Gabių vaikų ugdymo sistemos Lietuvoje dar nėra

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

wi_lius 2010-10-25 13:50
"Daugiausia gabių vaikų – tarp berniukų ". Pala, kur tas feministinis straipsnis apie visapusišką moterų pranašumą? Mokslo sistema tikrai netikusi. Aš einu į 12 klasę. Aš ir vienas mano draugas esame gabiausi klasėje. Bet per matematiką mums tenka mušti dinderį, nes kartu mokosi virš dvidešimt mokinių, kuriuos galima pavadinti balastu. Vietoj to, kad sparčiau eitume į priekį, daug daugiau laiko užtrunkame prie visiškai aiškių ir intuitivių temų. Dar gerai, kad kartais mokytoja mus prisimena ir duoda kokį sudetingesnį uždavinį, bet tai vis tiek stovėjimas vietoje. Šiek tiek problemą pataiso tai, kad patys kartais per pamoką pasiskaitom knygą į priekį, bandome išsivesti kokias nors sudėtingesnes žinomas formules, o tai visai laiką švaistytume.
simukis 2010-10-25 14:58
Valstybė daug daugiau uždirbtų žiūrėdama labiau į tuos kurie gabesni, nei į tuos kurie atsilieka(patys kalti), na pavyzdžiui pas mane klasėje(10), mokiniai klausia kodėl vieną rutuliuką reikia užtušuoti, o kito ne(nelygybių sistemos), tai mažu mažiausiai buka...
keine_lust 2010-10-25 15:00
matosi tavo talentas is karto
Sa 2010-10-25 15:01
Susitvarkys viskas, tik reikia laiko. Visgi mūsų šaliai tik 20 metų..
bambukas 2010-10-25 15:04
Labai gerai wi_liau, leisdamas sau pripažinti, jog esi gabus, turi ir prisiimi didesnę atsakomybę nei negabūs, nes negabiems gerai taip kaip yra, švietimo sistema jiems paranki. Taigi tą sistemą turėtų imtis tobulinti tokie kaip jūs t.y. gabesni . Norėtūsi, kad tokie žmonės patikėtų, jog jie atsakingi už savo ir būsimų kartų ateitį ir kad neužaugtų dar viena karta, kuri pirmiausia visur kur tik įmanoma ieško atpirkimo ožių (pvz.: Kubilius) dėl savo blogo gyvenimo ir aukštintų vidutinybes (pvz.: Kedys), kurių svariausias argumentas sprendžiant savo problemas pistoleto šūviai į problemas jiems keliantį žmogų.
Metanabol 2010-10-25 15:31
O tai ko jūs norit bananų valstybėj? Kuri atsilikus visapusiškai yra... Negerbia čia nei gabių nei negabių... Pusryčius ir tuos kubilas atemė iš vaikų... Augina antrą afriką čia... Tik nei deimantų, nei marijuanos, cocos plantacijų neturime, kad užsiimti stambiu juoduoju bizniu... Užtat kontrabanda ir spiritas puikus verslas tokiai atsilikusiai valstybėj... Neveltui, kas proto turi - išvažiuoja ir gyvena kaip normalūs žmonės, o ne skaičiuoja cento prie cento, negeria alaus už 1,20Lt...
ZydriusX 2010-10-25 15:51
ko čia varai ant Lietuvos? Į galvą tuoj gausi ir žinosi, kur tavo vieta Jei matai ,kad problemų yra, tai reikia jas spręst ar taisyt, o ne stumt ir verkt kaip blogai ir pan, dvasios ubage pasigydyk!
lape 2010-10-25 16:06
O kam gabūs vaikai reikalingi? Užaugę jie bus tik nelaimingi tarp masės asilų.
Sa 2010-10-25 16:07
Patarčiau apsilankyt pas psichologą.
Donatas1 2010-10-25 17:58
Tas tiesa, gabiems vaikams reikia tarpusavio kokurencijos, klasės turi būti sudarytos pagal mokynių intelekto koficientą.Taip geriau būtų įsisavinamos žinios ir mokytojams lengvesnis darbas būtų.Manau tikrai mokytojams sunku ruošti užduotis, aiškinti temas, parinkti kontrolinius kai vienoje klasėje mokosi gabus mokinys ir adaptuotas.Mūsų gimnazijoje irgi panašiai, mano klasėje (11 kl.) maždaug pusė mokinių nieko neveikia ir nežino kam iš viso eit į tą mokyklą, trukdo geresniems mokiniams, smugdo bendrą drausmę ir apsunkina darbą mokytojams.Ne vienas gabesnis mokinys pradėjo, nesimokyti, gerti ir rukyti norėdamas pritapti prie nenorinčių mokintis (daugumos).
Arthuras 2010-10-25 19:19
Visada mokytojas turi taikytis prie daugumos t.y. aukso viduriuko. Aš pats 1-4 klasėje išvis NIEKO neveikiau. Žinoma, dabar būtų situacija gal ir geresnė, jei būčiau dirbęs su gudresniais už save. Bet negali mokytojas dirbti tik su tais, kurie yra gabiausieji. "O kam gabūs vaikai reikalingi? Užaugę jie bus tik nelaimingi tarp masės asilų." Labai gaila, bet tikra tiesa.
qzar 2010-10-25 19:38
Cia ju bedos tarkim as ir nepernelyg dauk ir gerai mokinuosi bet nepradedu nei rukyt nei gerti nei tuo labiau prie kazkokios daugumos norisi pritapti.Jai esi gabesnis arba tikrai labai gabus ir matai kad trukdoma normaliai mokintis klaseje pereini i kita klase o jai ten tas pats kad ir i kita mokykla pereiti reiketu. Jai silpnas vaikas psicholigiskai ir nezino ko jam paciam reike ir ka gali tai ir smunka zemyn va pvz kaip tu pats paminejai.
ZydriusX 2010-10-25 20:20
Sa geras komentaras, mažiau agresijos nei maniškiame Šiaip dėl talentingų vaikų irgi klausimas - gerai ,kad jie yra talentingi, kad įdėdami mažai pastangų gal ipasiekti maksimalių rezultatų, bet nereik jų verst vien tik mokslu užsiimt, nebent jie tam jaučia begalinę aitrą nes jei vien mokysis tik dėl prievartos, kad tėvai ar mokytojai verčia tai irgi nėra lb gerai, o jei jie mokosi dėl to ,kad jiems lb įdomu, ir be mokymosi gyvenime randa kitos veiklos, kuri jiems teikia malonumo, tai tada super! tokiems žmonėms reikia sudaryti kuo geresnes sąlygas tobulėti!
wi_lius 2010-10-25 22:31
Nesupratau. Gal paaiškinsi?
rwc 2010-10-25 22:48
Straipsnis teisingas ir geras, neskaitant paslėptos reklamos. Visgi kiek sumaltas. Išskirsiu 3 dėstomas problemas. 1. Politkorekiškumas. "Gailėkim silpniausių." Gailėkim, bent nekenkdami geriausiems. Sunku dauniuką ar pasiutėlį kasryt vežti internatan. Ir reikia suteikti viltį... Sprendimas: a) reikia didelių mokyklų pradinių/vidurinių/gimnazijų. Ne kalvių nuo 1 iki 12 klasės, bet jaukių mokyklėlių, kur būtų bent 3 pirmos, antros, trečios ketvirtos. b) spec. poreikių vaikams - kiti įverčiai. Ne tiek, kad sąlygą nurašę gautų 10, bet kad skatintų. Laisk jam neišspręsti 2/5 uždavinių, bet pasistenk, kad klasiokai nepamatytų. Tegu stengiasi. Žinau keletą autukų, kurie dabar aukštumoje, visus apdeda - nes jais tikėjo ir juos motyvavo. c) gabiems - kiekviename vadovėlyje turi būti užduotys "su žvaigždute". Turi būti mokytojų-metodistų, kurie tokiais užsiimtų. Bendradarbiauti su kitomis mokyklomis, spręsti aukštesnių klasių uždavinius. d) būreliai. Konkursai, praktinis pritaikymas. Kažkas, už ką galima pagirti, duoti prizą, e) varžybos ir prizai. Pasistengti, kad tokį "prizą" gautų tiek genijus, tiek autukas, tiek gezas (tokį patį skirtinguose lošimuose!). Auklėtojos ir tėvų reikalas yra išaiškinti: genijui - "tu ir taip viską imi, duok ir kitiems"; autukui - "pasistengęs, esi kiečiausias; turi kažką, ko kiti neturi"; gezui... blogiausiu atveju jis nebemuš autuko ir genijaus. 2. Niveliavimas. "Kad visiems būtų vienodai gerai." Sprendimas - individualybės žadinimas: (žr. 1a) a) užklasinė veikla. Tegu vienas užsiima disko svaidymu, antras programavimu, trečias - eilėraščiais, ketvirtas - paukščiukus prižiūri (kalbu apie pradinukus). b) darbas su vyresniais. Tegul jaunasis matematikas zyzia vyresniems per būrelius ir panašiai. Nujaučiu kritiką "trečiokas mušis kaip penktokas" - bet tame tiek pat realybės, kaip "trečiokas laimės penktokų matiekos olimpiadą". O jei ir laimės? c) darbas su jaunesniais. Pažadink individą - tegu jis nusileidžia iki "vaikų" ir pats supranta, koks kažkada buvo vaikas. - Norėdamas atrasti savo vertę ir nežeminti kitų, t sulaukti, kol jį pakvies perskaityti rašinėlį. Turi būti skatinama konkurencija ir kūrybiškumas. b) pažymiai turi būti subjektyvūs ir didele dalimi atspindėti užklasinę veiklą. Pažymys turi reikšti ne "įsisavinta X% medžiagos", bet "įgyvendinta X% mokytojo lūkesčių". Ir tai turi būti visiems suprantamai paaiškinta. c) mokytojas privalo turėti teisę geru pažymiu įvertinti užklasinę veiklą.
rwc 2010-10-25 22:56
: mažiau vartok Met ir Anabol.
Karak 2010-10-25 23:03
rwc didelis pliusas už tokias mintis! Sistemą rekia tobulinti ir kuo daugiau minčių išsakoma to geriau. Tavo variantai tikrai svarstytini. Tik dėl pažymių už pastangas yra kita medalio pusė - stojimuose į universitetus ar į gimnazijas dažniausia įstojimą lemią pažymiai, o taip iškreipia tikruosius rezultatus toks vertinimas ir stojant nesimatys kas protingas, o kas stengiasi labai.
Strong_Bad 2010-10-26 04:03
Tam yra egzaminai 10 ir 12 klasej, ir rezultatas parodo savo. Be to, universisteto pirmas pusmetis, nors ir skystokas, bet atsijoja balasta. Kas del mokyklu, tai labai patiko mintis, kad vadoveliuose butu kazkas su zvaigzdute - sudetingesnio. Prisiminus vidurines laikus, tai tikrai kartais budavo nuobodu. 10 uzdaviniu ir kone 1 formule ir kaip su stampu atpilt viska reikedavo. Pasiimi uzdavinyna ir ten tik tai temai skirti uzdaviniai, o is ankstesniu temu kazka pridet, derint turimas zinias ir tt, tai to nera. Bet ner ko verkslent, kas nori, tas susiranda sau issukiu ir savarankskai gali save lavint, o kas gabus ir tingus ("neskit man sudetingesnes uzduotis, nes man nuobodu"), tai zinot... patarciau padet maziau gabiems, sugebet paaiskint taip, kad ir jie suprastu - gali but sunkiau nei atrodo. Kap auksciau komentare rase <"na pavyzdžiui pas mane klasėje(10), mokiniai klausia kodėl vieną rutuliuką reikia užtušuoti, o kito ne(nelygybių sistemos), tai mažu mažiausiai buka...">. KURI VIETA "BUKA"? Budavo aiskindavo, tai ne velnio nesuprasdavau, bet kai kas tiesiog normaliai paaiskindavo ir perpranti, tai tiesiog budavo "kaip galejau nesuprast", o beda tame, kad daznai is didelio rasto netgi klaidinanciai aiskindavo - paprastus dalykus taip suveldavo, kad galva gumbais eidavo, nes galai nesueidavo, o pasigilinus viskas vaikiskai paprasta. Zinoma lengviau pavadint "tu bukas" nei paaiskint, ir nepaaiskinus viena antra trecia karta, pagrindiniu ziniu bagazas buna sutrikdytas ir tolimesnis mokymasis tampa nepakeliamai sudetingas. Gabaus savanaudzio niekam nereik, nes tokie tik ziures kaip savo uodega issukt ir ziu visai is Lietuvos pabegs pirmai progai pasitaikius .
bambukas 2010-10-26 08:48
Tas tiesa, aš irgi pamenu fizikos žinios vieną trimestrą buvo įvertintos penketu ar šešetu, bet atėjus kitai reiklesnei, griežtesnei, bet sąžiningesnei mokytojai, turėjau, atrodo, 9 ir egzaminą fizikos net laikiau ir gavau 9. Apie panašią problemą kažkada girdėjau šnekant Bilą Geitsą, jog mokytojai yra labai svarbus veiksnys lemiantis kokie užaugs mokiniai.
rwc 2010-10-26 12:07
mokytojo lūkesčius - išsprendžiau uždavinius, bet ne taip tobulai kaip galėčiau. Tuomet ir mokytojas turėtų laisvę laviruoti, kiek paspausti. Kurlink lenkiu, kad mokykliniai pažymiai yra vidaus apskaitos ir motyvacijos reikalas. "Puikiai" ir turi reikšti "puikiai" - atlikta 100% ir daugiau. Toliau tarp rėžių "labiau prastai nei patenkinamai" ir "labiau puikiai nei gerai", mokyklos skalę reikia koreguoti pagal objektyvią statistiką - egzamino dalyvių įverčius. Kas iš to, kad turi 10 vidurkį mokykloje, kur niekas neišlaiko daugiau 50%? Ir ar esi prastas turėdamas vidurkį 7 ten, kur prasčiausias egzamino pažymys 50%? Tiesa, kad neapkaltintumėt manęs kreivu "mokyklų reitingavimu". Ne tai turiu omeny. Pavyzdžiui, jei daug absolventų laiko matematiką ir egzaminų vidurkis nėra didelis - tai dar nereiškia, kad toje mokykloje matematika ruošiama prastai. Gal vidutiniškai, gal geriau nei vidutiniškai - bet labai gerai ruošiama fizika, chemija ar informatika. Todėl tiesiog daugiau "vidutiniškai gabių matematikai" moksleivių ją laiko nei kitose mokyklose.