Dažna klaida - ar žinote, kaip taisyklingai reikia atjungti akumuliatorių? Nesilaikant vienos taisyklės geriausiu atveju gali perdegti saugikliai, blogiausiu - baigtis gaisru  (9)

Keisdami akumuliatorių dauguma vairuotojų net nesusimąsto, kad ši iš pažiūros paprasta procedūra slepia rimtą pavojų. Gnybtus atjungti reikia ne pagal tai, kaip yra patogiau, o laikantis vienos taisyklės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atjungiant akumuliatorių neigiamas polius arba minusas turi būti nuimamas pirmiausia. Juo per automobilio kėbulą veikia įžeminimas. Dėl šios priežasties iš pradžių nuimdamas teigiamą gnybtą vairuotojas rizikuoja raktu paliesti kėbulą ir taip sukelti didžiulį trumpąjį srovės jungimą.

Atskirais atvejais dėl to gali perdegti keletas saugiklių, tačiau incidentas gali pasibaigti ir gaisru. Taip pat reikia turėti omenyje, kad šiuolaikiniuose automobiliuose gausu elektroninės įrangos, kurios komponentai yra jautrūs staigiems įtampos šuoliams. Kai kurioms detalėms žalinga gali būti ir 12 voltų įtampa. 

Išvengti rimtų problemų – visai paprasta. Tereikia pradėti nuo neigiamo poliaus gnybto. Jį atsukant taip pat nereikia baimintis, kad naudojamas raktas palies kėbulą ar kokią nors automobilio metalinę detalę – įrankio, atsukamo sujungimo ir kėbulo įtampa yra tokia pati, todėl trumpasis jungimas neįvyks.

Atjungus neigiamą gnybtą, teigiamą galima palikti pritvirtintą, nebent norima visiškai išimti akumuliatorių. Ši taisyklė galioja ir atvirkščiai – įdėjus akumuliatorių pirmiausia prijungiamas pliusas. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(121)
(25)
(96)

Komentarai (9)