Per šalčius neužsiveda automobilis? Gal šie patarimai jums padės (0)
Spustelėjęs šaltukas kiekvieną žiemą tampa savotišku indikatoriumi, nurodančiu, kurie vairuotojai turi daugiausiai problemų su savo automobiliais. Dažniausiai jos kyla senų mašinų savininkams, tačiau nesirūpinant technika, keblumų gali atsirasti kiekvienam.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šalikelėse dyzelinius automobilius per šalčius matome neatsitiktinai, mat šių motorų prasukimui reikia dvigubai didesnio sukimo momento nei benzininių.
O įsukti variklį starteriui gali kliudyti ir sutirštėjęs tepalas.
Tepalas taip pat stingsta
Nekokybiška arba seniai keista variklio alyva – viena ir priežasčių, į kurias vairuotojai mažiau kreipia dėmesį. Variklių meistras Žydrūnas Janušauskas pasakojo, kad dar prieš Kalėdas jie su kolega 4 val. vargo, bandydami pakeisti „Opel“ tepalus.
Senas tepalas per šalčius taip sustingo, kad jį išleisti pavyko tik atskiedus dviem litrais benzino ir kaip reikiant pašildžius variklio bloką.
Sunkiai gali užsivesti ir tie varikliai, į kuriuos įpilta didelio klampumo alyva, nes ji atšalus taip pat sutirštėja.
Jei nepasiekiami reikiami alkūninio veleno sūkiai, juos skaičiuojantys davikliai automatiškai neperduos informacijos degalų tiekimo sistemai ir variklio užvedimas taps neįmanomas.
Padės geresnis akumuliatorius
Dyzelinu varomi automobiliai atšalus paprastai neužsiveda dėl nusilpusio akumuliatoriaus. Šąlant jų charakteristikos prastėja, o daugiausiai problemų žiemą turi vairuotojai, važinėjantys trumpais atstumais. Iki galo neįkrautas akumuliatorius tiesiog neprasuks variklio.
Ž. Janušauskas atkreipė dėmesį, kad jei įkrovimas mažesnis nei 85 proc., po ilgesnio stovėjimo elektrolitas taps panašus į vandenį. O užšalusios plokštelės sunkiau atiduoda energiją.
Dyzelinių automobilių savininkams meistras rekomendavo žiemą naudoti kiek įmanoma didesnės talpos akumuliatorius. Tuomet bus galimybę ilgiau prasukti variklį – pakils tepalo slėgis, sumažės trintis ir po antro ar trečio žvakių pakaitinimo greičiausiai užvesite.
Renkantis akumuliatorių, reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į talpą, bet ir jo startinę srovę, kuri nusako jo galimybes atiduoti energiją. Dyzeliniams automobiliui vertėtų rinktis mažiausiai 72 Ah talpos ir 360-400 A startinės srovės akumuliatorių.
„Tada sukimo momentas yra didesnis ir užvedamas net susidėvėjęs variklis su prastomis žvakėmis“, – juokavo Ž. Janušauskas.
Patikrinkite žvakes
Taip pat atkreipkite dėmesį, kaip dažnai važinėjate. Jei planuojate automobiliu nevažiuoti bent porą dienų, geriau per šalčius akumuliatorių visai išimti ir parsinešti namo, nes šaltis nenaudojamą akumuliatorių gali nepataisomai sugadinti. Jis priminė, kad esant žemai temperatūrai, mažėja tiek akumuliatoriaus talpa, tiek ir startinė srovė, o pokytis gali siekti net 30 proc. Todėl, jei abejojate savo akumuliatoriaus būkle, tikslinga jį laikyti šiltai namuose.
Blogiausiu atveju meistras patarė vairuotojams į oro padavimo sistemą už filtro įpurkšti glicerino.
Reikia pasirūpinti, kad savo funkcija nepriekaištingai veiktų pakaitinimo žvakės. Jei šios tvarkingos, įsitikinkite, kad iki jų ateina elektros įtampa.
Senuose automobiliuose starteriui papildomų sunkumų gali sudaryti ir variklio detalių susidėvėjimas.
Baką pildyti tik degalinėje
Taip pat labai svarbu žiemą piltis sezonui pritaikytus degalus. Tai galioja ne tik dyzelinui, bet ir benzinui.
Geriausias būdas išvengti bako užpildymo neaiškios kilmės dyzelinu ar benzinu – lankytis ne kur kitur, o tik degalinėse.
Taip pat atkreipkite dėmesį, iki kokios temperatūros žieminis dyzelinas išlaiko savo savybes. Degalinėse galima rasti ir iki -26, ir net iki -37 laipsnių neužšąlantį dyzeliną.
- Šaltą rytą starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją automobiliuose su mechanine pavarų dėže – išminti sankabos pedalą.
- Spaudžiant šalčiams automobilius su dyzeliniais varikliais rytais reikia „žadinti“. Tai padarysite iš pradžių kelis kartus pasukę raktelį ir pašildę žvakes.
Tai reiškia, pasukite raktelį į padėtį, kai prietaisų skydelyje užsižiebia lemputės, bet automobilio neveskite. Palaikę raktelį keletą sekundžių, automobilį išjunkite ir vėl pasukite raktelį, kad užsižiebtų lemputės. Taip padarę 4-5 kartus, bandykite užvesti motorą kartu švelniai spausdami akceleratorių. - Jei tai nepavyksta iš karto, neverta kankinti starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3–5 sekundes. Tada derėtų duoti elektros sistemai bent pusę minutės poilsio.
- Trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Desperatiškos pastangos kenkia starteriui.
- Stenkitės kiek galima labiau taupyti mašinos baterijose likusią energiją. Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, netgi radijo imtuvą.
- Įsiklausykite į starterio garsą, jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki žvakės blausumo, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė.
- Sėkmingai užkūrus variklį, derėtų vengti aukštų sūkių, kol alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl stipriau paspaudus akceleratorių, jos greičiau dėvisi.