Mykolas Drunga. Kai Europa buvo tamsusis kontinentas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

karol 2009-07-06 20:47
kazka girdejau apie komiteta, bet nieko teigti negaliu.mano mintis apie skaicius buvo kitokia: didesnis zmoniu skaicius proporcingas didesniam pinigu skaiciui.o kodel rusija nenori grazinti skolos tai manau vien del isidydumo, kaip atrodys kai tokia salis nusileidzia otkiai mazai saliai
Matas 2009-07-06 23:30
Sprendžiant iš komentarų, tai sakyčiau mano karta ne ką ir tepasimokė. Jei sugebame pateisinti Hitlerį, tai nemanau jog trečias pasaulinis karas už kalnų. Augam naujais kompleksuotais despotais. Ar turtingą žmogų reikia žudyti? Gal sumanysit pulti Ameriką arba Kiniją? Juk jie turtingiausi. Ar esam tokie pavydūs galios jog savo negalią bandom pateisinti žiaurumą? Gerbiamieji, tai didelis žingsnis atgal į silpnųjų ir vargšų valstybę. Stiprūs mokosi, dirba, kuria ir uždirba. Verslininkas, o ne biurokratas yra galia. Žydai tai suprato ir besivystantis pasaulis tai supranta. Kas čia tokio jog pasaulį būtų valdę žydai? Koks skirtumas kuris iš verslo žmonių jį valdo. Tačiau jei valdytų Hitleris, skirtumas garantuotai būtų. Kas sugeba kurti pažangesnes technologijas, laimi karus. Kas sugeba mąstyti sugeba kurti. Neteisinkim savo tingumo nesąmonėm. Patys žinom jog nuo to netapsim kietesni. Kokia visa šių skaičių prasmė? Pademonstruoti savo antiamerikietišką poziciją? Norit gyvent idealiam pasauly kur visi turi viską ir dėl to nereikia stengtis? Pranešiu naujieną - tokio pasaulio neturim. Tokioj sąmokslo teorijų košėj ištirpsta žmonių smegenys, o internetas net verda visokių sapaliojimų skaičiais. Ar jaučiatės galingesni kai galite visiems plauti smegenis dėl savo iliuzijų? Tai nedaro jūsų stipresniais. Pažanga, broliai ir seserys, dabar ne mūsų pusėj ir jei nesinaudosim šia laisvės suteikta galimybe liksime trečiarūšiais žmonėmis... Klaidžiojam ieškodami tiesos, kurios pasaulyje nebuvo ir nebus. Čia juk nei gera nei bloga. Laimi protingi ir galingi. Atsibuskim, gyvenam mokslo ir technologijų amžiuje. Mokykimės, o ne cituokim blogus, kurie tenkina mūsų, vargšų egoizmą.
Schmutziege 2009-07-06 23:58
Matai ar tau patinka įsijungus televizorių pamatyti pvz. Bernin, kuri yra Lietuvos pilietė, bet lietuviškai nei rašyti, nei normaliai šnekėti nesugeba? Manu nelabai. Lietuviams- Lietuva, žydams- Izraelis, etiopams- Etiopija. Kas būtų Lietuvoje dabar, jei ne genocidas- antrasis Izraelis, o lietuviai tautinė mažuma. Jei nepatinka sava šalis, stenkis ką nors padaryti,o ne eiti lengviausiu keliu- emigruoti. Taip, norint pasiekti, ką nors reikia daug dirbti, mokytis, bet kam milijardierių palikuonims stengtis, nusamdai protingą buhalterį, analitiką ir vsio. Dabar neliko tyrų jausmų, viską valdo turtingi, žiaurūs žmonės. Ką daryti žmogui, kuris ne vien pinigų trokšta, nori padėti kitiems? Ogi tapti bejausmiu robotu, nes kitaip busi apgautas ir iščiulptas. Čia ir prirašiau kažkokių filosofijų.
Matas 2009-07-07 00:39
man televizoriuj gali kad ir marsiečiai dainas dainuoti. Mano kraštas man labai patinka, bet mano laisvę riboja tik žemės atmosfera ir deguonis, o ne valstybės sienos. Emigruoti nesiruošiu, bet jei reiks nieko baisaus tame nematau, kad ir į kitą planetą. O šiaip, žmonės turi kojas ir emigruoja. Tai natūrali būsena. Paukščiai juk apskritai neturi valstybių. Būtų nelogiška. O taip dažnai norime jais būti... Esam per žemiški. Nematau problemos jei lietuviai išsikraustys į Angliją, o romai atsikraustys į Lietuvą. O dėl rasistinių pažiūrų, tai galiu tik pasakyti jog bet koks radikalumas garantuoja revoliucijas, kraują ir karą. Žmonės norintys taikos bando kalbėtis, o ne dalytis žemę pagal tautybes. Laikas ir globalizacija turėtų plėsti pažiūras ir nuomonių gausą, tačiau kaip matau tik skaudina tamstą. Žmones liūdina vienintelis faktas, kad demokratija yra pilka. Čia nėra spalvotų revoliucijų, audringų perversmų. Tik jei stengies, gali turėti. Doram žmogui, norinčiam guosti silpnus ir vargšus Lietuva ir kitų rasių žmonės tikrai netrukdo. Jausmai iš žmogaus tikrai nedingsta. Jausmų tiesiog kartais nepuošia protas. Jei žmogus netrokšta pinigų ir galios, tai demokratinėje santvarkoje jam bent jau įmanoma išgyventi, kadangi yra socialinė parama, kurią skiria dirbantys verslininkai, o ne valdžia, kuri niekad nekūrė ir nekurs jokios vertingos produkcijos jokiose santvarkose. Mūsų valdžia tik dažnai nori prisiimti mokesčių mokėtojų nuopelnus. Socializmas todėl ir pralaimėjo. Kapitalizmo ir socializmo vidurkis lemia gerbūvį, o ne kraštutinumai. Jei nori guosti ir gelbėti pasaulį gyventi vis tiek reiks, o už krikščioniškas dorybes nieks maisto neduoda. Nebent būsi kunigas... P.S tave, kaip dorą ir taikų žmogų, kompromituoja radikali gobšaus Lietuvos žemės savininko pozicija. P.S jei vaikai teisiškai neatssako už tėvų klaidas, logiškai negali pretenduoti ir į jų uždirbtą gerbuvį t.y. paveldėti turtą, įskaitant tautybę. Akis už akį? Karta už kartą?
Matas 2009-07-07 01:04
Visas pasaulio turtas yra mūsų išradingume, o ne 300 žmonių ratelyje. Visuotinis gerbūvis pastoviai kyla ir yra gana tolygus visose valstybėse, visi vystomės panašiai ir tai lemia pastangos, o ne verkšlenimai. Ar norintys paguosti skurstančią Afriką bent pirštą dėl jos pajudino? Kol kas ten matau tik turtingus žmones, kurie bando investuoti ir sukurti naujas rinkas, taip keliant gyvenimo kokybę, mažinant mirties riziką. Kunigai su krikščioniška paguoda ten bejėgiai. Reikia pradėti griauti mitus apie blogus, žiaurius ir bejausmius laikus. Čia kelios video su tikrais mokslinės statistikos faktais savišvietai: http://www.insidefeeders.com/archives/3332 http://blog.ted.com/2007/09/steven_pinker.php
meslinukas 2009-07-07 11:14
visiškai sutinku su Schmutziege Matas - esi baisus liberalas "Nematau problemos jei lietuviai išsikraustys į Angliją, o romai atsikraustys į Lietuvą" - čia tas pats, kas sakyti "nematau problemos, kad Lietuva išnyks" "Ar turtingą žmogų reikia žudyti?" - ne, o ar aš taip kur nors sakiau? "Verslininkas, o ne biurokratas yra galia" - čia ~ kaip "pinigai, o ne valdžia yra galia"; ane?... "Žydai tai suprato ir besivystantis pasaulis tai supranta" - klysti - pinigai ir valdžia tai yra geriausi draugai, norit gauti visišką valdžią. o kaip daro amerikonai? - pastato savą valdžią, o jeigu eiliniai žmogeliai tos primestos nenori, tai taiko sankcijas. sionistai elgiasi taip pat. o kas turi daugiau galios - verslininkas ar biurokratas, tai priklauso nuo esamos santvarkos. jeigu vyrauja liberalizmas, tai stipresnis verslininkas, jeigu (tarkim) aristokratija, tai biurokratas (biurokratas - politikas, galintis daryti sprendimus, neatsižvelgdamas į daugumos nuomonę). o ar kartais nepagalvoji, kad demokratija - taip pat radikalumas - juk tai dugumos diktatūra, kur vienodas politines teises turi ir narkomanas ir alkoholikas ir vagis ir eilinis pilietis. daugumos balsu manipuliuoti yra daug lengviau negu tau gali atrodyti. tai daro masinė žiniasklaida. juk tai pats svarbiausias (o neretai ir vienintelis) eilinių žmogelių žinių šaltinis. paskaityk Platono "Valstybė" "valdžia niekad nekūrė ir nekurs jokios vertingos produkcijos jokiose santvarkose" - jop, ji tą produkciją skirsto, o jeigu to nedarys neitu gausi tos soc. paramos (apie kurią kalbėjai), nei ką. nesakau, kad verslininkas nesvarbus, neesu už tai, kad viskas priklausytų valstybei, bet žmogus turi instinktą imti, o kad jis nepaimtų per daug, tai turi reguliuoti valdžia. kas dirba daugiau, tas ir uždirbs daugiau, kas mažiau - tas ir gaus mažiau, bet kad nebūtų taip, kad vieną gražią dieną viskas atsiduria po kokio monopolininko padu. "Visuotinis gerbūvis pastoviai kyla ir yra gana tolygus visose valstybėse" "matau tik turtingus žmones, kurie bando investuoti ir sukurti naujas rinkas, taip keliant gyvenimo kokybę" - o aš matau protingus žmones, kurie naudojasi galimybe ekonomiškai okupuoti Afriką, kuri neturi nei pinigų, nei stiprios valdžios, kad galėtų sustapdyti (tarkim) Kinijos invaziją http://www.technologijos.lt/n/mokslas/g ... 18/325&l=4 dabar jie kelia ekonomiką, o paskiau naudos saldainio ir lazdos taktiką - daryk kaip sakau - duosiu saldainį (paskolą ar dar ką nors), jeigu nebus taip, gausi iš lazdos (nutrauksim sutartis, prekybą, atleisim darbuotojus ir t.t. ir pan).
mykolas 2009-07-07 11:45
meslinuk, valstybės labiau reikalingos monopolijoms ir korporacijoms, nei paprastiems žmonėms. Kas gi daugiau kuria įstatymus saugančius monopolijas, bankus, korporacijas jei ne valstybės. O uždirba daugiau ne tas, kuris dirba daugiau, o tas kuris kitus priverčia jam dirbti. Ir kaip manai kas gi daugiau saugo tų "legaliai" susikrovusių darbštuolių turtą jei ne valstybė. Jei kurį aferistą ir nuteisia, tai tik dėl vaizdo ir todėl, kad buvo konkurentas kitiems aferistams. O pašalpos ir pensijos - tai dar vienas įrankis masėms valdyti, pasakys Kubilius "mažinsim pensijas" ir žmonėms protas aptems. Čia pat išlįs ir gelbėtoja Grybauskaitė su fantastiškais reitingais
Matas 2009-07-07 12:38
Iš esmės nematau problemos, kad Lietuva išnyks. Kas čia tokio baisaus? Mums tai atrodytų žiauru, ateities kartoms gal net sveikintina. Išnykimo gerumo ar blogumo faktas yra reliatyvus. Egoistiškai mums, taip - tai blogai. Šitą sistemų duotybę per dažnai vertinam kaip neišvengiamą, nepajudinamą ir absoliučiai gerą. Juk jei būtum gimęs turku dabar taip pat mąstytum apie Turkiją, jei rusu, galvotum jog Lietuva turi priklausyti jiems. Protinga demokratija mokosi iš komunizmo ir linksta link socializmo, tačiau veda vidurkį o ne renkasi kraštutinumą. Iš esmės dirbantiems žmonėms soc. paramos nereikia ir nereiks, jos reikia pažemintiems ir nuskriaustiesiems. Jeigu LT turime iškreiptą situaciją su korupcija tai nereiškia jog demokratijos principai, didele dalimi įtakojami sovietinės hierarchijos palikimo, yra neteisingi ir visi čia susimokė prieš mus. Pinigai yra gebėjimų atspindys, už juos perkama energija ir galia. Valdžia kaip duotybė gamtoje neegzistuoja, todėl gebėjimams ir galiai nėra nei draugė nei priešė. Ji normaliose demokratijose yra masių rankose, juk būtent to, kaip suprantu visi ir norėjo. Tiesiog natūra yra tokia, jog fizikoje visad nugali galingesnis ir tam jokia demokratija nesugeba prieštarauti. Prieš vėją nepapūsi. Tai daugiau krikščionybės reikalas. Valdžia reikalinga darbštiems ir gabiems, kad nereiktų gaišti laiko patiems skirstant paramą vargstantiems, kadangi pastarieji nepakęs turtinės diskriminacijos ir darbštiems tik trukdys dirbti rengdami visokio plauko revoliucijas. Tačiau galų gale jei atotrūkis ir toliau didėja žmonija išsiskirs į dvi rūšis - super pažangiąją ir tingiąją. Tada maži ir silpni galėsime tik kliautis gera galingųjų valia ir jų valdžios institucijos į nenuovokiąją rūšį gali apskritai nebekreipti dėmesio, nes jų nebejaudins mūsų problemos. Jei bandysime pulti kaip tai darė Hitleris, būsime visiškai sutrypti pažangiausių technologijų. Na gerbūvis ne visose valstybėse yra vienodas, šiek tiek suklydau žodžiuose, tačiau gerbūvio kilimas labai panašus. Ir Amerika šiuo požiūriu jau senai nedominuoja. Aišku, kad Afriką gaivinam jog savanaudiškai susikurtume naujas rinkas, tačiau sveiki gyvi, egoizmas tik ir varo šitą pasaulį į priekį. Bendradarbiavimas yra didesnio egoizmo išraiška. Vystymasis ir pažinimas yra valios galiai atspindys (F. Nietzche). Platono valstybę skaičiau, dėkui už gerą pasiūlymą. Tik ar nematai prieštaravimo jog jei nenorim, kad valdžia būtų neapsišvietusių masių rankose, tenka pripažinti jog ji turi būti intelektualių ir darbingų žmonių rankose. Gal natūra lemia jog verslūs žmonės ten stato savo patikėtinius? Nešvaru? O gal natūralu?
T 2009-07-07 13:03
Jokiu būdu neteisinu žydų genocido, bet dažnai prieš pramonės revoliuciją būdavo žydų persekiojimo suaktyvėjimas. Dažnai jie tiesiog būdavo išvaromi iš šalies, kartais išžudomi. Aišku, kai Hitleris planavo pasidalinti visą pasaulį tai nusprendė žydus išžudyti. O Lietuvoje prieš karą žydai sudarė apie 10 proc. gyventojų ir valdė apie 80 proc. gamybos ir prekybos. Jei jie būtu išlikę, tai panašiai būtu ir dabar.
Tir4elis 2009-07-07 13:46
Išgirstu tokius pasakymus, kad "Lietuva gali ir išnykt man nesvarbu" tai tikrai pyktis suima. Matai, matau esi apsiskaitęs, bet šiuo atveju paistai kaip reta. Nejaugi gali tokie dalykai kaip tauta ar Tėvynė taip mažai žmogui reikšt? Nejaugi nusispjaut į tai kas esi, į tai kur tavo šaknys? Negi žmogau esi tik vėjo blaškomas lapas kuriam visai neįdomu kur supūt? Juk jei sutinki, kad sunyktu tavo tauta, vadinas esi linkęs jos vietą užleist kitai, galbūt didesnei ir agresyvesnei tautai. Tuščia vieta nebūna, ją visada kažkas užpildo. Tai kieno gi interesai tau svarbesni nei tų, kurie kalba tavo paties kalba, tu kurie tau turėtu būt savi? ...
Matas 2009-07-07 13:59
Moralės ir auklėjimo iliuzijų pozicijoje aš stoviu ir stovėsiu už savus, žemiškos mano šaknys, tačiau to nevadinčiau visuotiniu gėriu ar absoliučiu būtinumu. Nei tėvynės nei tėvų aš nesirinkau, joje gimiau. Meilė šiems dalykams turi būti pasverta, kitaip gimdomas nacionalizmas. Jei sąžiningai, tai žmogus yra vėjo blaškomas lapas ir iš esmės nėra svarbu kur gyventi savo gyvenimą. Jis visur toks pat kupinas realybės. Lietuva - mažas žemės lopinėlis, visata, jei ne daugiau yra mano namai.
meslinukas 2009-07-07 14:37
nu taip, dabar situacija tokia. ją reikia keisti.
meslinukas 2009-07-07 20:48
1)jis tikrai nesiruošė nukariauti pasaulio 2) prie ko čia nukariauti pasaulį ir išžudyti žydus? žydai tikrai tam nebūtų priešinęsi, atvirkščiai - netgi būtų padėję, todėl jų (tavo nupasakotu atveju) tikrai nebūtų reikėję naikinti. o šiaip tai jo, būtume Izraeliu patapę, jeigu ne Hitleris.
Matas 2009-07-07 22:02
tikrai tikrai?
meslinukas 2009-07-08 09:27
Matas, atsiprašau, kad taip atgal grįžtu, bet neturėjau laiko ankščiau, kad perskaityti viską, ką tu parašei, suprasti ir atsakyti, bet "Protinga demokratija mokosi iš komunizmo ir linksta link socializmo, tačiau veda vidurkį o ne renkasi kraštutinumą" - ką tu tuom norėjai pasakyti? "Iš esmės nematau problemos, kad Lietuva išnyks" - nu, čia jau be komentarų... "Jeigu LT turime iškreiptą situaciją su korupcija tai nereiškia jog demokratijos principai yra neteisingi" - ne, jie nėra neteisingi. jie visiškai teisingi būtų, jeigu visi būtų sąžiningi ir žinotų vienodą kiekį informacijos ir būtų vienodai protingi. dėja taip nėra. ir visoje šalyje yra tik labai maža dalelė žmonių, žinančių tikrąją situaciją ar galimus gerus, Lietuvai naudingus sprendimus ir manau, kad jie ir teturėtų priiminėti sprendimus. o pas mus sprendimus priima dauguma, kurios žiniomis ir nuomone labai sėkmingai manipuliuoja žiniasklaida. "Pinigai yra gebėjimų atspindys" - na, iš dalies taip, bet ne visados, o ir tie gebėjimai gali būti skirtingose srityse. (geras vagis daug pavogs, geras darbininkas daug uždirbs ir pan...) "visad nugali galingesnis" - galingesnis nevisados reiškia geresnis. "Valdžia reikalinga darbštiems ir gabiems" - reikalinga visiems, jeigu reikia atlikti didelį darbą ir koordinuoti veiksmus. "žmonija išsiskirs į dvi rūšis - super pažangiąją ir tingiąją" - sprendimas - tinginiai tingės rengti revoliucijas, o noras gyventi privers juos dirbti ir situacija išliks stabili, jeigu tik jiem bus suteiktas šansas dirbti ir išgyventi. žiūriu, kad tau patinka klasių kovos iėja. man ji nepatinka, nes tai skaldo valstybę. "geras valdovas turi rūpintis tiek turtingiausio tiek ir vargingiausio piliečio gerbūviu" (kažkaip~ taip Hitleris rašė) "Tik ar nematai prieštaravimo jog jei nenorim, kad valdžia būtų neapsišvietusių masių rankose, tenka pripažinti jog ji turi būti intelektualių ir darbingų žmonių rankose" - ne, nematau jokio prieštaravimo ir būtent to ir noriu, tik dar būtų galima pridėti teisingų. "Gal natūra lemia jog verslūs žmonės ten stato savo patikėtinius? Nešvaru? O gal natūralu?" - nu, sutiksiu kad tai yra natūralu. iš tikrūjų, tai taip beveik visados ir buvo, bet problema tame, kad tų turtingų ir galingų yra ne 1 ir ne 2, o tai jau reiškia kovą. aišku, laimėjęs tą kovą žmogelis turbūt norės susigrąžinti savo "investicijas" (pvz verslininkas galės kainas pastatyti tokias, kokių nori ir pan). rezultatas - vėl grįžtame prie tironijos (jeigu neklystu, tai dar taip ir Platono parašyta toje knygoje). taip gerus, lietuvai naudingus
Zigzaueris 2009-07-08 12:07
Nacionalizmas tėra idėja už tautų laisvę ir nepriklausomybę.Nematau jokio blogumo nacionalistinių idėjų ugdyme.Taikliai apibrėžia nacionalizmo skirtumą,nuo nacizmo posakis:"Nacizmas iškelia tautą,o nacionalizmas-tautos vertybes."
Matas 2009-07-08 12:09
Norėjau pasakyti, kad po krizės imsime reguliuoti rinkas, vadinasi mokysimės iš Kinijos, kadangi visiškai laisva ekonomika nepasiteisino. Vadinasi ne absoliučiai atmetame komunizmą. Čekuolis dar kalbėjo kaip komunizmas krypsta link demokratijos, o demokratija link komunizmo, kai kažkur pusiaukelėj susitiks... Būtent, dėl to jog neišsilavinusios masės, o ne intelektualai išsirenka nesveiką valdžią atsiranda problemos. Bet masių apšviesti praktiškai neįmanoma, o patikėti valdžios rinkimą tam tikro IQ žmonėms iš karto reikštų klasių kovą. Jei priimsime, jog galima tai paaukoti, vadinasi taip pat krypstame prie komunizmo. Gebėjimai yra gebėjimai, vagis tu ar darbininkas. Tą išsiaiškinti yra skirti įstatymai. Jei valstybėje galima vogti, vagių visad atsiras. Kvailų žmonių kvaila valdžia, todėl kvaili ir įstatymai. Todėl yra vagių, kurių taip masės nekenčia. Bet pačios dėl to yra kaltos. Galingesnis reiškia galingesnis ir tiek... Gėris keista sąvoka, norėčiau pakeisti ją protingumu. Didelius darbus koordinuojant veiksmus atlieka tik darbštūs ir gabūs. Problema, jog turtingų yra ne 1 ir ne 2? Tai kokio gėrio tu žmonėms nori? Tik pinigai užtikrina gerovę, vadinas kuo daugiau turtingų, tuo geriau. Ar aš čia kažko nesuprantu? Jei tik keli turtingi, tai ir yra tironija. Esu pasimetęs šioje keistoje logikoje. Ar mums tiesiog reikia valdžios, pastovaus ir nesudėtingo darbo, jog imituotume gyvenimą? Papasakok apie savo idealios valstybės struktūrą. Norėjau paklausti ar tikrai tikrai Hitleris nenorėjo užkariauti pasaulio? Juk žudė jis ne tik žydus, o ir Lietuvius, Lenkus, Latvius ir daug kitų... Jei pasaulis būtų ilgiau laukęs, Lietuva būtų ne Izraelio, o arijų kraštas. Mūsų, lietuvių, čia nebūtų - mes ne arijai.
Matas 2009-07-08 12:15
Zigzaugeri, riba tarp šių dalykų yra, tačiau ją praktiškai sunku pastebėti, kadangi iškeliant tautos vertybes savaime iškeliame ir tautą. Japonijoje dabar prieš pamokas giedamas himnas, kas negieda yra baudžiami. Klasėje visada privalo kabėti vėliava. Kas šioje situacijoje vyrauja? Nacizmas ar nacionalizmas? Ir jei vis dar nacionalizmas, kiek trūksta jog tai virstų nacizmu?
Matas 2009-07-08 12:17
Idėja už tautų laisvę yra demokratija, o ne nacionalizmas.
meslinukas 2009-07-08 14:14
tiesą pasakius, tai vinintelė santvarka, visiškai besinaudojanti daugumos balsu yra tik demokratija (teoriškai). o kaip su komunizmu tai nežinau - tenai proletariato (daugumos) diktatūra,ai kaip lyg ir turėtų taip pat daugumos balsu remtis... Matas - koks skirtumas ar balsuos kvailas ir nežinantis ar balsuos protingas ir nežinantis, jeigu juos abu "dulkina" žiniasklaida? gali būti enšteinas, bet jeigu matysi tik tai, kas rašoma laikraščiuose vistiek turbūt nieko gero neišrinksi. "Tik pinigai užtikrina gerovę, vadinas kuo daugiau turtingų, tuo geriau" - va čia irgi klysti. laimingiausi žmonės yra ne tada, kai jie yra labai bagoti, o tada kai būna netoli to ir tie babkės turi būti sąžiningai uždirbti. "Juk žudė jis ne tik žydus, o ir Lietuvius, Lenkus, Latvius" - nė velnio. būtent - jų jis visiškai nelietė. žuvo ar tupėjo lageriuose tik komunistai, žydai, ir nusikaltėliai. "mes ne arijai" o va čia yra tavo didžiausia klaida, nes mes esame arijai. Lietuviai yra indoeuropietiškosios/indogermaniškosios/ariškosios rasės atstovai. Iš viso pagrindinių europietiškųjų rasių yra penkios, visos kitos atsirado iš šiaurietiškosios susimaišymų ir tų variacijų tolimesnių mutacijų. Hansas Friedrichas Karlas Giunteris Lietuvių Tautą apibrėžė kaip arijų tautą su vyraujančiais šiaurietiškaisiais bruožais ir rytų baltijo rasės įtaka. Abi šios rasės ariškos. gali pasakityti jo "Trumpą Europos rasologiją" http://www.white-history.com/earlson/hfk/reoehcover.htm "Idėja už tautų laisvę yra demokratija, o ne nacionalizmas" - būtent nacionalizmas. dar Hitleris buvo paaiškinęs, kad tik tada bus taika ir geras gyvenimas, kai įsivyraus tautinės nacionalinės valstybės su stipria valdžia. Gėbelsas dar sakė, kad nacionalsocialistų tikslas yra vokiečių išvadavimas ir nacionalinių valstybių Europoje suformavimas, kurios gyventų santarvėje. o nacizmas ne šovinizmas - jis nekelia savo tautos aukščiau kitų. Hitleris savo knygoje pasmerkė šovinizmą... mano idealios valstybės modelio aprašymas čia labai daug vietos užimtų , jeigu nori tai parašyk man i pm, galesiu duoti skype