Nesibaigianti Lietuvos švietimo reforma - turėtų nebelikti mokyklinių egzaminų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Smėlis 2007-09-17 09:43
tokį darbą galima bus nusipirkti. o apsginti didelio intelekto nereikia. laiko gaišimas ir tiek.
Vytautas 2007-09-17 09:48
100% sutinku - eilinis sprendimas, žlugdantis švietimo sistemos kokybę... Jei dar ką žlugdyti belikę
Robinis 2007-09-17 11:15
sunina ir sunkina ,,kaip tik pajega,, o patys dar paskiau sako kad per sunki sistema buna....
Ta 2007-09-17 11:49
Kuo toliau, tuo daugiau nesamoniu...
Alius N. 2007-09-17 17:12
Nieko blogo nematau brandos egzaminuose ir nesuprantu, kodėl jų reiktų atsisakyti. Tarp kitko - kažkada per CNN rodė reportažą apie Rusiją - Vakarai pripažįsta rusų mokyklinio švietimo sistemą kaip vieną geriausių pasaulyje (su tradiciniais egzaminais ir t.t. - tiems kurie nepamena, dar ne taip seniai ta sistema puikiai gyvavo ir pas mus). Aišku, idealių dalykų nėra, tačiau argi negalima naujų mokymo sistemų išbandyti vienoje, na, keliose mokyklose, o ne visos šalies mastu?
Retry 2007-09-17 18:53
O aš kaip tik už atsisakymą. Palikti tik lietuvių, o kiti pasirenkami. Kas norės pasirink tuos egzaminus, kurių reikės, o kam reikia tik atestato tai tas laikys vieną lietuvių. Ačiū dievui šiais metais sumažino egzaminų skaičių iki 3 vis geriau negu 4 Su brandos darbu, tai ten nieko nesupratau ir nežinau nafik jo reikia.
Vytautas 2007-09-17 19:05
Tai gerai, vat mes darbe diskutavom - kokia nauda iš atestato, jei be egzaminų negalėsi įstoti toliau? O atestatas gi ne specialybė... Kas liečia dėl pasirenkamų egzaminų - ne bėda, visai geras dalykas. Tačiau visiems varyti valstybinius jei nori gauti teisę kažkur tolaiu stoti - čia jau keistas sprendimas. O tas baigiamasis darbas tai iš vis - kažkokia mistika. Iš ko jį rašys? Rašinėlis?...
Retry 2007-09-17 19:39
Pas mus Lietuvoje kas yra blogiausia, mano supratimu yra, tai kad Universitetas patapo "The Ultimate Goal" visi nori į aukštąjį nesvarbu jiems reikia, ar nereikia. Tai tada man pasakyk kokia prasmė iš to, kad įstosiu į žemės ūkio inžineriją ar dar kokią specialybę, kurios man niekada nereiks. Kam stoti tik todėl, kad įstoti, Aš va šito nesuprantu niekaip.
Vytautas 2007-09-17 19:51
Tai nebūtinai univeras. Kolegijos juk irgi priima su tam tikru konkursiniu balu, skaiciuojant egzaminu pazymius. Egzaminu neliks, ką skaičiuos? Valstybinius. Tad kur bus galima įstoti tik su atestatu, bet be egzaminų? Nebent proftechninės - aišku jos nieko bloga, reikėjo ir reikės žmonių su tokiu konrkečiu psecialybiniu paruošimu, tačiau ar stojimui te užteks tik atestato? O dėl univero sutinku. Čia pačių univerų problema, kad padarė aukštąjį mokslą mada - dabar te tokių bambukų mokos, kad baisu...ir jie baigia. Ir jie turi diplomus. Tad dabartiniai diplomai tampa nulio verti pagal tirkąjį žinių lygį - tačiau valdiškoje instirucijoje, be popieriaus nieko nepadarysi...BIUROKRATIJA, tačiau neraliai gaji ir super išsikerojusi...
Anonymous 2007-09-17 19:53
Užimtumo stoka, šaukimas į armiją, tikslų neturėjimas, darbdavių ir visuomenės požiūris į mokslą. Jei norima kažką pakeisti, reikia keisti socialinį ugdymą, švietimą, ekonomiką, politiką.
Retry 2007-09-17 20:05
Na taip pamąsčius: Mažiau egzaminų reikės laikyti, galės žmonės labiau koncentruotis į kelis dalykus, o nesimokyti krūvos, tai gal pavyks jiems, bent po vieną išsilaikyti papildomą egzaminą ir su tiek įstoti O kas nesugeba net tiek tai kam stoti ? Aš už profkes, tik jų dabar lygis nukritęs. Dabar, kai kas pasako, jog žmogus įstojo į profkę, tai iš karto jį laiko visišku debilu, lyg jis nieko nesugebėtų.
Alius N. 2007-09-17 20:30
Aš už egzaminus dėl to, kad tai yra stimulas apskritai mokytis (kadangi žmogus kaip ir tinginys iš prigimties - netaikau visiems, išimčių yra ). Į tokią kokia turėtų būti švietimo sistema, ją pakeisti sudėtinga. Apskritai reiktų pirmiausia vieningai nutarti, į kurią pusę ja tobulinti, nes dabar vežimas į įvairias puses traukiamas Blogiausia yra tai, kad galintys keisti situaciją asmenys galvoja, kad "jų amžiui užteks", o po jų gali būti kad ir belekas. Esu girdėjęs tokių teiginių vos ne pažodžiui iš pakankamai garbingai visuomenės akyse atrodančių veikėjų, tik, deja, neoficialioje aplinkoje. Oficialūs tokie teiginiai kenkia "geram įvaizdžiui"
Smėlis 2007-09-17 20:40
vat tame ir esmė, kad reikia keisti viską kitaip. čia ne reforma, o deforma. visgi padaryti taip, kaip mano galva turi būti, labai jau sunku.
Almantas 2007-09-17 20:41
, kurie jau nebūtų susieti su abituriento brandos atestato gavimu." Nematau, kad egzaminus kas nors naikintų. Šios reformos, manau, tik skatins suinteresuotus mokinius iš anksto apsispręsti kokią specialybę jie trokšta įgyti. Mokinys galės pasirinkti tik norimai (neužmirštant privalomą lietuvių kalbos, jis ir privalo likti privalomas!!!) specialybei reikalingus dalykus ir jiems puikiai pasiruošti, nes laiko neatims privalomi , bet nebūtini dalykai, kaip dabar. Dar mažyte replika į: "Siūloma atsisakyti mokyklinių brandos egzaminų, kadangi dvi lygiagrečios egzaminų sistemos (valstybiniai ir mokykliniai brandos egzaminai) trukdo objektyviai palyginti abiturientų pasiekimus.". Visiškai su tuo sutinku. Kelkim kartelę aukščiau! Kartu pakelsim ir švietimo lygį! (tikiuosi). Kam tu mokyklinių?
Vytautas 2007-09-17 21:08
Taigi, atestui gauti vienas egzaminas ir brandos darbas - realiai vidurinės baigimui egzaminų kaip tokių nelieka. Aišku pasirinkimas yra, bet...jaunystė - kvailystė. Jei žmogus sumąstys kad jam nereikia egzaminų, nes niekur nestos, tėvai neprivers ar jiem bus visvien - baigs tą vidurinę, neišlaikęs nei valstybinių nei mokyklinių. Nes jie neprivalomi. O po metų ar penkių, supratęs, kad mokslo reikia, sugalvos stoti, bet... nėra egzaminų. Kaip tada? Tačiau labiausiai tai nepatinka ta nuolatinė sistemos kaita...padarom kad ir paprastai, bet aiškiai ir efektyviai. O dabar ... žaidžai žaidžia, bile tik geriau, bile tik "kiečiau"... O nuo egzaminų šiaip ar taip mokslo kokybė nekyla. Tas pats mokslas nuo realaus gyvenimo atšokęs. Žmogus po 12 klasių baigimo žino kaip išspręsti 3 lygčių diferincialinę sistemą, tačiau ko nori gyvenime, kas jam tikrai patinka, ką jis moka daryti ir kur norėtų pagilinti įgūdžius - tik labai retas tai gali pasakyti.
Almantas 2007-09-17 21:40
Na taip, čia pakankama sąlyga jį gauti, bet tik pakankama. Nemanau, kad jau tokia arši ta jaunystė kvailystė, kad leistų jaunam žmogui sugriauti savo gyvenimą (žinoma, išimčių visada yra). Pats prisimenu (o tai buvo ne labai jau senai), kaip rimtai, šiek tiek su baime žvelgėme abituriento akimis į egzaminus. Mokytojai su lyg kiekviena diena šį atsakomybės jausmą stiprindavo vis primindami, kad viskas mūsų rankose, mūsų pasirinkime Įtaiga veikdavo net tuos kuriem, rodos, buvo viskas nesvarbu O atsakant į tavo pateiktą pavyzdį... nemanau, kad Jį (tavo minėtą pavyzdį) priverstiniai egzaminai galėtų išgelbėti... Vieną kartą padaręs kvailystę, darys ir dar... ir dar... Ir esu įsitikinęs, kad tokių tik mažuma...Nuoširdžiai viliuosi. Žinoma, diskriminuoti jų taip pat negalima, tokiems jau reiktų kitokios pagalbos... O gi ir iš tokios kėblos situacijos būtų galima išsigelbėti, tikiuosi, kad reformos nepanaikins galimybę savarankiškai pasiruošus laikyti egzaminą po metų ar kelių, kaip tai galima dabar. Tad toks asmuo, kaip tavo pavyzdyje, paaukotu tik kelis metus ir pasimokęs iš klaidos, eitu tolyn. Jei tik noro atsiras.
Vytautas 2007-09-17 22:04
Vat to sąmoningumo tikrai trūksta tokiame amžiuje su tokia švietimo sistema. Tačiau sunkiai supranta žmonės, žinoję ką rinksis ir supratę savo pomėgius. Tačiau tokių mažuma. Patikėkit - į aukštasiais mokyklas specialybes 80% abiturientų renkasi pagal populairumą, ką tėvai ar draugai patarė. Jie net nežino kas jiem gyvenime patiks. Ir tik kai gauna išsilavinimą, kuomet jau praeina jaunystė - ateina "susitupėjimas" ir pradedama galvoti, jog visai ne savo vežime...bet kur jau čia ką bekeisi. Taip, mažuma pakeičia, bet tik mažuma... Tad tas egzazminų pasirinkimas gal ir gerai, bet tik ne dabartinėj švietimo sistemoj. Valdininkai apsimeta, jog mokiniai puikiai žino kas jiems gyvenime patiks, net jei net nėra to nei bandę, nei akyse regėję...absurdas. Sakyčiau pasityčiojimas iš jauno žmogaus. Man patinka Vokietijoje taikoma sistema - į universitetus primami tik su tam tikra darbo patirtimi (negarantuoju ar į visus, tačiau į dalį tai tikrai). Žmogus padirba vieną darbą, kitą - pažiūri kas jam patinka ir tada renkasi specialybę. O jeigu pasirodo, kad įdomiai specialybei netinkami brandos egzaminai? perlaikyt iš naujo? Taigi baisu, kiek reikia iš naujo viską mokintis - juk tos žinios praktiškai nereikalingos bent 60% - išmokai ir pamiršai. Štai kodėl mano nuomone tokie pasirenkami egzamina yra beprasmybė. Todėl aš už bendrą abitūros baigimo sistemą , kuri neužkirstų stoti į bet kokią specialybę. Kad ir valstybiniai egzaminai, bet ne tokio lygio, kai reik iki beprotybės mokintis ir ne visiems jie įkandami. Sakyčiau senoji rusų sistema nors ir buvo "nelanksti" bet visiems lygi. Dabartinė pasirenkama sistema gali būti efektyvi ir net labai, tačiau tik tada, kai mokiniai jau 9 klasėj ims bandyti tikrus, gyvenimiškus dalykus - kitaip sakant ims mokintis "gyvenimo" - gal tada ir suvokimas ateis...
Almantas 2007-09-17 22:04
Tavo teiginiui (1) visiškai pritariu. Visi puikiai žinome, kad kokybiška yra tai, kas laiko patikrinta. O dabar nespėja viena reforma įsitvirtint, ją jau keičia kita. Kaip jaustis moksleiviui, su kuriuo nuolatos eksperimentuojama, taip jo tolesnio gyvenimo kokybe paliekant rizikoje... Replika į teiginį (2): Nustokim vis kartoti prasta mokslo kokybė ir t.t. Gal ir nuskambės idealistiškai, bet ne kokybiško mokslo laukim, o PATYS PRADĖKIM KOKYBIŠKAI MOKYTIS ir problemų bus daug mažiau... Žinoma, lengva pasakyt, bet suprantame, kad tai jau labai gili visuomenės yda... Ne švietimo sistemoje yra blogai, kad universitetuose, mokyklose ir kitur, moksleivių mokymosi lygis labai žemas. Daryk tu jiems ką nori, jie gali, bet nesimoko, nesiekia žinių, išsilavinimo. Kodėl? čia tai jau klausimas. Gi čia jau diskusija be galo..................................................
Almantas 2007-09-17 22:14
Taip žinau, kad Vokietijoje nėra to šūkio : "Baik nesvarbu ką, svarbiausia gauk ta diplomą, nes be jo tavęs i gerai apmokama darbą niekas nepriims!" Ten visiems jau įprastas dalykas, kad baigę mokyklą visi metus dirba, o po to jau sprendžia, ką darys toliau, studijuos ar kt., dažnu atveju jie tiesiog dirba toliau, kelia savo kvalifikacija dirbdami. Svarbiausia jie jau baigdami mokykla žino, kur dirbs. Ir jie laimingi
Vytautas 2007-09-17 22:17
O aš manau, kad čia natūralus ir paprastas dalykas. Jei žmogui mokslas neįdomus, yra tik keli dalykai kodėl - arba jis nereikalingas iš viso, arba jis blogai pateikiamas. Ir čia veikia abu faktoriai - dalis kišamų žinių tikrai niekam nereikalingos, o ir tos, kurios tikrai reikalingos - pateikiamos taip sausai, kad mažiau gabiam rankos nusvyra...prie kiekieno mokinio reikia sugebėti preiti ir jį sudominti. TITANIŠKAS darbas...