Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arns 2013-06-22 12:55
Didieji aiškintojai pamiršta jog lenkai ilgą laiką mokėsi lenkų mokyklose, kuriose "sustiprintai" buvo dėstoma lenkų literatūra, kultūra, kalba. Jie tiesiog mažiau turėjo laiko perisorientuoti, juk tik prieš dvejus metus, dešimtokams lenkams buvo nurodyta mokytis pagal lietuvių programas. Tad supraskim, dešimt metų kur kas labiau pro pirštus žiūrėjus į lenkų savimonę, kažkas turi kentėti, arba lietuviai turintys gauti kiek geresnius balus iš gimtosios kalbos arba lenkai, kuriems "gimtoji kalba" buvo pasakyta pernakt išmokti.
Manau logiškiausia palikti ilgesnį pereinamąjį laikotarpį bei labiau domėtis ar lenkų mokyklose tikrai dirba tikri lituanistai, o ne persikvalifikavę lenkų filologai.
ee7 2013-06-22 15:05
Jei jau gyveni ir mokiniesi lietuvoje, laikai lietuvoje egzamina parengta pagal lietuvos respubliko egzamina, tai vienareiksmiskai mazumos turi taikytis prie lietuviu, o ne lietuviai prie mazumu. Esi lietuvoje, kalbek lietuviskai ir gerbk lietuva. Nepatinka? Ciuozkit i savo lenkijas ar dar kur norit ir laikykit savo egzaminus. Politinis ir socialinis issidirbinejimas kazkoks..
ManIdomu 2013-06-22 15:31
Šiaip egzaminas turėtų būti sulygintas, bet, kaip minėjo, Arns, reikalingas perinamasis laikotarpis arba palaipsniui lyginti egzaminą. O tai čia gaunasi mokiausi vieną, o egzaminas visai iš kitko.
ee7, ir kodėl jie turėtų čiuožti iš savo gimtinės? Dėl pollitinio/socialinio išsidirbinėjimo, tai čia abi pusės kaltos, o dar mūsų žiniasklaidą pastoviai įpyla žibalo į ugnį, nutilėdama, tai kas padaroma gerai, o viskas, kas blogai visada su provokuojančiom antraštėm.
Šiaip jeigų daugiau pabendrausit su lenkais, tai pamatysit, kad ten visokių yra, kaip ir lietuvių. O politikai tiek lietuviai, tiek lenkai, jiems reitingai svarbiausia, jie ir užsiima populizmų ir t.t.
Ir pabaigai, kartais siūlau atkreipti dėmesį, kada prasideda įvairus paaštrėjimai tarp lietuvių lenkų, dažnai toks jausmas, kad tai daroma su tikslu nukreipti visuomenės dėmesį nuo visai valstybei rimtesnių klausimų, problemų (nesakau, kad taip visada).
Shinigami 2013-06-22 16:55
Nieko nuostabaus. Jokie valdininkai neatsako už savo sprendimus net jei jie padaro milžiniškų nuostolių. Nes jie turi balta bilietą, kaip ir psichiniai ligoniai, jie tiesiog nėra pakaltinami. Kai kuriems politikams nepatiksi (neduosi kišio), tai jie pažeisdami istatymus priims tau nepalaunkų sprendimą. O jei paduosi į teismą už įstatymų nesilaikimą, pasakys kad tai buvo politinis sprendimas. Ir kad ant įstatymu jie dėje.
Ar mes egzaminus laikom tik dėl popieriaus? O gal todėl, kad to reikalauja darbo rinka? To reikalauja universitetai? Jei nesimokei lietuvių ir nesugebėsi išlaikyti lietuvių kalbos egzamino tai tiesiog jo ir nelaikai. Nes į universitetus ar darbo vietas turėtu priimti ne pagal skaičių užrašyta ant kažkokio popieriaus, o pagal tavo žinias. Todėl, kad ilgus metus nesimokė lietuvių tai nėra jokia priežastis lengvesniam egzaminui. Čia tarsi aš nesimokyčiau fizikos, o 11 klasei nuspręsčiau, kad vis dėlto norių stoti į su fiziką susijusias studijas. Bet kadangi nesimokiau fizikos reikalaučiau, kad man duodu lengvesnius fizikos egzaminus.
Arns 2013-06-22 18:52
Shinigami, gal prieš komentuodamas kada nors pasidomėk?
1) Lietuvių kalbos egzaminas privalomas. Kitas reikalas pats pereinamasis, t.y palengvintas egzaminas, atsirado atsikūrus Lietuvos valstybei, sovietiniais laikais lenkai galėjo egzaminus rusiškai išlaikyti. Tik kažkuriuo momentu lenkų savišvieta buvo palikta pačių reikalui. Na, o praeitai vyriausybei aktyviai kariaujant su lenkais bei nepasiekiant kitur rezultatų buvo priimtas populistiškas sprendimas kardinaliai pakeisti programas ir švietimą (iki tol lenkų mokyklose bene tik lietuvių kalbos pamokos vyko lietuviškai). O pereinamojo laikotarpio praktiškai nebuvo, per tiek laiko net mokytojus ir mokymosi literatūrą pakeisti nelabai įmanoma, jau nekalbant kad vaikai dešimtmetį mokėsi tiesiog link lietuvių kalbos. Bet tik ne per kelis metus absoliučiai visus jau baiginėjančius mokinius. Nepamirškim, kad turime reikalą ne su "durniu stumdžiuisiu" lietuviu, kuris gyvena mūsiškėje kalbinėje aplinkoje, o su kitakalbiu, kurio seneliai, net kartais tėvai nemoka lietuviškai. Ar jei moka, labai retai vartoja, ir tarpusavyje tikrai nešneka ja.
Arthuras 2013-06-22 20:09
Egzaminas turi būti vienodas. Čia vienareikšmiškai ir nediskutuotinai. Kitas reikalas yra tai, kad jau, kaip ir Arns minėjo, penktokai turėtų tą žinot. O daugiau nėra čia ką spręst.
immortallt 2013-06-22 20:45
O kartais nebuvo duotas jau visas dešimtmetis persiorientuoti ir psichologiškai pasiruošti, kad jokių lengvatų neliks. Kai stoji į JK niekas tau nesiūlo laikyti palengvintą egzaminą - laikai Ielt ar Toefl, kurie nėra iš lengvųjų. O šiaip nenori - gali nelaikyt. Tegul varo į savo Lenkiją, tik problema, lenkų kalbos egzaminą išlaikytų dar prasčiau.
Anonymous 2013-06-22 20:55
Tai jie Lietuvos piliečiai ar turistai kokie? Kurioje šalyje jie ruošėsi gyventi? Jų tėvai juos auklėjo Lenkijai?
Nieko smerktino - kiekvienas LR ES pilietis gali rinktis šalį savo gyvenimui, dėl pinigų, tautybės ar šiaipsau. Jei žmonės nori grįžti į istorinę Tėvynę - gali vaikus tam ruošti sustiprintai.
Gal reikėjo juos ruošti pagal lenkišką švietimo programą? Išlaikytų ten egzaminus - ir turėtų didžiulį pirmą žingsnį!
Gal ir lietuviams reikėtų Airiją čiupti už pakarpos, kad lietuviškai laikyti egzaminus? Kaip kelti triukšmą išmokom iš kaimynų.
qriuqriu 2013-06-22 20:56
tiesa sakant niekad nesupratau ko is abituriento nori lietuviu kalbos egzaminas, matematika fizika istorija biologija aisku, bet lietuviu?sakyciau turetu but universalesnis , nes dabar aliuzija i tai kad vos ne Daujotytes lygio analizes daryt,kas nelabai ir parodo kalbos mokejima
blizzard 2013-06-22 20:58
Visiškai pritariu..
Shinigami 2013-06-22 21:04
O tau pasiūlyčiau išmokti skaityti komentarus. Jokio skirtumo ar jiems neleido mokytis lietuvių kalbos ar kitos pamokos ar jie patys jos nesimokė. Priimant į universitetus yra svarbu kad mokėtum kalbą, priimant į darbą taip pat svarbu kad mokėtum kalbą. Koks skirtumas, kad pas tave diplome rašys jog moki kalba, jei iš tiesų jos nemoki.
Kitaip sakant yra kriterijai pagal kuriuos tave kažkur priima ir vertina su kitais. Dabar palengvinta lietuvių egzaminą lenkas išlaiko 100 procentų ir stoja į lietuvių kalbos mokytojo kursus, kai realiai lietuvių kalbos nemoką. Bet diplomas rodo, kad moka. Todėl visi egzaminai PRIVALO būti visiems vienodi, nes pagal juos yra nustatomos ir palyginamos žinios.
P.S. žinoma galima ir kita išeitis. Kadangi jie laiko palengvinta egzamina, tai diplome aiškiai ir tegu parašo, kad laikė palengvintą. Ir todėl tegus nelygina tiesiogiai pažymius tu kurie laikė normalų ir palengvintą egzaminus.
qriuqriu 2013-06-22 21:32
Shinigami juokinga, nesvarbu kokiom priemonem bet rezultatas svarbiau, del rezultato tu teisus bet neatsizvelgt i kodel, iskeliant tai kaip problema kuria reik sprest, tai irgi i jokius remus netelpa, visi zinom kad problema yra ir bandymas tai sprest buvo nevykes, tai lauksim nauju korekciju
Makashi 2013-06-22 21:42
Anonymous 2013-06-22 21:53
jokiu būdu.
Geriau savo valdžios paklausti, kaip jie supranta sąvoką „pilietis“
Shinigami 2013-06-23 08:15
Kam yra skirtas egzaminas? Jei lietuvis laiko normalu egzamina, o lenkas palengvinta ir abu gauna vienodus diplomus tik lenkas su aukštesnių balu. Kokias iš to išvadas galima daryti?
Abiejų diplomai vienodi, vadinasi negaliu žinoti kad jie laikė skirtingus egzaminus. Pažiūriu į pažymius, o ten parašyta: Lenkas 99 balai, lietuvis 95 balai. Išvada lenkas geriau moka lietuvių. O man darbui reikia asmens geriausiai mokančio lietuvių. Tad į darbą priimu lenką kurio realios lietuvių kalbos žinios yra penktoko lygyje. Ar tai vadini sąžininga konkurenciją? Ir jei bučiau užsienio darbdavys kaip manai kokios mintys kiltu kai pamatyčiau kad lenko lietuvių žinios tik penktoko lygio, o pažymys diplome aukštesnis? Lietuviai visiški idiotai? Savo gimtąją kalbą moka prasčiau nei lenkas kurio lietuvių kalbos mokėjimas neviršija penktos klasės?
Arns 2013-06-23 08:48
Shinigami, iš kokios gi planetos tu iškritai? Supranti jog retas darbdavys žiūri į tuos popieriukus, o apie kalbos mokėjimą susidaro nuomonę iš pokalbio, o jei labai reikia, niekas netrukdo atlikti testuko po kurio viskas paaiškėja. Bet dažniausiai jei jau reikia idealios lietuvių kalbos/rašybos, imami tik pabaigę lietuvių filologijos studijas, tad mokyklinis nulio reikšmės.
Kitas dalykas, tautinių mažumų kalbų mokėjimas priklauso nuo švietimo. Jei iki tol švietimo sistema nebuvo orientuota į tai, tai kam čia pradėti demonstruoti savo šovinizmą? Pasipasakok apie savo idealų anglų, rusų, prancūzų ir pan kalbų mokėjimą mokykloje pasimokęs tik per tam skirtas kalbų pamokas bei nebent girdint per TV ar radiją.
Bet kaip žinia mūsu kalba turi konkuruoti su didesne tauta, kuri fiziškai gali pasiūlyti daugiau ir neretai geresnės kokybės turinio, ką pvz lietuviai susižvejoja pirataudami. Tad ar taip pat kaip lietuvis besielgentis lenkas, žiūrėdamas ne lietuviškai naujausius filmus, serialus, dokumentiką paskatinamas būti lietuviškoje aplinkoje? Ar ne dėl pastarosios priežasties, lietuviškų TV programų skurdumo vis daugiau žiūri angliškus ir rusiškus kanalus, pasiūlančius bent kiek geresnį turinį?
Tad kol nesuprasi realios sistemos, tik šovinizmo principu rikiuosi prie sienos, tu kursi penktąją koloną, kuri nesijaus gerai Lietuvoje ir su mielu noru gins ne Lietuvos interesus. Jau dabar matome Vilnijoje, kad lenkų interesus nori atstovauti viena partija, matanti jų problema. Visos kitos irgi mato problemą, bet ji pasirodo - . Tai kaip žmogus balsuos prieš save? Juk anot "patriotų" geriausia ką jie gali padaryti, t.y dingti iš čia. Ar su tokiu požiūriu iš vis gali tikėtis ką nors pritraukti link savęs?
Shinigami 2013-06-23 09:49
Arns, iš tavo pasisakymo susidaro vaizdas, kad mokyklinį diplomą laikai bereikšmių tualetinio popieriaus gabalu. Bet jei diplomas tik tualetinio popieriaus gabalas kodėl tada tau rupi kad jame butu parašytas kuo geresnis pažymys? Gal vis dėlto jis nėra tos bevertis? O gal vis dėlto jis parodo tavo ŽINIŲ lygį? Pagal kuri sprendžiama stojimo į aukštąsias balas? Kodėl lenkai turėtu būti geresni už lietuvius ir jiems sudarytos sąlygos lengviau įstoti į nemokama vietą?
P.S. O kas lenkams liepė mokytis ne pagal lietuviams paruošta mokymosi programą? Kodėl tie tavo lenkai nuo šios programos išsisukinėjo? Juk jau ne vienas dešimtmetis praėjo nuo nepriklausomybės?
Arns 2013-06-23 10:31
O papasakok, kas diplomą laiko kuo nors svarbesniu?
Ir iš vis, tu skaitai kas rašoma ar tik "pats susigalvojau ir parašiau"? principu komentuoji? Gi kiek kartų minėta, ilgą laiką lenkams bei kitoms mažumoms buvo duota labai didelė autonomija patiems spręsti ką ir kaip mokytis. Ir jie nuėjo lenkišku keliu, vos ne lenkų vadovėliais besimokydami, tik kad papildomas lietuvių kalbos pamokas turėjo. Bet iššaušo viena diena, kai kažkas sumanė imti ir sulyginti programas, lyg iki šiol jos de jure būtu lygios, tik būtu užsilikęs tas nelemtas palengvintas egzaminas. Bet iš tiesų situacija visiškai kitokia, nemažai lenkų net neturėjo galimybės gauti tokio lygio lietuvių kalbos mokymosi kokį turi lietuviai, jau nekalbant apie tai, kad jų aplinka nė iš tolo ne lietuviška...
Ar supranti, kad diskriminuodamas lenkus, t.y lietuvos piliečiams nesudarydamas sąlygu įgyti tinkamą išsilavinimą (šiuo atveju užtikrinti tinkamą lietuvių kalbos mokymą) pasmerki krūvą žmonių būti juodadarbiais arba tiesiog vietoje lietuviškų universitetų rinktis lenkiškus (pastarieji mielai priima Vilniaus krašto lenkus). Bet taip išvykę jie nei atsisako Lietuvos pilietybės nei atitrūksta nuo Lietuvos piliečiams suteikiamų teisių, tik pastarieji turi rimtą pagrindą nemėgti Lietuvos ir jai kenkti, kaip pvz daro dabar Lietuvos lenkų rinkimų akcija? Tikrai galiu lažintis jog ne pikto norėdami jie daro tai ką daro, o dėl to, kad juos ignoruoja kiti, jie rūpinasi patys savimi. O ar tai atitinka Lietuvos interesus, jiems mažiausiai rūpi, kai patiems lietuviams neįdomu kaip ten laikosi visi kiti.
Anonymous 2013-06-23 11:25
Kaip įmanoma diskriminuoti Lietuvos pilietį mokant jį lietuviškai? o_O
Arns 2013-06-23 11:31
.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mokytoja: ir arkliui buvo aišku, kad sąlygos nelygios, tačiau tokia valstybė