Jūsų elgesys formuojamas net baldais - jie priverčia jus pirkti ar per ilgai neužsisėdėti ()
Tikriausiai esate girdėję apie įvairias verslininkų gudrybes, kurios pasitarnauja gaunant daugiau pelno. Kad ir prekių išdėstymas, kuris žmones skatina vaikščioti ilgiau ir nusipirkti daugiau. Panašios gudrybės yra naudojamos ir pritaikant specialius baldus. Ir ne tik tai! Šiame straipsnyje aprašome įvairius sprendimus, kurie padeda žmonėms jaustis psichologiškai geriau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pradėkime nuo kavinių. Daugelis kavinių turi apvalius staliukus. Žinoma, jų tikslas yra paskatinti žmones išleisti daugiau. Tačiau kaip? Pasirodo, apvalūs staliukai yra mielesni nei keturkampi staliukai, o žmogus prie apvalaus staliuko jaučiasi ne toks vienišas. Tad žmogus vis norės sugrįžti į tokią kavinę, kurioje jis nesijaučia toks vienišas.
Be to, apvalūs staliukai skatina bendravimą. Štai praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje britų psichiatras pastebėjo, kad vienas kitą puikiai matantys žmonės buvo labiau bendraujantys nei tie, kurie sėdėjo vienas greta kito. Ta pati taisyklė galioja ir šeimoms. Tad jeigu norite šiltesnio bendravimo šeimos susitikime, sėskite prie apvalaus stalo, o ne prie keturkampio.
O štai lenkti darbo stalai padidina laimės pojūtį. Žurnale „The National Proceedings of Science“ publikuotas tyrimas parodė, kad žmonės yra linkę darbo vietą vertinti kaip gražią, jaukią ir malonią, jeigu jų darbo stalas yra lenktas, o ne tiesus. Tyrimo autoriai mano, kad ši estetinė gudrybė daro žmones laimingesniais. Mat mūsų aplinkos fizinės charakteristikos lemia mūsų psichologinę būseną.
Vartotojų elgesį studijuojantis profesorius Brianas Wansinkas iš Kornelio universiteto atliko keletą tyrimų apie tai, kaip žmonės elgiasi valgyklose. Ir jis pastebėjo vieną įdomų reiškinį – liekni žmonės renkasi vietas valgykloje, kurios nėra atsuktos į maisto pusę.
Na ir galiausiai pakalbėkime apie restoranus. Restoranų dizaino ekspertė ir Kornelio universiteto dėstytoja Stephani Robson sako, kad restoranai dažniausiai bando rasti balansą tarp laimingo kliento ir kliento, kuris restorane išleidžia daug pinigų. Vienas iš būdų – pasodinti svečius taip, kad šie nenorėtų pernelyg ilgai užsisėdėti ir pavalgę greitai apleistų restoraną – tokiu būdu užleisdami staliuką naujiems klientams.