Andrius Stasiukynas: Lietuvoje prasideda pertvarka – kur dingo pinigai elektros linijų tvarkymui?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

sigun 2023-01-19 18:10
Iš tuščio į kiaurą.
donatasv 2023-01-19 21:36
Nu čia Lietuva čia lietūs lyje. Tarkim Lenkija vs Lietuva. Lietuvos sprendimas kelius tiesia po konkurso privati įmonė, Lenkijos valstybinė įmonė. Nesakau, kad Lietuvoje keliai tragedija. Bet prieš 10 / 15 metų Lenkijos keliai buvo. Dabar važiuoti Lenkijos keliais tai vienas malonumas. Mūsų sprendimas jau ilgas laikas nesugebama nutiesti autostrados labiausiai apkrautam viabaltika kelyje. Skundai teismai ir t.t. Nors Lietuvos kelių išplanavimas man labiau patinka kaip pvz apvažiavimai. Lenkijoje jie vykdomi tik pilnai rekonstruojant ar tiesiant naują kelio ruožą. Lietuvoje tokie dalykai įrengti daug anksčiau. Mūsų sprendimas duoda lankstumo mažuose projektuose, bet Lenkijos sprendimas yra labiau kaip strateginis valstybinės svarbos. Mes kaip valstybė nesugebame vystyti valstybinio verslo be skandalų, vagysčių, korupcijos ir t.t. dar neužaugome tam. Nors stebint mūsų 30 metų nepriklausomybės epizodą tai judam dideliais šuoliais į priekį :)
immortallt 2023-01-20 08:39
Šimtą kartų kartota, palyginkite kiek metrų kelio tenka vienam žmogui Lenkijoje, ir kiek Lietuvoje. Lenkijos sprendimas nėra nei strateginis, nei valstybinės svarbos. Mes kaip valstybė vis dar manome, kad korupcija yra tik Lietuvoje, jei sukuri tam sąlygas. Valstybinės įmonės ir yra tam sąlygos, ypač, kai konkurencija laisvai gali veikti. Kelių kokybė Lietuvoje nėra pati geriausia todėl, kad dangos storis pirkimuose nurodomas minimalus. Minimalus nurodomas todėl, kad norima kuo daugiau kilometrų padaryti ir politikai galėtų pasigirti. Kaip pvz. Kaunas, tiesė tiesė tų kelių, bet kaip nuvažiuoji, taip gali palikti pusę mašinos tenais. O straipsnis tai pievos. Pirma Litgrid ir ESO turi užtikrinti nepertraukiamą elektros tiekimą, bet tai nereiškia, kad kiekvienam vartotojui visą laiką. Tada yra vartotojų grupės, kurioms per atitinkamą laiką turi būti atstatytas elektros tiekimas. Jei pinigų ekstra už tai nemoki - tai per parą normalus atstatymo laikas. Toliau, ESO pelno lubos yra labai žemos. Taip pat ESO tarife VERT tvirtina labai mažai išlaidų elektros tinklo priežiūros darbams. Kodėl tvirtina mažai? Dėl tos pačios priežasties, kodėl visuomenė buvo prieš bet kokias, kad ir mažas, subsidijas energijos gamybai, t.y. visi norėjo kuo pigesnės elektros. O vat kaip gaunasi. Tas pats ir Prancūzijoje su atomine energetika vyksta.
donatasv 2023-01-20 09:20
Aš rašiau "kaip" bet ne būtent taip. Nekliedėk. Pagrindinės autostrados jiems ten būtinos nes kelių planavimas likęs nuo rusų laikų ir nelabai keitėsi. Srautai didelėje daugumoje miestelių tiesiog eidavo kiaurai miestą iki Varšuvos. Už Varšuvos link berlyno jau buvo pasitvarkę. Tai kėlė labai didelį nepasitenkinimą ir bent jau lenkų valdžia reiškėsi, kad pagrindinės arterijos bus valstybinės svarbos projektai.
immortallt 2023-01-20 10:24
Nes nepaskelbus valstybinės svarbos objektu, negalėsi nacionalizuoti žemės tų kelių tiesimui. Nemistifikuok lenkų. Pas juos elementariai tie patys magistraliniai keliai naktį būna užkrauti daugiau nei paprastą dieną pagrindinė Lietuvos magistralė.
radioaktyvas 2023-01-20 10:28
Šiap yra numatytas linijos gedimo skaičius po kuriuo linija kišama po žeme. Todėl reagavimas į pasėkmes tik didina gyvenimo kokybe ilguoju laikuotarpiu, nes požeminės linijos nutrūksta daug rečiau ir išgryninama veikla t.y. kabelių tiesimas vietoje arborizmo. Pasėkmių šalinimui jau pasirūpinta generatoriais kurie gali praversti ne tik elektros tiekimo atstatymui užgriuvus medžiui ant laido. Galima sakyti tai geroji istorijos dalis. Blogoji dalis tai igničio kainodara kai panaikino laisvos rinkos plana po ko iškart supratau, kad bus didžiulis kainos kritimas ir monopolistas bando save apsisaugoti aveles pririšant prie planų.