Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
ZydriusX 2010-01-21 19:06
"Nenuleisti akademinės kartelės"
Egh, ką tas reiškia??? Apmokestint studijas ir padaryt, kad neturintys pakankamų pajamų žmonės univere negalėtų studijuot?
"G.Steponavičius užsiminė apie Lietuvos laukiančią demografinę duobę - studentų skaičiaus mažėjimas lems konkurencija tarp universitetų."
Vėl nesuprantu... Kaip gali būti konkurencija, jei stojančių bus mažiau ir priims vos ne kiekvieną norintį? Kokybę jie taip mat didina. Tai geriau optimizuokit aukštųjų mokyklų tinklą, o nepalikit visko likimo valiai, kad išnyks tas, pas ką nebus studentų. Hmm, aš kitaip daryčiau...
lgtech 2010-01-21 19:12
kokia dar konkurencija, visi isvaziuos i uzsieni, tai priims visus, TIK PINIGUS MOKEK...
O dar rase, kad lietuvai reikia maziauuniversitetini issilavinima baigusiu zmoniu.
Lietuvai reikia kaip tik daugiau, ypac ekonomistu, vadybininku ir kita, nes Lietuva yra ne technologijus ( nera net normaliu pramones imoniu) o spekuliantu krastas.
fonomanas 2010-01-21 20:00
kon kurencija tarp UNIVERSITETU, mazins kainas, gerins salygas, reklamuosis per telika ir t.t kad tik pritrauktu krepselius.
immortallt 2010-01-21 20:05
Universitetinis mokslas turi buti mokamas, tik pvz suteikiamos paskolos lengvatinemis salygomis, kurios, ypatingai gerai besimokantiems (10% o ne 50% geriausiai besimokanciu studentu) butu taikoma amnestija, tai yra galetu negrazinti paskolos. Tada galvos ar tikrai reikia jiems tu mokslu ir kur stoti, o ne ant durniaus istoja, ant durniaus gauna diploma ir isvaziuoja braskiu raveti, nes skinti, per daug kvailas - neatskira zaliu nuo prinokusiu.
lgtech 2010-01-21 21:49
jo, lengva tau sneket, o gal kiti labai nori stot, bet neturi pinigu, o skola visvien reiks grazint.
Vienu zodziu nesamone kazkokia pasiulei cia.
Karak 2010-01-21 22:33
Vien noro neužtenka...
Kodėl nesąmonę pasiūlė? Jei negali studijuoti iš finansinės pusės, tai stengiesi gauti kažkokią finansinę paramą gerai mokindamasis ir tau nereiks mokėti už mokslą.
fonomanas 2010-01-21 23:05
taipogi nesutinku su siuo pasiulymu, 10 procentu?
Tokia dalis studentu investave 30% mokamos sumos nusipirks destytoju palankuma ir pazymius.. O dar ka daro destytoju sunus, dukros, ar seip geros pavardes/rysiai.
AR ir cia padarom rinkos ekonomika? kas daugaiu pasiulys, tas pateks ir tuos isriktuju 10% ir atgaus savo investicijas?
Nejuokink.
Dainius2 2010-01-21 23:13
Štai ir išlindo yla iš maišo. Visgi, manau, centrinei valdžiai reiks viboti prrimamų studentų skaičių.
karolis13 2010-01-22 01:26
Su ta AM reforma gavos ispustas burbulas, kad jei neturi piniga, tai niekur nestudijuosi. Valstybe gi remia puse geriausiai besimokanciu. O db visi dejuoja, kad studijuot nebegalima, vadinas neturi pakankamai gabumu, yra uz tave protingesniu. Pamastyk ar as sugebesi studijuot unuversitete, jei esi gabus moket nereikes, jei priedurnis mokek, o jei priedurnis ir dar be pinigu, tai nedejuok, juodadarbiu irgi reikia.
Kas del universitetu, tai tokiai DIDELEI Lietuvai ju tikrai per daug. Lietuva nezlugs jei keli bankrutuos
fonomanas 2010-01-22 06:29
Na gerai, pagal siemetine situacija, paimkim scpecifine specialybe dainavima solo, Mergina kuri vazineja po europo, ir skina konkursu laurus del savo soliniu sugebejimu , bet nelabai pasiseka su lietuviu kalbos egzaminu, neistoja i solo dainavima
ZJBS , reikia ziureti i tlenta, motyvacija, ir tada i rezultatus.
P.S aisku, jei i informatika stoja su mokykliniu matematikos 6 , tada taip, motyvacijos neuztenka
haloo44 2010-01-22 09:10
Kokiu dar ekonomistu, vadybininku??? Ju ir taip pilna, kaip tik reikia technologiniu/inzineriniu mokslu baigusiu zmoniu. O pramones Lietuvoj yra, nebent pramone tu supranti visokias metalurgijos gamyklas.
Vytax 2010-01-22 09:11
Mokslo kainos jau ir taip per mažos, iš kurių universitetai abejoju ar įstengs atnaujinti visą mokymo bazę, mokomąsias laboratorijas ir t.t.
Konkuruoti reikia, bet dabar reikia konkuruoti ne Lietuvoje tarpusavyje, bet su kitais Europos universitetais.
Laras_UK 2010-01-22 12:05
Apie kainas galiu pasakyti , kad jos yra geros ir atitinka europini lygi, taciau esme yra visai kitkame. Visu studentu tevai yra isikale , kad ju vaikas turi studijuoti universitete ir kitaip net nera auklejami nuo pat vaikystes , manau po 5 metu kai lietuvelei ekonomika sita smoks bent 30% teveliu persikvalifikuos i kitokias paziuras , kai tirkai supras , kad uz moksla savo vaikui moketi negali, o jei ir nori tegu irodo savo gabumus ir skina nemokama vieta.
Kalbant apie ta kartele mano manymu univerai tureti daryti masiskas reformas mokslo srityje , nes studentas baiges universiteta iseina virtes robotu prikistu pasenusiu destytoju isitikinimu ( bent 90% ju tikrai toki).
fonomanas 2010-01-22 12:24
Mano komentaras buvo skirtas jog universitetai tures konkuruoti su demografines duobes sukeltu studentu skaiciumi. Nebus tiek studentu, kad ir durnu kad net studijuoti.
Dar viena didele problema yra NEC egzaminu patikimumas, ir loterijos budu rasomi rezultatai. Padarytu kaip visame pasaulyje issivysciusiame 150 testo klausimu ir viskas. tai ne, yra inios, bet turi sugfaisti dar daugaiu laiko kol sugebi atspeti ko is taves egzaminatoprius nores per valstybini egzamina, ar jis bus pavarges ar pailsejes, kaip jo nuotaika ta diena.
Bei destytoju korupcija univeruose, pavardziu galia, ir pakisu itaka.
Goblinas 2010-01-22 12:29
man tai jau juokingai pradeda skambėt przidentės komentarai - "prezidentė sako vyriausybei mažiau šnekėti ir daugiau dirbti", "prezidentė prašo nenuleisti akademinės kartelės". skamba vos ne kaip kokio putino populizmo politika.
Seip 2010-01-22 12:59
Kodel geriausi Europos universitetai tokie kaip NTNU ar University of Helsinki siulo nemokama moksla o tu teigi , kad Lietuvos universitetu kainos "mazos"?
Universitetai turi gauti pelna uz savo moksline veikla ...
Apie kokia konkurencija galima kalbeti, kai unversitetuose destomos pasenusios zinios. Profesoriai kuriems , kaip taisykle, virs 50-60 metu desto moraliskai pasenuse medziaga. Programu turinys nesikeicia n metu...
Dainius2 2010-01-22 14:24
Jeigu čia atsakymas man, tai galiu pasakyti, kad universitetuose ir tarp tų pusės prasčiau besimokančių studentų yra nemažai gabių žmonių. Norint išvengti studentautojų patekimo į universitetus reikia mažinti priimamų studentų skaičių - priimti tik geriausius. Dar valstybė turėtų mokėti pašalintų iš universiteto studentų studijų įmokas, tada universitetai nebūtų suinteresuoti nešalinti negabių studentų. Šiaip, manau, kad sprendimas apmokestinti studijas ir taikyti studento krepšelio sistelą iš esmės yra geras, bet aukštojo mokslo sistemos reformą reikia pradėti ne nuo to, o nuo priimamų studentų skaičiaus ribojimo ir panašių dalykų.
Tetija 2010-01-24 12:20
Visų pirma,
1. Harvardo universitetas
2. Kembridžo universitetas
3. Oksfordo universitetas
4. Jeilio universitetas
5. Londono karališkasis koledžas
va tau geirausi universitetai .Kuriame iš jų mokslas nėra mokamas? O Danijoj, gal dar kitose šalyse jis nemokamas dėl ekonominės santvarkos, kai pas mus pvm sieks 40-50%, mes irgi galėsim pradėt galvoti apie nemokamą aukštąjį mokslą. O dabar reiktų pagalvoti labiau apie jo kokybę.
Iš kitos pusės, mums nelabai įmanoma konkuruot su Europos universitetais, kai mūsų mokslas yra "svoietinio" tipo.
Kas čia sakė kad nereikia ekonomistų? Jų reikia, net labai reikia, tik tikrų ir gerų. Ir dar reikia politikų, kurie supratų, kad mėginant išbrist iš krizės, riek ekonomiką patikėt ekonomistams, o ne savo nuožiūra užsikimšus ausis primest, kas gerai kas ne.
Arns 2010-01-24 13:07
http://www.webometrics.info/top500_europe.asp Taigi, ar nebūsi reklamos auka?
http://lt.wikipedia.org/wiki/Jeilio_universitetas Na, o Jeilio universitetas deje JAV randasi
O visi tavo teiginiai likusieji, kaip mūsų politikų kalbos, "jei mes būtume kaip danai...", o kodėl nesame? O gi todėl, jog užuot ką nors darę kaip jie, mes laukiame kol tapsime kaip jie. Tokiau požiūriu niekados net neprisivysi jų, ypač jei nori gyventi kaip jie, bet visa sistema, visa visuomenė bus mokoma gyventi pagal liberalistinį kapitalizmo modelį, o ne pagal socialistinį kapitalizmo modelį, kurį daugmaž taiko skandinavijos valstybės
Tetija 2010-01-24 13:15
Taip, atsiprašau, papeistinau pirmąjį penketuką, nes trys iš ten yra europoje, tik neatkreipiau dėmesio, kad duomenys 2007metų:) Bet kuriuo atveju, dabar vis vien trys iš penkių Europoje yra UK, kur mokslas mokamas.
O dėl tolesnio komentaro visiškai sutinku, mūsų valdžia tai žiūri į JAV, tai į vakarų EU, tai skandinaviją. Taigi neįmanoma, kad mokesčiai būtų minimalūs, moėktų tie, kurie ir taip neturi iš ko, ir visa socialinė sistema būtų nemokama ir kokybiška. Nelabai suprantu, kokioje realybėje jie mano gyvenantys.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Prezidentė rektorių prašė nenuleisti akademinės kartelės