5l degtinės. O pas mus pakankamai tokių, kuriems per dieną 2l alaus yra normalu.
kiesza 2015-04-18 22:16
Geria, rūko ir vartoja narkotikus tie, kurie neturi valios tam atsispirti (bevaliai) Tačiau čia ne vien jų bėda, o visos valstybės, nes mokesčių mokėtojai yra įkinkyti į sistemą kuri gydo turinčius priklausomybę.
Sljder 2015-04-19 00:39
Kaip suprantu čia turi būti "Apskaityto alkoholio suvartojimas" t.y. alkoholinių gėrimų, parduotų Lietuvoje suvartojimas padalintas iš gyventojų skaičiaus.
Sutinku, kad 100 butelių degtinės atrodo daugokai, tačiau 100 butelių alaus tikrai per mažai...
donatas0077 2015-04-19 10:43
vieno mazo kaimo mazoja parduotuveja pardavejo (mano pazystamas) paklausiau kiek vienu kartu uzsako alaus "bambaliu" atsake ~100 pakuociu (1 pakuote = 6 "bambaliai") + stiprieji gerimai. vasaros metu net iki 200 reikia uzsisakyti nes daznai pritruksta.
Nerkus 2015-04-19 10:49
Blin, kas trečia dieną po butelį degtinės įkalu ... sakau kodėl taip sveikatos nėra:)
Manau tokia statistika yra todėl, kad paskutiniu metu pas mus sumenko pilstuko ir kito nelegalaus ar kontrabandinio alkoholio prekyba. Dabar net bomžai parduotuvėj perka. Dar turistai kažkiek išgeria, bet tokia statistika tikrai neguodžia.
Audrius Mikoliūnas 2015-04-19 10:54
100 būtelių degtinės reiškia: parduotas alkoholio kiekis (eksportas neskaičiuojamas) dalinamas iš žmonių skaičiaus ir gaunasi, bendras vidurkis. 100 - nereiškia, kad tiek išgeria kiekvienas valstybės gyventojas. Vieni išgeria porą butelių degtinės per metus, kiti porą dešimčių, treti gali išgerti ir ne vieną šimtą, mat yra tokių (ir labai daug), kurie geria kiekvieną dieną. Alkoholizmo problemą nesunku pastebėti - sunkiau suvokti ir priimti tai kaip problemą, o ne visuomenės normą.
Simplicity 2015-04-19 11:39
Nemažai lietuviško alkoholio į JK, Norvegiją ir kitas darbo migrantų pamėgtas šalis išveža perpardavinėtojai. Oro uostuose alkoholis ir tabako gaminiai yra šluote šluojami, nes koks geras gyvenimas užjūry bebūtų, bet Lietuvoj šitas „gėris“ yra keliskart pigesnis. Dar kažkiek išveža siuntų vežėjai ir sauskelnių pardavėjai. (Galėtų Lietuvos oro uostai paskelbti kiek blokų cigarečių ir kiek litrų degtinės, per metus iškeliauja iš laukimo salėse esančių parduotuvių.)
p.s.
Būtų mano valia, tai uždrausčiau visus spirito ir sulčių kokteilius („šilelius“, „upokšnius“ ir t.t.), o sidrus ir alkoholinius kokteilius („Mix“ ir pan.) pabranginčiau keliskart, kad vaikai vėl pradėtų gerti limonadą.
immortallt 2015-04-19 13:49
Simplicity, tokie draudimai nors ir atrodo fun, deja padidintų nelegalią prekybą. Problema kiek nuo kitur reikėtų spręsti. Pradedant alkoholio reklama, baigiant švietimu šeimoje.
Alkoholis neturi būti toleruojamas. Vairavo girtas - kalėjimas. Girtam padarius nusikaltimą - ne lengvinanti aplinkybė, o sunkinanti.
Naudoti socialinę reklamą piešti stipriam žmogui, kuris PATS siekia savo gyvenime kažko, o ne vartoja alkoholį ir yra laimingas.
Arthuras 2015-04-19 13:51
Alkoholio reklama turėtų būti apskritai uždrausta, o alkoholis pardavinėjamas tik spec. parduotuvėse, o ne maisto prekių parduotuvėse. Tai jau būtų nemažas žingsnis į priekį. Akcizą irgi po truputį, pastoviai, reikia kelt.
Jumbo 2015-04-19 15:01
Paragauti alkoholio yra liuks. Mėgstu. Šaunu, kad LT yra žmonių, mąstančių taip pat.
Arthuras 2015-04-19 15:30
Paragauti, yra šaunu. Bet 100 butelių žmogui per metus - jau nebe paragavimas, o alkoholizmas.
Simplicity 2015-04-19 17:13
Immortallt, ar tu eisi ieškoti taško, kur galėtum nusipirkti pigesnio pilstuko, naminukės ar baltarusiško brendžio?
Per socialinę reklamą galima prisibelsti tik į subrendusio žmogaus galvą, o vaikų ir paauglių tokia informacija visiškai neužkabins. Youtube galima rasti begalę dokumentikos apie geriančius Rusijos vaikus. Jauniausiems reportažų herojams nėra nei 10 metų ir geria jie ne ką kitą, o alkoholinius kokteilius ir sidrus, nes tie yra pigūs ir skanūs kaip limonadas. Ir tie herojai tikrai nėra iš kokių nors asocialių ar vargingai gyvenančių šeimų, jie nebando alkoholyje skandinti savo liūdesio. Į klausimą „Kodėl geri?“ jie atsako vaikiškai paprastai: „Skanu.“.
p.s.
Alkoholiui, taip kaip ir kitiems narkotikams, po truputį išsivysto tolerancija ir norint prisigerti reikia jau ne 100 g., o viso litro. Logiškai mąstant, jei alkoholis bus gerokai brangesnis, tai jo bus ragaujama rečiau ir mažesniais kiekiais, bet laimės tai suteiks lygiai tiek pat.
Audrius Mikoliūnas 2015-04-19 20:21
Simplicity "Per socialinę reklamą galima prisibelsti tik į subrendusio žmogaus galvą" - nesutinku. Vaikai kaip tik labiau priima naują informaciją ir lengviau keičia nusistatymus, ką sudėtingiau daro suaugę. Vaikas matydamas reklamą ar gaudamas kitokio pobūdžio informacijos apie alkoholio daromą žalą jai lengviau pasiduos ir patikės, suaugusiam to neleistų padaryti įsitikinimai, juoba jei pastarasis yra linkęs išgerti, kuo vyresnis žmogus, tuo jam sunkiau keisti įpročius ar įsitikinimus. Žinoma, bet kokiu atveju informacijos pateikimas apie alkoholio žalą yra teigiamas bet kokio amžiaus asmeniui.
DJ_LFS 2015-04-20 04:41
Šiaip tai jo. 50metų azijatiškos kultūros diegimas padarė savo, o plius dar kiek šviesių žmonių buvo nukankinta ir ištremta, plius dar kiek tų mongolų išgamų mums privežė. Ir turim rezultatą.
sub 2015-04-20 13:01
Pritariu immortallt, lengvinančios aplinkybės iš tikro turi būti sunkinančios, jei kalbama apie narkutis, alkoholį, kitokį apsvaigimą, kad ir nuo vaistų, bet vaistai būtų lengvinamoji aplinkybė tai tikrai.
Arns 2015-04-20 13:23
Socialinės reklamos? Aš labai abejoju jų poveikiu. Nuo to kad afrikiečiams parodysi kaip gyvena Europoje, jie pradės daryti kitaip? Kartais reikia pirma iškuopti aplinką, kad kažką norėtusi keisti. Alkoholio kultūra šiuo atveju yra aplinka, socialinės reklamos tik etikečių kabučiai. Nueisi į pirmą klubą/barą/vakarėlį ir visiem bus dzin kiek pinigų išleista visur prigrūsti "madingo elgesio" nuleidimui. Atsiversi pirmą pasitaikiusį žurnalą,pasižiūrėsi pirmą popsinę laidą "iš žvaigždžių gyvenimo" ir suprasi jog socialinė reklama ir yra tik reklama, bandanti išpiršti dalyką kurio iki tol niekam nereikėjo.
FtBall 2015-04-20 15:40
Tai irgi yra reklama, ne daugiau.
mnv 2015-04-20 16:03
Drausti, drausti, drausti. O as galvoju leisti. Jei zmogus laisvas kazka pasiekti gyvenime, laisvas ir degraduoti. Nei kiek man negaila jokiu alkoholiku, tai yra/buvo ju pasirinkimas.
inb4 kas nors uzmals apie priklausomybe: tai nera užkreciama liga, kuria tiesiog "nelaimes budu" pasigavo lauke. Link to nuosekliai einama savo noru.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuviška realybė - 100 butelių degtinės žmogui per metus: daug ar mažai?