Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
TV_manas 2011-05-30 15:00
Kažkokia nuskriausto moksliuko rauda. Nei konkretumo, nei prasmės, tik beprasmiai retoriniai kalusimai, kreivi palyginimai ir pasimaivymas.
Šeip nesidomėjau krepšeliais ir kam skirstomi pinigai, bet galiu tik tiek pasakyti, kad tiems, kurie iš tiesų dirba, tai ir pinigų netrūksta. Psiaudo mokslininkai ir psiaudomeninikai tuo tarpu kūkčioja, kad neturi iš ko batono pirkti, todėl ir dirbt negali. O nuo kada pinigai ateina prieš darbą? Tas pats ir su mokslu. Tik parodžius stiprią motyvaciją, iniciatyvą ir norą galima pasiekti teigiamų pokyčių.
Būūū tokiems penktokų rašinaims. Gaila skaitymui aukoto laiko.
Muskietininx 2011-05-30 16:26
Ir ko tokiu savo teiginiu nori sulaukti ? Pritarimo ? Iš manęs to negausi. Visų pirma išmok gerbti kitas mokslo sritis, nes žmogus robotas man kaip diskusijų oponentas nėra priimtinas.
Klaudijus 2011-05-30 18:13
"Dirbk, valgyk, miegok, nueik į naktinį klubą, grįžk iš jo ir vėl dirbk. Nusipirk mašiną, susimesk aparatūrą, taškykis su Lady Gaga ir toliau dirbk... gamink maksmios produktą, vėl eik į klubą, vėl valgyk ir miegok. Kartais parašyk komentarą dergdamas dalykus kurių nesupranti ir toliau dirbk, valgyk, miegok ir eik į klubą."
Tikiuosi supranti, kad šitas pasisakymas, su mažais pakeitimais, tinka ir tau?
Muskietininx 2011-05-30 18:59
Taip, suprantu. Jei dar netinka, tai bent jau tiks. Supranti, mažas pakitimas gali labai daug ką reikšti. Smulkmena gyvenimą gali paversti prasmingu. Vien beprasmis egzistavimas tam, kad pavalygti, manęs visiškai netenkina. Būtent prie to ir gali privesti tik tiksliųjų mokslų aukštinimas. Kad ir koks tiksliukas būtum, tu vis tiek privalai suprasti kultūros reikšmę visuomenei. Lygiai taip pat humanitarai turi suprasti tiksliųjų mokslų daromą įtaką. Turi būti pusiausvyra, o tik vienos pusės garbinimas nieko neišspręs.
Indigo89 2011-05-30 20:08
Pritariu TV_manas. Autorius tikras apsiverkes penktokelis kuriam mama baliono nenuperka. Niekas pinigu i kisenes nekis, turi pats kazka daryt jei nori pasiekt. Va amerikoj viena mergaite rase paprastas trumpas noveles, dejo i app store ir neilgai trukus jau ir milijona turejo uzdirbus. Reikia tik moket pasinaudot galimybem. Taip verkdamas gali dziaugtis kad dabar dar nuo dziovos nemire.
Arthuras 2011-05-30 20:19
Kam svarbu "dvasinis tobulėjimas", tai tas asmeniškai tegul ir rūpinasi menininkais. Apibūdink man tiksliai, KAS tas dvasinis tobulėjimas? Lažinuosi, tu to nesugebėsi padaryt. Reikėtų suprast, kad ne kiekvienam įdomu tai, kas yra įdomu tau. Lietuva galės pradėti rūpintis kultūra, šelpti menininkus, kai bus finansiškai tvirta. Elementarus dėsnis - pirma užsidirbama ant duonos, o tada ant pramogų.
Oho, kokios gilios mintys, turbūt jautiesi daug gilesnis ir protingesnis už kitus, nes kiti juk - tik robotai.
Muskietininx 2011-05-30 21:01
Robotą be galo sunku pralenkti dirbant vienos rūšies darbą. Jie gamindami maksimos prekes yra neprelenkiami ir joks žmogus nesugebės supakuoti prekės greičiau, nei tai padarys robotas. Toks robotų pranašumas. O štai žmonės turi savų pliusų. Daug platesnį mąstymą, teisingą kritiką, toleranciją ir šiltus jausmus. Ar robotas gali tinkamai mylėti ir teisingai auginti savo atžalas ? Juk jie irgi gali tapti tik robotais.
Plikas 2011-05-30 22:42
Kažkodėl jaučiu, kad į "robotų lentyną" sudėjai ir aukštos kvalifikacijos siauros specializacijos specialistus - juk jie labai gerai ir greitai moka atlikti tik siaurą apimtį darbų. Ar ne?
Kaip jau kažkas sakė - pirmiausia stogas virš galvos ir pilna lėkštė, o tada jau galima ir padainuoti. Lietuvai brėžiama aukštos kvalifikacijos technologijų specialistų ateitis (bent jau taip deklaruojama), taigi technologiniams ir fiziniams mokslams stengiamasi teikti pirmenybę, nes jie kuria didžiausią pridėtinę vertę. Humanitarams reikėtų susiprotėti - kuo daugiau technologai sukurs pridėtinės vertės, tuo daugiau liks kultūrai ir "dvasiai".
Arthuras 2011-05-30 22:52
Pradėkim nuo to, kad meilė ir kiti jausmai yra viso labo chemija mūsų galvoj, instinktai. Dėl tam tikrų hormonų ir t.t. mes jaučiamės laimingi arba ne ir pan. Mes verkiam, arba ne. Taigi ar iš tikrųjų esame taip toli nuo kitų gyvūnų? Galbūt reikia pabandyti savo jausmus paaiškinti visai racionaliai ir šaltu protu, o ne bandyti iš jų išspausti kažką nežemiško?
Sakai knyga, teatras ugdo moralę? O kaip mes galime nuspręsti, kas yra "gera" moralė, o kas ne? Iš istorijos žinome, kad buvo įvairiausių laikotarpių: ir labai "šviesių" ir labai "tamsių". Tos moralės normos labai smarkiai kito ir kito žmonių požiūris į jas. Tai gal ir dabar yra tas laikmetis, kuomet tos moralės normos keičiasi, taigi galbūt nereikia taip smerkti pop(materialistų ir t.t.) kultūros? Praeis dar keli šimtai metų, žmonių mąstysena vėl pasikeis, pasikeis ir jų vertybės. Ir vėl bus nepatenkintų ir nepritariančių, prieštaraujančių ir pamokslaujančių. Tikiuosi supratai nors kažkiek, ką bandau pasakyt.
gedas 2011-05-30 22:56
Man nepatinka toks siaurias požiūris apie gyvūnus. Gyvūnai daro žymiai daugiau nei kad čia išvardinai, net yra skirstomas gyvūnų išsivystymas pagal socialinį lygį.
Kažkada ir žmonės tokie buvo, kuomet išlikimo klausimas buvo svarbiausias ir visas laikas buvo skiriamas tik norint išlikti. Tačiau užtenka pasižiūrėti į šunį, katiną, kokius bendruomeninius gyvūnus (kurie laikosi būryje), ir suprasi, kad jie lygiai tokie pat protingi, nedaro nieko be tikslo (ko nepasakysi apie žmones), ir jie mėgaujasi gyvenimu!!! Pastebėk kada nors kokį gyvį(-ius) ilgiau per žiūronus.
Norėčiau, kad daugiau būtų atliekama zoopsichologinių tyrimų, eksperimentų. Ir Lietuvoje.
Aišku čia off-topic.
Muskietininx 2011-05-30 23:03
Nežinau, galbūt jūs klaidingai mane supratot. Aš nesu prieš technologinius mokslus. Jie be galo reikalingi. Lygiai kaip ir humanitariniai. Gaila, bet labai dažnai jau stogą virš savęs turintys žmonės vis tiek toliau gyvena primityvų gyvenimą, nevertindami kultūros ir jos teikiamos naudos. Ne visada pilna lėkštė ir stogas lemia žmogaus tobulėjimą. Aš džiaugiuosi, kad iš Lietuvos tikimasi aukštos kvalifikacijos technologų. Bet štai socialogų mes turime per daug. Visur pilna žemos kvalifikacijos vadybininkų, nors apie juos čia niekas nekalba.
Esmė tokia, aš noriu, kad žmonės gerbtų visas naudingas mokslo sritis. Nesvarbu jūs esat tos srities specialistai ar ne, jūs turit tai vertinti. Humanitarai pakloja pagrindą visai visuomenei ir jų vertybėms. Technologai kuria produktą, kurį naudoja ši visuomenė, atsižvelgdama į savo vertybes. Viskas labai stipriai susiję, o tai atskyrę, nieko nepasiektume.
gedas 2011-05-30 23:05
Nereikia laukti šimtmečių, kad suprastum, jog dabartinė pop kultūra yra bevertė. Jeigu dabarties sąvartynai po daugelio metų taps archeologinių kasinėjimų vieta, tai radiniai atskleis buvusios epochos bukumą.
Alchi 2011-05-30 23:12
Ar arogancija yra privalomas būdo bruožas norint "ginti" humanitarus?
Mane užknisa žmonės, kurie šneka aukštais terminais, abstrakčias koncepcijas, įsivaizduoja, kad tai yra kažkas prasmingo ir protingo ir apgaudinėja save, kad patys supranta ką pasakė.
Atrodo tu į šitą kategoriją papuoli, mielas Muškietininks... inks... inks... (aidas)
Skaitydamas straipsnį laukiau, kada apkaltins tarybinę Lietuvą. Respektas autoriui, kad neapkaltino.
O šiaip tai arba autorius naivus, arba giliu sarkazmu užsiima. Jeigu valdžia pasakė, kad lituanistika yra prioritetas, tai nereiškia, kad kas nors nuo to pasikeis. Žodžiai - ne darbai. Aišku humanitarams, gali būti sunku tai suvokti, bet aš tikras, kad jiems viskas anksčiau ar vėliau paaiškės.
Muskietininx 2011-05-30 23:19
Sutinku, buvo įvairiausių laikotarpių, daugybė moralės normų kito, bet per daugybę metų, per daugybę pokyčių susiformavo tai, ką turime dabar. Atsakomybe, pasitikėjimas, supratingumas, pasiaukojimas, tai savybės, kurios bus reikalingos visada. Aš nenoriu gyventi visuomenėje, jei joje nėra tokių dalykų. Galbūt tau tai ir atrodo pasaka, bet kartais ji įmanoma.
Sakai aš pamokslauju ? Galbūt. Pabandyk pamokslauti ir tu. Kartais visai įdomu pasiklausyti kunigo, kartais labai įdomu mintyse jam prieštarauti. Lygiai tas pats su komentarais. Ar tau nepatinka man prieštarauti ? Prieštarauk, kovok už savo nuomonę, bet būk atviras ir kitai.
Muskietininx 2011-05-30 23:25
Susiskirstymas pagal socialinius lygius ne kas kita kaip bandymas užsitikrinti savo vietą. Žmogus tai taip pat atlieka, be to, niekada nepavyktų keliuose žodžiuose sutalpinti platesnio požiūrio į gyvūnus. Bet galiausiai tektų pripažinti, kad žmonės nuo gyvūnų labai skiriasi. Nors iš kitos pusės, gyvūnas taip pat gali labai skirtis nuo kito gyvūno. Šia tema kalbėti gan sunku. Bet kokiu atveju gyvūnas visada simblizuoja tai, ką kontroliuoja instinktai, bet ne abstraktus ir loginis mąstymas.
Muskietininx 2011-05-30 23:37
Tai jau ir dabar prioritetas. Vien tai, kad lietuvių kalbos egzaminas yra privalomas, daug ką reiškia.
Nerijux 2011-05-31 00:34
Pagarba Muskietininx
Nors aš pats labiau remčiau tiksliukus (aš iš jų), bet pagirtini tavo aiškūs ir taktiški atsakymai. Ne su visais sutinku, autorius dažnai nenuosekliai ir toks įspūdis kad desperatiškai, lyg ir maldaujančia ranka ištiesdamas pateikdamas pavyzdžius bando parodyt, kad didesnis humanitarų krepšelis jiems dar per mažas ir kad dirbančiųjų lietuvoje turi būti vos ne tiek pat kiek humanitarų (tik dalis iš jų iš tiesų ne tik morališkai ar literatūriškai palaiko lietuva)... Klausimas, prie ko tai juos ir mus nuvestu...
Lietuvoje Maslovo piramidė aiški kaip niekad - neturėsi saugumo dėl savo ateities- humanitariniai dalykai nebus svarbūs.
Aš ne prieš humanitarus. Paprasčiausiai jų turėtu būti tiek, kad visi kiti galėtu juos išlaikyti.
Alchi 2011-05-31 00:35
Ar tu žinai kas yra technokratas? Man kažkodėl atrodo, kad tik spėji ką tai reiškia. Humanitarus "puola" ir šeip iš prigimties jiems oponuoja gamtamoksliukai, su savo įmantriuoju moksliniu metodu ir kitokioms gudrybės.
Su mielu noru galiu padėti. Nesakau, kad suveiks, bet šansų yra. Patariu užsirašyti ant lapo kuo tu tiki, arba tai ką čia bandei ginti. Tada pabandyk apie tuos dalykus 'giliai' pamastyti. Aišku nepasiseks, bet tada galėsi iškilusius klausimus panagrinėti su Google. Ir patariu susirasti apie tą patį dalyką dvi kuo įmanoma labiau skirtingas nuomones.
Šiaip penktoku nepavadinsiu, bet naiviu - taip. Sakyčiau vaikišku, bet kai kurie vaikai būna labai jau pragmatiškos prigimties - negražu iš jų pusės būtų.
P.S. jeigu nori bandyti lysti į mano dūšią, tai galiu padėti ir pasakyti, kad aš netikiu, jog pozityvistai yra teisūs ir jų įsitikinimas savo teisumu vemt verčia. Tačiau humanitarų arogancija irgi nieko gero neduoda. Harmonijos žmonės reikia - harmonijos.
Indigo89 2011-05-31 11:07
Visuomenes sluoksnis kuriam nerupi niekas daugiau tik daiktai ir isvaizdos Bet siaip gerai kad jis yra. Dabartinis technologiju vystymosi greitis pasiektas is dalies todel, kad zmones labai neefektyviai vartoja produktus. Jei turi pakankamai pinigu siuolaikinis vartotojas butinai juos isleis, o isleis daznai atnaujindamas tai, kas ir taip jam gerai tarnauja, kaip kad automobilis. Taip gamintojai gauna nuolatini saltini pinigu, kurie gali buti naudojami naujoms technologijoms kurti. Be vartotojiskos visuomenes technologinis vystymasis sustotu. Vartotojai savotiskai pasiaukoja (tapdami nemastanciomis avelemis) bendram labui, kuris yra tobulesne visuomene ateityje.
RiMuSaS 2011-05-31 19:06
jokiu tiesu neirodineju.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kęstas Kirtiklis. Apie humanitarus