Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Anonymous 2009-04-13 17:17
Nesivelsiu į duskusija, kas čia blogas, o kas geras. paprasčiausiai įdedu Ukrainos prezidento V.Juščenkos interviu fragmentą apie Holodomorą. Stalino garbintojai pasiskaitykite;
Pone prezidente, savaitgalį Ukraina pažymės 75-ąsias Stalino sukelto 1932/1933 metų bado metines. Bet Rusijos prezidentas atsisakė vykti į Kijevą, nes, jo nuomone, Ukrainos vadovai, piktnaudžiaudami atminimu, kelia susvetimėjimą tarp Ukrainos ir Rusijos liaudies.
[Rusijos] prezidento požiūris į tuomet vykusią tragediją yra visiškai neadekvatus. Ukrainoje tada žuvo arti 10 mln. žmonių. Praktiškai nebuvo šeimos, kuri nepalaidojo tėvo, motinos ar vaikų. Galbūt Holodomoras buvo galbūt didžiausia pasaulyje humanitarinė katastrofa.
Kiti ekspertai nurodo maždaug tik trečdalį ar pusę jūsų paminėto aukų skaičiaus.
"Mes kaltiname tik komunistinį režimą“ – teigia Ukrainos prezidentas Viktoras Juščenka. Skaičius – ne svarbiausia. Bet jeigu pasižiūrėsime į 1926 m. gyventojų surašymo duomenis, galėsime beveik nedvejodami pasakyti, kad mano skaičius yra objektyvus. Palyginę 1926 ir 1937 metų duomenis, matome, jog 1937 m. trūksta 11 milijonų. Mes manome, jog didžioji tų trūkstamų žmonių dalis mirė badu. Ir tragedija nebuvo sukelta nepalankių gamtos sąlygų. Tai buvo suplanuotos žudynės. Valstiečiai, kurie tada mirė, sovietiniais laikais buvo labiausiai nepriklausoma Ukrainos visuomenės dalis. Jie turėjo žemės ir gyvulių, jie buvo nepriklausomi. Jie buvo Ukrainos tauta, todėl masinį jų išmarinimą vadiname genocidu (vokiečiai greta žodžio „Genozid“ vartoja vokišką sinonimą „Völkermord“, kurį galima versti „tautžudystė“. – I.T.). Tuo pat metu, kai Ukrainoje kasdien badu mirdavo 25 000 žmonių, valdžia iš Ukrainos išvežė šešis milijonus tonų grūdų. Tikslas buvo atsikratyti šia tauta.
Rusija neseniai sukliudė priimti Jungtinių Tautų rezoliuciją šia tema, o Ukrainos politiką pavadino „nepadoria.“
Svarbu, kad Jungtinės Tautos atkreipė dėmesį į Holodomorą. Todėl esu dėkingas Europos Sąjungai už tai, kad jos sprendimu 1932/1933 metų įvykiai paskelbti nusikaltimu žmoniškumui. Ber mes kaltiname ne rusų tautą. Mes reiškiame kaltinimą tik komunistiniam režimui.
Ar badmetis nebuvo visos Sovietų Sąjungos tragedija?
Sutinku, kad jis taip pat palietė rusus ir kazachus. Bet ne tokiu mastu, o ir įvykių struktūra skyrėsi. Ukrainos badmetis apėmė 13 000 kaimų. Niekur kitur, tik Ukrainoje, buvo vykdoma „juodųjų lentų“ politika, kuria siekta sunaikinti kuo daugiau žmonių. Į „juodąja lentą“ įtraukdavo kaimus, kurie pristatydavo nepakankamai grūdų. Tada iš to kaimo niekam nebeleisdavo išvykti ir į jį atvykti. Konfiskuodavo visus maisto produktus. „Juodoji lenta“ reiškė mirtį. Milijonai žmonių bandė gelbėti savo šeimas, kur nors išvykti. Bet tai buvo uždrausta. Tokie dalykai niekur kitur pasaulyje nežinomi. Tikslas buvo palaužti tautos valią būti nepriklausomai. Būdavo atvejų, kai žmonės mirdavo iš bado, o greta esančiame fabrike iš grūdų buvo gaminamas spiritas, nes viską skirdavo distiliavimo įrenginiams. Tad prezidento Medvedevo atsisakymas atvykti žeidžia mirusiųjų atminimą. Mes gerbiame atminimą visų, kurie tada mirė – Ukrainoje, Rusijoje, Kazachstane, Baltarusijoje ar kitur Europoje. Bet negi šie atsiminimai mus turėtų supykdyti? Manau, ne.
Kadangi anuomet sukeltas badmetis palietė ir kitas Sovietų Sąjungos tautas, mokslininkai nesutaria, ar teisinga jį apibūdinti kaip „ukrainiečių tautos genocidą“. Ar čia neslypi pavojus, kai valstybės vadovas kalba kaip vyriausiasis istorikas ir ginčytinas sąvokas paverčia valstybine doktrina?
Mes Holodomorą kaip genocidą įvertinome įstatymiškai. Į mano pareigas neįeina įtvirtinti kokias nors sąvokas.
Kaip jūsų šeima išgyveno badmetį?
Mano vaikystės metais, kurie prabėgo gimtajame Chorušivkos kaime, rūsyje visą laiką turėjome penkis šešis džiovintos duonos maišus. Maitinomės labai skurdžiai, man tekdavo kartais net aštuonias valandas šaltyje ir lyjant stovėti prie krautuvėlės eilėje, kad galėčiau nupirkti gabalėlį duonos. Tada nesupratau, kodėl nepaisant to suaugusieji niekada neliesdavo tų maišų. Kai apie tai paklausdavau močiutės, ji trumpai atsakydavo: „Tau to nereikia žinoti.“ Pavalgius močiutė visada subraukdavo delną ant stalo likusius duonos trupinėlius ir juos suvalgydavo. Varydamas į ganyklą karves, kartais atkreipdavau dėmesį į kauburėlius pievoje, o kai apie juos paklausdavau močiutės, ji vėl atsakydavo: „Tau to nereikia žinoti.“ Praėjusiais metais Charkovo apylinkėse buvo aptiktos badmečio aukų kapavietės. Esu susitikęs su šešiais liudininkais – beveik visi jie atsisakė pasirašyti po savo liudijimais. Kai paklausiau kodėl, jie pasakė: „Bijome.“ – Ir tai po 75 metų! Jie, kaip ir mano mama, močiutė, milijonai žmonių, visą gyvenimą gyveno baimėje. Mat partija nenorėjo, kad apie tuos įvykius būtų plačiai žinoma – taip elgiasi kiekvienas nusikaltėlis. Todėl sakau: atvažiuokite į Ukrainą. Paklausinėkite liudininkų. Pasiteiraukite apie komunistus ir jų nusikaltimus – gal tada mūsų vaikai galės ramiau gyventi. Į mano gimtajį kaimą kasdien atvažiuodavo arklio traukiamas vežimas, į kurį būdavo suverčiami mirusiųjų kūnai. 1932 m. rudenį jis atvažiuodavo dukart per dieną. Močiutė mano mamai tada yra pasakiusi, kad ji neitų į tą ar tą gatvę, nes ten gyvena šeima, kuri žudo ir valgo vaikus.
karol 2009-04-13 23:41
man tai labai idomu, kas is kur info imat ? vieni sako kad vadoveliais negaliam pasikliaut, o man idomu kodel kuo jus remiates? senomis knygomis kurios parasytos tuomet kai dar lietuva buvo nebuvo nepriklausoma?
Arns 2009-04-15 00:30
rwc, pasakyk kur sau priestarauju? konservai varo JAV politika, kuo labiau ibauginti tauta nuo rusu ir negalvojant priimti nesamoningus sprendimus, ta pati jau dirba Lenkijoje ir Cekijoje, taciau ten zmones samoningesni, jei mums pasiulytu tokia nesamone, speju kubilius tik kojas isbuciuotu, juk galu gale kazkas "gins tauta".
Karol, tiesios yra visur, tiesiog domekis ir visur skaityk, kalbekis su senesniais zmonemis ir t.t, o kiek laiko gretindamas gauta informacija pradesi nutuokti kur propaganda, o kur tiesa. Aisku 100% visko nezinosi net jei pats dalyvautum ivykiuose, tiesiog informacija is ivairiu saltiniu formuoja musu supratima ir nuomone. Aklas stojimas ginti vienos puses tik nuves i visiska akligatvi kai tikesi kas pasakyta, mastyti visados reik
Anonymous 2009-04-15 00:43
Pritariu ZUPRICKUI
rwc 2009-04-15 14:07
Visų pirma sakai, kad remiamės "blogais" šaltiniais ir čia pat pats patvirtini pagrindinį teiginį dėl Holodomoro - kad valstiečiai buvo varomi į kolūkius ginklu. Bet juk tai nepateisinama - ir daugybės milijonų žūtis dėl to yra tik sunkinanti aplinkybė. Kaip suprantu, tavo požiūris Filipoviškas: buvo masinės žudynės, ne be Stalino įtakos žuvo daug žmonių, bet tai pateisinama dėl ekonominių priežasčių - ar ne taip? T.y., iš esmės priimi tuos pačius faktus, bet sukeiti prioritetus: vakariečiams žmonių gyvybės aukščiau už ekonomiką (ar tai blogas, imperialistinis požiūris?), o tau "komunizmo statymas" pateisina genocidą.
Dėl įbauginimo. Išskyrus Vietnamą ir Afganistaną, amerikiečiai nebijo nei Rusijos, nei TSRS. Ypač demokratų prezidentai, senatoriai, mass media. Užmigę amerikonai ant savo laurų, išties per daug tiki laisva rinka ir savo kariniu potencialu, kad bijotų Rusijos ar Kinijos. Jei ne Lietuvos, Ukrainos ir Lenkijos išeiviai, TSRS iki šiol egzistuotų ir būtų geriausiu JAV draugeliu. Palygink dabartinį Prancūzijos, Vokietijos požiūrį į Rusiją: niekas nieko negąsdina, vardan "ekonominio bendradarbiavimo" jie pasiryžę parduoti soc. bloko valstybes. Jau nekalbant apie tai, kad jie nutyli komunizmo nusikaltimus. Kai prasideda kalba apie komunizmą, jis pateisinamas ištraukiant nacizmo, holokausto kortą. Jei būtų ir priešingai - kur kas teisingesniame pasaulyje gyventume! Deja, galima konstatuoti, kad ir JAV, ir didžiosios Europos valstybės mieliau bičiuliaujasi su Rusija, nei ką nors baugina.
Anonymous 2009-04-15 22:25
pritariu RWC. Jo argumentai nepaneigiami ypač tie, kuriuose pabrėžiami senelių, tėvų liudijimai. Juk jie geriausiai žino, kas vyko TSRS. O jų žodžiais sovietmetis patys blogiausi laikai, kuriuos prisimena: tos eilės prie parduotuvių, amžinas deficitas ir laisvės varžymas, kas čia gero?
Arns 2009-04-15 22:38
keista, man itin nedaug tenka sutikti zmoniu kurie apie sovietmeti astsilieptu tik neigiamai, deficito buvo, bet kas paneigs jog dabar jo nera? Tada truko prekiu, o dabar pinigu... . O jums neatrodo, kad dabar jos yra varzomos, tik kiek kitaip? Sakykim ka nors pasakyk griesciau apie gejus, zydus, ir jau tave saugumas gaudys, bandys susekti ir perduoti policijai? O JAV leidimas grobti zmones uzsienyje jei jie tariamai susije su teroristais? Galimai slapti CZV kalejmai visame pasaulyje? Tik po valstybes zlugimo ir praeinant daug metu isaiskes ivairus faktais, SSRS nebutu sugriuvusi, vargu ar daug kas net uzsienyje butu dryses ka nors rimsciau pasakyti apie bada Ukrainoje, tremimus, kolukiu kurimus ir t.t.
Hmz 2009-04-15 22:56
Visas šitas kliedesys man primena sena tarybinį anekdota:
Susitinka rusas ir amerikonas. Amerikonas: "Žiūrėk, jūs giriatės savo pažangia ekonomika, tai pasakykit, kiek pas jus uždirba inžinierius?". Rusas: "O pas jus užtat negrus karia!"
Trumpai drūtai - kad ir kokia bloga Amerika, tai nėmaž nekeičia fakto, kad tarybų valdžia atsakinga už badą.
Arns 2009-04-15 23:29
na na, nereik ne neapykantos kurstymo, uztenka nenusileisti del tarkim "pasaku apie 2 princus" ir jau visais kanalais tam tikri asmenys bando sudirbineti pasisakanciuosius pries, ir visai nesvarbu jog argumentai rimti, tolerancija auksciau visko
Prisejo, taip, ar kalta - yrodymu nerasta. Cia tas pats kaip spelioti kas butu jei lietuva ne i ssrs sudeti iejusi, kazkas lygina mus su suomiais, o kas jei su nigerieciais? Salygos ir aplinkybes butu leidusios abu variantus.
Hmz 2009-04-16 13:26
Kad valdžia atiminėjo iš valstiečių grūdus, tau nėra joks įrodymas?
Anonymous 2009-04-16 16:54
rwc, tavo argumentai yra visiškai teisingi ir nepaneigiami. Čia nėra tinkama vieta tokioms diskusijoms, nes dauguma žmonių, visiškai neįtikėtinais pasisakymais, bandančių ginti komunistinį rėžimą ir Stalino "geradarystes" yra tiesiog nepakankamai išsilavinę.
Jūs visi, kalbantieji apie Sovietinį rojų, vietoje tuščio vėjavimo su savo brain-wash'intais argumentais, eikit ir pasiklauskit tėvų/senelių, koks ištikro buvo Sovietinis rojus. Faktas vienas - dabar mes turime nepalyginti daugiau, nei anais laikais turėjo žmonės.
Kalbat apie laisvių suvaržymą, šiuolaikinėje visuomenėje? Apie pernelyg didelį tolerancijos iškėlimą? Tolerancija ir žmogiškumas YRA aukščiau visko. Turėtų būti.
Sakot anais laikais buvo geriau? Kai žydus, homoseksualus ir visus "kitokius" žmones koliojo, trėmė ir šaudė? Lygybė ir diktatūra yra du nesuderinami dalykai, o gražios idėjos nereiškia nieko, kol jos neįgyvendintos.
Ir apie kokią dar Amerikos propagandą kalbat? Galima bent vieną pagrįstą amerikietiškosios propagandos pavyzdį?
Pagarba tau, rwc.
karol 2009-04-16 18:25
apie amerika man atrodo daug kam ikirejo kad amerika kisas visur, bet ar jus nepagalvojat kad be jos butu daug prastai? pvz antras pasaulinis karas
Arns 2009-04-16 18:34
didzioji dalis taip aklai itikejusi JAV saziningumu jog nemato, kiek ji blogo padariusi. Taip, dabar gyvename zymiai geriau nei tada, bet pasiklausinek TADA gyvenusiu kad ir toje pacioje JAV, ar vidutinias pajamas gaunantys zmones(ir neimantys kreditu) gyveno normaliai? Tad lyginkim ta pati laikotarpi, o ne misinuka, kuri pucia populistai. Juk tam ir judame i prieki, kad gyventume geriau ir nekartotume praeities klaidu.
Lygybe? Cia tau reik JAV pavyzdzio? Tarkim i darba ateina 2 kandidatai, baltasis ir juodaodis, abieju issilavinimas vienodas, tad kuris bus priimtas i darba? Aisku kad juodaodis, jis pasiskus jog del rases buvo diskriminuojams ir blablabla... . Cia lygybe? Ne, cia diskriminacija tik pridengta lygyes forma.
Anonymous 2009-04-16 18:45
O prie ko čia rasizmas? Taip, rasizmas sena JAV problema, tačiau su tuo aktyviai kovojama. Ir pripažįstama, kad tai problema... Va, jei tamsta nežinojai, amerikiečiai net prezidentu išrinko juodaodį. Taip, kad mano nuomone tos problemos jau greitai nebeliks.
Koks skirtumas, tas JAV sąžiningumas? Ji savo gyventojų badu nemarina ir nors būdama viena iš geriausiai apsiginklavusių pasaulio valstybių, kitų šalių neokupuoja... JAV aktyviai dalyvauja pasaulio politikoje, tad natūralu, kad kartas nuo karto padaro klaidų. Neklysta tik mirusieji.
Ir taip, tų laikų, JAV viduriniosios klasės žmonių pragyvenimo lygis buvo gerokai aukštesnis, nei TSRS. 70-90 m. buvo JAV ekonomikos aukso amžius.
Arns 2009-04-16 19:04
hmm, aukso amzius? Uz tad dabar JAv imones ir bankrutuoja, tas aukso amzius buvo todel jog nueme nuo doleriu padengima auksu ir spausdinosi kiek jiems reikejo pinigu, priverte bankus duoti kreditus ir t.t. Tad jie ne uzsidirbo savo pragyvenimui, SSRS laikais tada mazdaug uzsidirbdavo zmones tiek uz kiek galedavo nusipirkti kas butiniausia.
Badu nemarina, bet macdonaldus sukure Vel gi, gryskime i ta pati laikmeti kada buvo ir badas ukrainoje. Panasiu metu JAV neturejo finansines krizes, per kuria daug zmoniu mire iki kol valdzia pradejo organizuoti darbus, moketi pasalpas ir pan?
Taip, su rasizmu kovojama naikinant baltuju teisias, kitaip sakant ne is to galo dirbama. Rusai lygiai taip pat gali sakyti jog skatindami nacionalizma naikina neofasizma, kuris sekmingai plinta Vokietijoje(net i vietos parlamentus jau patenka sios pakraipos partijos)...
Nenuklyskim i lankas, jei lyginam ivykius pasaulyje tai TIK TO PATIES LAIKMECIO, o as jei pasakysiu jog SSRS gyveno geriau zmones nei JAV 19a, nusisnekesiu? Faktas jog tiesa, bet ar tai lygevertis palyginimas? Tad pirma mastom, o tik paskui posta rasom
Hmz 2009-04-16 19:07
Pasiskųsti dėl diskriminacijos gali tiek juodaodis, tiek baltaodis darbuotojas. Dar daugiau - skundų gali paduoti bet kas prieš bet ką ir kiek tik nori. Tai nereiškia, kad tie skundai pagimdys kokius nors sprendimus pareiškėjo naudai.
Arns 2009-04-16 19:52
hmz, placiau domekis bei pradek mastyti, as galiu tik pateikti faktus nuo kada atsietas doleris nuo aukso ir kada pradetos isdavineti paskolos ir vidutines pajamas gaunantiems zmonems. SSRS buvo kitkas, busta gaudavai, masina uz paskyra ir t.t. O norint sulyginti rublio ir dolerio to meto santyki, uz kiek ta ir ta galima nusipirkti, is sito jau ir disertacija galima apsiginti, cia jau tos padaryti negalesiu, tad tik faktelius pateikiu, placiau pasidomek ir pamastyk.
Gali, bet baltaodis tik rasistas, parodyk(nes negirdejau) jog nors vienas juodaodis butu nuteistas uz rasisma, izeidinejant baltaodi.
karol 2009-04-16 22:47
zmones i ekonomika gal nepradekit jau list, visur jau kalba apie tai ir tai pradeda atsibost
Anonymous 2009-04-16 23:26
Nu gi skaitau skaitau , sako klauskit senelių apie sovietinius laikus... Taip ir padariau apklausiau apie 20 senu Žmoniu ir tik 3 iš ju pasisake kad jiems gyventi dabar yra geriau, kame čia šuo pakastas ?
Anonymous 2009-04-16 23:50
Na gal tavo giminė nomenklatūrinkai...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Algimantas Čekuolis. Naujas istorijos vadovėlis Rusijoje: Stalinas ir Berija – geri vadovai