JAV populiarėja „blogerio“ profesija (2)
Tinklaraščio rašymas Amerikoje tampa pelningu užsiėmimu. Statistikos duomenimis, šioje šalyje atlygį gaunančių „blogerių“ yra beveik tiek pat, kiek advokatų, ir kur kas daugiau nei programuotojų ir gaisrininkų, rašo „The Wall Street Journal“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Amerikos visuomenėje tinklaraščiai jau seniai tapo svarbiu sociokultūriniu reiškiniu. Šiuo metu apie 20 mln. amerikiečių turi savo blogus, 1,7 mln. iš jų rašymo uždirba pinigus, o 452.000 amerikiečių asmeninis tinklaraštis yra pagrindinis pajamų šaltinis. Demografiniais duomenimis, profesionalūs tinklaraštininkai paprastai turi itin gerą išsilavinimą: trys iš keturių yra baigę koledžą. Daugelis jų yra baltosios rasės, vyriškos lyties atstovai. Vis dėlto nors savo blogus turi vienas iš trijų jaunų žmonių, pragyvenimui iš jų užsidirba tik 2 proc.
Jei žiniasklaida kažkada išsikovojo „ketvirtosios valdžios“ pozicijas, galima teigti, kad dabar blogeriai tampa „penktąja valdžia“, rašo „The Wall Street Journal“. Iš esmės galima kalbėti apie svarbią informacinės erdvės tendenciją, kai įprastą informacijos perdavimą keičia nuomonių įvairovė. Panašius pokyčius galima stebėti ir pagrindiniuose amerikiečių televizijos kanaluose, kurie pastaruoju metu virto 24 valandas per parą trunkančiu skirtingų požiūrių ir vertinimų pristatymu.
Anot „The Wall Street Journal“, tai, kas kažkada buvo tik hobis, tapo rimta profesija. Pastaruoju metu JAV žurnalistų skaičius mažėja, o tinklaraštininkų randasi vis daugiau. Daugiausia šios naujos profesijos atstovų ne tik JAV, bet, ko gero, ir visame pasaulyje yra Vašingtone.
Šiuolaikiniai tinklaraščiai nebėra siauros specializacijos forumai, jie tapo didelėmis diskusijų platformomis, kur aptariamos kone visos įmanomos temos: pradedant vaikų priežiūra baigiant elitiniu menu. Daugelis verslo kompanijų yra pasirengusios populiariems blogeriams mokėti nemažas sumas.
Pasak žurnalo, žmogus, kurio tinklaraštį kiekvienais metais aplanko apie 100 tūkst. žmonių gali tikėtis 75 tūkstančių dolerių metinio uždarbio. Už gerą reklaminį tekstuką, publikuota tinklaraštyje, paprastai mokama 75-200 dolerių.
Reiktų pasakyti, jog Lietuvoje tikrai yra panašaus skaitomumo tinklaraščių, o tarkim populiariausias iš jų www.nezinau.lt sutraukia dar daugiau skatytojų. Tačiau uždarbio galimybės toli gražu nepanašios į aprašytas, nebent tai bendras penkmečio veiklos rezultatas.
Vis dėlto, kaip rašo dienraščio „The Wall Street Journal“, visuotinio „blogeriavimo“ reiškinys turi ir neigiamų pusių. Mat paprastai nuosaikias pozicijas atstovaujantys tinklaraščiai nesulaukia didelio populiarumo, todėl autoriai dažnai bando užaštrinti savo pasisakymus, palenkti juos į „kairę“ ar „dešinę“, arba publikuoti pigias sensacijas tam, kad pritrauktų daugiau skaitytojų.
Teisybės dėlei, reiktų pripažinti, jog tokios publikacijos būna ir profesionaliuose naujienų leidiniuose, galbūt išskyrus pačius solidžiausius ir stambiausius pasaulio leidinius.