„Kosminis traukinys“ į Marsą per 2 dienas  (13)

Charles Bombardier, inovatorius iš Monrealio, atskleidė hipotetinę kosminio traukinio Solar Express koncepciją, kuria keleivius ir krovinius tarp planetų galima gabenti daug greičiau, nei bet kuria egzistuojančia sistema.

Jei idėja kada nors bus įgyvendinta, Bombardier ir jo komandos Solar Express turėtų keliauti maždaug 1% šviesos greičio – apie 3000 kilometrų per sekundę – taip kelionė nuo Žemės iki Marso tetruktų trumpiau nei 2 dienas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Kosminių kelionių brangiausios fazės yra greitėjimas ir stabdymas. Šioms fazėms reikia daugybės energijos, ypač tokiems sunkiems objektams, kaip kosminis traukinys. Pradėjus krovinių pervežimus, tai taptų labai brangu,“ sakė jis Solar Express svetainėje.

„Tačiau traukiniui pasiekus kruizinį greitį, jo energijos sąnaudos būtų minimalios. Tokia idėja ir remiasi Solar Express koncepcija. Jis niekada nesustotų; kosminiai vagonai/kapsulės susitiktų su juo.“

Nors svarbu atminti, kad tai tėra koncepcinė idėja, o ne įgyvendinamas projektas (bent jau kol kas), komanda ieško netradicinių žmonijos kosminių kelionių problemų sprendimų.

Tad, kaip tai veiktų? Pasak komandos, Solar Express sudarytų ~50 m ilgio cilindrai. Šeši tokie cilindrai – kuriuos galima laikyti traukinio vagonais – būtų sujungti į tiesią liniją ir skrietų kosmose.

Paleidimui – vienam iš brangiausių kosminių kelionių aspektų – Solar Express naudotų raketinius greitintuvus, ir pasiliktų šiek tiek kuro kurso koregavimui. Tada traukinys gravitaciniais manevrais galėtų įgyti greitį, nenaudodamas kuro.

Maksimalus įmanomas greičio padidinimas gravitaciniais manevrais, km/s:

Merkurijus3,005Venera7,328
Žemė7,910Mėnulis1,680
Marsas3,555Jupiteris42,73
Saturnas25,62Uranas15,18
Neptūnas16,73Plutonas1,09

„Greta traukinio skriejimo trajektorijos išdėstytais didžiuliais saulės elementų masyvais būtų galima kaupti Saulės energiją ir perduoti ją lazeriu į superkondensatorius. Iš kometų ar mažų palydovų išgautas vanduo būtų naudojamas žmonių gyvenimui traukinyje ir transportuojamas į kitas stotis,“ paaiškina Bombardier.

„Išgautas vanduo galėtų būti naudojamas vandenilio ir kuro gamybai, bet pagrindinėje stūmos sistema turėtų būti kokie nors joniniai varikliai.“

Pradėjęs skrydį, traukinys niekada nesustotų. Vietoje to, mažesni erdvėlaiviai susijungtų su traukiniu, kai šis skrietų aplink planetą, pasipildyti atsargų ir išlaipinti keleivius. Galimybė skrieti be sustojimo sumažintų kaštus, nors pirminiai gamybos kaštai būtų nemenki.

Tebėra nemažai techninių klausimų, kuriuos komanda tebesprendžia, tarkime, kaip kontroliuoti tokį greitą erdvėlaivį, kaip mažesni erdvėlaiviai iškrautų krovinius iš judančio traukinio, ir kaip jį pagreitinti iki tokio didelio greičio.

„Akivaizdu, reikia į daug ką atsižvelgti, pradedant matmenimis, masėmis, greičiu, energija, etc. Kaip kontroliuoti tokį sudėtingą aparatą?“ sakė Bombardier. „Solar Express yra bazinė idėja ir norėtume sužinoti, kaip ją dar būtų galima patobulinti.“

Tačiau, įsivaizdavus, kad problemos išspręstos, veikiančio Solar Express galimybės būtų milžiniškos. Pasak Kritin Tablang iš Forbes, kelionė iš Žemės į Mėnulį tetruktų 2,13 minutes, o iki Marso būtų galima nusigauti per ~37 valandas. Kelionėje iki Neptūno – tolimiausios nuo Žemės planetos – užtruktume ~18 dienų.

Palyginimui, Voyager 2 iki Neptūno skriejo 12 metų, o NASA sako, kad dabartinėmis technologijomis iki Marso galima nuskrieti per maždaug 260 dienų.

Kadangi skrydžių trukmė Saulės sistemoje yra vienas iš mūsų, žmonių, kosmines keliones ribojančių faktorių, idėjos, kurios padeda juos įveikti, yra visada sveikintinos, kad ir kokia menka būtų jų įgyvendinimo tikimybė.

Tikėkimės, mokslininkai pateiks kai kuriuos atsakymus į Bombardier klausimus apie Solar Express. Iki tol, teks tiesiog įsivaizduoti.

Josh Hrala
www.sciencealert.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Input.lt
Input.lt
(51)
(4)
(47)

Komentarai (13)