Londone planuojama diegti dviejų greičių šaligatvių sistemą (10)
Gali būti, jog artimiausiu metu Londonas taps pirmuoju iš pasaulio didmiesčių, kur centrinėse prekybinėse gatvėse šaligatviai bus dviejų greičių. Planuojama, kad judriausiose vietose šaligatviai gali būti padalyti į dvi juostas: vienoje, besiribojančioje su parduotuvių vitrinomis, galios lėto judėjimo taisyklė, o kitoje bus galima eiti greitai. Pirmoji šaligatvio dalis būtų skirta pirkėjams, turistams ir tiems, kurie mėgsta vaikščioti neskubėdami, dairydamiesi į vitrinas. Greitoji dalis būtų skirta į darbą skubantiems tarnautojams ir sparčiai žingsniuoti pageidaujantiems praeiviams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau yra ir kitokių nuomonių. „Tokia idėja – absurdas, - piktinasi Vestminsterio tarybos pirmininkas Robertas Deividas (Robert Davis). – Tai absoliučiai neįgyvendinama ir nepraktiška. Pėsčiuosius priversti vaikščioti „greita“ ir „lėta“ juostomis? Tai nesąmonė.“
Tačiau New West End Company grupė pėstiesiems spausdina specialius žemėlapius – po 80 tūkst. per metus. Tad atsiranda erdvės kitokiam sprendimui - virtualioms skiriamosioms linijoms, kurios būtų pažymėtos tuose žemėlapiuose.
Idėjai pėsčiųjų zonas skaidyti į juostas yra linkę pritarti Oksfordo gatvėje gyvenantys ar dirbantys žmonės. „Iš šitos minios išeini kaip reikiant apsibraižęs – tiek fiziškai, tiek psichologiškai“ - teigia vienos iš Oksfordo gatvėje esančių įmonių direktorius. „Jei tau reikia kur nors paėjėti, būk pasiruošęs nerti į tikrą košmarą“ – direktoriui antrina dvidešimtmetis dizaineris.
Tačiau toli gražu ne visiems pėstiesiems tokia idėja priimtina. „Kodėl žmones būtinai reikia skirstyti? – piktinasi iš Paryžiaus vienai dienai į Londoną atvykusi 33 m. Dalila Boulalam, paskui save tempianti nemažą lagaminą. – Mes - ne automobiliai!“
Pėsčiųjų juostos Londone būtų vienas pirmųjų mėginimų pasaulyje skirstyti pėsčiuosius pagal jų judėjimo greitį. Kituose didmiesčiuose pėsčiųjų pertekliaus problema sprendžiama masiškai lankomose vietose visai dienai ar daliai dienos uždraudžiant transporto eismą. Tokia tvarka yra Niujorko Brodvėjuje ir Times Square aikštėje, Burbono gatvėje (Bourbon Street) Naujajame Orleane.
2008 m. duomenimis, Londoną aplankė 15 mln. turistų – tais metais Londonas buvo turistų labiausiai lankomas miestas pasaulyje. Antras po Londono sąraše – Niujorkas su 11 mln. turistų per metus.