Kada dviratis tampa patrauklesnis nei automobilis? ()
Kas svarbiau – taupymas ar komfortas? Renkantis transporto priemonę, šis klausimas visada buvo vienu esminių, o apsisprendimą lemdavo daugybė veiksnių – transporto kamščiai, kelių būklė, dviračių takelių prieinamumas, ideologiniai įsitikinimai ir, žinoma, kuro kaina. Augant kuro kainoms, proporcingai išaugdavo ir dviračių pardavimai. Šiandien Lietuvoje taip pat matome kuro kainų augimą, kuris ne vieną paskatino persėsti ant dviračio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip kuro kainų krizės keičia vartotojų elgesio modelius ir formuoja naujus naudingus įpročius? Kaip tinkamai pasirinkti dviratį, jei perkate jį kasdieninėms kelionėms į darbą? Ką turėtumėte žinoti, jei baiminatės ir neapsisprendėte, ar dviratis jums tinka?
1973 metų naftos krizė ir jos pamokos šiandienai
Istorikams gerai žinomas „dviračių bumas“ – laikotarpis apie 1973 metus, kai dėl pasaulinės naftos krizės dramatiškai išaugo kuro kainos, krito jo prieinamumas, o Jungtinėse valstijose, pirmąkart istorijoje, dviračių buvo parduota daugiau, nei automobilių. Ši krizė paskatino vartotojus keisti elgesio modelius – daugiau judėti, trumpus atstumus įveikti pėsčiomis, pereiti prie mažalitražių ekonomiškų automobilių ir, žinoma, persėsti ant dviračių. Formavosi nauji naudingi įpročiai, kurie išliko ir ilgalaikėje perspektyvoje.
Šiandien Lietuvoje taip pat matome išaugusias kuro kainas. Finansų ekspertai teigia, kad Rusijos karas Ukrainoje sukels krizę, panašią tą, kuri nutiko 1973 metais. Tai reiškia, kad nusimato ilgalaikiai rinkos ir vartotojų įpročių pasikeitimai, o gatvėse išvysime vis daugiau žmonių, į darbą vykstančių dviračiu.
Elektriniai dviračiai – dviračiai, kuriais važiuodami nepavargsite ir nesuprakaituosite
Žmogaus, važiuojančio dviračiu į darbą, poreikiai visai kitokie nei to, kuris renkasi dviratį sportui. Važiuojant į darbą, svarbu nepavargti, neuždusti ir, žinoma, nesuprakaituoti. Žmonėms, neturintiems fizinio pasirengimo, kyla abejonių, ar jiems pavyks kasdien įveikti nemažus atstumus.
Tokioms kelionėms rekomenduojami elektriniai dviračiai. Elektrinis variklis yra maža pagalba dviratininkui – jis padeda išvystyti 25 km per valandą greitį. Priklausomai nuo modelio, variklis įsijungia vos pradėjus minti pedalus arba yra įjungiamas tada, kai dviratininkas nusprendžia, kad jam reikia pagalbos, pvz. važiuojat į įkalnę. Paprastai, yra numatyti keli pagalbos lygiai – nedidelis dalinis pastiprinimas arba pilnas pastiprinimas, kai žmogus gali važiuoti praktiškai nenaudodamas savo fizinės jėgos.
Elektrinis dviratis leidžia lengvai įveikti įkalnes, didelius atstumus, jis tinkamas žmonėms, kurie neturi fizinio pasirengimo. Jei kada norėsite važiuoti vien savo jėgomis, elektriniu varikliu galėsite nebesinaudoti.
Vykstate į darbą dviračiu – ką daryti su apranga ir daiktais?
Dažni klausimai, kuriuos užduoda žmonės, planuojantys vykti į darbą dviračiu – ką daryti, jei pasitaikys lietinga diena? Kur susidėsiu ir kaip persivešiu savo daiktus – papildomą batų ar batelių porą, kompiuterį, priešpiečius, dokumentus?
Su tinkamai parinktais priedais, įmanoma beveik viskas. Nuo nestipraus lietaus puikiai apsaugo specialūs dviratininkams skirti antbačiai, blauzdinės, striukės, apsiaustai, kelnės. Vežatės į darbą kompiuterį, svarbius dokumentus, dėžutę su priešpiečiais? Daiktams susidėti yra skirtos specialios, lietaus nebijančios kuprinės, dviračio bagažinės ir joms pritaikyti specialūs krepšiai.
Dviese ant dviračio – jei pakeliui tenka užsukti į vaikų darželį
Tėvai, auginantys mažą vaiką, dvejoja – jeigu aš persėsiu ant dviračio, kaip reikės nuvežti vaiką į darželį? Išeitis – ant dviračio tvirtinamos specialios kėdutės vaikams.
Kėdutės skirtos vaikams nuo 9 mėnesių iki 5 metų amžiaus, nors viršutinė amžiaus riba labiau priklauso nuo vaiko svorio, negu nuo amžiaus – rekomenduojamas maksimalus svoris yra 22 kg. Kėdutės tvirtinamos dviračio priekyje arba gale. Priekyje tvirtinamos kėdutės privalumas – tėtis arba mama mato vaiką ir jaučia su juo glaudesnį ryšį, tačiau šios kėdutės skirtos mažyliams iki 2 metų. Vaikai jas greit išauga, todėl jei planuojate vežioti vaiką iki 4-5 metų amžiaus, pirkite kėdutę, tvirtinamą gale.
Vaikiškos kėdutės Lietuvoje yra žinomos, mėgstamos ir populiarios. Palaipsniui, populiarėja ir Vakarų Europos šalyse plačiai naudojamos dviračių priekabos – čia galima įsodinti ir į ugdymo įstaigą nugabenti ne vieną, o du vaikus.
Ar dviratis – lygiavertė alternatyva automobiliui?
Ar dviratis gali pakeisti automobilį? Žinoma, kai kuriais atvejais, automobilis nepakeičiamas, o kai kuriais atvejais nepakeičiamas yra dviratis.
Augančios kuro kainos dažnai nusveria vartotojų pasirinkimą dviračių naudai, o daugelis baimių, susijusių su dviračiais – ar nepavargsiu, kur susidėsiu daiktus, kaip nuvešiu vaikus – yra nepagrįstos, nes protingai parinkus tinkamus priedus, su dviračiu įmanoma beveik viskas.