Apie studijų kokybę Lietuvoje ir užsienyje

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

- 2011-05-30 12:09
Bandau patapti dėstytoju. Trumpas komentaras, kodėl - nes patinka. Kita replika - jūs net neįsivaizduojat, kokia tupa sistema - vien dėl jos geras dėstytojas ilgai universitete neišbūtų. Trečia - už savo paskaitas per pusmetį gavau ~1100 Lt. Vienai valandai paskaitos tenka 5 -6 valandos ruošimosi. Atlygis įskaičiavus smaksojimą prie skaidrių, prie pavyzdžių - mizernas. Ketvirta - labai sunku pastumti profesūrą, kad priimtų jaunus dėstytojus į savo tarpą. Penkta - studentai yra BB dėję ant mokslo. Ne ką mažiau, nei aš bakalauro/magistro studijų laikais. Net ir daugiau. Šešta - ir vėl studentai - jei yra dėstytojas KYBYS ( ) - jie nieko nedarys, kad tas dėstytojas liautųsi durniuoti, ar apskritai nedėstytų. Septinta - manymas, kad rašymas ant lentos - atgyvena - durnas. Talentingas dėstytojas gali puikiai suderinti lentą ir skaidres.
vitalijuss 2011-05-30 12:21
kiek valandų dėstėte už 1100lt ?
Vytautas Valaitis 2011-05-30 12:57
Taip, bakalauras Programų Sistemos, magistras Informatika. Reikia pastebėti, kad labai daug priklauso nuo to su kokiais dėstytojais "susidedi" darbų rašymui. Nes dalis dėstytojų taip pat atmestinai dirba su studentais, kaip ir kai kurie studentai su savo studijom, o kiti savo studentam skiria daug laiko - reguliarius susitikimus daro, greitai atrašo el. paštu, kai kurie darbus ne tik, kad paržiūri, bet net gramatines klaidas pataiso. MIF'e tikrai nemažai dėstytojų, kurie motyvuoja toliau mokytis ir kažko siekt mokslo srityje.
- 2011-05-31 00:58
32 val + posėdžiai. Taip skaičiuojant - ~30 Lt valanda - pasakiškas atlyginimas Lietuvos atžvilgiu. O bet tačiau kursas kintantis, reikia pastoviai atnaujinti, o už 5-6 val ruošimosi paskaitai nieks nesumoka. Suskaičiavus visas praleistas valandas, gautųsi, jog dirbau ~1 mėnesį ( 24 darbo dienas po 8 valandas), o gavau tik 1100. Mūsų Lietuvėlėje susideda viskas - maži atlyginimai, nemotyvuoti studentai, silpnos studijų programos, menka materialinė bazė... Sistema tokia niekam tikusi, kad noriai dirbančius ir talentingus dėstytojus tiesiog sukramto. Lieka diduma, kuriai ir taip gerai.
Arwis 2011-05-31 08:12
As manau kad destytojui isvis neturetu rupeti studentu motyvacija. Pirmiausia tai jie jau suauge zmones, ir cia ju asmeninsi reikalas mokytis ar ne - ne destytojo. Antra tie kas tikrai motyvuoti ko nors nesuprate ateis ir paklaus po paskaitu, per pertrauka etc. As uz nuomone kad nereikia traukti nemotyvuotu zmoniu. Jai patys nesugaba ir yra ant tiek neatsakingi - ju beda.
vitalijuss 2011-05-31 10:40
Arwis, nelabai sutikčiau. Kartais žmogui reikia motyvacijos - ar jis vaikas, ar studentas, ar pensininkas, galų gale jis tik žmogus. Juk labai dažnai talentingi žmonės būna tingūs,nes juostingėti prirpatina dar nuo darželio - jie viską suprant,a viską padaro greitai, bet nieka sjų papildomai nemotyvuoja, neduoda sunkesnių, įdomesnių užduočių ir t.t. visa tai dažnai tęsiasi mokykloje, na manau mintį pagavot. Todėl dažnokai reikia gero spyrio į užpakalį, kad talentas pasirodytų ir pradėtų veikti. O šiaip tamstos požiūris labai jau nepedagogiškas. Kai su mokiniais (na šiuo atveju studentais) bendrauji, susipažįsti su jų asmenybėmis, susidraugauji, tada tiesiog negali lengva ranka atstumti žmogaus, jam vis tiek norisi padėti, norisi, kad jam pasisektų. Na o dėstytoją tai užjaučiu. Manau tai tik sunki pradžia, juk su laiku ateis ir patirtis, o tada nebereikės po 6 valandas ruoštis vienai paskaitai. Jei yra pašaukimas dėstyti, atsiras ir motyvuotų stdentų. Kai paskaitai užteks pasiruošti vienos valandos, ir jei per stebuklą pavyks gauti daugiau valandų, tai viska ssusiklostys gerai Atsimenu kaip ruošdavausi pamokoms per praktiką, tai man reikėdavo maksimum 30 min vienai pamokai, ir tai su perekurais, o pamokos praeidavo gan įdomiai, mokiniai likdavo patenkinti, kartais net neskubėdavo bėgti iš klasės. Lygis aišku kitas, bet mano stilius buvo visados naudoti kokį nors naują įdomų metodą, o paie juos yra ne vieną knyga išleista, bet manau dėįstytojas jas visas pervertęs ir išstudijavęs, o jei ne tai siūlau pasižiūrėti ir ką nors išsirinkus išbandyti. Metodai ne šiaip sau sukurti - jie tikrai padeda per žaidimus išmokti temą. Aišku ne visą, bet kaip sakė dėstytojai - jei visam laikui atsiminsi bent vieną dalyką ar faktą iš paskaitos - tai ji praėjo ne veltui.