Amsterdamo kanaluose pastebėta iki šiol neregėta transporto priemonė: inžinieriai žada susisiekimo revoliuciją (Video) ()
Netrukus Amsterdamo lankytojai senoviniuose miesto kanaluose galės išvysti tyliai plaukiojančias nedidelio automobilio dydžio autonomines valtis, gabenančias žmones, prekes ar šiukšles.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai elektrinės „Roboat“. Toks pavadinimas skamba tikrai šauniau nei „autonominė plaukiojanti transporto priemonė“. Projekto Nyderlanduose sumanytojai tikisi, kad šios valtys pakeis naudojimąsi miesto vandens keliais į gerąją pusę.
„Viena vertus, susiduriame su tokiomis problemomis kaip didelis eismo intensyvumas, elektroninė komercija, logistika. Dėl šių veiksnių kemšasi siauros senosios miesto dalies gatvės. Kita vertus, yra labai daug kanalų, kuriais dabar plaukioja tik turistai.
Todėl sukūrėme autonominę valtį, kuri turėtų padėti sumažinti miesto logistikos problemas bei galėtų būti naudojama kaip transporto priemonė“, – sakė Amsterdamo pažangiųjų metropoliteno sprendių instituto inovacijų direktirius Stephanas van Dijkas.
Po ketverius metus trukusių bandymų naudojant mažesnius modelius ir koncepcijos tobulinimų kūrėjai pristatė pirmąsias dvi užbaigtas, visiškai funkcionalias „Roboat“ valtis. Ko gero, viena pirmųjų užduočių bus nemalonus, bet itin svarbus darbas – šiukšlių rinkimas. Siaurose miesto gatvėse šiukšliavežės kelia pavojų ir sukelia spūstis.
Autonomines valtis planuojama paversti plaukiojančiais šiukšlių konteineriais, kurie patys sugrįš į bazę, kai bus pripildyti šiukšlių. Inovatyviajai idėjai pritarianti miesto valdžia svarsto, kurioje vietoje kitais metais pradėti bandomąjį atliekų rinkimo etapą, nurodė Stephanas Van Dijkas.
Kol kas „Roboat“ valtimis draudžiama plukdyti žmones, bet ateityje 1 200 kilogramų sveriantys laiveliai galės būti naudojami ne tik šiukšlėms, bet ir keleiviams bei prekėms gabenti. Be to, valtys sukurtos taip, kad jas būtų galima sukabinti.
„Naudojant mūsų sukurtą programinę įrangą, galima suplanuoti kelionę iš taško A į tašką B, ir programa automatiškai randa trumpiausią maršrutą. Plaukdama valtis skenuoja aplinką, kad išvengtų susidūrimo su kitais objektais ir valtimis. Palyginus su autonominiais automobiliais, „Roboat“ greitis yra gana nedidelis – siekia apie šešis septynis kilometrus per valandą, nes greičiau plaukioti kanalais draudžiama. Taigi, žmonės turės progą ramiai mėgautis Amsterdamo vaizdais“, – tikino S. van Dijkas.
Sujungus keletą „Roboat“ valčių, atsiras unikalių panaudojimo variantų, pavyzdžiui, bus galima suformuoti plaukiojančią koncertų platformą, laikiną tiltą, baržą arba, jūroje išsiliejus naftai, teršalų dėmę apjuosti autonominių valčių žiedu.