Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kionig 2009-02-19 20:36
Jie saves tikrai nenusiskriaus...
Idomu, o kodel sio straipsnio autore nedalyvauja diskusijoje. Bet manau, kad skaito musu kritika
Anonymous 2009-02-19 21:47
kiekvienas esam savo gyvenimo kalvis... pasirinkai toki kelia-tavo valia. linkiu tik sekmes... (mano sesuo taip pat zada studijuoti uzsienyje) o vat as pati pirmakurse VPU. yra tiesos kad destytojai elgiasi palei nuotaika... bet yra ir tikrai geru destytoju kuriu paskaitu lauki nes jose idomu... pirma pusmeti buvo labai sunku tevai skirdavo mazai pinigu...teko skaiciuot kiekviena centa (stipendija 52lt, tad nelabai kuo padejo) na o dabar gausiu socialine stipendija plius paskatinamaja tureciau gaut. vidurki istempiau (manau ir toliau istempsiu) jog butu virs 8, tad nereikes moketi uz mokslus. manau, pabaigsiu mokslus ir lietuvoje. na o ateity jei noresiu spesiu ir i uzsieni islekt. tai va... o moralas tame kad nereikia pjautis- ir viena ir kita puse pasake nemazai tiesos. Sekmes Urtei
Anonymous 2009-02-20 00:29
, ka tavo Feinmano diagrama vaizduoja?
Anonymous 2009-02-20 09:28
paskaicius pirmus kelis komentarus susidaro nuomone kad nors kiek issilavine zmones cia jokiu savo komentaru nededa o tas kas cia sudejo tai dabar ir nesiskundia isrinkta valdzia nes patys sou pasidare issirinke Valinska. ir jei atvirai baigiau lt univera ir darbo pagal specelybe susirast nera kur o su tais prasimusimais be mokslo taip sutinku pasitaiko retu atveju bet ir tai tai pavieniai zmones neretai su teveliu pagalba pasieke kazka. ir maziau svajokit oi kai uzaugsiu tai prasimusiu turesiu aukso kalnus ir panasei. prabuskit pasidairykit i salis blogiau tik afrikoije. kaip jus manot kodel zlugdomas aukstasis mokslas lietuvoje? o tam kad europai reik pigios darbo jegos kuri galetu pasiut marskinelius greiciau ir pigiau nei kinai. o be to dar yra ir toks variantas Durna ir Girta tauta lengviau valdyt. taip kad mokinkities lietuvoje negaukit darbo ir liudesy uz bloga gyvenima skandinkit alaus bokale. jei tik yra galimybe baigt mokslus uzsienyje nedvejokit ir vaziuokit kuo greiciau! gal kadanors grysist ir sutvarkysit betvarke lietuvoje.
kionig 2009-02-20 10:48
Zlugdomas todel, kad visi vagia ir aukstajam mokslui mazai kas belieka, todel ir matosi atitinkama kokybe. Zinok kinu tikrai nenukonkuruosi, netgi kinija galima vadinti monopolija kaip ir google Bet vis del to europa neatsisakytu pigios darbo jegos is tikruju. Matai Lietuvoje ne visi durniai ir alkoholikai, taigi jie ir maistauja, o kam svarbus butelys, tai tam ir ... Be to, turetu demokratijoje valdzia klausyti tautos, o cia atvirksciai, o musu liaudis miega, nors prabudo visokie buduliai dauzydami langus...
Ir siaip jei nera dideliu santaupu, tai pradzioj siulyciau lietuvoje pradeti o baigti uzsienyje, o jei yra visos galimybes uzsienin, tai pirmyn
Anonymous 2009-02-20 15:38
Zinai, gaila kad taip mastai. As irgi apie tai galvojau, kad negausiu krepsio, nes stoju i biochemija. Bet zinai? As nuo 15 metu dirbu. Man 19a, o as jau keturis metus mokescius moku ir pirmiem dvejiems metams jau esu susitaupiusi pinigu. Per sekancius dviejus susitaupysiu ir dar kazkiek. pragyvenimjui irgi uzdirnbt galima. Jei ir teks man imt paskola- tai tikrai ne tike kiek tu cia sakai. Norint viskas imanoma. As zadu is cia vaziuoti tik magistraturai ir doktoranturai, o pagrindus gauti cia.
Nereikia verkslenti , kad nera pinigu. Reikia dirbti, jei kazko sieki.
Mu 2009-02-20 17:27
Nėra ko verkt, jei Lietuvoje baigia povandeninių laivų projektavimą ir po to neranda darbo. Renkantis specialybę reikia atsižvelgtine tik į pomėgius, bet ir į perspektyvas, numatyti specialistų poreikį po metų, dešimties, dvidešimties. Jei bus galvoj smegenų ir sumanumo, Lietuvoje gyvenant vargo nematysit. Kas liečia studijas - kokybė nėra tokia baisi. Čia ne genijų universitetai, o jei tikrai nori ir sugebetum tapti geru specialistu, juo ir tapsi. Universitetas ne mokykla, kad tave verstų mokytis. Niekas tau įgūdžių per prievartą neprikiš. Nusibodo verkšlenimai, jei įdėsi pastangų, nereikės mokėti už mokslą ir imti paskolų. Turi pasirinkti - studijavimas ar studentavimas. Amen
Anonymous 2009-02-20 18:38
Va zmogus gerai sako,o ne verkia i delnus,kaip straipsnio autore. Jei neturi pinigu reikejo dirbt,taupyt. Dabar tik kaltina valstybe ir vis pabrezia,kad isvaziuoja i kazkokia mistine sali,kur bus geriau. Kas per durnas poziuris,kad tavim kazkas turi rupintis,ple turi gi 18metu,abi rankas,kojas eik padirbk du metus,tada ir mokykis jei neturi pinigu.
Karak 2009-02-21 19:56
Visų pirma, dauguma čia rašiusiųjų yra susidarę nuomonę, kad tik dėstytojai lemia studijų kokybę. Kaip viena dėstytoja yra pasakiusi: "Kaip gali dėstyti žmonėms, kurių net akys nejuda, kai vaikštai per auditoriją..." Didžiąją dalį mokslo kokybės ir sudaro studentai. Jei jie suinteresuoti įgauti naujų žinių, tai ir "blogas" dėstytojas bus priverstas daugiau pasiruošti, kai gauna daug klausimų iš auditorijos.
Aš pats esu abiturientas ir manau, kad ši mokslo reforma yra gera. Tik man ji sukelia problemų dėl informacijos nepateikimo ir nežinojimo tiksliai apie studentų krepšelius.
Mokestis už mokslą yra taikomas daugelyje pasaulio šalių ir būtent valstybėse, kurios universitetai patenka į TOP'us.
Dabar abiturientas realiau įvertins savo galimybes, kur jis gali ir nori studijuoti. Žmogus žinodamas, ko nori iš gyvenimo tikrai pasieks tą ribą, kad gautų studento krepšelį, o jei ne, tai paskola tikrai nesuvaržys tokio abituriento ir jis galės ramiai studijuoti savo norimą specialybę. O jei jau kyla abejonių dėl paskolos, tai tada verta pagalvoti, ar tikrai taip norima ir turima gabumų pasirinktai specialybei studijuoti...
Jogundas 2009-02-23 20:48
, brandus požiūris, jėga.
Anonymous 2009-02-25 20:46
Na ką galiu pasakyti : liberalai valdo, deja.
Abeturiente, sakai dirbi nuo penkiolikos metu? Įdomu ką, gal lankstinukus ar laikraščius nešiojai? Ir patikėk, pinigų, kuriuos susitaupei dirbdama tokį "gerai" apmokamą darbą neužteks nei pirmam semestrui. O jei per pažintis gavai kokį rimtesnį darbelį, tai žinok - tuo pasigirti gali retas moksleivis.
Blaah, Įsitikinimas, kad valstybė turi rūpintis savo piliečiais tikrai nėra durnas, man durnesnis atrodo tavo požiūris, kad abiturientas iš neturtingos šeimos turi ne siekti aukštojo mokslo, o dirbti: "Jei neturi pinigu reikejo dirbt,taupyt". Įdomu, kada jie turėjo dirbti, gal nuo penkiolikos metų o gal nuo dašimties Čia turiu priminti, kad Lietuva kol kas dar yra demokratinė šalis ir vaikų išnaudojimas laikomas nusikaltimu. Vaikai gali dirbti tik per vasaros atostogas ir pinigų, kuriuos jie gauna tikrai neužtenka susitaupyti studijoms.
Karak, iš tikruojų tų šalių, kuriose aukštasis mokslas yra mokamas, universitetai patenka į geriausių pasaulio unversitetų sąrašus, bet abejoju ar šie du faktai susiję. Nemanau, kad pakėlus studijų mokestį abiturientai atsakingiau rinksis specialybes, jie ir taip gana atsakingai tai daro, jau greičiau bus atvertas kelias į unversitetus patekti nieko neišmanantiems turčių vaikučiams, o geriausi mūsų abiturientai iš kaimo, nenorėdami nuo jaunystės apsikrauti paskolomis rinksis ne universitetus, o periferijose veikiančias kolegijas. Beje, reiktų vykdyti grieštesnią atranką į universitetus, o ne skatinti abiturientus "atsakingiau" rinktis studijų programas.
Esu kairiųjų politinių pažiūrų, todėl manau, kad aukštasis mokslas turėtų būti arba visiškai nemokamas, arba mokestis už jį turėtų būti nedidelis. Jeigu kam nors atrodo, kad šiuo komentaru nepelnytai jus užsipuoliau, pasiskaitykite kaip jūs purvais drapstote Urtę.
Na o dėlto, kad ji "verkšlena", tai pasižiuorėkite, kokią nuotaiką sukuria rimčiausios mūsų televizijų laidos: "Be pykčio" ar tuo labiau "Laiko ženklai" - labai intelektualios laidos, bet kartu ir ašarų pakalnė. Dažniausiai jose pabrėžiama tamsioji gyvenimo pusė (aferos, žmonių susvetimėjimas ir t.t.). Nors šių laidų kūrėjai patys priekaištauja žiniasklaidai dėl per nelyg didelio blogybių akcentavimo, jiems patiems derėtų daugiau dėmesio skirti Lietuvos laimėjimams. Juolab, kad pats Leonidas Donskis yra pasakęs, kad nuo nepriklausomybės atgavimo Lietuva padarė tiesiog neįtikėtiną pažangą. Ar nevertėtų apie tai daugiau pakalbėti?..
Taigi Urtė tikrai neverkšlena per daug, o jos rašinys nėra "liūdnesnis" nei mūsų intelektualų laidos, straipsniai ar pasisakymai.
Anonymous 2009-02-25 21:11
Labai pabrezi du zodzius: vaikas ir dirbti. Koks tau jis/ji vaikas? garantuoju,kad 19-20metu jau jei. Ir,taip man atrodo durna tokia nuostata,kad: ziurekit,as baigiau mokykla,as busimoji profesore (mama,turbut,taip sake) duokit man pinigu,mokykit mane,arba isvaziuosiu i mistini uzsieni. Ok,jei jei nepriimtinas variantas,po studiju padirbt pora metu,tai yra kruva pasirinkimu: vakarinis ar neakivaizdines studijos. Gales dirbt,uzsidirbt,mokintis. Ir TAIP,per vasara (dvi) galima uzsidirbt mokslam,bent jau 20k litu,tai tikrai. Tik reik kazkiek smegenu ir noro dirbt turet,o ne svaigt,kad as busimoji profesore,tai mokinkit dabar mane
Anonymous 2009-02-25 21:39
Dėl tos profesorės, taigi jaunas, impulsyvus žmogus rašo - leiskim išsiliet. Dėlto uždarbio (turbūs 20k reiškia 2000 Lt) jeigu juos ir uždirbsi, o tikriausiai teks praleisti, juk valgyt tai norisi, tų pinigų tikrai neužteks dviem studijų metams.
Ir iš principo aš nesuprantu, kam reikia apkrauti jauną žmogų mokesčiais ir paskolomis, jei visas problemas galima išspręsti ir be to, reikia tik pasukti galvą.
Anonymous 2009-02-25 21:49
Kai sakiau "vaikas", turėjau omeny asmenį iki 18 metų. Tikrai nenoriu sulaikti dienos kai penkiolikos metų moksleivis ieškos darbo, nes po trijų metų jam reikės mokėti už studijas.
O jei jis studijuos vakariniame ar neakivaizdiniame skyriuje tai pinigų jam prireiks ne tik mokesčiuj už mokslą. Beje ten prasta mokslo kokybė.
kionig 2009-02-25 23:08
Na ir kokia gi ta pazanga ? Ar ne vogimo is biudzeto ir tarpininkavimo su monopolijomis taip, kad vis dar nesugebejo issaiskinti AMB ar kokiu dar ten maximiniu ir kitokiu abonentu . Visi lietuviu moksliniai atradimai fiksuojami uzsieni, o cia lietuvoje nesu girdejes apie kokius tai rimtesnius isradimus( gal as mazai apsisvietes pesimistas nebetikintis lietuva )
Anonymous 2009-02-26 17:51
Tu teisus, dauguma Lietuvos politikų tikrai yra susitepę. Bet žvelkime į gyvenimą pozityviai. Išskirčiau šiuos Lietuvos pasiekimus:
Visų pirma per du dešimtmečius smarkiai išaugusi ekonomika. Dar prieš pora metu galėjome girtis, kad lietuvių tauta yra materealiai aprūpinta geriau nei bet kada istorijoje. Pasibaigus krizei ekonomika vėl pakils į panašų lygmenį. Ir net grobstomas ir švaistomas mūsų biudžetas vis auga. Gal ne tokia korumpuota ta Lietuvos valdžia?..
Taip pat iš lėto augantis lietuvių tautos pilietiškumas. Tų pačių mokslininkų pasiekimai biotechnologijų ir lazerių technologijų srityje. Tiek jau to, kad dauguma išradimų užpatentuojami užsienyje.
Per nepriklausomybės laikotarpį daugybė nusikaltėlių grupuočių vadeivų atsidūrė už grotų.
Dar reiktų paminėti mūsų sportininkų ir menininkų laimėjimus. Tiesa, pastarieji yra tikrai per mažai vertinami.
Karak 2009-02-26 21:23
Matai, tu žiūri iš trumpalaikės perspektyvos. Taip pakeltas mokesti iškart nepadarys studijų kokybės aukštos, bet laikui bėgant tai tikrai pasijus. Manau tai maždaug 3-5 metų klausimas. O kad šis mokestis tikrai skatins abiturientus riktis atsakingiau tai tikrai. Ankščiau visi stodavo, kad tik studijuoti universitete, kad įstodavo tik į n-tąją specialybę, kurią pasirinko. Dabar žmones atsakingiau rašys tas specialybes ir pagalvos, ar tikrai verta rašyti tai, ko tikrai nenori. Dar dėl finansinės pusės. Kodėl tavo nuomone kaimo vaikai, siekiantys aukšotojo mokslo automatiškai turės mokėti? Tam ir skirti studento krepšeliai, kurie skiriami gabiausiems abiturientams. Tai jei tu esi suinteresuotas gauti aukštąjį mokslą, tai ir tavo pastangos bus didesnės išlaikyti geriau egzaminus. Tavo pasakymu, kad tik turčiai galės sau leisti studijuoti, tai taip išeina, kad Harward'e studijuoja tik turčiai. Ten moksla metams kainuoja apie 100t lt(viena lietuvė ten stoja ir sakė sumą). Bet žmonėms tikrai norintiems aukštojo mokslo nekliudo paskola, nes tu sieki aukšotojo mokslo, kuris tau ir suteiks galimybę tą paskolą grąžinti.
Šiaip išvis pasaulyje yra labai mažai valstybių, kur mokslas nemokamas. Tai kodėl Lietuva turi duoti galimybę studijuoti nemokamai? Juk nėra tiek procentaliai žmonių gebančių įgyti aukštąjį mokslą, o lietuviai pirmauja, berods apie 94proc. Lietuvoje studijuoja akštesniosiose ir aukštosiose mokyklose.
Dar kartą kartoju, kad studijų kokybė labiausiai priklauso ne nuo dėstytojų, o nuo studentų. Tai kai žmonėms reiks imti paskolas susimokėti už mokslą, tai studentai pradės daugiau dėmesio krepti į studijas, Taip ir pagerės studijų kokybė.
kionig 2009-02-26 21:36
Teisingai, nes kol duodi dykai, tol niekas perdaug ir nesistengia, kol neprireikia moketi is savos kisenes. Beje, cia tiktu ir Algimanto Juodkos skambioji fraze
Anonymous 2009-02-28 14:56
Šiaip jau žiūriu ne iš trumpalaikės perspektyvos. Dėl tų turčių ir gabių kaimos vaikų, tai į universitetus stoja daugiausiai gabūs abiturientai, o studentų krepšelį gaus mažiau nei pusė, taigi didesnė dalis gabių studentų privalės mokėti visą studijų kainą savo lėšomis arba imti paskolą. Manau, nereikia nei sakyti, kad tai atbaidys daugybę gerai besimokančių, bet iš nepasiturinčių šeimų kilusių abiturientų, ypač pirmaisiais „reformos“ įgyvendinimo metais.
Dėl to, kad stojantieji teikia per daug prašymų, kurių dauguma skirti vien tam, kad kur nors įstotum. Ar nebūtų geriau jei būtų galima teikti prašymus ne į 20, o į kokias 5 specialybes, taip stojantieji būtų priversti pasirinkti rašyti tik pačias patraukliausias ir perspektyviausias specialybes, na o visos n-osios liktų už borto. Tiesa, taip liktų daugybė laisvų vietų prastesniuose universitetuose, bet jos būtų užpildytos antrame stojimo etape. Be to, po kelių metų nusistovėtų tinkama tvarka ir į prestižinius universitetus prašymus teiktų tik patys geriausi abiturientai, o į prastesnius – prastesni. Taigi švietimo ministerija ar universitetai patys sudaro galimybę abiturientams rašyti prašymus į nemėgstamas studijų programas. Žinoma, stojantieji patys teikia prašymus ir patys yra atsakingi už jų pagrįstumą. Bet tai tas pats kas sudaryti visas sąlygas klestėti korupcijai ir po to skųstis, kad žmonės duoda kyšius valdininkams. Kyšius iš tiesų duoda žmonės, bet juk ne jie sukūrė ydingą tvarką.
Dėl JAV ir Harvardo, tai dauguma amerikiečių palyginti su lietuviais yra pasiturintys arba turtingi žmonės, todėl net ir paėmę daug didesnę paskolą negu pagal naująją tvarką turės imti mūsų studentai, vistiek nepritrūksta pinigų buitinėms reikmėms. O iš tokios didelės šalies kaip JAV gabiausius studentus surinkus į vietą vietą (gabiausius dėstytojus taip pat) tikrai galima sukurti tokį superuniversitetą kaip Harvardas ar Oksfordas, nepriklausiomai nuo to ar tie studentai moka už mokslą, ar ne.
Beje, 100 000 Lt mokestis už Harvardo studijas, čia visam studijų laikotarpiui?
Jeigu pasaulyje yra nedaug valstybių, kuriose nereika mokėti už aukštąjį mokslą, tai dar nereiškia, kad mes būtinai turime jas kopijuoti. O dėlto, kad aukštosiose ir aukštesniosiose mokyklose studijuoja per daug studentų, taip todėl, kad Lietuvoje per daug aukštųjų mokyklų. Šią problemą galima išspręsti prasčiausias aukštąsias mokyklas pervadinant į aukštesniasias, o prasčiausias aukštesniasias – į profesinias. Taip mokslo kokybė išliktų ta pati, bet ji bent jau atitinktų mokyklos statusą. Ir visai nereikėtų kelti mokesčio už studijas, siekiant kelti jų kokybę. Kertu lažybų, aukštųjų ir aukštesniųjų mokyklų vadovai būtų prieš tokią reformą. Mat ją įgyvendinus jų vadovaujamos įstaigos netik negalėtų pasipelnyti studentų sąskaita, bet kai kurios iš jų netektų per nelyg aukšto savo įvertinimo.
Studijų mokesčio pakėlimas turėtų paskatinti studentus siekti aukštesnės mokslo kokybės (nežinia ar ilgam ir nežinia ar smarkiai), bet faktas, kad tai apsunkins abiturientų kilusių iš nepasiturinčių šeimų galimybę įgyti aukštąjį išsilavinimą. Nebent sumažėjus nekilnojamo turto kainoms reiks imti mažesnias paskolas būstui ir ką tik baigusiam studijas specialistui bus įmanoma grąžinti ir paskolą už studijas. Tik bijau, kad pasibaigus krizei bei atsigaunant ekonomikai tos kainos dėl nepradės kilti. O kai reikės grąžinti paskolą už studijas ir PASKOLĄ būstui, dauguma jaunų darbuotojų gali nebeišsimokėti.
Aš nesakau, kad studijos Lietuvos aukštosiose mokyklose būtinai turi būti visiškai nemokamos. Manau paskatinimui užtektų 500 – 1000 Lt mokesčio. O tiems kas negali jo sumokėti, tuos pinigus paskolintų valstylė. Visa kita galima pasiekti pasitelkiant daugybę priemonių nesusijusių su finansais.
Kartoju tai ką jau buvau rašęs viename savo komentarų: vyriausybė keldama mokestį už studijas eina lengviausiu jai bent sunkaiusiu studentams keliu. Kaip sakoma, iš Vilniaus į Palangą galima nuvykti per Kauną arba per Vladivostoką. Jeigu nori greitai ir lengvai ir greitai nuvykti į Palangą, važiuok per Kauną, bet jeigu nori save pakankinti – užsuksi net į Vladivostoką.
Karak, akivaizdu, kad mūsų požiūriai į aukštojo mokslo sistemos reformą skiriasi iš esmės. Manau būtų įdomu pasikalbėti po 10 metų ir pažiūrėti, kuris iš mūsų visgi buvo teisus.
Anonymous 2009-02-28 22:05
100 000Lt cia tik metam, bet buna skiriamos stipendijos taip pat
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Urtė Mėlynytė. Aukštojo mokslo reforma arba kodėl aš išvažiuoju į užsienį