Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2013-05-27 21:58
Na nezinau, kaip ponams patogiau. As tai vertinu idejas mintis, kurias issako zmogus, o ne tai kaip taisyklingai gramatiskai tos mintys parasytos. Nors daugelio tautu senobine ismintis sako, "sutik zmogu palei isvaizda, o islydek palei isminti", as sutinku ir islydziu palei isminti, tai yra, ne palei minciu taisyklinga parasyma, o palie minciu teisinguma ir giluma.
Xdmin 2013-05-27 22:00
Zmones nebesiderina prie kalbos, jie ja derina prie saves. Jei taip daroma, vadinasi kalba nera tokia patogi ar lengva kokia galetu buti. Lietuviu kalbos atzvilgiu lietuviski terminai daznai buna nesuprantami arba tiesiog daug ilgesni uz analogiskus anglu ar rusu terminus kuriuos dauguma zino. Juos tiesiog patogiau vartoti ir todel jie prigijo.
Kodel zmones sako foto o ne nuotrauka, shopas o ne parduotuve, tv arba telikas o ne televizorius? Bet kodel nekeicia trumpu zodziu tokiu kaip suo, kate, vanduo, lapas, nebent siaip, del mandrumo?
kitty 2013-05-27 22:09
Man rodos reikia ne programa lengvinti, o kaip tik grieztinti- ir ne tik mokiniams,bet ir mokytojams. Juk kokia reputacija turi VPU (kaip vaikai sako, Viesnamis Prie Upes)? I ja pagrinde stoja prastai besimokantys (kad ir kaip butu liudna tai pripazinti. Net posaki turejome- zemiau ketverto- i "profke", zemiau penketo- i VPU). Mokytojo profesija turi buti begalo gerbiama, o mokytojas pats- issilavines ir norintis perduoti zinias, mylintis savo profesija. Tuomet ir mokiniams idomu, ir ismoks daugiau.
Be lietuviskos klaviaturos as nes universitete neimanoma isidiegti lietuviskos klaviaturos (maigykles?)
pozitronas 2013-05-27 22:12
O gal kaip tik genijai, ir jiems taip neidomu tai ko moko mus mokykloj, kad jie nesivargina to mokintis, o veliau sukuria kokias nors realityvumo teorijas?
Tommis 2013-05-27 22:13
mokyklą baigęs žmogus turi mokėti: jam nepatinkančius pasiųsti toli bent dviem kalbom ir suskaičiuoti pinigus; visa kita yra nereikalingas vaikų varginimas, todėl turi būtu pašalinta iš mokymo programų. Padarykim tai, ir pasaulyje liks vieni genijai
Paprastas_zmogus 2013-05-27 22:32
Savo kultūrą (tame tarpe ir kalbą) reikia saugoti ir vertinti, o ne savo tingumą išmokti savo gimtąją kalbą prieš kitus teisinti, kad neva ji per sudėtinga ir apskritai nereikalinga... Turime savo kalbą, savo kultūrą, savo istoriją. Džiaukimės ir didžiuokimės ja. O vieningos pasaulio kalbos įvedimas vien tik tam, kad "lengviau susikalbėti" yra tiesiog nevertas savos kultūros dalies praradimo.
Šiaip aš irgi nesu humanitaras ir ilgą laiką taip pat rašiau šveplai ir nemačiau tame problemos. Po to po truputį pradėjau rašyti lietuviškai ir dabar visur ir visada rašau tik lietuviškai. Man taisyklingai parašytą tekstą maloniau skaityti ir be abejo lengviau suprasti. Manau, kad tie, kurie už kalbos supaprastinimą, paprasčiausiai tingi ir nenori išmokti savo GIMTOS kalbos ir tiesiog ieško visokių kvailų pasiteisinimų.
MrT 2013-05-27 22:47
Tikiuosi sarkazmas?
Kalba yra susisiekimo priemonė ir taisyklinga rašyba palengvina ir pagreitina skaitymą, nes kartais tikrai galima interpretuoti dvejopai, nors ne visada. Vis dėl to svarbiausia yra išdėstytos mintys. Skirstymas į IQ pagal rašybos įgūdžius tai tas pats, kas vadint žmogų idiotu, nes jis ne patriotas. Nesuprantu to prisirišimo prie rašto, tautybės. Kad ir kokia bus šūdina futbolo komanda tavo mieste, tu vis tiek už ją sirgsi, nes ji iš tavo miesto! Su kalba tas pats. Kažkoks nepagrindžiamas didžiavimas mokėjimu taisyklingai išdėstyti raides. Kvepia tuštybe. Bendraukime tam, kad išklausytume ir suprastume kitus.
HardAxe 2013-05-27 22:52
matematika lavina mąstymą, fizika - aplinkos suvokimą, kalba - minčių aiškumą. Ir nors dirbsi mediku tau šitų dalykų reikia, žinoma jei nori būti protingas ir deramai suvokti pasaulį.
Integruoti tikrai nemokinama vien todėl, kad kažkam to reikės
Tiesiog mokyklos A lygio matematikos kursas išugdo neblogą logišką mąstyseną, o lietuvių kalbos pamokos išmoko sklandžiau reikšti savo mintis, tuo pačiu jas pačiam geriau suprasti.
Manau įdėjos gavoje pasiekia iki 150% to, ką galim gražiai paaiškinti, tai kuo geriau mokėsim paprastai išaiškinti galvoje besisukančius dalykus, tuo daugiau/giliau suvoksim sprendžiamas problemas
Tommis 2013-05-27 23:18
Kai delfy pasirodo straipsniukas su mandresne antrašte, kone kas trečias komentaras būna parašytas „genijaus“, negalinčio tos antraštės suprasti, vadinasi, dabartinė lietuvių kalba trukdo žmonių bendravimui. Paprastinti! Tik niekaip nesugalvoju, iki kokio lygio reiktų supaprastinti, kad visi „genijai“ „įkirstų“... Kaži, 100 žodžių nebūtų per daug?
Shinigami 2013-05-27 23:35
Savo ar tavo?
Aš savo kalba ir kultūra vadinu tai ką pats sugalvoju. O lietuvių kalba ir kultūra yra Lietuvių kalba ir kultūra, ne mano. Ir man ant jos nusišikti. Aš nesu nacionalistas ir tuo didžiuojuosi. Nes tarp nacionalistu ir nacių nedidelis žingsnelis. Patriotas - tai keiksmažodis mano žodine. Nes aš pirmoje vietoje laikau praktiškumą, o ne kažkieno sugalvotus ir primestus papročius ir nuomonę. Jei taip nori garbinti Lietuvių racionalumą tai tau reikia pereiti į pagonių religija. Ir pats svarbiausias dalykas - tai išmokti rašyti, skaityti ir kalbėti lietuviškai. Nes dabartinė Lietuvių kalba nėra Lietuvių palikimas - tai naujadaras. Spėju tikros Lietuviškos kalbos čia niekas nesuprastu.
Shinigami 2013-05-27 23:41
savo teisumą?
Visokie sukčiai ir sektantai labai gerai moka įtikinti savo teisumu. Kad kvailiai jiems ne tik visa savo turtą atiduoda, bet dar ir su šypseną vergauja. Todėl sugebėjimo įtikinti savo teisumu aš nelaikau teigiama savybę. Teigiama savybė yra įrodyti savo teisumą.
Anonymous 2013-05-27 23:41
Sms sugadino kalbą? Sunku patikėti, jaunimas puikiai moka kelis slengus, kelias kalbas ir gali laisvai rašyti be ž arba su ž.
Nėra knygų? Na ar ten per brangios? Ir dėl to užmiršom kalbą? Irgi vėjai. Skaityti galima kad ir bibliotekose.
Nėra addroide klaviatūrų? Yra, ne tame bėda.
Na, visos temoje išvardintos priežastys turi įtakos, be abejonių, bet vargu ar radom pačią pirmą, nuo kurios ir prasidėjo visos kitos priežastys?
Į pirmines priežastis siūlau įrašyti mokytojų kerštą: po nepriklausomybės atgavimo lietuvių kalbos mokytojai buvo labai atsigavę, pilni entuziazmo ir planų; valdininkai, mažos algos ir didelės kainos greit nukarpė sparnelius...
Štai tada mokytojai, prieš daug metų, ėmė sakyti: baikit, nevarykit mokytojų iš mokyklų, išeis geri - vietoj jų ateis atsitiktiniai.
O paskui tie mokytojai ėmė ir išėjo
Ir dabar vaikai iš mokyklos išmoksta, kad kalba reikalinga - perskaityti instrukciją, pažiūrėti filmą, surasti atsakymą kodėl windozės nevindozina (ar linuksai nelinuksuoja) - skaitykit, temoje yra pavyzdžių, kur žmogus nuoširdžiai ir teisingai rašo, taip, .
Na ir kas? Ar mokytojo profesija bus kada nors pagarboje, bus prestižinė?
Nebus, tai nesunkinkim likusiems gyvenimo; priimkim svepla rasima ir lenkiskas raides, kad lenkai nepiktu, bus tada ok
Snowboarder 2013-05-28 00:00
Manau, kad baxuriux, siūlydamas įvesti bendrą pasaulinę kalbą, neturėjo omeny kitų kalbų panaikinimo. Tiesiog tą kalbą (tebūnie tai anglų k.) visi turėtų mokėti, ir bendrauti ja tarpusavyje. O savo šalyje galima kalbėti/ rašyti/ skaityti gimtąja kalba. Tikriausiai reikėtų papildomų pamokų mokykloje, kursų suaugusiems ir pan.
MrT 2013-05-28 00:04
Aš nesakau, jog kalbą reikia nuleisti iki beždžiones lygio. Taisyklinga rašyba padeda lengviau skaityti (greičiau). Tačiau aš nesutinku, jog beraštis žmogus gali būti vadinamas debilų. Daugumoje atvejų gali, bet tikrai yra daugybė išimčių. Pritariu Shinigami. Reikia mokėti ne įtikinti, o įrodyti. Deja, norint įrodyti taisyklinga kalba nėra būtinybė ir mintį galima puikiausiai įrodyti. Žmogus nemokėti taisyklingai kalbos gali dėl daugelio priežasčių. Kiti tiesiog jos per daug nesureikšmina.
MrT 2013-05-28 00:30
Nepatriotiškas žmogus yra niekas? Kodėl aš turėčiau garbinti politinę organizaciją gyvuojančią tam tikroje teritorijoje? Man tai atrodo juokinga. Mes gyvename tik vieną kartą ir reikia iš gyvenimo pasiimti kuo daugiau. Ką gali pasiimti žmogus iš jam teikiamų galimybių visą laiką leisdamas vienoje geografinėje padėtyje? Garbinimas dėmės esančios žemėlapyje nėra išprusimo rodiklis. Per savo gyvenimą aš noriu pagyventi kur galima daugiau. Taip susipažinti su daugybe žmonių, kultūrų, išgirsti daug įvairių istorijų, pažinti pasaulio virtuves ir aplamai pažinti pasaulį, kuriame gyvenu. Manau taip žmogus tobulėja ne vien protiškai, bet ir dvasiškai. Tebūnie aš esu niekas, bet bent pažvelgsiu aukščiau, negu lėkštė iš kurios valgau ir prieš mirdamas būsiu patyręs kiek įmanoma daugiau. Aš tokį žmogų vadinčiau ne nieku, o laisvu žmogumi, nepririštu prie politinės organizacijos. Toks prisirišimas labiau primena trumparegiškumą ir tuštumą.
I am not an Athenian or a Greek, but a citizen of the world - Socrates.
MrT 2013-05-28 00:34
Kalbos sintakses mokėjimo lygis nėra ekvivalentu žmogaus intelekto lygiui.
Tommis 2013-05-28 00:55
ar būtų su kuo susipažįsta ir ką pažįsta, jei visi būtų tokie, kaip tu - pasaulio žmonės? Matai, pats atsakei į savo klausimą: be kalbų ir sienų pasaulis būtų nuobodybė, neverta pažinimo
faktas 2013-05-28 01:08
Lietuvių kalba tikrai sudėtinga, bet nesuprantu, kaip galima jos neišmokti. Na o kalbos supaprastinimas, atsižvelgiant į beraščius, neduotų nieko gero. Jie ir naujos kalbos versijos neišmoktų. Čia problema ne kalbos sudėtingume, o požiūryje į kalbą.
MrT 2013-05-28 01:17
Arduain, galima mylėti visas kultūras, visas kalbas, visus raštus. Kodėl reikia apsistoti ties vienu? Aš myliu pasaulį, o ne vieną tautą, vieną kalbą, vieną kultūrą, o maistas, kad ir koks tai būtu paviršutiniškas dalykas, yra vienas iš gyvenimo malonumų. Aš nekalbu vien apie savo potraukių tenkinimą. Keliavimas, pažinimas padeda atrasti save ir suvokti jog mes nesame tokie skirtingi kokius mus rodo žiniasklaida. Tuomet suvoki jog mes visi esame žmonės su savo svajonėmis ir kiekvienas gebame mylėti, nesvarbu ar tu musulmonas ar budistas, Pakistanietis ar Japonas. Visi mes ieškome tos pačios prasmės. Visa patirtis, kurią sukaupsi keliaudamas ir apsistodamas vis kitur, praturtins tave dvasiškai. Tai yra svarbesni dalykai negu vienintelės savo šalies mylėjimas. Meilė vienam dalykui reiškia ne meilę kitam. Taip atsiranda žmonių susiskaldymas ir prasideda neapykanta. Atsiranda nacionalistai mylintys savo tautą ir žudantys kitataučius. Ieškojimas savęs nėra susijęs su patriotiškumu. Savęs gali ieškoti bet kurioje pasaulio vietoje, nes mūsų žemė ir yra mūsų namai, o ne politinė organizacija gyvuojanti tam tikroje teritorijoje (Valstybė – tam tikroje konkrečioje teritorijoje gyvuojanti politinė organizacija, turinti nuolatinę valdžią, nuolatinius gyventojus, apibrėžtą teritoriją ir suverenitetą.)
P.s yra tikintys ir netikintys žmonės,kurie prasmės ieško vis kitaip, todėl į tai geriau nelįskime.
MrT 2013-05-28 01:28
Taip, be kultūrų būtų nuobodu, bet nevadinkime netaisyklingai rašančių debilais, nes tai neturi nieko bendro su intelektu. Aš tiesiog noriu pasakyti, jog reikia vertinti žmogų už jo mintis, o ne kalbos sintaksės mokėjimą. O kalba yra įrankis išklausyti mintis - vieni ją valdo geriau, kiti prasčiau, bet valdymo lygmuo neturėtų būti intelekto rodiklis.
P.s. aš kultūrų neniekinu. Žmogus keliaudamas po pasaulį kaip tik turėtų padėti kitiems susipažinti su jomis ir susipažinti pats su kitomis kultūromis. Taip visų akiratis plėsis. Kodėl manote, jog tik būnant patriotu galima būti 'kultūringu'?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ar reikės lietuvių kalbą pritaikyti beraščiams?