Prekyvietėse produktų gamintojai seka pirkėjų žvilgsnius  (4)

Produktų gamintojai atranda naują technologijų nišą, galinčią pademonstruoti, ką pirkėjas iš tiesų galvoja ir kas pirkėjui yra įdomu. Tai – pirkėjų žvilgsnio sekimo sistemos. Produktų gamintojai įsitikinę, jog šis metodas – kur kas patikimesnis už informaciją, kurią pirkėjas išsako apklausų metų, informuoja „Wall Street Journal“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Norėdamos išsiaiškinti, kas iš tiesų labiausiai traukia pirkėjų dėmesį, kompanijos „Procter & Gamble“, „Unilever“ ir „Kimberly-Clark“ naudoja pirkėjų žvilgsnių sekimo įrangą ir trimatį kompiuterinį modeliavimą. Taip jos greičiau išsiaiškina, kuris iš naujų produktų pritraukia daugiau pirkėjų dėmesio ir atitinkamai greičiau pasirenka labiau dėmesį traukiančias pakuotes, nustato daugiausiai dėmesio sulaukiančius lentynų taškus.

Koncerno „Kimberly-Clark“ tyrėjai reklaminiuose naujos produkcijos stenduose naudoja kompiuterinius ekranus, kuriuose įdiegtos akių tinklainę sekančios vaizdo kameros. Tyrėjų tikslas – išsiaiškinti, kurias pakuotes lentynose pirkėjas pastebi per pirmąsias dešimt sekundžių. Tyrėjai taip pat gali išsiaiškinti, kas pirmiausia atkreipia pirkėjo dėmesį ir kiek dažnai į tam tikrą produktą buvo atkreiptas dėmesys. Tokiu būdu atsirenkama labiausiai dėmesį traukusi pakuotė.

Rinkodaros ekspertai jau seniai nujaučia, jog testų metu produktų testuotojai nesąmoningai mėgina patenkinti tyrėjų lūkesčius. Be to, anot psichologų ir rinkodaros specialistų, žmonės dažniausiai nė nenutuokia, kur klaidžioja jų žvilgsniai ir kokį įspūdį jiems palieka vienas ar kitas lentynose pamatytas produktas. Ne paslaptis, dažnai tarp to, ką žmonės iš tiesų n o r i daryti ir ką jie s a k o norintys daryti, yra didžiulis skirtumas.

Pirkėjų žvilgsnių sekimo technologijos jau atskleidė kai kurių netikėtų dalykų ir spėjo paneigti keletą prekių gamintojų gretose labai populiarių mitų. Vienas iš jų – kuo didesnis paveiksliukas ant pakuotės, tuo geriau. Pasirodo, pirkėjų žvilgsniui tai – ne taip jau ir svarbu. Anot Merilendo universiteto marketologo Mišelio Vedelio (Michel Wedel), tinklainės sekimo tyrimai byloja, jog tinklainės receptoriai paveiksliuką apdoroja taip sparčiai, jog jo dydis – ne toks jau ir svarbus.

Tinklainės sekimo vaizdo kameros kainuoja nuo 25 iki 40 tūkst. JAV dolerių, tvirtina dr. M. Vedelis. Pagal jų renkamą informaciją galima sudaryti vadinamuosius „karštuosius spalvų žemėlapius“, kuriose išryškėja labiausiai žvilgsnių lankomos lentynų ar produkto dizaino sritys.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)