Serviso akibrokštas: viešai pasityčiojo iš automobilio savininko (8)
Ne kartą teko girdėti istorijų, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai apgauna pirkėjus ar servisai – savo klientus. Tačiau ši Klaipėdoje nutikusi istorija – visai kitokia.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prieš pat Naujuosius metus su savo parduodamu „Toyota Auris“ ir potencialiu klientu klaipėdietis Vilius Vilūnas apsilankė uostamiestyje veikiančiame servise „Valpavita“.
Tai, kas ten vyko, V.Vilūnui iš karto pasirodė keistai, bet jis dar labiau apstulbo po mėnesio, sausio 28 dieną išvydęs pašaipų įrašą apie save serviso „Facebook“ paskyroje.
„Nutariau netylėti, nes automobilių serviso „Valpavita“ atlikta automobilio patikra bei įrašas jų oficialioje „Facebook“ paskyroje tikrai mane šokiravo“, – tvirtino jis.
Lygino su sukčiais
Serviso įrašas buvo persmelktas ironija.
„Įsivaizduokite, parduotuvėje nusiperkate prabangų laikrodį, vakare paaiškėja, kad jis sugedęs. Neveikia. Bandote prekę grąžinti atgal, o pardavėjas vis tiek savo:
– Čia taip turi būti! Jis ir neturi veikti. Nešiokite ir džiaukitės. Gražus gi!
Nelogiška? Nelogiška. Panaši situacija nutiko prieš pat šventes, kai klientas užsakė automobilio patikrą prieš pirkimą. Būtų grįžęs į Vilnių su nauju automobiliu. Puiki dovana sau.
Nesiginčysim, išoriškai „Toyota“ pasirodė tikrai graži, tik toks pastebėjimas – sudilęs variklis ar purkštukų nesandarumas (reiktų ardymo tiksliai defektacijai nustatyti). Klientas atsikvėpė, nenusipirkęs sau bėdos, o automobilių perpardavinėtojas – supyko. Labai supyko, kad nepagyrėm, o ir šventės nebe tokios smagios pasidarė. Toliau pyko grįžęs prie PC. Tebūnie.
Nepagailėkite laiko ir kelių eurų patikrai prieš pirkimą. Dažnai matome, kaip bandoma parduoti su paslėptais defektais už tvarkingo automobilio kainą. Pasirinkite servisą, kuriuo pasitikite ir būsite ramūs, nenusipirkę bėdos su keturiais ratais. Linkime sėkmės!“, – skelbė servisas.
Tačiau, pasak V.Vilūno, viskas buvo kitaip. Minėtame servise jis lankėsi pirmą kartą – patikros vietą išsirinko iš Vilniaus atvykęs pirkėjas.
Gedimas – pagal garus
2007-aisiais pagaminto „Toyota Auris“ patikra prasidėjo įprastai. Atvykus į servisą juos pasitiko vyriškis, prisistatęs kaip serviso vadovas Valerijus. Pirmiausia automobilį meistrai pakėlė keltuvu, apžiūrėjo važiuoklę, patikrino ar nėra besisunkiančių tepalų.
V.Vilūnas pasakojo nustebęs, kad tam mechanikai nenaudojo jokių prietaisų, nepamatavo nei kėbulo ar važiuoklės geometrijos, nei dažų sluoksnio ant kėbulo.
„Pats pasiūliau pamatuoti dažų sluoksnį – gal buvo daužtas, kėbulas tvarkytas. Bet pasakė, kad tokio prietaiso neturi“, – tvirtino pašnekovas.
Bet keisčiausiai vyko variklio patikra. Užvedęs automobilį meistras atsuko alyvos kamštį ir pareiškė, kad iš variklio garuoja – esą, variklis išdilęs.
„Man niekaip nesuprantama, kaip galima nustatyti, jog variklis „išdilęs“ tik atidarius alyvos įpylimo angą ar nuėmus alsuoklio žarną dirbančiam varikliui?
Apie tarpines, esančias po purkštukais, ir periodišką jų keitimą šiems varikliams, kurį numato gamintojas, perspėjau, tačiau pirkėjui buvo pasakyta, jog variklis yra „išdilęs“. Galbūt toks variklio patikros metodas ir buvo naudojamas tarybinių laikų meistrų, tikrinant senus vidaus degimo variklius, tačiau dabar gyvename 21 amžiuje“, – tvirtino V.Vilūnas.
Patikimesnius rezultatus rodančios kompiuterinės diagnostikos servise automobiliui meistrai neatliko.
Už tokią patikrą iš „Toyotą“ pirkti ketinusio žmogaus „Valpavita“ paėmė 30 eurų. Šis po tokio verdikto nusprendė automobilio nepirkti.
Techninės apžiūros rezultatai nustebino
Tačiau transporto inžineriją Vilniaus Gedimino technikos universitete baigęs V.Vilūnas užsispyrė išsiaiškinti, ar automobilis tikrai turi problemų su varikliu.
„Po tokios „diagnozės“ teko apsilankyti bei konsultuotis su kitais dyzelinių variklių remonto specialistais – niekas nesuprato, kaip galima nustatyti jog variklis išdilęs nematuojant variklio kompresijos ar neatliekant dūmingumo matavimų specialiais prietaisais.
Pagal atliktus matavimus bei nustatytus parametrus tikrai daug ką galima pasakyti apie variklio būklę.
Siekdamas nustatyti šios „Toyotos“ variklio dūmingumą, kreipiausi į „Transkoną“ – Klaipėdos techninių apžiūrų stotį. Rezultatai mane pribloškė – „Toyotos“ dūmingumas siekė tik 0,14 m-1, kai leidžiama riba šiam varikliui mažiau arba lygi 3,0 m-1.
Taip pat susisiekiau su „Solorinos“, oficialaus „Toyota“ atstovo Klaipėdoje serviso meistru – priėmėju, Papasakojus nustatytą diagnozę bei kaip ji buvo atliekama, visa tai sukėlė šypseną“, – tvirtino V.Vilūnas.
Komentaras užkliuvo
Po dviejų savaičių nuo keistosios apžiūros V.Vilūnas pardavė automobilį kitam pirkėjui ir buvo bepamirštąs istoriją, iki kol pamatė minėtąjį įrašą serviso „Facebook“ paskyroje.
Jis parašė atsakymą, kuriame trumpai nupasakojo apžiūros eigą ir įkėlė „Toyotos“ techninės apžiūros rezultatų lapo nuotrauką. Bet šis vyro komentaras netrukus buvo ištrintas, o serviso anketos administratorius užblokavo V.Vilūną, kad jis negalėtų palikti daugiau komentarų.
Netrukus iš serviso paskyros dingo ir įrašas apie patikrinimą, bet po portalo lrytas.lt skambučio jis vėl buvo paviešintas.
Susisiekus su „Valpavita“ servisu, telefonu atsiliepęs darbuotojas nenorėjo kalbėti apie nutikimą.
„Matot, yra daugybė visokių techninių niuansų, dėl kurių pardavėjas gali abejoti visu pasauliu. Galbūt jis pats jaučiasi teisus.
Kaip ir mes nueiname pas daktarą – vienas daktaras gali pasakyti, kad tu, žmogau, esi sveikas, o kitas gali prie kažko prisikabinti. Yra tam tikrų niuansų, kur šio dalyko tikrai neišspręsim ir čia belieka žmogui sėkmės palinkėti, – tvirtino jis. – Jei suteikti pilną kompetenciją, čia labai brangus procesas, kur išsiardo visas variklis ir tada galim kažką radę sudilusio pasakyti. Žmogui tada tektų susimokėti, o tai kainuoja brangiai.“
Prisistatyti atsisakęs darbuotojas aiškino, kad „Toyota“ savininkas nebuvo jų klientas, todėl situacijos komentuoti esą nėra reikalo.