Mokslininkai nustatė, kas nulemia prastesnius egzaminų rezultatus. Dėmesys pakrypo į patalpas, kuriose jie vyksta ()
Pietų Australijos universiteto ir Deakino universiteto mokslininkai iškėlė prielaidą, kad didelės ir erdvios patalpos aukštomis lubomis pablogina studentų gebėjimą susitelkti į pateiktų užduočių atlikimą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ankstesnio tyrimo, kurį atliko tie patys mokslininkai, pasitelkę smegenų kartografavimą ir virtualią realybę, metu buvo aptiktas ryšys tarp kognityvinių gebėjimų ir suvokiamo supančios aplinkos dydžio. Šį kartą tyrėjų komanda norėjo atlikti tyrimų realiame pasaulyje, teigiama mokslininkų pranešime.
Tyrimo išvados publikuotas „University of South Australia“.
„Nekantravome (...) pasižiūrėti, ar buvimas didelėje patalpoje, pavyzdžiui, sporto salėje, kai reikia susikaupti rimtai užduočiai, pablogina rezultatus“, – sakė aplinkos psichologė Isabella Bower, dirbanti Pietų Australijos universitete.
|
Tyrimo metu buvo išanalizuoti 15 400 studentų iš trijų universitetų miestelių egzaminų, laikytų per pastaruosius aštuonerius metus, rezultatai. Egzaminų balai buvo lyginami su tikėtinu įvertinimu, atsižvelgiant į studentų anksčiau pateiktų darbų kokybę.
Patalpose aukštomis lubomis studentai egzaminus išlaikė prasčiau, palyginti su studentais, laikiusiais egzaminus „standartinio“ aukščio lubas turinčiose patalpose, atsižvelgiant į kitus veiksnius, potencialiai galėjusius paveikti rezultatus.
Tiesa, mokslininkai kol kas nesutaria, ar įtakos rezultatams turi būtent patalpų matmenys, ar kažkoks kitas elementas, susijęs su aplinka, pavyzdžiui, patalpos temperatūra ar oro drėgnis, galbūt net studentų skaičius.
Studijos autoriai pabrėžia, kad aplinka yra svarbus dalykas ir kad egzaminų metu dažnai sudaromos prastesnės sąlygos sėkmingiau išlaikti egzaminus, kai jie rengiami tam neskirtose patalpose, pavyzdžiui, sporto salėse.
„Egzaminai yra neatsiejama švietimo sistemos dalis (...), kuri nulemia žmonių karjeros pasirinkimą ir tolesnį gyvenimą. Todėl svarbu suprasti potencialų poveikį, kurį fizinė aplinka daro studentų mokymosi rezultatams. Todėl būtina imtis permainų, siekiant užtikrinti, jog visi studentai turėtų vienodas galimybes“, – sakė Deakino universitete dirbanti švietimo psichologė Jaclyn Broadbent.
Parengta pagal unisa.edu.au, „ScienceAlert“, Delfi arch. inf.