Iš pirmos į ketvirtą: kas bus, jei automobiliui su mechanine pavarų dėže praleidinėsime pavaras? (12)
Automobilis su mechanine pavarų dėže yra tikras džiaugsmas vairavimo entuziastui. Smagu jausti, kaip tu pats kontroliuoji automobilį, renkiesi pavaras ir, žinoma, darai klaidas. Tačiau mechaninės transmisijos, deja, nyksta ir vis daugiau žmonių jomis net nemoka naudotis. Kita vertus, žinias pagilinti verta visiems – ar galima praleidinėti pavaras vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Klausimas ne toks jau paprastas, kaip atrodo. Nors pačiam perjunginėti pavaras tikrai yra smagu, tai ir nemaža atsakomybė. Apgadinti mechaninius automobilio mazgus yra labai lengva, o nepatyrimas stipriai sumažins ir sankabos disko gyvavimo laiką. Nesunku įsivelti ir į pavojingas situacijas. Tačiau iš tikrųjų praleisti pavaras galima, jei tai daroma protingai.
Iš pirmos pavaros į ketvirtą
Tarkime, kad jūs ką tik pradėjote važiuoti ir greitėjate. Tikrai nieko baisaus nenutiks, jei iš, tarkim, pirmos pavaros šoksite į ketvirtą. Reikės lėčiau atleisti sankabos pedalą, nes kitaip automobilis gali sutrūkčioti. Iš esmės, nieko blogo tikrai nenutiks. Jei sankabos pedalą praleisdami pavarą paleisite greičiau, automobilis sutrūkčios todėl, kad variklis suksis kur kas greičiau nei pavarų dėžė. Atleidžiant sankabą ir leidžiant varikliui ir pavarų dėžei susijungti, variklio greitis staiga nukris ir, jei apsukos bus per žemos, jis paprasčiausiai užges.
Jungdami žemesnes pavaras būkite atsargesni
Tačiau jungiant žemesnes pavaras reikia būti atsargesniems. Daugelis vairuotojų lėtėdami pavaras praleidžia be didesnių bėdų, tačiau važiuojant labiau entuziastingai problemų tikrai gali kilti. Visų pirma, jei važiuojate didelėmis apsukomis ir staiga nuspręsite pasirinkti kur kas žemesnę pavarą, galite stipriai apgadinti variklį, nes pavaros sukimosi greitis bus kur kas didesnis už variklio.
Pergazavimas
Tačiau taip gali nutikti tik netyčia, dažniau žemesnės pavaros jungiamos tik lėtėjant. Tuomet svarbu prieš atleidžiant sankabą truputį kilstelti variklio apsukas, kad jos sutaptų su pavaros sukimosi greičiu – anglų kalboje ši praktika vadinama rev matching. Tai – įgūdis, kurį reikėtų suprasti visiems vairuotojams, bet geriau nesipraktikuoti bendro naudojimo keliuose.
Taigi praleidinėti pavaras tikrai galima, bet tik tuomet, kai žinote, ką darote. Jei jau vairuojate automobilį su mechanine pavarų dėže, tai geriau juo ir mėgaukitės, tobulinkite įgūdžius ir gilinkite žinias.