31-erių, o jau milijardierė: kaip tai jai pavyko? (2)
Jeigu nesate girdėję apie Elizabeth Holmes, greitai apie ją išgirsite. Ji yra įkūrusi ir vadovauja Silicio slėnyje įsikūrusiai 9 mlrd. JAV dolerių vertės kompanijai „Theranos“, kuri sukūrė nebrangų ir itin išsamų kraujo tyrimą, kuriam reikia vos vieno lašo kraujo, rašo „The Business Insider“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
31 metų milijardierei priklauso daugiau nei pusė minėtos kompanijos ir ji yra jauniausia Amerikoje milijardierė, kuri turtą susikrovė tik savo darbu. Beje, „Theranos“ valdybai priklauso ne vienas, bet du buvę JAV valstybės sekretoriai –Henry'is Kissingeris ir George'as Shultzas. Pastarasis praėjusią savaitę atsidūrė laikraščių antraštėse po to, kai paskelbė, jog „Theranos“ siekia, jog JAV vaistų ir maisto produktų administracija patvirtintų kompanijos sukurtą ankstyvos Ebolos viruso diagnostikos testą.
Visa tai yra puikus masalas žiniasklaidai. Tačiau E. Holmes ir jos kompaniją iš kitų išskiria ne tiek žiniasklaidos dėmesys, kiek jų misijos mastas ir tai, ką ši moteris yra pasiryžusi nuveikti.
Atėjo iš miško
Tokios kompanijos, kaip „Theranos“, sveikatos apsaugos sistemos išlaidas Amerikoje gali sumažinti dešimt kartų, mano bendrovės „Forrester Research“ analitikas Jamesas McQuivey'jus.
„Theranos“ sukurtą kraujo tyrimą šiuo metu galima atlikti „Walgreens“ tinklo vaistinėse. Rezultatus galima gauti vos po kelių valandų. Jeigu pasitvirtins, kad šis kraujo tyrimas yra tikrai sėkmingas projektas, tai gali iš esmės pakeisti verslo sąlygas tradicinius kraujo tyrimus atliekančioms kompanijoms, kaip „Quest“ ir „Laboratory Corporation of America“, sako J. McQuivey'jus.
Žinoma, greitesnis ar pigesnis jau egzistuojančios paslaugos suteikimas ar tos paslaugos rinkos išplėtimas nėra kažkas naujo. Tad kuo E. Holmes yra išskirtinė? Ji viską padarė lėtai. Kompaniją „Theranos“ ji įkūrė dar 2003 metais, kai jai buvo vos 19 metų. Tačiau savo pirmąsias 15 minučių sėkmės E. Holmes išgyveno tik 2013 metų pabaigoje, kai bendrovė paskelbė apie savo bendradarbiavimą su „Walgreens“ vaistinių tinklu. Pernai apie bendrovę dar plačiau sužinota, kai apie ją parašė „Fortune“, „Forbes“ ir „The New Yorker“, o taip pat E. Holmes pasakė kalbą apie kraujo tyrimų ateitį kasmetinėje konferencijoje TED.
Kitais žodžiais tariant, E. Holmes ir jos kompanija egzistavo daugiau nei dešimtmetį iki tol, kol „atėjo iš miško“.
Kitų verslininkų pagarba
„Ji yra įkvėpimo fenomenas dėl to, kiek laiko ir pastangų skyrė savo vizijos įgyvendinimui“, – kalbėdamas apie E. Holmes sakė Niujorke veikiančios čiužinių gamybos ir prekybos kompanijos „Casper“ vienas iš įkūrėjų Luke'as Sherwinas.
„Casper“ pati tikisi iš esmės pakeisti kiekvieną 13 mlrd. JAV dolerių vertės JAV čiužinių gamybos ir prekybos srities veiklos aspektą: pačio čiužinio gamybą, jo paiešką, pirkimą ir pristatymą, o taip pat padėti išvengti streso jį grąžinant.
Siekdama tai padaryti, „Casper“ suprato, kaip sunku ką nors pakeisti rinkoje, kurioje yra įsišaknijęs tam tikras vartotojų elgesys ir kurią valdo kelios gerai įsitvirtinusios kompanijos. Būtent dėl to E. Holmes jiems yra įkvėpimo šaltinis.
„Mes tikrai suvokiame visus iššūkius ir struktūrines kliūtis, su kuriomis ji susiduria, – sakė K. Sherwinas. – Ir tikrai yra fantastiška, kad jos siekis apeiti neefektyvią sistemą, kuri užvaldė Ameriką, sulaukė tokio didžiulio įvertinimo.“
Autentiškas keistumas
Tačiau yra ir kitų dalykų, kurie išskiria E. Holmes iš kitų ir daro ją tikra verslo ikona. Ji nebaigė studijų koledže ir taip prisijungė prie kitų verslo milžinų, kaip Markas Zuckerbergas, Billas Gatesas, ar Steve'as Jobsas.
O svarbiausia yra tai, kad ji nusitaikė į pasaulinio masto procesą. Juk nesvarbu, ar esi jaunas ar senas, bet kur pasaulyje tau gali prireikti atlikti kraujo tyrimą. Tai nėra kažkokia specifinė kompiuterinė programa ar nišinė verslo paslauga. Tai yra tokia visa apimanti paslaugą, kaip ir pati medicina. O jos sukurta paslauga yra lengvai prieinama, išsami ir, svarbiausia, gerokai pigesnė.