Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Monochamus 2018-12-26 12:20
Be abejo, istorija būtų kitaip pasusukusi, gal ir mažiau žmonių aukų būtų. O gal kaip tik daugiau, nes įsigalėtų komunizmas - ideologija, kuria žavėjosi tas žudikas ir, net šioje laiko linijoje daugiau aukų pareikalavusi ideologija, lenkianti net fašizmą. Kaip būtų buvę negalim apskaičiuoti net su kvantiniais kompiuteriais, nes visų kintamųjų niekaip nesuvesim, galimos tik prielaidos.
Ir šį žudiką, komunistų radikalą vadinti didvyriu??? Jei per ISIS terroro aktą žūtų koks nors blogas žmogus juk mes nevadintumėm teroristų didvyriais? Nesuprantu ką straipsnio autorius sau galvoja... čia tik džiaugtis reikia, kad šis menkysta žudikas nėra garbinamas kaip didvyris!
kiesza 2018-12-26 21:19
Hitlerio aplinka buvo pilnumoj lojali, o 39' ir visas reichas sužavėtas sąntvarkos pasiekimų, kada dar nevyko žmogiškumo nusikaltimai ! Tad nemanau, kad vietoj Hitlerio būtų atėjęs demokratas.. Greičiausiai būtų Gėringas, Himleris, Bormanas, bėje visi žemiau Hitlerio nebijojo net pasirašinėti po nusikalstamais dokumentais, ko Htleris vengė.. ir išliko švarus, bent dokumentuose. Nors savo talmudoj rašė: Jai laimėsi, tau nereikės prieš nieką aiškintis, Jei pralaimėsi, aiškintis nereikės, nes tavęs tiesiog nebebus . Tačiau pats tuo nesivadovavo
Benediktas 2018-12-27 12:58
Elseriui, kuris norėjo nužudyti Hitlerį, apibūdinti 4 kartus naudojai "žudikas", teroristas, menkysta. Įdomus įvykio vertinimas bendram kontekste
Giedriax 2018-12-27 13:27
Šriodingerio Esleris:
kambaryje yra Hitleris ir kitas atsitiktinis žmogus. Esleris nužudo vieną iš jų, nežinai kurį. Tokiu atveju Esleris yra didvyris ar niekšas?
Monochamus 2018-12-27 14:50
Taip, geras pastebėjimas. Tiesa sakant, Hitleris ir nebuvo pats protingiausias. Daug savo laimėjimų jis pasiekė tik jį supančių genealių žmonių dėka. Ir, nemažai nesėkmių būtent dėl Hitlerio nepamatuoto impulsyvaus būdo. Pilnai gali būti, kad ši Hitlerio žmogžudystė nebūtų pasukusi istorijos kita vaga, o priešingai, Hitlerio vietą užimtų protingesnis nacis (Žinoma, kiek šią ideologiją apskritai galima vadinti "protinga"... Bet, kalbant apie šaltą protą, išsilavinimą ir pan, tai nacių tarpe tikrai tokių buvo.) ir padariniai gal būtų buvę dar žiauresni.
Bet, kaip minėjau, čia tik prielaidos. Tačiau patvirtina, kad fanatikas žudikas tėra fanatikas žudikas, nevertas nei vieno gero žodžio. Net jei jo auka ir pats Hitleris.
Monochamus 2018-12-27 14:52
Nes kitokių žodžių nenusipleno. Tik, man protu nesuvokiama, kad straipsnyje mėginta jį pristatyti kaip "didvyrį". Bet, džiugu, kad dar visuotinai Elserio negarbiname - rodo, kad mūsų visuomenė dar nėra visiškai sugedusi, o tik straipsnio autorius matyt pats koks nors radikalas komunistas, tai ir prijaučia saviems...
Benediktas 2018-12-27 15:09
OK. O tai koks yra Hitleris, jei Elseris gavo tiek daug neigiamų epitetų?
Monochamus 2018-12-27 15:38
Čia tas pats, lyg ištraukti kokį nors nacių žudiką, kuris siuntė žydus į dujų kamerą ir iš jo daryti didvyrį, nes, pasiroodo, pasiuntė myriop kokį nors žydų tautybės žiaurų nusikaltėlį.
Benediktas 2018-12-27 16:01
Nu ok, supratau, kad Elserį vertini ne bendrame kontekste, bet pagal protokolą,kad nužudė keletą nekaltų žmonių ir daug sužeidė ir į to meto aplinkybes neatsižvelgi, todėl vadini jį menkysta ir t.t.
Kirtiklis 2018-12-27 17:14
1939 metais? Na gerai Hitleris miršta - ir tampa amžinu didvyriu, kuris suvienijo Vokietija, pastatė ant kojų ir pakėlė ekonomika. Nacių partija - ne vien Hitleris. Pagavo žudiką, o jis - Komunistas. O kur komunistų irštva - o taip pone Vatsonai - SSRS + savaime aišku žydai . O kas dėl to kaltas? Komunistai. Ką reikia daryti tiems kurie nužudė Vokietijos ekonomikos pakilimo didvyri ir t.t ?( Gebelsas butų apstu medžiagos propagandai) Žinoma - skelbti visuotini karą.... Ir sveiki atvykę į Antrą Pasaulinį karą versija 2.
Jie jau norima fantazuoti - tai Hitleris žūva per Pirma pasaulinį karą, tada viskas ir keistusi iš pagrindų.
Benediktas 2018-12-27 17:40
Knyga "Mein Kampf" išleista 1925m.
1938 m. rugsėjį pagal Miuncheno sutartį prisijungė Čekoslovakijos Sudetų kraštą.
1939 m. kovo 22 d. Vokietija Lietuvai paskelbė ultimatumą, kuriuo pareikalavo grąžinti Klaipėdos kraštą
1939 m. kovo 13 d. dieną Vokietija okupavo likusią Čekoslovakijos dalį, nepaisydama britų ir prancūzų protestų.
1939 m. rugpjūčio 23 d. pasirašytas Molotovo-Ribentropo paktas, užpuolama Lenkija.
1939 m. lapkričio 8 d. Elseris bando nužudyti Hitlerį.
Ne paslaptis dėl ko pagrinde kilo Vokietijos ekonomika
Monochamus 2018-12-27 18:51
Juk jis buvo ne koks nors kariaujančių valstybių agentas, ne dėl gynybos žudė, ne karo veiksmas buvo čia. Čia buvo tiesiog terroro aktas, vedamas aklo fanatizmo savo ideologija! Niekuo nesiskiriantis nuo ISIS ar IRA vykdomų teroro išpuolių. Vien tai, kad net per daug nesirūpino dėl kitų žmonių gyvybių - dėl jo kaltės juk žuvo 8 žmonės, dar 62 buvo sužeisti! Ar terorizme nematai nieko blogo? Tokie dalykai negali būti pateisinami absoliučiai jokiom aplinkybėm!
Tuo labiau, kad ta ideologija, kurią jis išpažino, buvo komunizmas. Elser buvo ne šiaip "kairysis", ne "prijaučiantis", o komunistas radikalas, priklausęs radikaliai komunistų grupuotei "Raudoni fronto kovotojai" (Roter Frontkämpferbund). Nuo nacio skiriasi tik tuo, kad smegenys praplautos kita ideologija, bet tik jau ne veiksmais. Garbinti tokį žmogų tai vadinasi sutikti, kad milijonai žmonių žuvusių dėl komunizmo ideologijos kaip ir ok? "svarbu, ne fašizmas" taip?
O Staliną gal tada irgi šlovini? juk jis nugalėjo tą baisųjį Hitlerį...
Benediktas 2018-12-27 19:59
Kas ką nori, tas tą mato. Hitlerį bandė žudyti 40 kartų, jau viskam pasibaigus suprantame, kad tikrai ne be reikalo.Čia buvo, gan ankstyvas bandymas užkirsti kelią tam, kas buvo aprašyta knygoje. Ir tai jau buvo prasidėję, jei atkreipsi dėmesį į chronologiją. Teroro aktas dažnai būna tiesiog minioje nekaltų žmonių, o čia turėjo susprogti būtent Hitleris ir savaime aišku, kas bus prie jo tuo metu atsitiktinai. Komunizmas kaip ideologija tuo metu atrodė, kaip šviesus rytojus. Nemanau, kad komunizmas ir dabar blogesnė ideologija už nacizmą, arijų iškėlimą tarp kitų žmonių ir žydų deginimą. Tik pagyvenę Sovietų sąjungoje pamatėme, kad ir komunizmas šviesaus rytojaus neatnešė, o suvaržė laisvę.
Net negali būti kalbos apie Stalino garbinimą, kuris ištrėmė mirčiai kelis šimtus tūkstančių vien lietuvių. Dar nebuvo nei vieno gero diktatoriaus.
Kirtiklis 2018-12-27 20:16
Ir čia stipriai klysti, dėl ekonomikos pakilimo, dėl ko Hitleris ir jo partija - didvyriai žiūrint iš 1939 darbininko akimis.
1929-1933 - Didžioji depresija, Vokietijos ekonomika stipriai kenčia šią krizę.
1933 - ateina į valdžia Hitleris ir naciai - ekonomika atsigauna ir šauna į viršų. Iš ekonomikos pusės:
Bedarbiai 1932 - 30,1% 1937 - 4.6%
BVP - 1932 - -7.5% nuosmukis 1933 - auga 6%, 1934 - 8% ir kas metai vis +-8%
Biudžetas 1932 - 7,8 mlrd rm 1936/1937 - 16 mlrd rm.
Ekonomika klesti, o dar vėliau 1938 - susigražintos prarastos teritorijos (Klaipėda, Sudetai, Gdanskas) + naujos teritorijos. Vokietija pakilime ir stipri kaip niekada.
Ir 1939 m. lapkričio 8 d. Elseris nužudo Hitleri, viso šio Vokietijos pakilimo autorių. Žmonės prisimena kaip buvo sunku 1932 metais ir kaip dabar gerai dėl vieno super lyderio Hitlerio, kuris tiek daug gero daro Vokietijai ir žmonėms. Pilni laikraščiai jo nuopelnų ir kaip ciniškai nužudytas Komunistų fanatiko.
Vis dar manai , kad Hitlerio mirtis 1939 duotų naudos, ir pakeistų įvikius?
Benediktas 2018-12-27 20:37
.
Taip. Hitleris turėjo neįtikėtiną charizmą ir vidinį stiprų įniršį ant žydų, bei norą iškelti vokiečius tarp kitų tautų. Ne kiekvienas vadas ryžtųsi tokios beprotiškos ideologijos vykdymui. Reikia būti truputį pamišusiu ir kartu protingu.
AAA000 2018-12-28 01:16
breivikas tiketina patvarke visa kruva tokiu potencialiu busimu mini diktatoriu ir dabar norvegai ilgai netures hitlerio o cia pagal mane snekat apie breiviko labai nevykusia versija... sudievino vokieciai kazkoki puskvaili ir viskas baigesi 50 metu vos ne stagnacija. pagal mane isvis reiketu naikint politinio lyderizmo sistemas - nes cia bloga praktika. reikia ivest kokius nors momentinio atstatydinimo mechanizmus. kitaip politine valdzia tampa kazkokiu parazitu maitinimas visuomenes lesomis. viska turetu sprest pati visuomene, o valdyme tereikalingi tik visuomenes valios vykdytojai, o ne sprendejai uz visuomene.
Benediktas 2018-12-28 07:04
Breiviko tiksla random vaikus lygini su zmogum, kuris dave isakyma okupuoti Cekija, Lenkija, pradejo naikinti zydus pagal savo publikuota ideologija. Reikia buti gerai uzrukius
AAA000 2018-12-28 19:10
breivikas prasaude ne siaip random vaikus, o partiniu vaikeliu grietinele suvaziavime kazkokiam. mazameciu ten nelabai ir buvo. ten labiau buvo kazkokiu "komjaunuoliu" ar "jaunuju konservu" suvaziamas-pagerimas-pasikrusimas kazkoks labiau. jei nezinai faktu - tai geriau nekomentuok. tiesiog sitos info masiskai neplatino - nes tai nelabai runkeliams idomu o kalbant apie padaryta itaka - tu manai tie isgyvene busimieji politikeliai dabar desimt kart nepagalvos pries darydami "visaliaudinius - kolektyvines atsakomybes pridengtus" sprendimus. cia as beveik sakyciau kaip atsakingos demokratijos pergale o cia vieno nuo valdzios pavaziavusiom smegenelem fruktelio nesugebejo uzlenkt. pvz zydai po karo masiskai zude buvusius nacius, po visa pasauli gaude ir svetimu valstybiu teritorijose - pazeisdami ir ignoruodami vietinius istatymus. cia tai viskas visiem normaliai sulindo - ane? tokia veikla iseina sveikintina. nors tie naciai jau tolesnes atviros valdzios nebelabai isvis turejo. tai kurie cia kazkur padare itaka, o kurie realiai ne? jei issamiau pasidomet realia pasaulio istorija - tai pasauli pakeite veikejai labai retai yra masiskai zinomi. jiem nerupi garbe. jiem rupi pakeist pasauli - ir jie to pasieke. o ten visoks politinis sudas veliau jau isplaukia i pavirsiu kaip proceso "lyderiai"... ant permainu bangos. prisiplaka ir tiek.
Benediktas 2018-12-28 21:54
Reikia skirti vaikus, jaunuolius, kurie nieko dar nepadare ir gal butu nepadare, nuo jau tuo metu aktyviai pasauline taika griovusio diktatoriaus, myriop pasiuntusio tukstancius nekaltu zmoniu. Jau buvo uz ka ji sprogdinti. Galima fantazuoti, kad tie visi Breiviko nusauti vaikai butu tape budeliais, o Hitleris jau buvo toks, tai jau buvo faktas. Toks ir skirtumas
AAA000 2018-12-28 23:14
pas tave tiesiog kersto filosofija ir tiek. tipo darykim drakono medziokle - nes jis "ziaurus drakonas".
o mano supratimas siektiek kitoks - as siulyciau pacia aplinka keist. kad nesiveistu visokie "ziaurus drakonai". tiesiog del nepalankiu salygu. reikia salygas formuot normalias - jei norim normalios visuomenes.
as pvz organizuotam politiniam suvaziavime tematau dirbtini busimu potencialiu "ziauriu drakonu" kurimo ir ugdymo aplinkos formavima. taip sakant parazitavimo terpes kurima. o tie "nekaltuciai vaikeliai", mazdaug kaip "nekaltuciu", bet kryptingai parazituojanciu ant visuomenes teveliu atzalu inkubatorius. treniruojasi parazituot. semiasi patirti. buriasi i parazitu kasta. gal ten kai kas ir nesirinks parazitavimo karjeros - cia neatspesi aisku - bet dauguma tikrai bus parazitai. kokio lygio - nelabai svarbu. as pvz manau kad politika turetu pradet daryt tik brandzios asmenybes, pasiseme gyvenimo patirties. o tokie isugdyti "kastiniai" tegali tik patarejo pareigas uzimt biurokratiniais kausimais. panasiai kaip pvz valytojos kokios. grieztai reglamentuotos pareigos. jokiu budu ne lyderiai. neturi but kuriama kazkokiu politiku, valdininku, vadu kasta. normaliai visuomenei manau kastu sistemu nereikia. jos atgyvenos. turi but patirciu paieskos sistemos kokios, kad istatymiskai itvirtint geriausius modelius. arba tiesiog igyvendint balsavimo rezultatus. na demokratija tiesiog realiai vykdyt. ir nereiks ten nieko tada nei sprogdint, nei saudyt, ar i kita aptvara emigruot.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kaip tik vos per plauką nepavyko nužudyti Adolfo Hitlerio: lemtinga diena Vokietijai, bet kodėl po karo šis įvykis iš karto buvo užmirštas?