Beraščių karta: dėl klaidų jau tenka atmesti ir disertacijas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

sabotan 2012-05-08 09:36
Aišku raštingumas blogėja . Pačia gramatiką 11 12 klasei beveik nesimokėm beveik visą dėmesį skyrėm teksto suvokimams ir interpretacijoms.
haloo44 2012-05-08 09:47
Tai ne 11 ir 12 klasėj reikia gramatiką mokytis. Kiek pamenu 8,9,10 klasėse galima sakyti vien tik gramatika ir buvo. O kad kai kurie pamiršta per 2 metus kaip rašyti, tai reikia eiti gal kokią galvos tomogramą pasidaryti
vvv2 2012-05-08 09:58
- Lietuvių kalba yra labai sudėtinga (pripažintas faktas), todėl ne lietuvių kilmės Lietuvos piliečiams sunku, patartina bent jau pasinaudoti kompiuterine klaidų tikrinimo programa.
kream 2012-05-08 10:08
matosi Ne kalbos mokyme problemos, manyčiau. Tiesa, kad raštingumas mažėja, bet neneikim, jog apskritai moksleivio vidutinioko mokslo rezultatas nėra spindintis - išties nebėra reikmės stengtis. Seniau penketais mokydavosi, kad nereiktų laikyti egzaminų (kiek iš tėvų pasakojimų žinau)), dabar, kai lietuvių egzamino koeficientas .1, tai daugelis ir padėję. Kažkaip išlieka labai daug raštingų, ir, drįsčiau teigti, retkarčiais net žymiai sklandžiau bei visapusiškiau ir tiksliau taisyklingai reiškiančių mintis - manau, prisideda užsienio kalbos įvaldymas, žmogus priverstas įsigilinti į žodžio semantiką, jo skirtingus atspalvius bei apskritai jo vartotinuma atitinkamoje situacijoje. Ne programą reikia keisti, o, kaip kone visur, požiūrį į mokslą. Koks skirtumas kokia programa, jeigu ja nesimokys? Pirmas vaizdinys galvoje - tipinis 'krasnuchinis', koks jam skirtumas ką ir kaip jį mokys Štai doktorantų kalbos netaisyklingumas, kažkas itin nesuvokiamo. Nors, žinoma, nepasakė, kokios specialybės tai studentas buvo. O ir (atsiprašau, jei ką įžeisiu) tokios įstaigos kaip MRU kompetencija būti aukštąja mokykla jau senokai abejoju. Universitetas turi būti suinteresuotų mokslu bendrija, o ne stojančių vien tam, kad 'diplomą turėt' (penketų pergrūstą).
sabotan 2012-05-08 10:09
Faktas tas kad daugumai mokyniu 8 9 klasėse px buvo ant visko. Bet to lietuviu gramatika sudetiga ir manau reikėtu jai dėmesio skirt ir 11 12 klasei. Kartojimas yra mokslu motina. Duosiu pvz iš istorijos kodėl 11 12 klasei mokomės ką mokėmės 7 8 9 10 klasei. Visko neprisiminsi 2 metų
Vagydarnuor 2012-05-08 10:15
kalba mutuoja, pykit ant globalizacijos.. cia jum ne tie laikai kai lietuviai isaugojo nepaliesta kalba nes gyvenoj girioj
haloo44 2012-05-08 10:17
Nu bet kas čia sunkaus, neįmanoma išmokti rašyti žodžio "klasėj". Taigi vietininkas atsako į klausimą KUR, o ne "klasei". Arba nemokama nosinės uždėti. Tai jei jau sunku rašyti išmokt, tai ką jau kalbėti apie sunkesnius mokslus
Vytax 2012-05-08 10:20
Mano nuomone apskritai reikėtų vėl atgal išskaidyti lietuvių kalbos pamokas. T.y. gramatiką atskirti nuo literatūros. Įvesti du egzaminus ir t.t. Nes dabar mokiniai nemoka nei vieno, nei kito.
Smėlis 2012-05-08 10:25
Labai juokingai atrodai rašydamas apie gramatiką ir darydamas klaidas kas antram žodyje. Nu nepyk, bet gal geriau patylėk...
vitalijuss 2012-05-08 10:26
Per 10 metų gramatika nepasikeitė, o štai balvonų daugėja. Darykite išvadas. Tik nereikia pasakoti apie technologijų įtaką ir skaitmeninės eros pradžią - visi tokie išsisukinėjimai yra grynas mėšlas. Reikia pripažinti, kad jaunoji karta tiesiog tingi mokytis - jie nori duonos ir žaidimų, o reikėtų duoti rykštės ir druskos. P.S.: Jeigu galvoji, kad būtent tau nereikia gramatikos žinių - aš nesmerksiu, jeigu rašysi taisyklingai nežinodamas taisyklių (o tam yra visiems žinomi būdai), bet nereikia aiškinti, kad mokykloj blogai išmokė. Pats turi mokytis.
Evaldas 2012-05-08 10:26
Pačiam irgi reikėtų gramatikos pasimokint kaip matau O šiaip gimnazijoj besimokinant prieš porą metų tikrai turėdavom gramatikos pamokas kartą į savaitę. Jos tik kartojimui iš tikro, bet daug išmokau ankstesnėse klasėse ir įsisavinau, o ne išmokau, atsiskaičiau ir pamiršau.
kream 2012-05-08 10:33
'o, t.y. redukuoja ją. O tai nieko nevilioja ir kelia tik nerimą
Kilgoras Trautas 2012-05-08 10:40
Jei patys kalbininkai nebesielgs su lietuvių kalba, kaip su kokiu nabašniku ar istorine relikvija, kuria reikia saugoti nepakitusia, tai gal lietuviu kalba ir išliks. O jei ir toliau kalbininininkai užsiims kalbos restauracija tuomet ji greit numirs. Kalba nėra relikvija, kalba yra bendravimo priemonė ji turi kysti pagal žmonių poreikius ir jei kalbai neduosi tobulėti tuomet ją pakeis tobulesnė, paprastesnė, patogesnė kalba. Mat kažkoks suvalkietis prieš šimtą metų sunormino kalba, tai dabar, tas sunorminimas kaip šventa karvė. Mest lauk visas nosines, liberalizuoti kirčiavimą ir nebijoti įsileisti tarptautinių žodžių ir išsireiškimų. Gal tuomet daugiau užsieniečių ir vaikų sugebėtu išmokti Lietuvių kalbą. p.s. Kalbą turi kurti žmonės pagal savo poreikius, o ne kalbininkai. p.p.s Gal ne žmonės su klaidom rašo, o taisyklės netikusios?
vvv2 2012-05-08 10:42
- visos kabos yra paveiktos tarpusavyje, net kiniečių-lietuvių, jau nekalbant apie anglų-lietuvių ar rusų-lietuvių
haloo44 2012-05-08 10:46
Pirmas dalykas nosinės visiškai neapsunkina kalbos, kaip tik dar lengviau susigaudyti linksniuose. O taisyklės labai tikusios.Tai gal kai avariją padarau, tai ne aš kaltas, o KET blogos. Aš noriu, kad raudonos mašinos turėtų visada pirmumą.
- 2012-05-08 11:12
ol as manua, kad tu esi esis , ir tau pritariu simtu procentu, kad ir ka kiti dazkitu. Ir pakritai koks kam skirtumas kaip kas raso visi viksa suparnta ir visiems aikju. Vis dar nori rašyti be taisyklių?
faktas 2012-05-08 11:29
Visiškai sutinku su straipsnyje išsakytomis problemomis! Sutinku su komentaruose išsakyta nuomone, kad 11-12 klasėse turėtų būti labiau mokoma gramatika nei literatūra. Kai baigsit mokslus ir dirbdami turėsit parengti komercinį pasiūlymą, kas jums bus svarbiau - tai, kad žinot viską apie dalyvių rašymo taisykles, ar tai, kad žinote, kaip charakterizuoti Gargantiua Pantagriuelio asmenybes? Žinoma, bendrai žmogaus erudicijai literatūra svarbi, bet praktiniam gyvenimui nelabai.
ashirviskas 2012-05-08 11:32
Manau turi įtakos ir technologijos, pvz. kol aš nepradėjau "čatint" normalia Lietuvių kalba, tol mano gramatika visiškai negerėjo, o tie kas sako kad nepatogu - tereikia įpratimo ir viskas čia patogu (Neturiu nieko prieš tuos, kurie per telefonus komentuoja ir neturi LT kalbos jame (pas mane), tačiau bent jau stenkitės normaliai rašyti, ir ne po vieną s parašyti, tačiau bent dvi s parašykit ten kur reikia, nes nesuprasi, ar "įsukinėja", ar "išsukinėja" jūs norit pasakyti)
Indigo89 2012-05-08 11:36
as visai nesupratau sito straipsnio
Fostil 2012-05-08 11:40
O as uz tai, kad pasaulyje butu 1 kalba. Kai siais laikais visi skersai isilgai keliaujau, tai kiek problemu issisprestu ir ant kiek palengvutu bendrauti.